motorovy olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Tomas-SA

Re: motorovy olej

Příspěvek od Tomas-SA »

Quido píše:Je správně, že sleduješ co z motoru vyteče. To hodně napoví.
Stary olej je vizitkou motora ;) Nehovoriac o prevodovych olejoch :D
bjukemen píše:alebo je este druha alternativa ze motor bol za.raty blatom
Toto tiez nieje somarina, ale tie hrudky som badal skorej v tom "mestskom" aute.

Kazdopadne, vravim, nieje to nic hrozneho, len fakt malicko sedimentu na spodku nadoby. Pri dalsej vymene oleja idem davat dole celu vanu - potom sa uvidi, co tam je za zazrak. Teraz mi bola na takyto ukon este zima :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorovy olej

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše:..vyrobca jednoducho nieje ochotny zaplatit za konkretne testy aly splnoval olej normy tak su uvedene iba ako odporucane, je to bezna prax.....
Přesně. "Doporučený" olej obsahuje minimálně ten stejný balíček aditiv jako olej, který je schválený.
Výrobce za to ručí, a je to i v TL. A pokud jde o ten Valvoline MaxLife, jsou to dost dobré oleje :wink:

A ještě doplním, že když oleje měníš po 7-10k km v 1.4-ke / 4-6k km v 4.0, tak ten Engine flush je zbytečné používat každou výměnu, protože se udělat nečistoty v motoru nemají čas; a krom toho, může to být i trošku kontraproduktivní, protože to z motoru nevypustíš úplně všechno, a ten zbytek Ti začne znehodnocovat novou náplň. Já osobně (když už) bych to použil asi po každé třetí výměně.

A nevím, jaké specifikace máš předepsané pro olej do převodovek, ale MaxLife jsou i převoďáky :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tomas-SA

Re: motorovy olej

Příspěvek od Tomas-SA »

Do VW davam prevodak Castrol Syntrans 75W90 [Taf-X] - to mi bolo povedane, ze ten olej tam ma ist. Tak som ho tam aj nalial. A do Jeepu ide ATF+4 [specialita pre chrysler automaty], co je dost specificky olej sam o sebe a na slovensku sa aj dost tazko zhana. Bud sa berie original Mopar, alebo to sem dovaza este aj Petro Canada. A hej, Valvoline ma tiez prevodove oleje, dokonca aj Maxlife, kde uvadza, ze je to vhodna nahrada za ATF+4, na co mi kazdy Jeep-servisak povedal, ze je to kravina ako hrom a ze nech tam ten olej neskusim dat ! ;)

Co sa tyka engine flush. Nemyslim si, ze to je take hrozne s tym, ze tam zostane "zvysok". Pokial nalejem do 6l oleja 2dcl gebuziny. Nasledne ked vypustim olej a nech mi tam zostane 2dcl stareho oleja - tak je to zanedbatelne mnozstvo zvyskovej gebuziny, ktoru nasledne oblejem dalsimi 5,8 litrami oleja. Na take mnozstvo oil sa to musi stratit, aj keby to bol cisty aceton...
Návštěvník

Re: motorovy olej

Příspěvek od Návštěvník »

Tomas-SA píše:... Maxlife, kde uvadza, ze je to vhodna nahrada za ATF+4, na co mi kazdy Jeep-servisak povedal, ze je to kravina ako hrom a ze nech tam ten olej neskusim dat ! ;)
MaxLife ATF je jeden z několika málo ATF olejů, které splňují i specifikaci SPII/SPIII. Jedná se o naprosto výjimečný produkt, který má na evropském trhu jen málo ekvivalentů! :wink:
Tomas-SA

Re: motorovy olej

Příspěvek od Tomas-SA »

Netusim co je SPII a SPIII, ale ATF+4 specifikaciu nema, aj ked vyrobca to veselo "odporuca"...
http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html
ATF+4 je olej urceny hlavne pre americky trh. Valvoline tiez vyraba licenzovany ATF+4, ale ten sa nepredava v europe, uz som ho skusal zhanat. Ten Maxlife ATF nieje nahrada ATF+4.
Návštěvník

Re: motorovy olej

Příspěvek od Návštěvník »

Jestliže plní SPII či dokonce SPIII, pak cokoli jiného plní s prstem v ...! :lol:
Návštěvník

Re: motorovy olej

Příspěvek od Návštěvník »

Tomas-SA píše:... Ten Maxlife ATF nieje nahrada ATF+4.
Podle tohohle popisu
http://www.oleje.cz/p/valvoline-maxlife-atf-1-l--1316
je! A jak jsem už napsal, plní "všechno". :D
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: motorovy olej

Příspěvek od bjukemen »

..hehe presne tak.. pokial splna Diamond SP-II, Diamond SPIIi tak splna fakt vsetko a netreba sa bat ho dat aj do ameriky..a preco je to tak by bolo na velmi dlhu debatu :) myslim ze smelo ho mozes pouzit
Naposledy upravil(a) bjukemen dne ned úno 17, 2013 13:39, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Tomas-SA

Re: motorovy olej

Příspěvek od Tomas-SA »

Tak moj automat je tesne pred smrtou, tomu uz je to uplne jedno. Dva krat sa preplachoval s original ATF+4 olejom, odvtedy sa znovu menil olej [cize je tam stvrta napln], aj sa nastavovali pasy. [vymenit sa da len polovica oleja naraz, viac nevytecie, to je klasicka vymena] A prevodovka dosluhuje, zacina jej hrabat. Ak by sa tu nasiel predsa niekto, kto sa vyzna trochu do automatov, tak to by sa mi celkom zislo, mozno by tomu este islo pomoct, keby sa dojde na to, co tomu je...
kaskader

Re: motorovy olej

Příspěvek od kaskader »

skús pogooglit užívateľa lubomt, je na mnohých iných fórach. Mne servisoval prevodovku v MB k spokojnosti. Vyzná sa

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=53957

prosím neberte to ako rekalmu, ale ako skúsenosť. Alebo vymažte :?:
Autoxxxrady

Re: motorovy olej

Příspěvek od Autoxxxrady »

Dneska jsem četl článek od pana Jaroslava Černého

V něm píše, že u olejů se sníženým obsahem fosforu tzn. aditiva dithiofosfátu zinku které plní funkci protioděrovou a antioxidační byl jeho účinek nahrazen jinými aditivy. Takže s protioděrovými a antioxodačními vlastnostnostmi těchto olejů by neměl být problém.
Ale u těchto olejů low a mid saps je stále méně detergentů tzn. menší TBN.
Vývoj jde neustále dopředu a co platilo před několika lety, že dithiofosfáty zinku nešly nahradit přestává platit.
Menší TBN se dá řešit častější výměnou oleje.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorovy olej

Příspěvek od Pitris »

Ano, vývoj jde kupředu, ale to TBN (a nižší u olejů ACEA C"něco" - tedy LOW a MID SAPS) je problém
stále, a protože většina aut jezdí krátké jízdy, tak do motorů, které oleje se sníženým obsahem síry, popela a fosforu NEvyžadují - které NEJSOU osazeny částicovými filtry - je pořád vhodnější používat oleje bez ACEA C"něco". Samozřejmě to lze řešit i dřívější výměnou, ale je těžké některým vysvětlit a přesvědčit je že ta dřívější výměna je vhodná pro správnou funkci a dlouhodobou ochranu motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: motorovy olej

Příspěvek od Autoxxxrady »

Vzhledem k tomu, že to nikdo nepochopí, aby takový olej měnil dřív než olej, který není low nebo mid saps, protože tyto oleje jsou většinou dražší, tak je lepší jak píšeš do motorů kde nejsou potřeba je nedávat.
Jestli chci jezdit na co nejdelší interval, tak určitě dávat olej s větším TBN tam kde je taková možnost.
Autoxxxrady

Re: motorovy olej

Příspěvek od Autoxxxrady »

Už jsem to četl dřív, že se zkouší aditiva co nahradí dithiofosfáty zinku. Někde jsem to tady už psal. Že samotný nefungovaly, ale když zkombinovaly různý aditiva, tak pak fungovaly lépe. Zkoušely různý látky a samy o sobě nedokázaly být doboru náhradou. Ale pak se zkoušelo je různě kombinovat a jejich výkon stoupl. Bylo to asi z roku 2010 myslim. Někde bych to musel najít. Ono jde o to nahradit, ale za rozumnou cenu. Dithiofosfáty zinku jsou účinné a hlavně levné. Ono by je šlo třeba nahradit už dávno, ale něčím co by bylo moc drahé. Oni se asi používají dál v tom množství co se vejde do limitů fosforu atd. A ten zbytek se doladí těmi novými.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: motorovy olej

Příspěvek od skodovkar »

Autoxxxrady píše: Ale u těchto olejů low a mid saps je stále méně detergentů tzn. menší TBN.
Mám dojem, že TBN udáva alkalickou zásadu oleje nikoliv čistící schopnost :idea:
Odpovědět