motorový olej RAVENOL
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Komel - dekuji to vypadá fajn. Já ani tak nemyslím kvůli HTHS - co sem si zjistil ta je při 150°C což stejně olej běžně nemá a při 100°C je u těchto dvou olejů podobná asi 11,2 vs 12,0.
Mě jde spis o to jak je jaký olej ,,aditivovan” a jaký má lepší složení třeba na ty popojizdky po městě, starty v zimě a td.
Proste z HTHS 2,65 a HTHS 2,9-3,0 což jsou teď oleje v autech bych přešel na HTHS 3,25 nebo 3,55 což mi přijde ,,prašť jako uhoď” když jsou motory dělané i na nižší hodnoty.
Jde mi opravdu spis o tu aditivaci a o ty jiné benefity.
Mě jde spis o to jak je jaký olej ,,aditivovan” a jaký má lepší složení třeba na ty popojizdky po městě, starty v zimě a td.
Proste z HTHS 2,65 a HTHS 2,9-3,0 což jsou teď oleje v autech bych přešel na HTHS 3,25 nebo 3,55 což mi přijde ,,prašť jako uhoď” když jsou motory dělané i na nižší hodnoty.
Jde mi opravdu spis o tu aditivaci a o ty jiné benefity.
Re: motorový olej RAVENOL
1, bicykel, skuter, MHD, male auto ako C1 a podobne na rozvoz pizze....ale vazne - nie aky z tychto dvoch ale ,( a pri akomkolvek oleji) skratit interval vymeny na polovicu.
2,oba s rezervou ( nebude to okruh ani preteky do vrchu ze?.... Ani vlek s motorovym člnom a podobne)
3, ani jeden - podtačanie a jeho nasledky olejom ako prevenciou nevies efektivne riešit. Preskolit sofera a vysvetlit mu co sa vtedy s motorom deje a ake sily kde posobia a co su nasledky. Aj moja to pochopila.
4, pri intervale vymeny do 10tkm ta toto pri tychto dvoch olejoch nemusi trápiť.
5, oba s rezervou
6, ten jtory je za studena tekutejsi ( pozri v TL)
Myslim , ze v tomto rozhodovani by som osobne isiel cestou pragmatika a proste by som vzal lacnejsi DXG.
Sam Ravenol pouzivam , ale ine varianty.
Od 0-20 ecs cez FO, SSH, FDS a na polici caka SSL. Podla toho ako dobre sa da kupit. A medzitym jazdim na vzdy lahko a lacno zohnatelny shell 5w30 a3, alebo 0w30 a5.
Moj motor ma predpis iba a1( dnes uz zastarala a nahradena A5) a A3. API SL a vyssie . A dodatok " s cistiacimi vlastnostami". To je vsetko , ziadne normy , nic...a ty to mas v podstate detto .
Takze pokoj , mozno su iste rozdiely medzi tvojimi kandidatmi, oba vsak poziadavky ktore potrebujes pokryju s rezervou , takze asi cena nakoniec nakloni misku váh.
2,oba s rezervou ( nebude to okruh ani preteky do vrchu ze?.... Ani vlek s motorovym člnom a podobne)
3, ani jeden - podtačanie a jeho nasledky olejom ako prevenciou nevies efektivne riešit. Preskolit sofera a vysvetlit mu co sa vtedy s motorom deje a ake sily kde posobia a co su nasledky. Aj moja to pochopila.
4, pri intervale vymeny do 10tkm ta toto pri tychto dvoch olejoch nemusi trápiť.
5, oba s rezervou
6, ten jtory je za studena tekutejsi ( pozri v TL)
Myslim , ze v tomto rozhodovani by som osobne isiel cestou pragmatika a proste by som vzal lacnejsi DXG.
Sam Ravenol pouzivam , ale ine varianty.
Od 0-20 ecs cez FO, SSH, FDS a na polici caka SSL. Podla toho ako dobre sa da kupit. A medzitym jazdim na vzdy lahko a lacno zohnatelny shell 5w30 a3, alebo 0w30 a5.
Moj motor ma predpis iba a1( dnes uz zastarala a nahradena A5) a A3. API SL a vyssie . A dodatok " s cistiacimi vlastnostami". To je vsetko , ziadne normy , nic...a ty to mas v podstate detto .
Takze pokoj , mozno su iste rozdiely medzi tvojimi kandidatmi, oba vsak poziadavky ktore potrebujes pokryju s rezervou , takze asi cena nakoniec nakloni misku váh.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Já čekal lumpárnu
1) - myslíš jako zkrátit interval těch 10 tisíc tedy na 5 tisíc km? Mazda má v manuálu 20 tisíc při zatížení zkrátit na polovinu - já vždy menival oleje 10-15 tisíc takže 20 se mi zdálo moc a díky servisním prohlidkam by byla blbost měnit po 15 a pak po 5 takže jsem to udělal po 10. Pokud i těch 10 doporucujes na polovinu je to už 1/4 požadovaného servisního intervalu.
Spíše bych tam dělal to oživení náplně jak jsem psal z těch zbytků.
1) - myslíš jako zkrátit interval těch 10 tisíc tedy na 5 tisíc km? Mazda má v manuálu 20 tisíc při zatížení zkrátit na polovinu - já vždy menival oleje 10-15 tisíc takže 20 se mi zdálo moc a díky servisním prohlidkam by byla blbost měnit po 15 a pak po 5 takže jsem to udělal po 10. Pokud i těch 10 doporucujes na polovinu je to už 1/4 požadovaného servisního intervalu.
Spíše bych tam dělal to oživení náplně jak jsem psal z těch zbytků.
Re: motorový olej RAVENOL
No poviem ti takto.
Ja mam v manualy dve tabulky . EU a zvysok sveta. EU uvadza interval 20tkm a pri ztazenych polovicu. Ako mas aj ty. Druha tabulka uvadza pri normálnych 10tkm a pri ztazenych polovicu
Tak si teraz vyber.
Ak ten meststky provoz chapes ako kuriera s pizzou , co cely den len poskakuje po semaforoch a vypina a startuje v 10 minutovych intervaloch, mozno je na tom lepsie ako maminka , ktora rano na studeno vezme deti do skolky, na studeno sa odveze do prace a pvecer to iste plus zastavka v supermarkete.
Netreba to zase dramatizovat. Vezmi si taxiky. V podstate nieco medzi pizzou a maminkami. A najazdia kludne pol mega na tych autach. Su nejako upravene ? Nie. Studuju myslis parametre olejov ako ty ? Nie. Sefik vezme najlacnejsi co zozenie ( moj znamy taxikar posledne vzal vsetko co bolo v lidli naraz). Jedine co robia je , ze to menia casto.
Ja mam v manualy dve tabulky . EU a zvysok sveta. EU uvadza interval 20tkm a pri ztazenych polovicu. Ako mas aj ty. Druha tabulka uvadza pri normálnych 10tkm a pri ztazenych polovicu
Tak si teraz vyber.
Ak ten meststky provoz chapes ako kuriera s pizzou , co cely den len poskakuje po semaforoch a vypina a startuje v 10 minutovych intervaloch, mozno je na tom lepsie ako maminka , ktora rano na studeno vezme deti do skolky, na studeno sa odveze do prace a pvecer to iste plus zastavka v supermarkete.
Netreba to zase dramatizovat. Vezmi si taxiky. V podstate nieco medzi pizzou a maminkami. A najazdia kludne pol mega na tych autach. Su nejako upravene ? Nie. Studuju myslis parametre olejov ako ty ? Nie. Sefik vezme najlacnejsi co zozenie ( moj znamy taxikar posledne vzal vsetko co bolo v lidli naraz). Jedine co robia je , ze to menia casto.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
OK no měnit plnohodnotně po 5 mi přijde už docela dost, přítelkyně která po městě dá nejvíc to má ráno do práce odpoledne z práce do toho ty delší jízdy a extra dlouhé takže myslím ze se to vždy aspoň 2 do týdne zas protahne zahřáté - budu ji tedy dělat aspoň to oživení náplně - půlku odcucnout a dolejt novým to by mohlo stačit ne?
Ještě ten bod 6 - ten který je za studena tekutější. Jaký to je?
SSO
Low pumping -40°C 17400
CCS -35°C 5580
Tuhnutí -60°C
HTHS 3,57
DXG
Low pumping -35°C 11800
CCS -30°C 3990
Tuhnutí -57°C
HTHS 3,25
Nevím jak to přepočítat třeba pro tu teplotu -20°C.
Ještě ten bod 6 - ten který je za studena tekutější. Jaký to je?
SSO
Low pumping -40°C 17400
CCS -35°C 5580
Tuhnutí -60°C
HTHS 3,57
DXG
Low pumping -35°C 11800
CCS -30°C 3990
Tuhnutí -57°C
HTHS 3,25
Nevím jak to přepočítat třeba pro tu teplotu -20°C.
Re: motorový olej RAVENOL
Moc to komplikujeme.
Ja by som tie " mestske " auta menil po 7500 , ostatne po 10tkm. A hotovo.
Pre ilustraciu - toto je priamo zo servisneho manualu hondy:
Ja by som tie " mestske " auta menil po 7500 , ostatne po 10tkm. A hotovo.
Pre ilustraciu - toto je priamo zo servisneho manualu hondy:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: motorový olej RAVENOL
A to právě ono. Máš motor(y) co "skousnou" cokoliv. Nezamotávej se do toho nebo v tom zabloudíš Cokoliv co tady už zaznělo dát můžeš a bude to gut Vím že zní trochu divně když jsem napsal že "já osobně bych do svého auta nešel pod 0W-30 A3 ale klidně dej DXG" - tak vysvětlím. Nedal bych si do auta olej A5 proto, že mám motor starší než Ty, má víc najeto, a dost často ho točím, a že já olejům se sníženou HTHS nevěřím - resp. chci mít rezervu v mazání. Ale taky vím že tam kde to výrobce motoru povolí se olej se sníženou HTHS dát může a (nějak) funguje. A Ravenol DXG patří mezi ty nejlepší v 5w30 A5, ty Tvoje motory olej A5 mohou a po 0w20 bude i s olejem A5 dobře.MichalOlej píše:No a to je právě ono.
,,já osobně bych do svého auta nešel pod 0W-30 A3” ale klidně dej DXG.
Já opravdu chápu, že mohu dát oba - v podstatě mohu dat cokoliv co splní A5/A3 nebo API SM a vejš - mimo Evropu dokonce jen API SG a vejš....
Ale ještě k tomuto:
Ta hodnota HTHS je velmi důležitá protože třeba na první pístní drážce je i víc než 150° a TAM je olej nejvíc namáhán a tam i nejvíc karbonuje. A proto preferuji "normalní" olej. Já bych si do auta na zimu SSO 0w30 dal klidně, ale ten SSL co dávám jsem koupil za 140,- za litr tak nebylo o čem Zrovna tak bych si ale klidně koupil i Mobil1 FS 0w40. Na zimu. V létě dám 5w40 Penrite HPR 5, Ravenol VST, Shell Helix Ultra, Repsol Elite Competicion nebo Yacco VX 1000 LL. Při výměně po/do 10-ti tkm všechny super....MichalOlej píše:Já ani tak nemyslím kvůli HTHS - co sem si zjistil ta je při 150°C což stejně olej běžně nemá....
Jinak těžko odpovědět
ale zkusím to. Pro motor kde je A5 povolen:MichalOlej píše:1) do města na popojížkdy je lepší jaký?
2) na vysokou zátěž jízda v horním spektru otáček je lepší jaký?
3) pro podtáčení je lepší jaký?
4) pro dlouhodobé udržení vlastností je lepší jaký?
5) pro ochranu motoru řetězu, vačky, ventily, hydroštely, písty, katalyzátor je lepší jaký?
6) pro studené starty do -20°C je lepší jaký?
1) Na krátké pojížďky DXG, na event. letní poskakování v městské koloně SSO.
2) U těch Tvých starších motorů SSO, u těch novějších klidně DXG.
3) NEPODTÁČET (vím že aby to pochopila bude asi problém ale zkus jí to vysvětlit - ten motor tak dostává neskutečně "na prdel" ).
4) Při výměně do 10-ti tkm oba v pohodě.
5) Při výměně do 10-ti tkm oba v pohodě.
6) Pod -20°C 0w....
Asi to není přesně co si čekal, ale líp to neumím....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: motorový olej RAVENOL
Tekutější je zjevně SSO, ale při teplotách, které neklesají pod -20 je to úplně jedno.MichalOlej píše:Ještě ten bod 6 - ten který je za studena tekutější. Jaký to je?
SSO -35°C 5580
DXG -35°C 11800
Já používám oba, respektive DXG se zrovna chystím lít do motoru.
Mimochodem, abych ti zamotal hlavu, tak nejlepší Ravenolí 0w-30 je jejich 5w-20
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Super
Když používáš oba a td - jaký je rozdíl ve spotřebě?
Respektive teď mám s 0W-20 HTHS 2,65 průměr 6,0 - míval jsem 5,9 ale dálnice v Německu při 200 km/h cestovní rychlosti mi to zvedli na 6 rovných.
Dá se čekat po přechodu na 5W-30 nebo 0W-30 větší rozdíl jak 0,2 l….? Respektive třeba HTHS 3,25 o 0,2l a HTHS 3,57 o 0,4l….?
Dalo by se to nějak takto vyčíslit? Taky to muže byt nějaký důvod k rozhodnutí.
Když používáš oba a td - jaký je rozdíl ve spotřebě?
Respektive teď mám s 0W-20 HTHS 2,65 průměr 6,0 - míval jsem 5,9 ale dálnice v Německu při 200 km/h cestovní rychlosti mi to zvedli na 6 rovných.
Dá se čekat po přechodu na 5W-30 nebo 0W-30 větší rozdíl jak 0,2 l….? Respektive třeba HTHS 3,25 o 0,2l a HTHS 3,57 o 0,4l….?
Dalo by se to nějak takto vyčíslit? Taky to muže byt nějaký důvod k rozhodnutí.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: motorový olej RAVENOL
Sestřino podtáčení motoru - není to z mojí hlavy, ale zkus jí vysvětlit, jak by se cítila, kdyby na bicyklu měla zařazen těžký převod (příliš malé kolečko vzadu) a měla z pomalé jízdy zrychlovat a nedejbože do kopce. Kolik zcela zbytečného úsilí musí v takové chvíli člověk vyvinout... A přesně tak se cítí kliková hřídel a celá pístní skupina motoru. Proto je pro člověka i motor lepčí/pohodlnější přeřadit včas na větší kolečko.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: motorový olej RAVENOL
A když 10w60 bude spotřeba 100 na 100.MichalOlej píše:Dá se čekat po přechodu na 5W-30 nebo 0W-30 větší rozdíl jak 0,2 l….? Respektive třeba HTHS 3,25 o 0,2l a HTHS 3,57 o 0,4l….?
To myslíš vážně že Ti jde o to jestli budeš jezdit za 6 místo za 5,9 Tak to dej 0w20, přifoukni gumy, měň co 5 tkm airfiltr, chraň Tě bůh zapnout klimatizaci a neotvírej okna.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Zas tak to nehrotim říkám rad se svezu na okreskách 100-150 jak kde a kdy, ty dálnice 150-200, klimu mám zapnutou pořád i v zimě pneu na 2,6 bar - tlaky mám 2,5 a vejs podle obsazení.
Jezdím výhradně na Vervu 100 - nikdy jsem nenatankoval jiný benzin do BP.
Ale pokud jsou oba oleje dle vás super a pro mě použití není rozdíl tak pokud budu mít s jedním předpokládám SSO když je ,,hustší” vyšší spotřebu třeba o 0,2l tak proč pak nezvolil ten co mi umožní nižší spotřebu když co do ochrany dle vás není rozdíl.
Proto se ptám jestli se mezi nimi dá čekat nějaký rozdíl.
Jezdím výhradně na Vervu 100 - nikdy jsem nenatankoval jiný benzin do BP.
Ale pokud jsou oba oleje dle vás super a pro mě použití není rozdíl tak pokud budu mít s jedním předpokládám SSO když je ,,hustší” vyšší spotřebu třeba o 0,2l tak proč pak nezvolil ten co mi umožní nižší spotřebu když co do ochrany dle vás není rozdíl.
Proto se ptám jestli se mezi nimi dá čekat nějaký rozdíl.
Re: motorový olej RAVENOL
Rozdíl ve spotřebě paliva při DXG nebo SSO bude podle mě zanedbatelný/neznatelný, protože je tam spousta proměnných.
Důvod? Resp. víš že aspoň 5 minut před vypnutím motoru by si měl klimu vypnout?MichalOlej píše:....klimu mám zapnutou pořád....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: čtv dub 27, 2023 21:44
Re: motorový olej RAVENOL
Aby se promazala a přes zimu aby se nemlzily okýnka.
Re: motorový olej RAVENOL
To ano. Ale napsal si pořád. Proto píšu že by se 5 minut před vypnutím motoru měla klima vypnout. A nejen v létě kvůli srovnání teploty venku/uvnitř, ale i kvůli vysušení výparníku a (ne)vyschnutí vlhkosti. Ale to už je na jiný vlákno.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF