Na zamyslenie
Moderátor: Colommbo
Re: Na zamyslenie
ktoré by si tak vybral boh hromu
https://www.mojevideo.sk/video/32325/3_ ... chode.html
https://www.mojevideo.sk/video/32325/3_ ... chode.html
Re: Na zamyslenie
cinske blato
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Na zamyslenie
Určite EXTOL PREMIUM ,keď mi túto značku ponúknu v obchode mám chuť im to hodiť do hlavy .V bežnom obchode je takmer nemožné kúpiť normálne náradie .Ešte že sú e-shopy.
Re: Na zamyslenie
no zopár štipačiek a kombinačiek som už v rukách zlomil.. a vraj kvalita
Re: Na zamyslenie
Ja nemam ziadny problem s extol premium,mam aj elektro naradie aj rucne naradie a ziaden problem
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Na zamyslenie
Trochu sa zamýšlam... aký vplyv môže mať inštalovanie prednej kapoty s ventilačnými otvormi.. z hľadiska odvodu tepla z motorového priestoru.
Pointa je či to vie mať pozitívny dopad v tomto smere vždy, alebo naopak niečo také (s čím možno konštruktér/aerodynamik nepočítal, resp. v sériovej konfigurácii otvorov, prívodov/odvodov vzduchu je to najúčinnejšie) môže paradoxne nejakým neočakávaným spôsobom narušiť pohyb vzduchu ako cez motorový priestor, tak aj cez samotný chladič motora.. napr. nejako negatívne narušiť tlakové pomery vzduchu, kedy by paradoxne s otvormi na kapote došlo k zhoršeniu odvetrávania mot. priestoru, prípadne zníženiu prietoku vzduchu cez samotný chladič motora..
A ďalej na zamyslenie (pre niekoho koho už nemá čo iné trápiť )..
Aký može mať vplyv na túto záležitosť taký obyčajný kryt pod motorom.. v prípade že inštalovaný je vs. ak je odmontovaný.. Dokáže pri odmontovanom spodnom kryte motora odsávať cez túto "dieru" horúci vzduch priestoru motora alebo rýchlo prúdiaci vzduch pod autom vytvára akoby zátku (tu asi bude podstatné ako je navrhnutá aerodynamika auta, tzn. či si auto vytvára pod sebou tzv. ground effect alebo nie.
Pointa je či to vie mať pozitívny dopad v tomto smere vždy, alebo naopak niečo také (s čím možno konštruktér/aerodynamik nepočítal, resp. v sériovej konfigurácii otvorov, prívodov/odvodov vzduchu je to najúčinnejšie) môže paradoxne nejakým neočakávaným spôsobom narušiť pohyb vzduchu ako cez motorový priestor, tak aj cez samotný chladič motora.. napr. nejako negatívne narušiť tlakové pomery vzduchu, kedy by paradoxne s otvormi na kapote došlo k zhoršeniu odvetrávania mot. priestoru, prípadne zníženiu prietoku vzduchu cez samotný chladič motora..
A ďalej na zamyslenie (pre niekoho koho už nemá čo iné trápiť )..
Aký može mať vplyv na túto záležitosť taký obyčajný kryt pod motorom.. v prípade že inštalovaný je vs. ak je odmontovaný.. Dokáže pri odmontovanom spodnom kryte motora odsávať cez túto "dieru" horúci vzduch priestoru motora alebo rýchlo prúdiaci vzduch pod autom vytvára akoby zátku (tu asi bude podstatné ako je navrhnutá aerodynamika auta, tzn. či si auto vytvára pod sebou tzv. ground effect alebo nie.
Re: Na zamyslenie
iba tuzeri maju diery v kapote, ked si pozries normalne aj vykonne auta, tak nie.
vynimka wrx-ale zas rovno pod dierou je medzichladic, takze zmysel ma.
podobna ftakovina kridlo na predokolke.
vynimka wrx-ale zas rovno pod dierou je medzichladic, takze zmysel ma.
podobna ftakovina kridlo na predokolke.
vzdy ma pobavi, ked to maju uvolnene a a z dialky to tak vibrujekornel píše: obyčajný kryt pod motorom..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Na zamyslenie
ja som toho názoru, že to dokáže mať prínos a zmysel ale musí to byť navrhnuté komplexne v aero tunely (alebo CFD modelovanie na výkonných PC), inak to môže byť celé kontraproduktívne a ešte zhoršiť pôvodné parametre odvodu tepla ako aj efektívnosť chladenia motora. Čiže prakticky súhlasím s tebou
Ten spodný kryt či ho dať dole alebo nie v horúčave a využívaní výkonu.. môj názor je, že efekt to má len vtedy ak tlakové pomery medzi priestorom odkiaľ chcem odvádzať horúci vzduch a priestorom kam ho chcem odvádzať to umožňujú.. tzn. vyšší nižší + kdeaké turbulencie, prúdové zátky a pod. Inak je to bezvýznamné a dokonca to môže negatívne ovplyvňovať konštruktérom zamýšľané prúdenia vzduchu pod kapotou cez iné otvory a dokonca až zhoršiť efektívnosť chladenia cez radiátor.
Kto vie ako by sa k tomu postavil J3
Ten spodný kryt či ho dať dole alebo nie v horúčave a využívaní výkonu.. môj názor je, že efekt to má len vtedy ak tlakové pomery medzi priestorom odkiaľ chcem odvádzať horúci vzduch a priestorom kam ho chcem odvádzať to umožňujú.. tzn. vyšší nižší + kdeaké turbulencie, prúdové zátky a pod. Inak je to bezvýznamné a dokonca to môže negatívne ovplyvňovať konštruktérom zamýšľané prúdenia vzduchu pod kapotou cez iné otvory a dokonca až zhoršiť efektívnosť chladenia cez radiátor.
Kto vie ako by sa k tomu postavil J3
Re: Na zamyslenie
ja si myslým, že primárne správnu teplotu zabezpecuje v klasickom aute vodné chladenie , pravdaže sa tu
tiež počíta aj so vzduchom , ktorý prechádza cez chladič. Každopádne by celkovo systém chladenia mal byt navrhnutý tak, aby spolahlivo udržal bezpečnu teplotu aj v tých najtažších podmienkach aj bez neho . A to podla mna nie je ani tak rýchla jazda v horúčave , pretože tu stále je ( aj ked horúci) silný náporový vzduch , ktorý prichádza na plochu chladica cez už navrhnuté otvory. Typicky si predstavujem pod takýmto extremnym režimom napríklad pomalú jazdu pod velkou záťažou napríklad do kopca , alebo ak tahám vlek a pod.
A obávam sa , že v takomto prípade, kedy vdaka pomalej jazde sa žiadny ( efektívny) ochladzovací efekt vzduchom nekoná, budú akokolvek vedecky navrhnuté prieduchy na kapote neúčinné. Ostáva nútené prúdenie vzduchu a to tu opäť už od výroby máme v podobe ventilátorov.
Osobne si myslým, že ak chcem nejakým sposobom vylepšit chladenie , asi by som rozmýšlal nad doplnkovým chladičom oleja.
Co sa týka spodného krytu - jeho hlavnou ulohou je ochrana spodku motora a teda dielov, ktoré by mohli byt poskodené, alebo aspon by mohla utrpiet ich životnost vplyvom necistot a vlhka, odletených predmetov.... Mas tam casto konektory rôzne , riadenie s manžetami, tiahla od prevodovky...proste x vecí, ktoré by radi boli chránené pred zbytočným rizikom.
Každopadne , niekde som čital debatu o tom či kryt ano alebo nie. Výsledok bol, že niekto zistil, že bez krytu má nižžšiu teplotu oleja . Ovšem to bolo v prípade, že vaňa bola inak schovaná nad krytom. Hodne aut ju má aj tak odkrytovanú, teda aj toto bude prípad od prípadu. Inak meral to cez OBD za jazdy a nebol to nejaký extrem rozdiel.
tiež počíta aj so vzduchom , ktorý prechádza cez chladič. Každopádne by celkovo systém chladenia mal byt navrhnutý tak, aby spolahlivo udržal bezpečnu teplotu aj v tých najtažších podmienkach aj bez neho . A to podla mna nie je ani tak rýchla jazda v horúčave , pretože tu stále je ( aj ked horúci) silný náporový vzduch , ktorý prichádza na plochu chladica cez už navrhnuté otvory. Typicky si predstavujem pod takýmto extremnym režimom napríklad pomalú jazdu pod velkou záťažou napríklad do kopca , alebo ak tahám vlek a pod.
A obávam sa , že v takomto prípade, kedy vdaka pomalej jazde sa žiadny ( efektívny) ochladzovací efekt vzduchom nekoná, budú akokolvek vedecky navrhnuté prieduchy na kapote neúčinné. Ostáva nútené prúdenie vzduchu a to tu opäť už od výroby máme v podobe ventilátorov.
Osobne si myslým, že ak chcem nejakým sposobom vylepšit chladenie , asi by som rozmýšlal nad doplnkovým chladičom oleja.
Co sa týka spodného krytu - jeho hlavnou ulohou je ochrana spodku motora a teda dielov, ktoré by mohli byt poskodené, alebo aspon by mohla utrpiet ich životnost vplyvom necistot a vlhka, odletených predmetov.... Mas tam casto konektory rôzne , riadenie s manžetami, tiahla od prevodovky...proste x vecí, ktoré by radi boli chránené pred zbytočným rizikom.
Každopadne , niekde som čital debatu o tom či kryt ano alebo nie. Výsledok bol, že niekto zistil, že bez krytu má nižžšiu teplotu oleja . Ovšem to bolo v prípade, že vaňa bola inak schovaná nad krytom. Hodne aut ju má aj tak odkrytovanú, teda aj toto bude prípad od prípadu. Inak meral to cez OBD za jazdy a nebol to nejaký extrem rozdiel.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Na zamyslenie
to si len nepochopil dalšie smart riešenie známej značky ( aspoň ja tento jav pozorujem najviac u nich) . Ved to je to doplnkové ochladzovanie motora - vibrujuci kryt takto aktívne ovieva motor zospodapepoh píše:vzdy ma pobavi, ked to maju uvolnene a a z dialky to tak vibrujekornel píše: obyčajný kryt pod motorom..
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Na zamyslenie
u výkonných vozidiel kategórie sport, supersport, hypersport a pod.. je to chladenie pomocou prúdenia vzduchu a odvádzania od motora dosť podstatné, keďže je u nich predpoklad častého značného a dlho trvajúceho zaťažovania blízkeho plným výkonovým možnostiam motora.. a čo tak študujem materiály ktoré som objavil, je to fakt zložité a sofistikované. Prakticky nie je možné len tak od brucha si určiť kde aký otvor pomôže, akú rolu tam zohrá a aký bude mať to či ono vplyv na celý koncept. Vedia mať aj pomerne malé zmeny fakt až nečakaný vplyv.. napr. už len inde umiestnený otvor na kapote, uzatvorenie niektorých miest na maske a grile..
Re: Na zamyslenie
merať na rovných prehľadných úsekoch za kríčkami na to by ich bolo.. ale aby aktívne odychávali debilkov s dierou vo vrecku sediacich v "sadzometoch" aka "staré vytuzené VAG dízlové hnoje" to nie.. to by bolo náročnejšie..
Na 50km úseku hneď traja udymení smradi.. v momente by som im tie vraky dal zošrotovať.
Na 50km úseku hneď traja udymení smradi.. v momente by som im tie vraky dal zošrotovať.
Re: Na zamyslenie
horuci vduch od motora je odvádyaný pod auto-podtlak. Nad kapotou je pretlak,taktiež pred nárazníkom. Takže nejaké prídavné otvory možno zvýšia prívod studeného vzduchu do motorového priestoru,no ich rozmiestnenie musí bt presne vypočítané. Prídavný prud studeného vzduchu može mat maximálne pozitívny vplyv pre alternátor a riadiacu jednotku-závisí od umiestnenia.Inak na samotné chladenie motora nemá prakticky žiadny vplyv. Prídavné otvory by mohli pomoct v letných mesiacoch odvádzat horuci vzduch pri pomalej jazde v meste. Spodný kryt motora-som laboroval s meraním teploty v motorovom priestore,no mohol som merat až po zastavení,takže tam to ovlyvnovalo tolko parametrov,že som v teplých mesiacoch nedospel k žiadnym jednoznačným výsledkom.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Na zamyslenie
Brembo.. vďaka za príspevok, tvoje závery poznatky korešpondujú s tým čo som sa dočítal v tejto problematike + niečo si dal naviac čo mi nenapadlo. Minimálne je mi už jasné to, že kapota s ventilačnými otvormi na odvod vzduchu od motora (nie pre prívod vzduchu pod kapotu), je prakticky neúčinná alebo jej zanedbateľne, skrz pretlak nad kapotou pri rýchlom pohybe.. eventuálne zle umiestnené tieto ventilačné otvory, môžu ešte aj narušiť odvod horúceho vzduchu sopodkom prípadne bokmi popri blatníkoch (ako to má napr. CTR).
Re: Na zamyslenie
https://jalopnik.com/cars-without-fake- ... 1818518076
moderne papule su z velkej casti zaslepene. len male skutocne priezory na chladic. teply vzduch z chladica leti na motor.
moderne papule su z velkej casti zaslepene. len male skutocne priezory na chladic. teply vzduch z chladica leti na motor.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30