Mne osobne sú tieto nechutné skutočnosti okolo žrania oleja, odvetrania, dosť agresívnej činnosti vnútorného EGR (resp. častého prekrývania ventilov) u 1,8TSI veľmi dobre známe a vcelku s tebou súhlasím.. No podotknem, že C3 oleje resp. Mid/Low Saps tento motor od žrania oleja, zasierania sania a krúžkov až k ich zatuhnutiu, rozhodne neuchráni.. všetko je to len o frekvencii výmien oleja a spôsobe prevádzkovania..
A pokiaľ tento motor už olej žerie, alebo začína žrať z dôvodu zatuhávania krúžkov, do pár tisíc km si to vyžiada 2,5-3 tis. eur GO a je už úplne nepodstatné aký olej tam občan v tomto momente leje.. malý vplyv to má jedine ak to nezvláda odlučovač a krúžky sú ešte voľné.
Chcem len naznačiť, že typ oleja tu hrá pramálu rolu.
P.S "bezpopelnatý aditiva" tie nemajú za úlohu rozpúšťať karbónové usadeniny, ale nahradiť (u C3 sa to plne nepodarilo) znížené množstvo popolovín resp. kritických prvkov v oleji, o ktorý bol daný olej ochudobnený, aby dosiahol znížené množstvo SAPS pre potreby časticových filtrov u dízlov.
Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Moderátor: Colommbo
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Jak to tak čtu, tak vážně zlatá 1.8T 20V...
S nástupci už to opravdu žádná slava není.
S nástupci už to opravdu žádná slava není.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Když ono to platí napříč značkami. 1,8 TSI je přitom co do vnějších charakteristik velmi povedený agregát, určitě lepší, než 1,8T 20V, tedy pokud zrovna (nebo spíše ještě) funguje...
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Souhlasím s kornelem,že C3 oleje zalepení kruhů nezabrání,pokud mají malé drenážní otvory.Co to sleduji jednotlivé případy,tak kdo měnil oleje v LL režimu,tak jemu spotřeba oleje dramaticky stoupla mezi 20 az 40 tis.km,kdo měnil po 15.tis tak,tam se to zvedalo az mezi 110 až 140 tis.km.
Zaznamenal jsem i pár případů,že kdo doléval delší dobu na závěr pri spotřebě oleje 1l na 600km "obyčejné" 5W-40,5W50 i 10W-60,tak sice spotřeba oleje mírně cca o 20% klesla,zato po výměně nebo GO motoru měli problémy s emisemi.
Zaznamenal jsem i pár případů,že kdo doléval delší dobu na závěr pri spotřebě oleje 1l na 600km "obyčejné" 5W-40,5W50 i 10W-60,tak sice spotřeba oleje mírně cca o 20% klesla,zato po výměně nebo GO motoru měli problémy s emisemi.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: Motorový olej Passat CC 1,8 TSI
Ponechám stranou (ať už konstrukční, technologickou nebo výrobní) ne-kvalitu, tak největší zlo je "LL"!maran5 píše:....Co to sleduji jednotlivé případy,tak kdo měnil oleje v LL režimu,tak jemu spotřeba oleje dramaticky stoupla mezi 20 az 40 tis.km,kdo měnil po 15.tis tak,tam se to zvedalo az mezi 110 až 140 tis.km....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF