Moto olej nebo auto olej

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:Ale autoolej do motorky s mokrou spojkou a společnou olejovou náplní pro motor i převodovku NESMÍ.
Nebude to tak háklivé, páč do převodovky s mokrou spojkou se dávaly motorové oleje běžně (i automobilové) a mohou se dodnes. Spíš snad pro ten motor něco speciálnějšího, vzhledem k namáhání. U takového motoru se olej mění po pár hodinách.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

6000 nebo 12 000 km není pár hodin ... Jinak ale máš pravdu v tom, že dřív se do motorek dával opravdu auto-olej po API SG - při použití lepších olejů by docházelo k prokluzu spojky vlivem aditiv pro snížení tření. Jenže to bylo proto, že čistě moto oleje nebyly. Takový speciality jako mokrá spojka, převodovka, altík, nebo neustále točící se startér (resp. volnoběžka) a to vše spolu s motorem v jednom jediném oleji si prostě žádalo svoje. Vznikla norma JASO MA pro mokrý spojky,když oleje překročily API SG.Proto je dnes moto-olej, který je příspůsoben pro tyhle pracovní podmínky.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Nicméně nevím a nedokážu řict,jestli je ten moto olej v tomhle případě lepší. Každopádně motoru rozhodně neublíží!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Nicméně nevím a nedokážu řict,jestli je ten moto olej v tomhle případě lepší. Každopádně motoru rozhodně neublíží!
Já jsem myslel sportovní motorky, hlavně jednoválce, tam se olej mění třeba po 5ti hodinách. Jestli silniční mají společnou náplň motor-převodovka, to nevím, ale pochybuji.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Tak si měl říct závodní. Protože tam je to pokaždým závodě. Ale slovo sportovní je normální. Dnešní sportovní 6-ky, co točej bežně 14 000 ot, tak znám spoustu střelců, co s toho ždímou duši a servisní interval je 6000 km. Jinak nemusíš pochybovat. Drtivá většina motorek to takto má i se spojkou a altíkem. Jsou ale i vyjímky, kde jsou 3 náplně pro motor, převodovku a primární převod-třeba HD. Nebo kde je suchá spojka, tak tam se může použít auto olej.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Tak si měl říct závodní. Protože tam je to pokaždým závodě. Ale slovo sportovní je normální. Dnešní sportovní 6-ky, co točej bežně 14 000 ot, tak znám spoustu střelců, co s toho ždímou duši a servisní interval je 6000 km. Jinak nemusíš pochybovat. Drtivá většina motorek to takto má i se spojkou a altíkem. Jsou ale i vyjímky, kde jsou 3 náplně pro motor, převodovku a primární převod-třeba HD. Nebo kde je suchá spojka, tak tam se může použít auto olej.
Že by nějaké supersporty měly společnou náplň motor + převodovka a interval 6000 km, to se mi nezdá.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Může se ti to nezdát,ale takto to má drtívá větši na supersportu napříč všemi kubatury.Třeba já mám předepsáno olej po 6-ti, olejový filtr ob výměnu. Kámoš na CBR 600 má předepsáno po 12 000 km,ale mění taky po 6-ti. Prostě 3-4l oleje pro celej motor, převodovku,spojku a altík. Takthle to je
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Když s tím jezděj kluci českej šampionát, tak samozřejmě se interval zkracuje. Ale třeba znám kluky co jezděj 6-ky a rozdíl mezi běžným provozem a plným závodním nasazením je opravdu minimální a olej se mění dle předpisu. Takže po 6 000 km.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Může se ti to nezdát,ale takto to má drtívá větši na supersportu napříč všemi kubatury.Třeba já mám předepsáno olej po 6-ti, olejový filtr ob výměnu. Kámoš na CBR 600 má předepsáno po 12 000 km,ale mění taky po 6-ti. Prostě 3-4l oleje pro celej motor, převodovku,spojku a altík. Takthle to je
Tak jo, no. Filtr ob výměnu :shock: . Jak vypadá ten olej po 6000 km?
Itall

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Když s tím jezděj kluci českej šampionát, tak samozřejmě se interval zkracuje. Ale třeba znám kluky co jezděj 6-ky a rozdíl mezi běžným provozem a plným závodním nasazením je opravdu minimální a olej se mění dle předpisu. Takže po 6 000 km.
Běžný provoz blízký závodnímu :shock: . To snad ne.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Vypadá hezky :D průhlednej a naomak dobrej :D Těžko říct, jakou má ještě rezervu,ale vizuelně ten olej po 500 km a po 6000 km vypadá identicky. Filtr měním obvýměnu a je to úplně v pohodě. Filtr je krásně čistej. Aby nebyl, když případné nečistoty rozemele převodovka :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Příspěvek od Itall »

Durex píše:Vypadá hezky :D průhlednej a naomak dobrej :D Těžko říct, jakou má ještě rezervu,ale vizuelně ten olej po 500 km a po 6000 km vypadá identicky. Filtr měním obvýměnu a je to úplně v pohodě. Filtr je krásně čistej. Aby nebyl, když případné nečistoty rozemele převodovka :lol:
Z mého Gase olej z převodovky po 1000 km nevypadá nijak zvlášť. Asi mají supersporty kvalitnější převodovky :P . Také by tam měl být nějaký bordel ze spojky. Ty máš olej jako nový, ve filtru nic, tak nevím, možné je všechno. Podle mě to není ani tak o kvalitě oleje, ale o tom, co se do něj dostane za nečistoty. Olej přece nečistoty nelikviduje, jestli nejsou ani ve filtru, tak patrně nevznikají. Dost divné, ale budiž. 6000 km, to je tak do 100 hodin, na rychlé motorce. Já mám 1000 km asi za 25 hodin.
Mick

Příspěvek od Mick »

Máte pravdu,zřejmě by bylo vhodnější použít dříve zmiňovaný Motul 300V Competition 15W/50 který je "autový",případně 20W/60.Důležité je že je to ester.. Každopádně je značka Motul bezesporu nejdoporučovanější olej do motorek,což myslím o kvalitě něco vypovídá. (Kolegovi doporučím přejít na autový Motul)
Itall

Příspěvek od Itall »

Mick píše:Máte pravdu,zřejmě by bylo vhodnější použít dříve zmiňovaný Motul 300V Competition 15W/50 který je "autový",případně 20W/60.Důležité je že je to ester.. Každopádně je značka Motul bezesporu nejdoporučovanější olej do motorek,což myslím o kvalitě něco vypovídá. (Kolegovi doporučím přejít na autový Motul)
Nevím, že by Motul byl nejvíc doporučovaný do motorek, ale i kdyby: co to vypovídá o jeho kvalitě a proč? Kdo ho doporučuje a proč?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Jestli silniční mají společnou náplň motor-převodovka, to nevím, ale pochybuji.
Itall píše:Že by nějaké supersporty měly společnou náplň motor + převodovka a interval 6000 km, to se mi nezdá.
Itall píše:Nevím, že by Motul byl nejvíc doporučovaný do motorek....
Pochybuji, to se mi nezdá, nevím - ale budeš se hádat. Italle, Ty seš fakt divnej patron.
Ne všechny motorky a motory jsou jako Tvůj teréňák.....A když pochybuješ, nezdá se Ti to, nebo nevíš, přečti si http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=moto_4t
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět