Moto oleje
Moderátor: Colommbo
Co to je za motorku? Společná náplň i pro převodovku a mokrá spojka a k tomu kardan? Měl jsem za to, že společná náplň bývá u sportovních motorek (a ještě ne u všech) a kardan naopak u cestovních, tak mě zajímá, která motorka to má splesklé dohromady? Jinak myslím, že při společné náplni měnit olej asi po 10000 km je dost pozdě. Už po pár tisících km tam bude pěkné svinstvo z převodovky i spojky. Jsou tam jistě filtry, ale i tak
Tak např. Honda VFR 1200. Jinak když je dle manuálu předepsaná výměna po 12 000 km tak si nemyslím,že by po 10 000 bylo pozděAnonymous píše:Co to je za motorku? Společná náplň i pro převodovku a mokrá spojka a k tomu kardan? Měl jsem za to, že společná náplň bývá u sportovních motorek (a ještě ne u všech) a kardan naopak u cestovních, tak mě zajímá, která motorka to má splesklé dohromady? Jinak myslím, že při společné náplni měnit olej asi po 10000 km je dost pozdě. Už po pár tisících km tam bude pěkné svinstvo z převodovky i spojky. Jsou tam jistě filtry, ale i tak
Až se ti ve 140 km/h nebo více kousne a skončíš v lepším případě na vozíku, vzpomeň si jak jsi měnil olej dle příručky.Anonymous píše:Tak např. Honda VFR 1200. Jinak když je dle manuálu předepsaná výměna po 12 000 km tak si nemyslím,že by po 10 000 bylo pozděAnonymous píše:Co to je za motorku? Společná náplň i pro převodovku a mokrá spojka a k tomu kardan? Měl jsem za to, že společná náplň bývá u sportovních motorek (a ještě ne u všech) a kardan naopak u cestovních, tak mě zajímá, která motorka to má splesklé dohromady? Jinak myslím, že při společné náplni měnit olej asi po 10000 km je dost pozdě. Už po pár tisících km tam bude pěkné svinstvo z převodovky i spojky. Jsou tam jistě filtry, ale i tak
Tak jak je vidět, tak víš o motorkách úplný prd. Proč by se to mělo kousat? Ty si nějakej specialista nebo máš laboratoř, že si si jistej, že 12000 km nebo 1 rok na olej je moc? Máš pro to nějaký důkaz? Myslíš si, že výrobce je tupec co si ty čísla dloube z nosu? Jinak nikde není psáno, že se to nemůže kousnout i když budu měnit olej po 1000 km! Prosím o vysvětlení tvého tvrzení, že 12 000 km je moc. DěkujiAnonymous píše:Až se ti ve 140 km/h nebo více kousne a skončíš v lepším případě na vozíku, vzpomeň si jak jsi měnil olej dle příručky.Anonymous píše:Tak např. Honda VFR 1200. Jinak když je dle manuálu předepsaná výměna po 12 000 km tak si nemyslím,že by po 10 000 bylo pozděAnonymous píše:Co to je za motorku? Společná náplň i pro převodovku a mokrá spojka a k tomu kardan? Měl jsem za to, že společná náplň bývá u sportovních motorek (a ještě ne u všech) a kardan naopak u cestovních, tak mě zajímá, která motorka to má splesklé dohromady? Jinak myslím, že při společné náplni měnit olej asi po 10000 km je dost pozdě. Už po pár tisících km tam bude pěkné svinstvo z převodovky i spojky. Jsou tam jistě filtry, ale i tak
Ale pokud jsem to dobře pochopil,tak pán chtěl vědět, co má společnou náplň pro motor,spojku a převodovku a ještě k tomu kardan. VFR je ideálním příkladem. Jinak sporty se s kardanem opravdu nedělají. Třeba cbr 600 má předepsáno také 12 000 km nebo jeden rok. Resp. Honda je pověstná dlouhejma intervalama. Já na svý buse měním olej 1x za 6000 km a olej filtr 1x za 18 000 km dle manuáluTirika píše:Tak VFRo není zrovna moc dobrej příklad..
Není to supersport, točí kolem 10000 a hlavně.. Je to vodou chlazená V4!!
Takže servisní interval těch 12000 km může mít. Bejt to vzducháč, tak prosím, tam je to s degradací oleje horší.
Takže vyměníš olej za +-1000,-kč po 6-ti tkm, a po prvním nastartování Ti ten bordel, co zůstal ve filtru, "zasviní" tu novou náplň. A po 12-ti tkm to uděláš znovu, akorát že v tom filtru Ti toho "bordelu" zůstane dvakrát tolik..... Filtr by se měl měnit s olejem POKAŽDÉAnonymous píše:.....Já na svý buse měním olej 1x za 6000 km a olej filtr 1x za 18 000 km dle manuálu
Tak zaprvé: mám litr oleje za 89 kč. To je jedno kde ho beru. Za druhé: kde je napsáno,že se má měnit pokaždé? Já mám v manuálu ob 3 výměny. A pokud vým,tak dokonce i lépe filtruje. Nehledě na to, proč by se měl filtr po 6000 km zadělat tak, aby ztratil svoje filtrační schopnosti a olej by pak musel jít bypassem. Nikdy jsem fitr takovej neměl. Možná to bude tím, že umím jezdit,zbytečně nespojčím a neřadím přes zuby- i když se to taky někdy schumelíPitris píše:Takže vyměníš olej za +-1000,-kč po 6-ti tkm, a po prvním nastartování Ti ten bordel, co zůstal ve filtru, "zasviní" tu novou náplň. A po 12-ti tkm to uděláš znovu, akorát že v tom filtru Ti toho "bordelu" zůstane dvakrát tolik..... Filtr by se měl měnit s olejem POKAŽDÉAnonymous píše:.....Já na svý buse měním olej 1x za 6000 km a olej filtr 1x za 18 000 km dle manuálu
Ten magnet ve výpustném šroubu je výborná věc - bohužel se objevuje čím dál tím míň, ale tím, že se filtr nevymění, se neušetří vůbec nic - ba naopak, a bylo by to na dlouhé povídání, mnohokráte byly důsledky nevýměny filtru s olejem už popsány, ale jak na jiném vlákně (mírně pro toto téma upaveno):
a je asi fakt, že.....modelář píše:.....kdo nevěří, jeho chyba, jeho moto, jeho motor, jeho peníze, jeho věc.....
....po 6-ti tkm filtr filtrovat ještě bude, ale po 12-ti? Uznáš snad sám, že to už bude horší, nehledě na to, že pokud měníš i s filtrem, tak v motoru zůstane +-deci dvě starého oleje. Pokud ale filtr nevyměníš, tak ho tam zůstane i půl litru.....Anonymous píše:.....Nehledě na to, proč by se měl filtr po 6000 km zadělat tak, aby ztratil svoje filtrační schopnosti.....