Nejsem sice modelář, ale ta motorka má, nebo nemá stejnou olejovou náplň pro motor a převodovku? A je tam suchá, nebo mokrá spojka? A ten používaný olej je jaký?Tirika píše:Modeláři,co byste tam dal Vy? Zajímá mě to kvůli motorce(OHV).... Oleje střídám, dobře to šlape s MOTULem, SHELL nic moc,Mobil a IGOL jsem ještě nezkoušel...
Moto oleje
Moderátor: Colommbo
Určitě zůstaň u motocyklových olejů; to asi víš, ale - dovolím si "překopírovat" část článku zde z Auto&moto maziva -> Motocyklová maziva -> Motorové oleje pro 4-dobé motory:Tirika píše:Společná náplň,mokrá spojka,kardan... Zatím se osvědčil Motul 5100, ale rád laboruju.....
Pro řadu čtenářů bude asi překvapením, že nejvyšší výkonový standard podle API pro motocyklové motory byl donedávna SG. Oleje s klasifikací vyšší než SG jsou totiž orientovány na parametry úspory paliva a lehkoběžnosti v automobilových motorech a pro použití v motocyklových agregátech nejsou většinou vhodné. Posuzování výkonnosti motocyklového oleje laickým uživatelem podle klasifikace API není reálné, protože v podstatě všechny produkty zmíněnou třídu SG (někdy i vyšší) splňují. To ovšem rozhodně neznamená, že každý olej splňující API SG či vyšší je vhodný pro mazání motocyklů!
Evropská klasifikace motorových olejů ACEA je pro hodnocení olejů pro motocykly naprosto nepoužitelná, v jejích hodnotících kritériích je kladen ještě větší důraz na úspory paliva. Absence vhodné normy pro posuzování výkonnosti motocyklových olejů byla pociťována již delší dobu. V roce 1999 vešla zásluhou tzv. Velké čtyřky (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha) v platnost nová specifikace JASO pro hodnocení olejů pro čtyřdobé motory motocyklů. Důležitou součástí testovacích procedur podle této normy je právě test tření na mokré spojce. Zatím jsou platné dvě třídy dle JASO - MA a MB.
Jinak, pokud "rád laboruješ", můžeš vyzkoušet Motorex, nebo Fuchs Silkolene.....
Dnes už je i JASO MA2, právě kvůli zmiňovaným parametrům u spojky, údajně byla norma JASO moc měkká....
Mě spíš šlo o to,že ne každý moto olej je uzpůsoben pro hydroštosy - mám najeto cca 45.000 km a už jsou trochu slyšet.Jedinej Motul to má přímo v popisu,že je pro ně uzpůsobený. Vím,že olej jsou japonci tak nějak háklivý, nicméně bych nechtěl pořád používat jen jednu značku oleje,proto ten dotaz.
Jinak díky za odpověd
Mě spíš šlo o to,že ne každý moto olej je uzpůsoben pro hydroštosy - mám najeto cca 45.000 km a už jsou trochu slyšet.Jedinej Motul to má přímo v popisu,že je pro ně uzpůsobený. Vím,že olej jsou japonci tak nějak háklivý, nicméně bych nechtěl pořád používat jen jednu značku oleje,proto ten dotaz.
Jinak díky za odpověd
Pokud najedeš za rok na motorce 10 - 18tkm (kruci, kde a kam jezdíš ), tak bych (v tomto případě bez ohledu na kilometrový předpis výrobce, a jak poznamenal modelář) měnil olej 2x ročně - v motocyklovém motoru je olej daleko více zatěžován, a tím spíš, že ten olej maže a chladí i spojku a převodovku.
To NOVON: Nevím, jestli hovoříš o motocyklech nebo o autech. Ale pokud jde o motory v autech, tak "většina motorů japonské produkce" používala hydroštely už ve 2. pol. 80. let, přičemž výjimku tvořily ty motory, které již v té době měly rolny na vahadlech, a pak Honda. Prvním výrobcem, kterému se úspěšně podařilo zkombinovat hydroštely s rolnami, bylo totiž BMW, a to až v 1. pol. 90. let. Úplnou raritou byly některé motory Subaru (samozřejmě "boxer"), které byly osazeny jak hydroštely, tak "pro jistotu" ještě i možností ručního seřízení ventilové vůle, pokud už některý hydroštel nefungoval, jak měl.
Pokud vím, tak u aut Honda (ale poslední generace Civiců a Accordů neznám) byly hydroštely pouze u Legenda, a pokud jde o motorku, tak VFR 750 je "klasika" / spárplechy, klíč a šroubovák. (Ale nevím, jak je to u té novější VFR 800 VTEC - ano, VTEC i u motorky , ale podle mě, technicky největší "bomba" u motorek byla čtyřválcová Honda NR s oválnými písty, které jsou spojeny s klikovou hřídelí dvojicí ojnic z titanu, dále pak osm ventilů a dvě zapalovací svíčky na válec; celkem tedy 32ventilový rozvod - ale to jentak na okraj....)NOVON píše:No chlapi a jsou tam vůbec hydroštely?? Většina motorů japonské produkce používá klasický systém seřizování ventilů.....
hydraulicke zdvihatka ma len zopar nizkootackovych choperov ale u japoncou dost vynimocne a i to len v pripade OHV. Pri OHC uz nema snad ani jeden japonec hydrauliku. ta sa skor udomacnila u HD,a vymedzenie voôe u vysokootackovych japoncov je spravidla podlokami. vahadlovy system u japoncov jje najma u choperov,pri nahacoch a sport je to uz priame,teda cez hrncekove zdvihatka. Raz myslym ze Honda laborolovala s hydraulikou u vkonejsieho stroja a odvtedy sa o to uz nik nepokusil. Podpalovali sa totiz ventili dost casto.