motorový olej RAVENOL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od NO HITS »

Bramborak3 píše:... zastavím na červené a u za mnou přijede postarší Diesel a neslyším ani můj motor na volnoběh. Ale jen ten jeho...
To se mě stává často, ale teď po dodávce ten rozdíl vnímám víc :D
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

Bramborak3 píše:SHI: Vidím že si docela odborník. Nevím kde na ty podrobnější parametry chodíš, ale nemužeš mě vyštárat prosím něco víc o Ravenol HVE ester 10w50 pro motory co mají najetých dost km ? Nespěcha to. Děkuji
Podle všeho je to HVE ester 10W50 slušný synetický olej s obsahem PAO a Esterů, jelikož Ravenol neuvádí odparnost, tak odparnost bude na Ravenolí poměry pravděpodobně hodně vysoká - kdyby se měl Ravenol čím chlubit, tak by podle mě odparnost nejspíš uvedl. Olej tím pádem nebude stavěný na vysokou tepelnou zátěž a použil bych ho tam, kde chci snížit ztráty oleje zvýšením viskozity, kde chci aby estery čistily a uvolňovaly, tedy ve starším motoru s větším nájezdem.

Kdybych chtěl olej xw50 pro jízdu pod velkou zátěží , tak si vyberu jiný - třeba tento:
RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50, byť tento bude dost možná obsahovat část základu hydrokrakovaného a není tedy v pravém slova smysl plně syntetický (proto taky nemá zlatý obal, ale stříbrný).

Je otázka, zda u HVE v roce 2019 platí výsledky tohoto rozboru z roku 2019:
https://oil-club.de/index.php?thread/30 ... il-10w-50/
Nicméně případná náhrada by neměla být horší, než stará verze oleje a podle toho rozboru to obsahuje molybden, bor i wolfram, tedy aditivační balíček vypadá slušně.

Víc informací vyčarovat nedokážu.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Shi píše:
Bramborak3 píše:SHI: Vidím že si docela odborník. Nevím kde na ty podrobnější parametry chodíš, ale nemužeš mě vyštárat prosím něco víc o Ravenol HVE ester 10w50 pro motory co mají najetých dost km ? Nespěcha to. Děkuji
Podle všeho je to HVE ester 10W50 slušný synetický olej s obsahem PAO a Esterů, jelikož Ravenol neuvádí odparnost, tak odparnost bude na Ravenolí poměry pravděpodobně hodně vysoká - kdyby se měl Ravenol čím chlubit, tak by podle mě odparnost nejspíš uvedl. Olej tím pádem nebude stavěný na vysokou tepelnou zátěž a použil bych ho tam, kde chci snížit ztráty oleje zvýšením viskozity, kde chci aby estery čistily a uvolňovaly, tedy ve starším motoru s větším nájezdem.

Kdybych chtěl olej xw50 pro jízdu pod velkou zátěží , tak si vyberu jiný - třeba tento:
RAVENOL HVT High Viscosity Turbo Oil SAE 5W-50, byť tento bude dost možná obsahovat část základu hydrokrakovaného a není tedy v pravém slova smysl plně syntetický (proto taky nemá zlatý obal, ale stříbrný).

Je otázka, zda u HVE v roce 2019 platí výsledky tohoto rozboru z roku 2019:
https://oil-club.de/index.php?thread/30 ... il-10w-50/
Nicméně případná náhrada by neměla být horší, než stará verze oleje a podle toho rozboru to obsahuje molybden, bor i wolfram, tedy aditivační balíček vypadá slušně.

Víc informací vyčarovat nedokážu.
Děkuji za info. Ano olej mám na snížení spotřeby oleje. Auto nepoužívám na vysokou tepelnou zátěž. Jen občas to vytočím do otáček a pak většinou v klidu. Před vypnutim motoru zas trochu prohnat...Přečetl jsem si i diskuze u toho testu. Olej příští rok zkusim.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od kornel »

ak by som sa ja ešte vrátil jedným postrehom k Ravenolu "SSO 0w-30" ..je zaujímavé, že po zmene z SSO 0w-30 na Amsoil SS 0w-20 som nepostrehol žiadne nejaké zhrubnutie/zdrsnenie prejavu motora a zvuku.. nič také sa absolútne neudialo a to ani pri plne zahriatom motore a vysokých otáčkach a zaťažení.. Pritom s autom krátke trasy žiadne, čiže vysokoteplotné prísady v Ravenole aktivované boli určite.
Amsoil v sérii "Signature" na tom musí byť dosť vysoko základom aj prísadami.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

AMSOIL Signature Series je opravdu TOP produkt, kde to "drží" špičkový aditivační balíček, ovšem plně vynikne jen v "pár" motorech a plně ho využije jen málokdo. Ty s "tajperem" asi ano, byť si troufnu napsat že i ten Ravenol SSO 0w30 toho Civica umaže dobře a s přehledem (za předpokladu včasné výměny toho oleje).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od kornel »

SSO beriem za vysokokvalitný olej.. už len to, že napr. u 2,0TSI po zmene z CFS NT+ 5w-40 na SSO, žiaden badateľný rozdiel v ničom.. Nejakú hrubšiu úvodnú fázu s SSO som tu taktiež nepostrehol, zrejme do doby kým sa aktivovali vysokoteplotné prísady sa ešte čiastočne prejavovala nano zložka z predošlého CFS NT.. došlo podľa mňa k akémusi "plynulému vzájomnému nahradeniu" :)
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Pitris píše:AMSOIL Signature Series je opravdu TOP produkt, kde to "drží" špičkový aditivační balíček, ovšem plně vynikne jen v "pár" motorech a plně ho využije jen málokdo. Ty s "tajperem" asi ano, byť si troufnu napsat že i ten Ravenol SSO 0w30 toho Civica umaže dobře a s přehledem (za předpokladu včasné výměny toho oleje).
Ano Amsoil signature bude top, ale zase jsme u kosmického oleje. Navíc nešikovně jen ta jejich necelá litrovka. Nemaji 5 L. To značně zvyšuje cenu. Pro mě absolutně k ničemu. 8 litru oleje za 2400 ?
90% aut co tady jezdi umaže přes zimu s prstem v nose Vst 5w40 za 990kc 5 L..Umazala by to v klidu i dobrá 10w40. Dnešní zimy kdy je 10x do roka -10...Jo pro krátké trasy ma 0w40 smysl. Ale Rowe stoji 200kč litr..Jak psal Pedro. Levnější a přesto kvalitní a vylít to po zime po 5-6 tis do ha....Motor bude nadšený ikdyz tam nebude kosmik oil. Ale stejně 90% lidí tam nechává 0w40 5w40 cely rok a 10-15 tis...ikdyž jezdi v zimě kratky trasy....Olej už po 7 tis totálně ko. Úplně v nevědomí a mechanici nic neřeknou. Aby později měli kšeft...Ale auta stejně jezdí...sice to rachotí jak plechovky v tašce ale jezdí. Horší až se to někomu po...
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

Bramborak3 píše:Umazala by to v klidu i dobrá 10w40 ...
Blbý je, že já mám v novém autě povoleny pouze rozsahy 0w-20 až 5w-30. Jelikož jsou písty chlazené rozstřikem oleje a jelikož v poslední konstrukční iteraci motoru opět ve snaze snížit ztráty třením nějak zmenšili míru kontaktu mezi pístními kroužky a stěnou válce, tak je chlazení pístů zase o kousek víc závislé právě na tom, že na písty šplíchá dostatečné množství oleje. A tu mi najednou řídká vodička zajistí lepší chlazení pístů než hodně solidní xw-40 s vyšší HTHS viskozitou a jen konstruktér motoru tuší, zda je opravdu nutné dodržet xw-30. Takže já se radši držím toho, co mi předepsisuje výrobce a když už nemůžu (i kvůli záruce) šáhnout po xw-40, tak si aspoň celkem pečlivě vybírám co tam naliju.

Ostatně Toyotě se svého času povedlo udělat motory, kterým se přehřívaly písty se všemi nehezkými důsledky, které z toho plynou. Zrovna kosmické oleje by ten problém ustály mnohem lépe, než oleje "za stovku litr", které se připékaly.

Mimochodem, jak jsem se dočetl, tak se už právě kvůli odvodu tepla docela dost řeší i tepelná vodivost olejů a oleje s chudým aditivačním balíčkem mají údajně o dost menší tepelnou vodivost, než oleje s bohatým aditivačním balíčkem, protože ony "kovové" příměsy údajně dost podstatně zlepšují tepelnou vodivost. Takež bacha na to, olej nejen musí mazat, ale taky musí chladit.
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od rosso »

Co máš za auto?
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

Honda Civic, zatímco pro motor R18A2 uváděli viskozity 0w-20 až 10w-40, tak pro skoro stejný motor R18Z4 už se uvádí 0w20 až 5w30.
Naposledy upravil(a) Shi dne pon říj 21, 2019 16:36, celkem upraveno 1 x.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Joo to potom joo. Ja mám staré auto. To nemá ještě takové fičury.
Jinak ten Ravenol VST 5w40 ma fakt super aditiv balíček. Ani jednou i při teplotách kolem 0 nezaklepaly na chvilku hydra. U Penrite 10w50 kdyz bylo rano kolem 10-14st, tak už se stávalo.
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od jarson1 »

shi:
presne tak, pán majster :)
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pon říj 21, 2019 18:10, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pedro »

Mate novy auta, tak pouzivejte Vegetol.
Kdyz uz nekde dovoli 5-30, urcite bych hledal nesnizenou HTHS.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od kornel »

mimo iné o záležitostiach ako zabezpečenie čo najefektívnejšieho odvodu tepla olejom, čo najvyššie prietoky oleja, rozstrek oleja pre chladenie piestov atď. (načrtnuté "Shi-m"), v mojom prípade v súvislosti napr. s motorom K20C1 v CTR, som sa dočítal tiež na USA, UK fórach + priamo info od človeka z prostredia blízkeho vývoju agregátu pre CTR FK2,8.. čo má zabezpečiť najefektívnejšie 0W-20 príslušnej kvality a výkonnosti (v USA odporúčajú buď originál Honda olej, alebo AMSOIL Signature 0w-20.. ako najlepšiu možnosť) .
P.S v UK majú mnohé FK2 nájazd cez 100tis. míľ a mnohé (ako býva v UK u CTR FK2,8 dosť bežné) upravené 380-400k a vyše 500Nm.. bez problémov.. TOP aditivácia oleja v súvislosti s týmito motormi, hrá zjavne naozaj hlavnú a najpodstatnejšiu rolu.
Naposledy upravil(a) kornel dne pon říj 21, 2019 18:03, celkem upraveno 1 x.
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od shalibaba »

Na německých stránkách Ravenolu právě běží akce -20%, resp. 5-ti litrové balení za cenu 4 litrového.
Cenu s ČR jsem neporovnával.
Odpovědět