motorovy olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: motorovy olej

Příspěvek od rousini »

Tak, tak... Filtr jsem po sobě vždycky povolil rukama. Ale začínal jsem s klíčem http://www.tonaexpert.cz/?action=detail&id=ID1586 . Je to takový pavouk s vlečenými rameny, které se ať už při utahování nebo povolování zakusují do filtru. To je myslím, při vší úctě, proti té colombově eskapásce jiný level.
Dá se koupit i jiný než Tona kolem 200 Kč. Hlavně je to pojistka na hňupy z autorizáků.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
bloke

Re: motorovy olej

Příspěvek od bloke »

RE Itall>Kolko je to jedna otáčka (?) - to nie je rýpanie, len aby som mal presnejšiu predstavu, o aké zatočenie sa jedná - raz okolo celého obvodu? Ja som ho po prvom náznaku dosadnutia (odporu) určite neotočil celý okolo, max 3/4, ale zdá sa byť dosť napevno, včera mi už ručne nešiel povoliť o kúsok naspäť (jednou rukou v rukavici).
Sú to v podstate už také nepodstatnejšie detaily, na ďalšej výmene už viem aký mať nástroj a ako ním povoliť aj neoblomné zatiahnutie. Hasák, ktorý by uchytil celý filter, som vtedy pri sebe nemal.
Inak aj tie odporúčania zaznačené na Purfluxoch, že nakolko ich treba utiahnuť, sa zdajú byť niekomu prehnané (3/4 otáčky) . https://www.youtube.com/watch?v=58X47dYVv_Q

Ale chcel by som dodať, že s takýmito nákladmi nie je problém meniť olej bežne hoci po 5000 km, keď netreba čakať 3-10 násobné predraženie kvôli stále sa zdražujúcim prácam, či prehnaným maržiam servisov (ak niekto bere olej tam, tiež s rizikom či vôbec výmena prebehla).
Len môže byť problém s prístupnosťou k skrutkám/filtru, zimou a tvrdosťou na zemi (aj na podložke), a aby nás z vyhliadnutého miesta nevyhnali :D (starý olej som už zaniesol do zberne)
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5790
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: motorovy olej

Příspěvek od jerome »

bloke píše:Purflux tam bol asi 17 mesiacov (cca 4000-5000 km - v tomto čase mi nefungoval tachometer, opravil som ho pred pár mesiacmi)
Obrázek Obrázek teraz som sa schuti zasmial ja :mrgreen:
3/4 otacky si odsledujes napr. podla pismen na filtri. Oprie sa o motor pozries kde su pismena a dotiahnes este tych 3/4 otacky :wink:
Inak tiez si nerobim starosti s mixovanim olejov a ked aj podobne vonaju tak neni o com :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorovy olej

Příspěvek od Pitris »

bloke píše:Kolko je to jedna otáčka....
Záleží na stoupání závitu - pokud je označení např. M20x1,5 tak to znamená že 20 je v milimetrech průměr závitové díry ve filtru a za jedno otočení se dotáhne o 1 a půl milimetru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: motorovy olej

Příspěvek od Jezevcik »

To by byl ale hodně jemný závit.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: motorovy olej

Příspěvek od Durex »

Ona jemnost závitu vychází z průměru a stoupání ... A v tomto případě je to skutečně tak. Je tam stoupání 1,5 ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: motorovy olej

Příspěvek od Jezevcik »

Teď lovím z paměti a nemám u sebe tabulky, ale toto stoupání normálně odpovídá M 10 - 12, ne?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Cumil

Re: motorovy olej

Příspěvek od Cumil »

M20x1,5 tak to znamená že 20 je v milimetrech průměr závitové díry ve filtru
:?:

Pitris: dávám za 4 s mhouřením oka.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: motorovy olej

Příspěvek od Jezevcik »

Jestli narážíš na hloubku závitu, tak to už se rýpeš v detailech.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorovy olej

Příspěvek od Pitris »

Fajn. Takže aby měl Cumil klidné spaní :) tak na dvacítku kulatinu/trubku ozávitovanou metrickým závitem se stoupáním 1,5 je potřeba vyvrtat díru 18,376mm - tudíž vrták 18,4mm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: motorovy olej

Příspěvek od Jezevcik »

Dokud se na tom záměrně nezačnou hledat mouchy, tak je schopen to pochopit i naprostý lajk, který to stejně vrtat a řezat nebude.
Existuje jedno přísloví: " Když nechceš, aby to bylo horší, nesnaž se to dělat lepší"
Pro orientační výpočet vrtání platí jednoduchá poučka, kdy od průměru odečtu stoupání závitu, tj. 20 - 1,5 = 18,5.
Naposledy upravil(a) Jezevcik dne pát dub 08, 2016 10:05, celkem upraveno 1 x.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
bloke

Re: motorovy olej

Příspěvek od bloke »

No to som rád že som niekoho poriadne rozosmial, v bežnom živote sa o to aj bežne snažím (aj keď tu to tak nemusí vyzerať), akurát nechápem, ktorá časť bola tá do popuku :) 17 mesiacov, či kilometre..?
Za tie rozoberania otáčok aj dík, aj sa ospravedlňujem za rozprúdenie diskusie o nesmrtelnosti insektu.
jerome píše:
bloke píše:Purflux tam bol asi 17 mesiacov (cca 4000-5000 km - v tomto čase mi nefungoval tachometer, opravil som ho pred pár mesiacmi)
Obrázek Obrázek teraz som sa schuti zasmial ja :mrgreen:
Cumil

Re: motorovy olej

Příspěvek od Cumil »

No já jen že u Cumila je ú s čárkou, nemající vliv na obsah, obrovskej problém, u Pitrise technický lapsus - chybný údaj - pouhá prkotina. A hoši co spolu mluví, hned přispěchají na pomoc aby soukmenovce obhájili. Holt jsme někteří rovnější, jak to tak bývá.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: motorovy olej

Příspěvek od Jezevcik »

Nepřeháněj. S tou dvacítkou to každý pochopil.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorovy olej

Příspěvek od Pitris »

Jak vidíš tak každý ne. A v jiném vlákně zmíněno ono ú/ů bylo schválně neboť se tu Cumil nedávno holedbal znalostí gramatiky :) Ale ano, praktik pochopil že ta "dvacítka" díra se závitem musí mít otvor menší - on teoretik (nebo učitel - když mě oznámkoval :)) to potřebuje vysvětlit pěkně polopaticky.... Tudíž znovu pro Cumila: Pro šroub o průměru 20mm je třeba vyvrtat otvor 18,4mm. (A podle strojnických tabulek přesně 18,376mm). A pokud je otvor průchozí, dá se použít závitník tzv. jednoráz; když je díra "slepá", používají se postupně závitníky sadové - jsou (většinou) tři....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět