motorový olej RAVENOL
Moderátor: Colommbo
Re: motorový olej RAVENOL
Zdravím, ktorý ravenol je najlepší v norme vw 507.00? VMP ci VSW?
Re: motorový olej RAVENOL
507 spĺňajú oba. Rozdiel je tam len v SAE triede tj ak jazdíš skor kratšie trasy,viac studených štartov zvoľ VSW
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: motorový olej RAVENOL
Oba jsou PAO. Na delší jízdy spíš VMP, na časté (mrazivé) starty VSW. Je ale fakt že lehce lepší hodnoty TBN a Noack má VMP.
Ten VSW je lepší při tom mrazivém startu. Tak od -10-ti °C a níž natlakuje dřiv motor.
Ten VSW je lepší při tom mrazivém startu. Tak od -10-ti °C a níž natlakuje dřiv motor.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
V sobotu jsem vyměnil olej a po dlouhém zvažování jsem přešel na 5W-50 a Ravenol HVT.
Poznatky:
Delší doba plnění proti 5W-40, celkem "vazelína"
Motor znatelně tišší, ale opravdu znatelně.
V těchto teplotách přes den, tedy 4°C od nějakých 65°C, měřených ve vaně, jde teplota pomaleji nahoru proti 5W-40, což je ale logické.
Uvidíme co spotřeba oleje, měnil jsem olej po 6000 km a doléval jsem cca půl litru až 6 deci.
Poznatky:
Delší doba plnění proti 5W-40, celkem "vazelína"
Motor znatelně tišší, ale opravdu znatelně.
V těchto teplotách přes den, tedy 4°C od nějakých 65°C, měřených ve vaně, jde teplota pomaleji nahoru proti 5W-40, což je ale logické.
Uvidíme co spotřeba oleje, měnil jsem olej po 6000 km a doléval jsem cca půl litru až 6 deci.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
To považuju za zanedbatelné (rozuměj normální) množství. U svého motoru to mám podobně (Valv. ML 5W40), takže na otázku "žere ti to volej?" odpovídám "nežere."PavelRS píše:...měnil jsem olej po 6000 km a doléval jsem cca půl litru až 6 deci.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorový olej RAVENOL
Co Ravenol REP 5W-30?
Mám v úmyslu ho na jaro nalít do Fofina. Je to rozumné? Cca na 8 tisíc které ročně najedu.
Mám pět litrů doma a lámu si pořád hlavu jestli bude vhodný.
Mám v úmyslu ho na jaro nalít do Fofina. Je to rozumné? Cca na 8 tisíc které ročně najedu.
Mám pět litrů doma a lámu si pořád hlavu jestli bude vhodný.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: motorový olej RAVENOL
Je to RACING olej.
Když budeš i RACING jezdit klidně ho dej
Když budeš i RACING jezdit klidně ho dej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
REP a vlastně cokoliv od Ravenolu je pořád olej s ohledem na silniční použití, tj. dlouhodobou chemickou stabilitu, protikorozivní účinky atd.
Což je vidět i dle uváděných schválení výrobců.
Nesilniční olej by nemohl mít ani jediné.
Pamatuju si diskusi na US fóru skupiny úpravců Porsche 911 generace 996.
Vyvíjeli specifický olej pro tyto motory, proslulé problémy se zadíráním ložisek pomocné rozvodové hřídele.
Oleje vznikly pod značkou Joe Gibbs ve 2 verzích - silniční a okruhový.
https://lnengineering.com/shop-by-model ... 02406.html
https://lnengineering.com/shop-by-model ... 03206.html
Optimální postup přípravy na okruh - vypustit silniční olej a pokud měl přijatelný nájezd, uchovat pro opětovné použití.
Napustit závodní jen na okruhový den.
Po něm vypustit a zlikvidovat.
Vrátit původní silniční olej.
Takhle by vypadalo soužití se skutečně závodním olejem
Což je vidět i dle uváděných schválení výrobců.
Nesilniční olej by nemohl mít ani jediné.
Pamatuju si diskusi na US fóru skupiny úpravců Porsche 911 generace 996.
Vyvíjeli specifický olej pro tyto motory, proslulé problémy se zadíráním ložisek pomocné rozvodové hřídele.
Oleje vznikly pod značkou Joe Gibbs ve 2 verzích - silniční a okruhový.
https://lnengineering.com/shop-by-model ... 02406.html
https://lnengineering.com/shop-by-model ... 03206.html
Optimální postup přípravy na okruh - vypustit silniční olej a pokud měl přijatelný nájezd, uchovat pro opětovné použití.
Napustit závodní jen na okruhový den.
Po něm vypustit a zlikvidovat.
Vrátit původní silniční olej.
Takhle by vypadalo soužití se skutečně závodním olejem
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Re: motorový olej RAVENOL
kedze takmer vsetky aditiva (aj estery) sa biju o spolocny kovovy povrch, tak v racing oleji jak si napisal by tam cistiace zlozky iba prekazali.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: motorový olej RAVENOL
Kto potrebuje racing olej na bežné jazdenie po verejných komunikáciách ? A čo je to vlastne racing olej? Nejde v podstate len o marketing ? Skutočné "racing" oleje ktoré sa používajú na závodoch sa bežne kúpiť nedajú...výrobca si ich zloženie starostlivo stráži. Sú aj prípady keď v rally jazdia aj na "civilné" oleje konkrétne amsoil ss
Neviem čo si mám predstaviť pod pojmom biť sa...aditiva sa ukladajú vo vrstvách... aká silná a funkčná vrstva sa vytvorí závisí nie od množstva ale správneho pomeru jednotlivých aditív... čistiace "pracie" aditiva sú všade.
Neviem čo si mám predstaviť pod pojmom biť sa...aditiva sa ukladajú vo vrstvách... aká silná a funkčná vrstva sa vytvorí závisí nie od množstva ale správneho pomeru jednotlivých aditív... čistiace "pracie" aditiva sú všade.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: motorový olej RAVERAVENOLNOL
Omlouvám se....Pitris píše:Je to RACING olej.
Když budeš i RACING jezdit klidně ho dej
RAVENOL REP 5w30 Racing Extra Performance
RAVENOL RCS 5w40 Racing Competition Synto
RAVENOL RUP 5w40 Racing Ultra Performance
RAVENOL RRS 5w50 Racing Rally Synto
RAVENOL RSE 10w50 Racing Sport Ester
RAVENOL RSS 10w60 Racing Sport Synto....
To "RACING" tam je pro srandu králíkům....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
takmer nikto. ti co ano, tak si radi priplatia.Mirec 29 píše:Kto potrebuje racing olej na bežné jazdenie po verejných komunikáciách ?
Neviem čo si mám predstaviť pod pojmom biť sa...aditiva sa ukladajú vo vrstvách...
čistiace "pracie" aditiva sú všade.
polarnost - podla typu aditiva,elektricky naboj umozni prichytenie na kovovy povrch (alebo na bordel casticu).
ak olej ma prilis vela cistiacej zlozky, tak to bude v konflikte s napr esterom.
napr 300v na "street use" je max 7000km, aj napr kvoli riziku rozkladu esteru na kyseliny za vlhka (narast tan).
sice sa ukladaju po vrstvach, no neznamena to ze vrstva vysoku tvrdost/nekonecnu zivotnost.
ochranna vrstva sa na povrchu neustale tvori aj opotrebuje. "sacrificial layer"
https://www.researchgate.net/figure/Fig ... _281235456
https://www.researchgate.net/profile/Ha ... itives.png
https://penriteoil.com.au/knowledge-cen ... rgents/170
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: motorový olej RAVENOL
Ja by som povedal že vôbec nikto... verejná komunikácia nie je závodná dráha...a ak niekto jazdí závod myslí aj na "racing" brzdovku a trebárs aj chladiacu...dnes sú "civilné" oleje na takej úrovni že si hravo poradia s akýmkoľvek jazdným režimom prípustným na verejných komunikáciách
Viem čo je polárnosť a netýka sa to iba esterov... sú mnohé oleje ktoré majú Vyšší podiel esterovej zložky a nárast kyslého prostredia nesúvisí s estemy ako takými ale s tou vlhkosťou ktorá je spôsobená nevhodným jazdným režimom. čistiace zložky ak máš na mysli Ca tak nevhodné/lacné zlúčeniny reagujú v kombinácii nevhodnej zdpp a zahustovadiel...
K opotrebovaniu ochrannej vrstvy dochádza až vtedy keď sa "prelomí" ochranný film samotného oleja... čiže za bežných podmienok k tomu dochádza len výnimočne... ešte som osobne nevidel nečítal či nestretol s tým žeby došli aditiva v oleji...ani pri looong výmene...tam prichádza iný problém ktorý si už spomenul.... nárast tan či škaredá reakcia iných už spomenutých "látok"
Viem čo je polárnosť a netýka sa to iba esterov... sú mnohé oleje ktoré majú Vyšší podiel esterovej zložky a nárast kyslého prostredia nesúvisí s estemy ako takými ale s tou vlhkosťou ktorá je spôsobená nevhodným jazdným režimom. čistiace zložky ak máš na mysli Ca tak nevhodné/lacné zlúčeniny reagujú v kombinácii nevhodnej zdpp a zahustovadiel...
K opotrebovaniu ochrannej vrstvy dochádza až vtedy keď sa "prelomí" ochranný film samotného oleja... čiže za bežných podmienok k tomu dochádza len výnimočne... ešte som osobne nevidel nečítal či nestretol s tým žeby došli aditiva v oleji...ani pri looong výmene...tam prichádza iný problém ktorý si už spomenul.... nárast tan či škaredá reakcia iných už spomenutých "látok"
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: motorový olej RAVENOL
su ludia co idu na okruh s ostrym autom, a pravidelne.
skupina "1%"
skupina "1%"
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: motorový olej RAVENOL
Nechci štengrovat Mirca 29 v souvislosti s vláknem o Fordu ST, ale dnes jsem protáhl Akouše. A (byť jsem před zimou napsal že s VST 5w40 jsem já i motor spokojen) musím napsat že SSL 0w40 (mám už druhou zimu) a projev motoru je (se zdá) takový kapku jiný - lepší, čistší, lehčí - nevím to správné slovo, ale krásně si přede i v 7 tisicích. Maximální spokojenost s Ravenolem SSL 0w40 Mám ho ještě na dvě zimy, ale fakt vážně uvažuji že prikupim dalšího....
Ale po zimě tam VST-čko půjde znovu páč je to dobrej olej. A mám ho ještě 10 litrů Jen to SSL-ko mi přijde o kousíčíček lepčejší
Ale po zimě tam VST-čko půjde znovu páč je to dobrej olej. A mám ho ještě 10 litrů Jen to SSL-ko mi přijde o kousíčíček lepčejší
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF