motorový olej RAVENOL
Moderátor: Colommbo
Re: motorový olej RAVENOL
Díky všem.
@Shi: Jj,o tom problému s mazáním vím, auto bude čistě letní a okreskové, maximálně nějaké Alpy
Ten Total bude asi dobrý tip, mrknu ještě na HTHS, protože minulé Toyobaru prý při použití viskóznějšího oleje trpělo na problém s časováním ventilů, ale to podle mě u snížené HTHS nemůže nastat.
@Shi: Jj,o tom problému s mazáním vím, auto bude čistě letní a okreskové, maximálně nějaké Alpy
Ten Total bude asi dobrý tip, mrknu ještě na HTHS, protože minulé Toyobaru prý při použití viskóznějšího oleje trpělo na problém s časováním ventilů, ale to podle mě u snížené HTHS nemůže nastat.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
Zvláštní věc ten pokles tlaku oleje... Přijde mi, že nejnižší hodnoty dosáhne ještě před apexem či na něm, přičemž při dalším "dotáčení" zatáčky už tlak zase stoupne k normálním hodnotám a tedy příčinou asi nebudou jen a jen odstředivé síly a/či špatný tvar olejové vany (Mondeo)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorový olej RAVENOL
nechcem tu nejaký "flame" rozvinuť, no nedá mi... subaru s tými motormi teda dáva posledné roky
Re: motorový olej RAVENOL
Subaru motory se sraly vždycky. Stejně tak jako Porsche. Boxer je prostě problematická konstrukce. Nicméně budu mít 5 let záruku a pro motor dělat maximum, tak mi to zase tak nevadí. Za to svezení to stojí, ten motor je úplně boží.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: motorový olej RAVENOL
Verím a chápem aj... ten charakter musí byť skvelý a radosť jazdiť ako motoricky, tak aj celkovo správanie a prejav auta
Re: motorový olej RAVENOL
Tak jsem víceméně asi rozhodnutý pro tu 5w30, buď použiju ten Total FGC nebo jsem ještě koukal na Motul 8100 Eco-lite, má HTHS 3,3, u Totalu se mi to bohužel nepodařilo dohledat…
Pak bude určitě na řadě ten Ravenol DXG, abych nebyl úplně OT.
Pak bude určitě na řadě ten Ravenol DXG, abych nebyl úplně OT.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: motorový olej RAVENOL
To bych čekal snad jen kdyby tam někdo nacpal něco jako 10W-60, protože by to jjnak znamenalo, že v zimě relativně dlouhou dobu po stratu, než se předepsaný olej zahřeje na trochu rozumnou teplotu, nefunguje časovájní ventilů tak jak by mělo. Mezi 5w-30 s normální HTHS a 5w-30 se sníženou HTHS je rozdíl tak malý, že auto nemá šanci poznat který z těch dvou je použitý.
Re: motorový olej RAVENOL
to lefort:
…že Subaru motory se vždycky sraly….co to meleš, kolik si jich kdy měl a kolik jsi toho s nima najezdil? Serou se úplně stejně jako kterékoliv jiné motory jiných značek, vždy záleží, jak se k nim majitel chová!
2,0 atmosfera sice nejede, ale patří mezi nejspolehlivější benzinové motory
…že Subaru motory se vždycky sraly….co to meleš, kolik si jich kdy měl a kolik jsi toho s nima najezdil? Serou se úplně stejně jako kterékoliv jiné motory jiných značek, vždy záleží, jak se k nim majitel chová!
2,0 atmosfera sice nejede, ale patří mezi nejspolehlivější benzinové motory
Subaru Outback H6 3,6R 191 kW
Re: motorový olej RAVENOL
Môžem súhlasiť, bežné Subaru motory sú v pohode, ale výkonnejšie ako STI su čierna diera na peniaze, ale to aj všetky audi atd. nad 6 valcov a vyšším výkonom.
Mame v susedstve par áut, tak viem zhodnotiť, na Staré Legacy nemá nič, zhnité na kašu ale jazdí to nonstop na LPG.
Mame v susedstve par áut, tak viem zhodnotiť, na Staré Legacy nemá nič, zhnité na kašu ale jazdí to nonstop na LPG.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: motorový olej RAVENOL
Akce Ravenolu v pemě....
VST 5w40
ECS 0w20
Edit: a dívám se že i na SSL 0w40, SSO 0w30, DXG 5w30, VSI 5w40 a asi i další
VST 5w40
ECS 0w20
Edit: a dívám se že i na SSL 0w40, SSO 0w30, DXG 5w30, VSI 5w40 a asi i další
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte říj 10, 2023 17:48, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
Před chvílí jsem nalil do Aurisu hybridu DFE, tohle ECS mi přijde téměř stejné Mohu někoho poprosit o detailnější rozbor ? Ale asi lze bez problémů při další výměně zaměnit za ECS.....
Výměna max 10 tkm
Výměna max 10 tkm
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: motorový olej RAVENOL
Mal som to v honde ( r18a2 i-vtec) na dve vymeny. Kupil som znamu akciu 8litrov bandaska za cenu 4 litrov
Islo to krasne, nezralo, ziadne negativne nasledky nezanechalo...Co viac povedat.
Islo to krasne, nezralo, ziadne negativne nasledky nezanechalo...Co viac povedat.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: motorový olej RAVENOL
Oba jsou gut....
ale osobně bych dal přednost DFE.
Shi píše: ↑pon srp 21, 2023 21:50 ....pro zájemce o oleje 0w-20, tak Ravenol DFE 0w-20:
Odparnost dle Noacka 5,9%
Flash point 248°C
To vypadá, že by se skoro mohl jmenovat "RFE" a ne "DFE", protože takhle teplotně odolný základový olej mají spíš oleje "racingové" a i Amosil Signature Series 0w-20 "nestíhá". Uvedenými parametry tak DFE mírně překonává nejen špičkový DXG 5w-30 (6%, 244°C), ale i REP 5W-30 (6,2%, 244°C).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
Díky moc, třeba bude časem v akci i to DFEčko, jako loni
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: motorový olej RAVENOL
Taková osobní zkušenost s Ravenolem.
Měl jsem v převodovce Ravenol VSG 75w-90, když nastal čas výměny(cca 20tis. km) tak jsem chtěl něco "echt gold", plácl jsem se přes kapsu a koupil kurwa drahej Millers CRX NT+ 75w-90.
Nastalo nějaké courání kolem komína a pak hurá Bosna, tam dostala převodovka zabrat. Vysoké teploty, dálnice, šotolina, horské průsmyky apod.... Najednou jsem si začal všímat že to řazení nějak není ono, synchronizace se zhoršila, jednička při pohybu auta nechtěla zapadnout apod.....
Najeto na olej 5000km.
Tak jsem ho vypustil, barva černá. Obvykle vypouštím takový tmavě zelený, nebo jak to napsat.
Převodovka dostala novou náplň Ravenolu a zas je vše OK. Tak hned šel VSG i do přídavky, kde byl také CRX NT++++.
Takže jsem se tedy vyléčil z Millersu a už ho nechci vidět. Stojí skoro 2x tolik co Ravenol......
Měl jsem v převodovce Ravenol VSG 75w-90, když nastal čas výměny(cca 20tis. km) tak jsem chtěl něco "echt gold", plácl jsem se přes kapsu a koupil kurwa drahej Millers CRX NT+ 75w-90.
Nastalo nějaké courání kolem komína a pak hurá Bosna, tam dostala převodovka zabrat. Vysoké teploty, dálnice, šotolina, horské průsmyky apod.... Najednou jsem si začal všímat že to řazení nějak není ono, synchronizace se zhoršila, jednička při pohybu auta nechtěla zapadnout apod.....
Najeto na olej 5000km.
Tak jsem ho vypustil, barva černá. Obvykle vypouštím takový tmavě zelený, nebo jak to napsat.
Převodovka dostala novou náplň Ravenolu a zas je vše OK. Tak hned šel VSG i do přídavky, kde byl také CRX NT++++.
Takže jsem se tedy vyléčil z Millersu a už ho nechci vidět. Stojí skoro 2x tolik co Ravenol......