motorový olej RAVENOL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Shi píše: stř srp 16, 2023 20:16
Pomoc to může, pokud to přidáš do nějakého hodně laciného oleje, který neobsahuje estery nebo AN a jiné složky a aditiva, která se aktivně snaží uchytit na povrchu.

Ideálně nějaký olej, kde není Mo, Bo ani jiná "kouzla" a kde je HC nebo VHVI základ
Díky za víceméně potvrzení toho co jsem si o tom myslel (a pořád i myslím) i já. Pro ty 'naše' SSL, SSO, VST, DXG (a potažmo i "eRkovou" řadu - ať se vrátíme k meritu vlákna) to cenu zřejmě nemá.

A jak si psal kdysi Ty a teď i kornel, je dobré aby v oleji byl molybden a (hlavně) bór. Anebo estery 👍
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

Pitris: Ještě můžeš mrknout na oleje Ardeca, řada Pure sports. Ti, pokud se nepletu, taky používali mix wolfram, molybden, bór a estery a deklarovali plnění ACEA, API a MB norem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Pane díky. O Ardece jsem slyšel ale jen letmo. Dívám se na jejich stránky a Pure Sports by přicházely v úvahu v 5w30 a 5w40. Je sice fakt že u té "čtyřicítky" je viskozita při 100° dost vysoká (víc jak 15,8 jsem snad ještě neviděl) ale ostatní data gut, byť C3.
Ta "třicítka" by šla taky a asi v tomto případě i spíš (i když taky mid saps), a že bych....Dost! Olejů mám na 5 let 🤣
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od abc »

Pitris potřebuje víc aut aby měl kam lít ty své zásoby, jinak nevím jak to dopadne. :D
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Tak ono by se doma další auto našlo kam to nalít, nicméně při mé frekvenci měnění oleje to zvládneme s Akoušem sami 😄
A kromě toho - když se dívám na ty letošní oleje (třeba o některá dobrá aditiva "ošizenej" Ravenol a Mobil1, u Motulu 8100 X-CESS 2. generace - a nevěřím že je stejně dobrá jak první ☹️) tak jsem za ty loňský a předloňský zásoby i rád 👍 A navíc v tom jsou i ušetřený groše páč ta cena dnes je taky někde jinde než byla tehdy 🤨
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Od Motulu se mi líbí ten 8100 POWER, ale ten prostě na CS shopech neexistuje.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

Já jsem zkoušel různé Motuly 8100 celkem asi 3x (vždy HTHS = 3,5+ tuším to byly X-CESS, X-MAX, X-LITE) a pokaždé ten výsledný pocit byl stejný: :?
První překvapení vždy bylo, že na poslech to vždy znělo spíš hůř než líp a přitom po výměně vyjetého za nový se stejnou viskozitou by to mělo být spíš změna k lepšímu, nebo aspoň beze změny. Naopak na ostatní prémiové oleje (Esso, Mobil1, Fuchs) motor obvykle zněl o chlup líp než dřív, takže přechod na Motul 8100 bylo vždy v audiooblasti zklamání. To mě vedlo ke hledání informací o složení na německých a ruských fórech. Když jsem to našel, tak jsem byl zklamán kolik jsem dal Motulu za celkem obyčejný hydrokrakovaný olej s občas překvapivě chudým aditivačním balíčkem. V podstatě dojem byl, že to ve všech třech případech byl spíš průměrný olej za lehce prémiovou cenu a s Motulem 8100 jsem po třetím pokusu skončil, protože podobně dobrý olej umím za podstatně lepší cenu najít třeba u Q8 nebo v řadě Shell Helix Ultra.

Když se podíváš sem: https://shopmotul.com/motul-8100-fully- ... ubricants/
a pak sepodíváš podíváš se na bezpečnostní listy olejů 8100, tak zjistíš, že tu v článku slibovanou 100% syntetiku a PAO základ hledáš celkem marně.

"These oils are 100% fully synthetic Group 4 and Group 5 lubricants that cater to different performance profiles depending on what you drive, and how you drive it."

Překlad: Tyto (míněno oleje 8100) oleje jsou 100% plně syntetická maziva skupin 4 a 5, která vyhovují různým výkonnostním profilům v závislosti na tom, čím a jak jezdíte.
No tak to určitě.

A není to jediný úlet v článku, ono je toho víc:
Some 8100 series oils are ester-based, like the high-performance Motul 300V series, while others feature a PAO (Poly-Alpha-Olefins) base stock with its various synthetic formulations.

Překlad: Některé oleje řady 8100 jsou na bázi esterů, jako například vysoce výkonná řada Motul 300V, zatímco jiné jsou na bázi PAO (polyalfa-olefiny) s různými syntetickými formulacemi.
Tak ten 8100 na bázi esterů bych fakt někdy rád viděl, protože ono i hledání toho, ve kterém je aspoň 40% PAO, je docela složité. Složité není najít HC základ nebo HC + GTL. Ale PAO a Estery ve větší množství natoli, aby se dalo mluvit o základu?
Podvod na zákazníka. Já proto "Motul 8100" řadím jen o trochu výš než "Castrol Edge" - někde jsou v těchto řadách možná skryté nějaké perly, ale já je hledat nebudu. Řada 300V má svůj půvab, ale tohle fakt ne.

Naopak, když jsem šáhl třeba po olejích Fuchs (momentálně bych hledal v řadě Fuchs Titan GT), tak to bylo přesně naopak - a časem jsem na zahraničních fórech našel informace, že Fuchs SAE 0w -30 tehdy byla rána do černého (poctivá syntetika a aditivační balíček na kterém se nešetřilo. HTHS = 3,5), taky jsem na něm najezdil 100 000+ km.

Když už bych chtěl experimentovat, tak bych zkusi Amsoil Signature Series, nebo tu Ardecu. Nebo Ravenol RUP/REP/RSP :lol:

Mimochodem, pro zájemce o oleje 0w-20, tak Ravenol DFE 0w-20:
Odparnost dle Noacka 5,9%
Flash point 248°C
To vypadá, že by se skoro mohl jmenovat "RFE" a ne "DFE", protože takhle teplotně odolný základový olej mají spíš oleje "racingové" a i Amosil Signature Series 0w-20 "nestíhá". Uvedenými parametry tak DFE mírně překonává nejen špičkový DXG 5w-30 (6%, 244°C), ale i REP 5W-30 (6,2%, 244°C).
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

No teda 🫣 , to mě celkem překvapuje že Motul takhle "blbne".
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Colommbo »

Už jsem tu někde kdysi zmiňoval - v kytarách jsou špičkové produkty (české) firmy Furch, v olejích zase Fuchs. Málokdo však tyto značky zná... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

Pitris JUNIOR píše: úte srp 22, 2023 5:24 No teda 🫣 , to mě celkem překvapuje že Motul takhle "blbne".
Ony ty oleje nejsou špatné a třeba zrovna 8100 X-Lite 0w-30 na HC základu obsahoval asi 5-10% PAO a taky trochu esterů a opravdu velmi slušnou dávku vápníku, takže třeba detergenční schoponosti určitě byly výborné. Jenomže za velmi podobné peníze jako 8100 můžeš mít Mobil1 nebo Fuchs, kde v té samé době nabízeli oba lepší základ (větší podíl syntetiky) a pestřejší aditivační balíček, než 8100. Takže když na to pak koukám jako celek, tak nějak často ztrácím důvod se na nabídku Motulu vůbec dívat.
U Motulu má smysl 300V, oleje do motorek a podobně, ale jinak, podobně jako Castrol, hodně vydělávají na tom, že jsou známá značka.
Uživatelský avatar
neyli
Příspěvky: 114
Registrován: stř srp 17, 2022 6:39

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od neyli »

Colommbo píše: úte srp 22, 2023 7:55 Už jsem tu někde kdysi zmiňoval - v kytarách jsou špičkové produkty (české) firmy Furch, v olejích zase Fuchs. Málokdo však tyto značky zná... :)
ten Titan GT1 PRO C-3 5W-30 za 779,- na pemě je must buy 8)
olej Fuchs Titan GT1 PRO C-3 5W-30
léto Bridgestone Turanza 6
zima Yokohama BluEarth-Winter V906
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od abc »

Colommbo píše: úte srp 22, 2023 7:55 Už jsem tu někde kdysi zmiňoval - v kytarách jsou špičkové produkty (české) firmy Furch, v olejích zase Fuchs. Málokdo však tyto značky zná... :)
Furch jsou Martin za půl peněz. :) Teda hraji jako Martin a stoji polovic.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Shi »

neyli píše: úte srp 22, 2023 8:41
Colommbo píše: úte srp 22, 2023 7:55 Už jsem tu někde kdysi zmiňoval - v kytarách jsou špičkové produkty (české) firmy Furch, v olejích zase Fuchs. Málokdo však tyto značky zná... :)
ten Titan GT1 PRO C-3 5W-30 za 779,- na pemě je must buy 8)
To vypadá schopně, má to hezká schválení.
SDS z roku 2022 je zde: https://fuchs.azureedge.net/fileadmin/s ... B51966.pdf
Je to docela zajímavě namíchané, základ hydrokrak/VHVI, troška GTL a cosi dalšího. U Fuchsu dá spolehnout na to, že s jistotou plní deklarované MB229.51 i Porsche C30 a v této cenové kategorii je to dobrá koupě a přesně o tom to je - motul 8100 bude mít podobné složení, podobně dobré certifikace, ale cenu podstatně vyšší.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Colommbo »

abc: On je Martin a Martin, podobně jako Furch a Furch, oba výrobci mají široké spektrum produktů co do kvality a tím pádem i ceny. Notabéne značka Martin funguje už od konce 19. století jako kytarový pojem, o českém výrobci, majícím za tím americkým prakticky sto let zpoždění, se totéž zatím obecně říci nedá. Ale kdo zná, ten ví a i u něho lze pořídit opravdu špičkový kus, taky za nemalé peníze.
A nejčko hurá zase zpět k olejům! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Klobouček, že toto dokážeš vyčíst 👍👍👍
Dokážeš něco zjistit i o tomto? Fuchs Titan SuperSyn Longlife 0W-40?
Byť jdeme od tématu Ravenolu..
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Odpovědět