...na co mám nárok
Moderátor: Colommbo
...na co mám nárok
Dobrý den, mám skromný dotaz na to jestli si můžu sám určit interval výměny oleje.Mám Octávku 1,6 TDI-CR jezdím asi 6x v měsíci do Hamburku a zpět, tedy měsíčně udělám cca 12 000 km.Interval mám nastavený na 30 000 km, ale dost dolévám olej, mám předepsaný Long Life III 5W-30 nějaký Helix což je asi Shell.Známý mi poradil ať přejdu na 5W-40 a max.20 000 km, že takovou spotřebu mít nebudu.Auto má najeto 115 000 km.Mám vždy tak tři dny v měsící, kdy auto nepotřebuji vůbec, takže na servis je čas.V servisu mi řekli, že ta spotřeba je normální.Doliju od výměny do výměny 8 l oleje a cena 720,- za litr se mi zdá přehnaná, o peníze mi ani nejde, ale o ten princip.Dále mi řekli, že pokud mám auto v garanci, tak musím se řídit jejich pokyny, jinak v případě poruchy se na mě garance vztahovat nebude.Garanci mám ještě rok nebo 100 000 km, což už mám najeto.Mám právo si určit druh oleje sám, nebo se fakt musím řídit pokyny prodejce(výrobce), nebo je to daň za nové auto.Děkuji předem za Vaše odezvy.
...a ještě jeden dotaz.Mám možnost mít olej Castrol EDGE 5W-40 TD, ACEA A3/B3, A3/B4, C3 API SM/CF VW 502 00/ 505 00/ 505 01
za nějakých 7,25,-EUR.Mám filtr pevných částic.Jsem ochoten měnit i po 15 000 km, co jsem koukal zde na různá technická moudra odborníků tak by tam mohl být.Pochopil jsem to dobře, nebo ne?
Znovu předem děkuji za odpovědi.
za nějakých 7,25,-EUR.Mám filtr pevných částic.Jsem ochoten měnit i po 15 000 km, co jsem koukal zde na různá technická moudra odborníků tak by tam mohl být.Pochopil jsem to dobře, nebo ne?
Znovu předem děkuji za odpovědi.
Záruka u koncernu je 2 roky nebo 100 000 km tak už je auto bez záruky pokud je servis solidní pak bez problému přejde na zkrácený interval výměny.
Dolévání 8 l oleje na 30 000 není určitě normální ale co je u koncernu normální.
Pokud je po záruce klidně měnit kdekoli a lít tam oleje které splňují požadavky výrobce motorů což olej který uvádíš splňuje.
Dolévání 8 l oleje na 30 000 není určitě normální ale co je u koncernu normální.
Pokud je po záruce klidně měnit kdekoli a lít tam oleje které splňují požadavky výrobce motorů což olej který uvádíš splňuje.
To vychází na necelé 3 dcl oleje na 1000 km. To je, bohužel, u koncernových dieselů zcela normální (mě to až tak normální nepřijde). Užití oleje 5W-30 určitě zvyšuje spotřebu oleje, to je známo. Při použití 5W-40 by se velmi pravděpodobně snížila. Cena 720,- Kč za litr oleje je zlodějská, tak jako ve většině značkových servisů. Ale pokud ti nejde o cenu, tak o co? Šlo by ti o princip i kdyby ten olej stál třeba desetinu ceny? Asi ne, tak nemluv o principech, jde o to, že olej je sprostě předražený, o nic jiného.
Mimochodem, kupovat oleje ve značkových servisech je dost hloupé - tedy z hlediska jejich ceny. A spotřeba oleje 0,3 l na 1000 km není nikterak strašná, pouze u kvalitního motoru při těchto najetých km by měla být nižší, až žádná. Samozřejmě, je dost nepříjemné, v 21. století, po každé cestě do Hamburku a zpět, se špinit s doléváním oleje. To jsem nemusel ani já, když jsem tam jel s vysmívanou Fábií Junior. Je fakt, že parádu jsem tam s ní nenadělal, ale ruce jsem si špinit nemusel. Možná, že jsem si občas s Juniorem připadal jako vůl, ale kdybych si koupil nejnovější Oktávku za ty prachy, a takto doléval olej, připadal bych si jako vůl tuplovaný .
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Ona ta spotřeba oleje může být taky dána stylem jízdy-resp. nedochlazováním turba a jeho opotřebením. Jinak typický uživatel auta není naučen se o outo starat a něco kontrolovat. Ta doba je již dávno pryč co se pořád v autě něco muselo udělat. A to i spotřeba a následné kontroly oleje klesaly až na dnešní minimum. Jenže s nástupem turbodmichadel a pod je opět doba častých kontrol minimálně stavu oleje zpět.
Díky za odpovědi.Tím principem mám na mysli to, že platím za něco za co bych platit neměl, nebo alespoň né v takovém rozsahu.Po každé jsem za litr oleje zaplatil 720,-.Nové auto jsem si pořídil, protože vím nebo si alespoň myslím, že na něj nebudu muset jakkoliv sáhnout a za tři roky koupím zase jiné.Já si vybírám auto podle toho jak se mi líbí a jak se mi v něm jede,před Octávkou jsem měl C5, s Octávkou jsem asi trošku šlápl vedle, protože jsem čekal srovnatelné auto - bohužel, já nevím jestli koncernové motory spolknou více oleje než nekoncernové, já chci od auta to , co asi každý, aby ho dovezlo od někud někam.Ano skutečně auto je už na km po záruce, tak že jak je psáno výše zvolím si intervaly a olej sám.Co jsem se díval na ceny a druhy olejů, co toho na trhu je, tak jsem opravdu platil " zlodějům", ale co, chybama se člověk učí.Itall píše:To vychází na necelé 3 dcl oleje na 1000 km. To je, bohužel, u koncernových dieselů zcela normální (mě to až tak normální nepřijde). Užití oleje 5W-30 určitě zvyšuje spotřebu oleje, to je známo. Při použití 5W-40 by se velmi pravděpodobně snížila. Cena 720,- Kč za litr oleje je zlodějská, tak jako ve většině značkových servisů. Ale pokud ti nejde o cenu, tak o co? Šlo by ti o princip i kdyby ten olej stál třeba desetinu ceny? Asi ne, tak nemluv o principech, jde o to, že olej je sprostě předražený, o nic jiného.
Ještě jednou děkuji za odpovědi.
No podívej koncernové nekoncernové kolik jsi doléval v C5 já jsem jezdil s escortem od novosti na 5W30 v cca 200 000 jsem ho prodával bez dolévání od výměny k výměně, 1,6 Hdi od výměny k výměně, a koncern kolega TDi Pd na 10 000 3 litry a to je na provozních nákladech poznat během servisního intervalu vlastně provedeš výměnu oleje navíc u tebe to vyměníš 2x a nejhorší na tom je že ten bordel ti tam zůstane a pořád jezdíš na starý znečištěný olej.
Olej pro tento motor by měl mít normu VW 507.00, viskozitní třídy 5W-30. Tyto oleje, i značkové se nechají koupit třeba i zde za cenu i pod 300 korun za litr. Servisy kupují tyto oleje ve velkém ještě mnohem levněji, takže mají do kapsy třeba i pětikilo z litru.Marek Janda píše:Díky za odpovědi.Tím principem mám na mysli to, že platím za něco za co bych platit neměl, nebo alespoň né v takovém rozsahu.Po každé jsem za litr oleje zaplatil 720,-.Nové auto jsem si pořídil, protože vím nebo si alespoň myslím, že na něj nebudu muset jakkoliv sáhnout a za tři roky koupím zase jiné.Já si vybírám auto podle toho jak se mi líbí a jak se mi v něm jede,před Octávkou jsem měl C5, s Octávkou jsem asi trošku šlápl vedle, protože jsem čekal srovnatelné auto - bohužel, já nevím jestli koncernové motory spolknou více oleje než nekoncernové, já chci od auta to , co asi každý, aby ho dovezlo od někud někam.Ano skutečně auto je už na km po záruce, tak že jak je psáno výše zvolím si intervaly a olej sám.Co jsem se díval na ceny a druhy olejů, co toho na trhu je, tak jsem opravdu platil " zlodějům", ale co, chybama se člověk učí.Itall píše:To vychází na necelé 3 dcl oleje na 1000 km. To je, bohužel, u koncernových dieselů zcela normální (mě to až tak normální nepřijde). Užití oleje 5W-30 určitě zvyšuje spotřebu oleje, to je známo. Při použití 5W-40 by se velmi pravděpodobně snížila. Cena 720,- Kč za litr oleje je zlodějská, tak jako ve většině značkových servisů. Ale pokud ti nejde o cenu, tak o co? Šlo by ti o princip i kdyby ten olej stál třeba desetinu ceny? Asi ne, tak nemluv o principech, jde o to, že olej je sprostě předražený, o nic jiného.
Ještě jednou děkuji za odpovědi.
Nejsem pravnik, ale pokud vim:
Vyrobce ani prodejce nemuze nutit zakaznika ke konkretnim ukonum podminujicim platnost zaruky (pokud se nejedna o nestandartni smluvni "zaruku" za smluvnich podminek).
V pripade reklamace by ve sporu bylo nutne prokazat, ze udrzba zakaznika nemohla vest k poskozeni reklamovaneho dilu (funkce).
Jinak receno, pokud budete menit olej sam (mimo autorizovany servis) a bude nejaky problem na motoru, ceka Vas maximalne posudek od soudniho znalce o tom, ze byl pouzit olej plnici pozadavky vyrobce a problem tak nemohl vzniknou v souvislosti s udrzbou "svepomoci".
Dnes je snad jiz bezne, ze servisni prohlidka neni vazana na konkretni sit prodejcu resp. servisu.
Vyrobce ani prodejce nemuze nutit zakaznika ke konkretnim ukonum podminujicim platnost zaruky (pokud se nejedna o nestandartni smluvni "zaruku" za smluvnich podminek).
V pripade reklamace by ve sporu bylo nutne prokazat, ze udrzba zakaznika nemohla vest k poskozeni reklamovaneho dilu (funkce).
Jinak receno, pokud budete menit olej sam (mimo autorizovany servis) a bude nejaky problem na motoru, ceka Vas maximalne posudek od soudniho znalce o tom, ze byl pouzit olej plnici pozadavky vyrobce a problem tak nemohl vzniknou v souvislosti s udrzbou "svepomoci".
Dnes je snad jiz bezne, ze servisni prohlidka neni vazana na konkretni sit prodejcu resp. servisu.
Re: ...na co mám nárok
Ja mam tento motor v Golfe, mam najazdene asi 140 000km a na 30 000km mi zozere asi 0 - 0.5 litra.. Teraz som dost zaskoceny ak je pravda co pises... Do 1.9 PD som dolieval na 30 000km asi 1liter, ale 8litrov je neskutocne vela...Marek Janda píše:Dobrý den, mám skromný dotaz na to jestli si můžu sám určit interval výměny oleje.Mám Octávku 1,6 TDI-CR jezdím asi 6x v měsíci do Hamburku a zpět, tedy měsíčně udělám cca 12 000 km.Interval mám nastavený na 30 000 km, ale dost dolévám olej, mám předepsaný Long Life III 5W-30 nějaký Helix což je asi Shell.Známý mi poradil ať přejdu na 5W-40 a max.20 000 km, že takovou spotřebu mít nebudu.Auto má najeto 115 000 km.Mám vždy tak tři dny v měsící, kdy auto nepotřebuji vůbec, takže na servis je čas.V servisu mi řekli, že ta spotřeba je normální.Doliju od výměny do výměny 8 l oleje a cena 720,- za litr se mi zdá přehnaná, o peníze mi ani nejde, ale o ten princip.Dále mi řekli, že pokud mám auto v garanci, tak musím se řídit jejich pokyny, jinak v případě poruchy se na mě garance vztahovat nebude.Garanci mám ještě rok nebo 100 000 km, což už mám najeto.Mám právo si určit druh oleje sám, nebo se fakt musím řídit pokyny prodejce(výrobce), nebo je to daň za nové auto.Děkuji předem za Vaše odezvy.