motorovy olej
Moderátor: Colommbo
Re: motorovy olej
LowSaps oleje mají snížené hodnoty fosforu a síry. (a sulfátového popela)
Dithiofosfáty zinku protioděrové a mazivostní přísady.
Obsah fosforu nám ukazuje obsah právě dithiofosfátu zinku. Tyto protioděrové přísady mají vliv hlavně na mazání v mezním a suchém stavu.
Když si pak srovnám oleje, které mají snížené hodnoty síry a fosforu v grafu aditivářské firmy Lubrizol Jejich hodnoty fosforu a síry co mají vedle grafu uvedeny, sedí i podle tabulek norem ACEA.
http://origin-qps.onstreammedia.com/ori ... index.html
Např. u specifikace MB 229.51 z roku 2009 a z roku 2012 jsou tyto prvky omezeny stejně ale u novější specifikace jsou vlastnosti proti opotřebení lepší
229.51 co má omezení těchto prvků z roku 2012 ve srovnání s olejem 229.1 z roku 2009 který omezení fosforu a síry nemá má vlastnosti proti opotřebení lepší i když má omezeny fosfor a síru.
VW 501.01 rok 1997 a 2005 zlepšení vlastnosti opotřebení
ACEA C2 rok 2004 a 2010 zlepšení
Tyto eko oleje s omezenými prvky se neustále zlepšují. Sice za dithiofosfáty zinku asi neni uplná náhrada, ale zlepšení nějákým způsobem firmy co dělají aditiva dosahují.
Takže u těchto olejů je spíš problém nižší TBN a tím pádem se rychleji vyčerpají při kratších jízdách a potom dochází k špatné funkci oleje. Funkci antioxidantů mají i dithiofosfáty zinku a zároveň mají i funkci protioděrovou. Tzn. když se vyčerpají díky nižší alkalické rezervě zároveň ztrácí olej jak jejich funkci antioxidantů, tak i jejich funkci co by protioděrových přísad. Ale s mazáním jako takovým tyto oleje by problém mít neměly, když se vymění včas. Eko olej stejné specifikace maže lépe než před několika lety.
Dithiofosfáty zinku protioděrové a mazivostní přísady.
Obsah fosforu nám ukazuje obsah právě dithiofosfátu zinku. Tyto protioděrové přísady mají vliv hlavně na mazání v mezním a suchém stavu.
Když si pak srovnám oleje, které mají snížené hodnoty síry a fosforu v grafu aditivářské firmy Lubrizol Jejich hodnoty fosforu a síry co mají vedle grafu uvedeny, sedí i podle tabulek norem ACEA.
http://origin-qps.onstreammedia.com/ori ... index.html
Např. u specifikace MB 229.51 z roku 2009 a z roku 2012 jsou tyto prvky omezeny stejně ale u novější specifikace jsou vlastnosti proti opotřebení lepší
229.51 co má omezení těchto prvků z roku 2012 ve srovnání s olejem 229.1 z roku 2009 který omezení fosforu a síry nemá má vlastnosti proti opotřebení lepší i když má omezeny fosfor a síru.
VW 501.01 rok 1997 a 2005 zlepšení vlastnosti opotřebení
ACEA C2 rok 2004 a 2010 zlepšení
Tyto eko oleje s omezenými prvky se neustále zlepšují. Sice za dithiofosfáty zinku asi neni uplná náhrada, ale zlepšení nějákým způsobem firmy co dělají aditiva dosahují.
Takže u těchto olejů je spíš problém nižší TBN a tím pádem se rychleji vyčerpají při kratších jízdách a potom dochází k špatné funkci oleje. Funkci antioxidantů mají i dithiofosfáty zinku a zároveň mají i funkci protioděrovou. Tzn. když se vyčerpají díky nižší alkalické rezervě zároveň ztrácí olej jak jejich funkci antioxidantů, tak i jejich funkci co by protioděrových přísad. Ale s mazáním jako takovým tyto oleje by problém mít neměly, když se vymění včas. Eko olej stejné specifikace maže lépe než před několika lety.
Re: motorovy olej
Lubrizol je jedna z největších firem co se mícháním aditiv zabývá a vytvářením balíčků aditiv, které se pak míchají se základovým olejem.
Pro zajímavost jsem našel kolik zhruba stojí motorové testy API, ACEA a norem výrobců automobilů. Je to zhruba 1,5milionu dolarů (Bude to cena za všechny dohromady). A než se dané aditivum uvede globálně na trh náklady uvádějí kolem 5 miliónů dolarů.
Pro zajímavost jsem našel kolik zhruba stojí motorové testy API, ACEA a norem výrobců automobilů. Je to zhruba 1,5milionu dolarů (Bude to cena za všechny dohromady). A než se dané aditivum uvede globálně na trh náklady uvádějí kolem 5 miliónů dolarů.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne pon led 14, 2013 8:45, celkem upraveno 2 x.
Re: motorovy olej
Někteří výrobci automobilů už testují oleje 0W-10 s HTHS viskozitou 2,3.
Re: motorovy olej
..silne o tom pochybujem ze sa najde nejaka nahrada za fosfor a síru a s tym suvisiace zlozky..a ked hej TBN bude stale iba klesat..a to nieje 2x rozumne
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: motorovy olej
Otázka neni jestli se najde. Otázka ja, aby to bylo ekonomicky akceptovatelné. Všechno se dá nahradit. Vývoj jde neustále dopředu. Dnešní oleje jsou balík vlastností a musí plnit všechny dobře. Už dávno nestačí, aby olej jen mazal.
Re: motorovy olej
..jasne ze nestaci aby olej len mazal, nejde mi iba o protioderove aditiva ale aj o ostatne dost podstatne aditiva ktore sa stale znizuju, z hovna bic neupleties to platilo vzdy a aj platit bude a ked aditivarske firmy pisu ze dokazu nahradit plonohodnotne starsi typ aditiv je to cista loz
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: motorovy olej
Po vyhladavani som sa dopracoval k tejto teme...
Chcel by som sa spytat na motorovy olej Valvoline Maxlife, kto s nim ma ake skusenosti, pripadne referencie. Mam dva starsie motory, 1.4 s nabehanymi 200k a 4.0 s 185k kilometrov. Zacal som do niech lievat Maxlife, proste som to uznal za vhodne podla toho, co uvadzaju, ze su dobre pre starsie motory a viac nabehanych km. Do oboch motorov lejem 5W40 - do tej 1.4ky je to akurat, do 4.0 by mal ist sice 5W-30 ale toto som tam dal ako alternativu, aj predtym sa tam daval vzdy 5W-40 len rozne ine oleje.
jedna vec ma zaujala - pri oleji Maxlife vyrobca nepise, ze "splna specifikaciu vyrobcu vozidla", ale pise len "odporucane pre koncern xy" - cize je v tom taky skryty hacik ako keby.
Kazdopadne po roku pouzivania sa mi to zatial celkom pozdava, motory idu krasne, slapu potichu a hladko. Niesom schumacher, nedavam im na prdel, jazdia kludnym tempom - 1.4 jazdi 90% mesto a 4.0 jazdi 99% teren [terenak v zasade celkom dostava na drzku, aj ked ho neturujem, ale je to predsa zataz].
To len tak, pokecal som si.
Uvitam kazdy postreh ohladne tychto olejov - nenasiel som ziadny topic, kde by to niekto opisoval, preto som to napisal sem...
Edit:
Este doplnim, ze oleje menim po 7-10k km v 1.4-ke / 4-6k km v 4.0 - ziadne predlzene intervaly neuznavam, olej musi byt nekompromisne v tip-top stave; zakazdym davam engine flush od Valvolinu a samozrejme vzdy novy filter - a ono sa to aj vrati velkou spolahlivostou chodu, v zivote ma motory ani naznakom nesklamali. [horsie je to s prevodovkami, tie menim jak ponozky]
Chcel by som sa spytat na motorovy olej Valvoline Maxlife, kto s nim ma ake skusenosti, pripadne referencie. Mam dva starsie motory, 1.4 s nabehanymi 200k a 4.0 s 185k kilometrov. Zacal som do niech lievat Maxlife, proste som to uznal za vhodne podla toho, co uvadzaju, ze su dobre pre starsie motory a viac nabehanych km. Do oboch motorov lejem 5W40 - do tej 1.4ky je to akurat, do 4.0 by mal ist sice 5W-30 ale toto som tam dal ako alternativu, aj predtym sa tam daval vzdy 5W-40 len rozne ine oleje.
jedna vec ma zaujala - pri oleji Maxlife vyrobca nepise, ze "splna specifikaciu vyrobcu vozidla", ale pise len "odporucane pre koncern xy" - cize je v tom taky skryty hacik ako keby.
Kazdopadne po roku pouzivania sa mi to zatial celkom pozdava, motory idu krasne, slapu potichu a hladko. Niesom schumacher, nedavam im na prdel, jazdia kludnym tempom - 1.4 jazdi 90% mesto a 4.0 jazdi 99% teren [terenak v zasade celkom dostava na drzku, aj ked ho neturujem, ale je to predsa zataz].
To len tak, pokecal som si.
Uvitam kazdy postreh ohladne tychto olejov - nenasiel som ziadny topic, kde by to niekto opisoval, preto som to napisal sem...
Edit:
Este doplnim, ze oleje menim po 7-10k km v 1.4-ke / 4-6k km v 4.0 - ziadne predlzene intervaly neuznavam, olej musi byt nekompromisne v tip-top stave; zakazdym davam engine flush od Valvolinu a samozrejme vzdy novy filter - a ono sa to aj vrati velkou spolahlivostou chodu, v zivote ma motory ani naznakom nesklamali. [horsie je to s prevodovkami, tie menim jak ponozky]
Re: motorovy olej
Ten engine flush jsou jsou podle mě doslova vyhozené peníze.
Re: motorovy olej
Ja si to nemyslim. Ked porovnam co vylezie z vane po tom, ako to tam dam, s tym ked to tam nedam - tak je to rozdiel skoro vzdy a dost badatelny.
kazdopadne som sa pytal hlavne na oleje, ten engine flush ma konkretne teraz vobec nezaujima...
kazdopadne som sa pytal hlavne na oleje, ten engine flush ma konkretne teraz vobec nezaujima...
Re: motorovy olej
Co bys chtěl slyšet? Máš tam rozumnou viskozitu a pokud je pravda http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... etic_5w-40 a tedy plní požadavky tvých výrobců, tak není o čem diskutovat krom toho proplachu motoru, který je naprosto zbytečný při těchto intervalech (měníš asi dost často).
Re: motorovy olej
Ano, presne toto som mal na mysli. Kym napriklad Synpower, ci DuraBlend je konkretne specifikovany, Maxlife je len odporucany pre specifikaciu - splnat a odporucat su dve dost podstatne rozdiely.
SynPower
Výkony / Osvědčení
VW 502.00, 505.00,
DuraBlend
Výkony / Osvědčení
VW 501.01, 505.00
MaxLife
Výkony / Osvědčení
Doporučeno pro použití v případech, kde je specifikováno VW 502.00, 505.00
SynPower
Výkony / Osvědčení
VW 502.00, 505.00,
DuraBlend
Výkony / Osvědčení
VW 501.01, 505.00
MaxLife
Výkony / Osvědčení
Doporučeno pro použití v případech, kde je specifikováno VW 502.00, 505.00
Re: motorovy olej
..vyrobca jednoducho nieje ochotny zaplatit za konkretne testy aly splnoval olej normy tak su uvedene iba ako odporucane, je to bezna prax..olej je to celkom gut neries viacej..
ps: ten Flush neviem ci su vyhodene peniaze,ale problem by som videl v tom ze ked ho tam nedas a ked ho das tvrdis ze je rozdiel co z motora vytecie takze ja osobne by somto videl na nejaku zavadu resp. olej motoru celkom nesadol, lebo neexistuje aby po 5000km s benzinika liezol bordel
ps: ten Flush neviem ci su vyhodene peniaze,ale problem by som videl v tom ze ked ho tam nedas a ked ho das tvrdis ze je rozdiel co z motora vytecie takze ja osobne by somto videl na nejaku zavadu resp. olej motoru celkom nesadol, lebo neexistuje aby po 5000km s benzinika liezol bordel
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: motorovy olej
Male hrudky na spodku oleja, neviem ci je to zlepeny "obrus", alebo len znecistenie [na prstoch to posobi, ako velmi jemne blato] - nieje to nic hrozne, je toho malo. Ale predsa to tam je a vacsinou toho vyleze viac, ked tam dam vyplach. Inak motory fakt fachcia ako hodinky, olej nezeru, ani vodu, spotreba okey - spolahlivost na jednicku.
K oleju diky za info, zas som sa dozvedel nieco uzitocne
K oleju diky za info, zas som sa dozvedel nieco uzitocne
Re: motorovy olej
..na tvojom mieste by som dalsiu vymenu skusil uplne inu znacku oleja a potom pri dalsej vymene vysledoval ci zase budu podobne veci v oleji.. alebo je este druha alternativa ze motor bol za.raty blatom a teraz sa to postupne cisti
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: motorovy olej
Tomas-SA píše:Male hrudky na spodku oleja, neviem ci je to zlepeny "obrus", alebo len znecistenie [na prstoch to posobi, ako velmi jemne blato] - nieje to nic hrozne, je toho malo. Ale predsa to tam je a vacsinou toho vyleze viac, ked tam dam vyplach. Inak motory fakt fachcia ako hodinky, olej nezeru, ani vodu, spotreba okey - spolahlivost na jednicku.
K oleju diky za info, zas som sa dozvedel nieco uzitocne
Je správně, že sleduješ co z motoru vyteče. To hodně napoví.