motorový olej RAVENOL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pedro »

Jasny brasule.
Ja pouzivam nemobilni.
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Zajda »

Pitris píše:Olej ACEA C3 je v benziňáku NEVHODNÝ
Je nižší alkalická rezerva a obsah sulfátového popela něco vyloženě nevhodného pro benziňák? Vycházím např. z:
https://www.znackoveoleje.cz/Vlastnosti-oleju-a5_24.htm

Ravenol VMP jsem dával protože by měl mít nejlepší základové oleje ve své kategorii, což mi přišlo fajn na spoustu studených startů. HTHS 3,7 při čerpatelnosti -60°C je vůbec celkem unikátní kombinace. Reálně je to tomu nesmrtelnému, tak akorát zajetému motoru fakt asi jedno. Pro momentální režim, kdy se většinou ani neohřeje na provozní teplotu, by snad byl nejlepší i 0W20 :-)

Nicméně jste mě zatím utvrdili, že do Swiftu půjde tedy buď polosyntetický Ravenol 5W30 API SL za krásných 659 Kč/5l na Dufy, nebo tatéž Rowe :-)

--------------------------
Jinak Audi je ještě rotačka, tam výměna Defenderu 10W40 na Rowe RSi 5W40 už proběhla a zdá se že se motor trochu ztišil. Zatímco všechny 10W40 mi přišly stejné.
Jen s Ravenolem TSI byla měřitelně nižší spotřeba o nějaké deci než na všechno ostatní. Tak uvidíme.

Honda dostane taky Rowe, proto jsem ho koupil. Při častém VTEC-u je schopna brát třeba deci na 100 km. Nebo taky nic když se s ní jezdí vklidu.
Jedno jestli to byl Ravenol RCS 5W40 nebo teď Sunoco 5W50.
S Ravenolem RCS to pocitově líp šlo od VTECu do omezovače.
Na celý řekněme 8000 km interval to pak v průměru vyjde na dolití tak 2-4 litrů podle převažujícího stylu jízdy. Než abych přikupoval litrovky podle potřeby, přistoupil jsem k radikálnímu řešení s 20l balením :-)

Není to asi top olej, PAO verzi (bez "i") co vycházela naprosto úžasně v otěrových testech na německém oil clubu Deckenbach nedováží, ale parametrově je podobný všemu co jsem tam lil dosud.
Kdybych s tím jezdil po okruzích, tak se držím nezpochybnitelných praktických závěrů Danyho z Typer.cz který těch motorů viděl rozebraných x desítek a naleju tam Castrol 10W60 z pravěku.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od rosso »

Já myslel, že olej žerou jen mrchy od koncernu. A on i japonec :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Tak při výměně po roce a do 5-ti tkm je fakt jedno jestli C3 nebo A3, bo TBN i jen třeba 6 mg KOH/g stačí. Ale nevěřím tomu že by TBN 9 mg KOH/g vydrželo několikanásobné překročení intervalu. Já vycházím z tohoto: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... lita-oleju
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

rosso píše:Já myslel, že olej žerou jen mrchy od koncernu. A on i japonec :D
K tomuto tady: auta-made-in-japan-vs-evropa-tvrdohlavo ... -3323.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od jarson1 »

páni,zbytočne sa vzrušujete , ide to s dobou a je to tak nejak všeobecné už...slovami klasika: " Rozmohl se nám tu takový nešvar.... :mrgreen: "
https://www.idnes.cz/auto/autoservis/za ... a_recombee
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Adam Gti

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Adam Gti »

Ravenol HVT 5w50 ted objednan u Dufy na zkousku, ale uz treti den bez reakce. Takze asi vemu Valvo VR1 5w50 na Pema a vymalovano.
A.Havránek

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od A.Havránek »

Dobjéj :-) Ravenol HCS 5w40 vs Ravenol VST 5w40. Mají podobné hodnoty v tech.listech. HCS vyjde zhruba o 2-3 stovky levněji. Je mezi nima zásadní rozdíl ? Vyplatí se vzít drahý VST pro běžný celoroční provoz ?
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pedro »

Uz je to mimo misu.
Ale doplnim, ac Valvolinista, racing VR na bezne jezdeni NEBRAT.!!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

A.Havránek píše:Dobjéj :-) Ravenol HCS 5w40 vs Ravenol VST 5w40....
VST je při velkém mrazu nepatrně "řidší" a je aditivovaný pro vyšší tepelnou či výkonovou zátěž. HCS zase může pomoci nepatrně (ale fakt lehce) snížit spotřebu oleje.... Na běžné ježdění stačí HCS - nebo taky VSI. VST je na ostřejší jízdy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
A.Havránek

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od A.Havránek »

Pěkná odpověd. Děkuji
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od BMW »

Pitris píše:
A.Havránek píše:Dobjéj :-) Ravenol HCS 5w40 vs Ravenol VST 5w40....
VST je při velkém mrazu nepatrně "řidší" a je aditivovaný pro vyšší tepelnou či výkonovou zátěž. HCS zase může pomoci nepatrně (ale fakt lehce) snížit spotřebu oleje.... Na běžné ježdění stačí HCS - nebo taky VSI. VST je na ostřejší jízdy.

Tiez som nedavno objednal VST-čko.Chcel som len k tomu porovnaniu VST vs HCS kde VST= plne synteticky olej, HCS = Synteticky Hydrokrakovany olej, takze ak sa mylim opravte ma, ale HCS by malo byt o "triedu nizsie" ako VST. Nie?
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

HCS múže mít HC základ, ale bude nadopován aditivy. VSI a VST jsou na (lepším) PAO základě. Ale ani ten hydrokrak není špatný byť VSI a VST bude kvalitou výš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Pedro píše:Uz je to mimo misu.
Ale doplnim, ac Valvolinista, racing VR na bezne jezdeni NEBRAT.!!
Důvod ? Ja bych ho ani nevzal bo ma myslim api SM
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Tak zrovna Tobě by to API SM vadit nemuselo :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět