motorový olej RAVENOL
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Ještě dotaz. Je pro hydroštely lepší SSO 0W-30 ACEA A3 normální viskozita nebo DXG 5W-30 API SP lehce snížená viskozita?
V podstatě mi jde o to - za tepla by měl mít možná v rychlosti čerpatelnosti mírně navrch DXG protože má sníženou viskozitu.
Za normálních mínusů je to stejný podle toho co mi psali z Ravenolu.
A v extrémních minusech bude lepší SSO
U SSO výrobce píše garantovaný chod hydroštelů u DXG je zas díky API SP ochrana rozvodoveho řetězu a nižší karbonizace ventilů.
Co je tedy lepší vybrat?
V podstatě mi jde o to - za tepla by měl mít možná v rychlosti čerpatelnosti mírně navrch DXG protože má sníženou viskozitu.
Za normálních mínusů je to stejný podle toho co mi psali z Ravenolu.
A v extrémních minusech bude lepší SSO
U SSO výrobce píše garantovaný chod hydroštelů u DXG je zas díky API SP ochrana rozvodoveho řetězu a nižší karbonizace ventilů.
Co je tedy lepší vybrat?
Re: motorový olej RAVENOL
Olej v každom motore má okrem mazania aj chladiť Nie je to len u Skyactivu Uchladí ho každá viskozita, ktorú odporúča výrobca Treba len sem tam sledovať mierku oleja, to je celé. Ak je ho menej, býva problém jak s mazaním, tak chladením.MichalOlej píše:Ale zaś jsem tak různě četl, že u Skyaktiv G jde také o to, že ten olej má chladit a tedy snížená viskozita by měla v tomto ohledu fungovat lépe...
Zdá sa mi,že sa v tom až moc vŕtaš Nikto ti neodpovie na túto otázku s tým,že tak aj v skutočnosti bude Musel by mať ten istý motor a v podobnom stave. Možno potom.MichalOlej píše:Ještě dotaz. Je pro hydroštely lepší SSO 0W-30 ACEA A3 normální viskozita nebo DXG 5W-30 API SP lehce snížená viskozita?
p.s. ktorýkoľvek vyberieš, chybu nespravíš To by si sa musel rozhodovať medzi Ravenolom a Fritolom
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Ok já se zeptám jinak. Proč u SSO výrobce píše ze garantuje chod hydroštelů a u DXG která má sníženou viskozitu a v minusech velmi podobně hodnoty a navíc má výrazně novější normu API SP kde se řeší třeba ochrana řetězu ventilu a td to neudává?
Je v tom v reálu vůbec rozdíl nebo to jen u jednoho oleje napíše a u druhého ne aby je marketingově odlišil?
S hydroštely bych problém mít neměl. Nahrál jsem nové video, po startu ok a cca po 3 minutách běhu - video jsem začal nahrávat až když jsem vylezl z auta - cca stopáž 2:40 ve videu se začne objevovat ten zvuk co je mi ,,podezřelý”.
https://youtu.be/pEG2l45K9JE
Tak teď proste váhám - jaký koupit a nahradit současnou 0W-20 i když tam je teď od výměny jen 3000 km.
Je v tom v reálu vůbec rozdíl nebo to jen u jednoho oleje napíše a u druhého ne aby je marketingově odlišil?
S hydroštely bych problém mít neměl. Nahrál jsem nové video, po startu ok a cca po 3 minutách běhu - video jsem začal nahrávat až když jsem vylezl z auta - cca stopáž 2:40 ve videu se začne objevovat ten zvuk co je mi ,,podezřelý”.
https://youtu.be/pEG2l45K9JE
Tak teď proste váhám - jaký koupit a nahradit současnou 0W-20 i když tam je teď od výměny jen 3000 km.
Re: motorový olej RAVENOL
Jiný olej podle popisu zas chrání hlavu ventilů, další písty proti karbonu a třetí třeba garantuje lehčí chod. Je to spíš reklama....MichalOlej píše:U SSO výrobce píše garantovaný chod hydroštelů u DXG je zas díky API SP ochrana rozvodoveho řetězu a nižší karbonizace ventilů....
Řekl bych že (i kdyby to nakrásně poznal motor, tak) Ty rozdíl cca 0,3 mPa.s. mezi DXG a SSO (mimo extrémní výkyv teploty) nepoznáš.... Oba mají své pro i proti. Jako ostatně všechno. Ten jeden JEDINÝ NEJ není, a oba jsou hodně dobré.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
Ahoj! Odpověděl sis sám a po mém soudu správně.MichalOlej píše:...Proč u SSO výrobce píše ze garantuje chod hydroštelů a u DXG která má sníženou viskozitu a v minusech velmi podobně hodnoty a navíc má výrazně novější normu API SP kde se řeší třeba ochrana řetězu ventilu a td to neudává?...
MichalOlej píše:...Je v tom v reálu vůbec rozdíl nebo to jen u jednoho oleje napíše a u druhého ne aby je marketingově odlišil?...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Ok takže bude rozumný postup - z 0W-20 dat teď DXG a pozorovat jestli ztichne ten zvuk a pokud ano nechat a pokud ne jít na SSO 0W-30?
Nebo jít rovnou na 0W-30 kde na Mazda fóru dost lidi psalo ze mělo různé pazvuky z motoru a po aplikaci SSO to utichlo?
K jaké variantě by jste se priklaneli?
Nebo jít rovnou na 0W-30 kde na Mazda fóru dost lidi psalo ze mělo různé pazvuky z motoru a po aplikaci SSO to utichlo?
K jaké variantě by jste se priklaneli?
Re: motorový olej RAVENOL
Logiku dáva použiť ten, čo je odskúšaný Mazdami podľa mňa
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Takže z oleje 0W-20 s API SP jít na ,,starou” A3 s API SN 0W-30
Hm….
Jako SSO je vyzkoušena z jednoho důvodu - je to A3 s normální HTHS - a lidi se snížené HTHS boji proto lejou rovnou SSO - třeba ve vlakne Mazda 6 zde na fóru byl DXG velmi doporučován s tím ze auto je dělané stejně na extra sníženou viskozitu a jen tak bez důvodu tam lejt normální nedává smysl - tak jsem to pochopil.
Ještě podotknu ze pokud zapnu klimu jsou otáčky na 700 a zvuk zmizí.
Ach jo a jsem zas na začátku - proč nemůže byt 1-3 typu oleje a byl by klid.
Hm….
Jako SSO je vyzkoušena z jednoho důvodu - je to A3 s normální HTHS - a lidi se snížené HTHS boji proto lejou rovnou SSO - třeba ve vlakne Mazda 6 zde na fóru byl DXG velmi doporučován s tím ze auto je dělané stejně na extra sníženou viskozitu a jen tak bez důvodu tam lejt normální nedává smysl - tak jsem to pochopil.
Ještě podotknu ze pokud zapnu klimu jsou otáčky na 700 a zvuk zmizí.
Ach jo a jsem zas na začátku - proč nemůže byt 1-3 typu oleje a byl by klid.
Re: motorový olej RAVENOL
Časem, až přibudou další starosti,to přestaneš řešit. Neber to zle, je to moje vlastní zkušenost:-) Já v hybridní Toyotě také měl SSO, ale v chladu, při spínání spalováku se mi zdálo, že to s autem dost trhá, pak jsem zkusil 5w30 a nakonec skončil (netvrdím), že navždy u 0w20, ale nikdy, podotýkám nikdy tam ten olej nebude déle než 8tkm. Někdo si řekne, že takovým střídáním viskozit motor doj.bu, nicméně zatím krásně chrochtá a navíc se krásně pročistil. Předchozí majitel 70 tkm dodržoval intervaly 15-20 tkm, fuj.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Hm já dělal výměnu z Mazda 0W-20 na Millers EE Performance 0W-20 po 1500 km a pak v 10, 20, 30, 40 - teď mám 43 tisíc najeto.
Jak sem tu už psal z Ravenol DE mi psali ze rozdíl mezi SSO a DXG v běžných minusovych teplotách není. Tak bych se asi nebál používat kor když mi moje auto většinou stojí v garáži pod bytovkou. A hlavně kolikrát je v ČR -20°C a víc (krom Kvildy jednou za par let kde nameri -40°C).
Tak jsem si říkal držet se novější normy bude lepší než mít při teoretických -40°C trochu lepší startovatelnost - tuhnutí pro SSO udávají -60°C a pro DXG udávají -57°C.
Teď jak jsem se bal jestli ten zvuk nejsou hydroštely (což vypadá ze opravdu ne) tak jsem to začal řešit znovu jelikož u SSO píšou o lepší funkčnosti pro hydroštely. Jenže zas si říkám ze ventily asi mohou víc karbonovat což u primovstriku s vysokou kompresi asi bude velmi častý problém a ochrana řetězu je zas na straně DXG.
Řeknu to takhle - dokud jsem jen jezdil a nelezl na fora kde se řeší oleje zvuky na autě nebo kdo ví co tak jsem byl ŠŤASTNEJ
Teď jsem proste nakaženej a nedá mi to spát a pozoruju kde co na autě.
Jak sem tu už psal z Ravenol DE mi psali ze rozdíl mezi SSO a DXG v běžných minusovych teplotách není. Tak bych se asi nebál používat kor když mi moje auto většinou stojí v garáži pod bytovkou. A hlavně kolikrát je v ČR -20°C a víc (krom Kvildy jednou za par let kde nameri -40°C).
Tak jsem si říkal držet se novější normy bude lepší než mít při teoretických -40°C trochu lepší startovatelnost - tuhnutí pro SSO udávají -60°C a pro DXG udávají -57°C.
Teď jak jsem se bal jestli ten zvuk nejsou hydroštely (což vypadá ze opravdu ne) tak jsem to začal řešit znovu jelikož u SSO píšou o lepší funkčnosti pro hydroštely. Jenže zas si říkám ze ventily asi mohou víc karbonovat což u primovstriku s vysokou kompresi asi bude velmi častý problém a ochrana řetězu je zas na straně DXG.
Řeknu to takhle - dokud jsem jen jezdil a nelezl na fora kde se řeší oleje zvuky na autě nebo kdo ví co tak jsem byl ŠŤASTNEJ
Teď jsem proste nakaženej a nedá mi to spát a pozoruju kde co na autě.
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
Devět z deseti doktorů varuje "Přílišné pozorování vašeho vozu ohrožuje vaše zdraví!"
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorový olej RAVENOL
Napíš SS Pandorovi on ti poradí určite
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Jo? Kdo to je?
Re: motorový olej RAVENOL
Člen tohto fóra. Dokáže rozlúsknuť takéto hamletovské otázky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Pokud je to fuk tak si hodím korunou