Mot. olej Avensis D-4D 93 kW bez DPF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
NOP

Mot. olej Avensis D-4D 93 kW bez DPF

Příspěvek od NOP »

Zdravím ve spolek. Hned na úvod musím uvést, že patřím pouze k občasným návštěvníkům tohoto fóra (asi ke své škodě) a tak pokud jsem něco přehlédl nebo nenašel, co se tady řešilo již v minulosti, tak se omlouvám. Avensis se shora uvedeným motorem tu již byl, pro pořádek ale uvedu, že v manualu je specifikace oleje 5W-30, ACEA B1, API CF-4 nebo CF,CE, CD. Olej si u aut měním sám, doposud Total Ineo ECS 5W-30 ACEA B5, C2, maximálně 15 tis. km, pokud už musím měnit olej v servisu, tak se z toho málem osypu, mám pocit, že v některých servisech tam dávají olej dle toho, jaký sud mají zrovna načatý. Doposud jsem do motoru lil stále stejný olej u všech předchozích aut, ale zaujalo mne fórum, kde se doporučuje oleje střídat, myslím, že to má racionální základ http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3331
stejně tak, jako náhrada olejů s viskozitou 5W-30 oleji 5W-40 z důvodů, které se tu probíraly. Auto ale bude ještě několik měsíců v záruce (je tříletá) a tak jsem přece jenom alespoň prozatím koukal na ty 5W-30 a zaujal mne Mobil 1 ESP Formula 5W-30, výrobce uvádí ACEA C2/C3, A3,B3,B4 s tím, že splňuje požadavky motorů A5/B5, stejně tak API CF - SL/SM. Rovněž tak viskosity mi připadají poněkud
lepší, než běžně u 5W-30 bývají - HTHS 3,58.
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... _5W-30.asp
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... _5w-30.pdf
Navíc tento olej je nyní k mání za docela rozumné ceny.
Prosím o Vaše názory na tento olej, zda použít nebo raději 5W-40 a konkrétní olej, který by jste tam nalili Vy. Děkuji za Vaše rady, náměty, postřehy, příspěvky a doporučení.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Oleje A1/B1 jsou určeny k mazání moderních motorů, které ale na ně musí být dělané,
protože mají sníženou HTHS viskozitu při +150-ti °C. Jsou to oleje zaměřené na úsporu paliva, a tím pádem nižší emise. Jejich " pracovní nevýhoda" je ale paradoxně právě v jejich snížené viskozitě (pod 3,5mPa.s), protože při velkém tepelném zatížení (a tím spíš, pokud už má motor "něco" za sebou) hrozí riziko trhání olejového filmu, a zhoršeného mazání.
Jak ten Total, tak ten Mobil1, které zmiňuješ, jsou dobře použitelné, protože do motoru, kde je povolen olej A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou, je možné použití olejů A3/B3 s HTHS viskozitou normální......ale
.....ale je to motor bez filtru pevných částic, a oba Tebou uvedené oleje jsou C2.
Pro Tvůj motor je vyhovující (a dostačující) olej, který plní API CF-4 nebo CF,CE, CD -
- a může být i B1, tak i B3, takže výběr oleje je velký. Máš auto ještě v záruce, tak předpokládám, že nemá ještě moc najeto, takže SE DÁ dobře použít olej API CF, ACEA B1, SAE 5w30, ale úplně klidně můžeš použít i ACEA B3, SAE 5w40 - ten motor není na olej "náročný", a když měníš po 15-ti tkm, máš opravdu velkou možnost volby.....a pokud je "Tvojí značkou" Total, klidně použij http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=558 , pokud chceš Mobil, (jednou za čas změnit značku oleje "má něco do sebe"), stačí http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1627 , nebo můžeš http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1632
Já bych volil podle jízdních podmínek - jestli budeš spíše popojíždět, dobře vyhoví B1 5W30 (třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=808 ), jestli jezdíš "klidně" delší cesty, dá se sice 5w30, ale volil bych B3, ( http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1569 ) a pokud "to taháš" stále po dálnici, využíváš hodně výkon motoru, nebo třeba pojedeš někam "na jih", dal bych (alespoň) 5w40 http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 nebo třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=738
NOP

Příspěvek od NOP »

Děkuji za obsáhlou odpověď. Pokud se týká těch jízdních podmínek, tak denně nejméně 40 km, většinou více, z toho 1/3 okresky, 1/3 dálnice, obojí dost svižně a ta nejmenší třetina (to se mi zase něco povedlo) město (Brno). A ta je stále menší a menší, protože stejně již není kde parkovat, takže MHD. Použít olej podle převažujících jízdních podmínek, přiznám se bez mučení, mne nenapadlo. Koukal jsem již v minulosti na tu Q8 Formula Excel 5W-40, znám lidi, kteří značku Q8 používají a chválí, i tady na fóru jsem se setkal snad pouze s kladnými názory. A ta cena, měnil bych to maximálně po 10 tis. km.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Je asi pravdou, že pokud to moje auto není vybaveno DPF, je zbytečný ten uvažovaný Mobil 1 ESP Formula 5W-30, o kterém se zmiňuji, na druhé straně ten olej se obecně těší velmi dobré pověsti (nemyslím reklamu) a dá se nyní sehnat za cenu cca 250,- Kč/l, což zase není s přihlédnutím k jeho předchozím cenám příliš. Mne zaujalo, že splňuje podmínky motorů, kde je doporučeno ACEA B5 a současně jeho viskozitní parametry z mého laického pohledu jsou lepší, než jsem zvyklý u olejů 5w-30 vídat.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

NOP píše:......Použít olej podle převažujících jízdních podmínek, přiznám se bez mučení, mne nenapadlo......
To by měla být po předpisu firemních (příp. obecných) norem kvality oleje od výrobce motoru další důležitá věc, podle které vybírat olej.....
NOP píše:.....Pokud se týká těch jízdních podmínek, tak denně nejméně 40 km, většinou více, z toho 1/3 okresky, 1/3 dálnice, obojí dost svižně a ta nejmenší třetina (to se mi zase něco povedlo) město (Brno). A ta je stále menší a menší, protože stejně již není kde parkovat, takže MHD.......

Na tyto podmínky by se určitě dal použít ten Mobil1 ESP, protože má HTHS viskozitu nad 3,5mPa.s, ale stejně dobře by vyhověly i SAE 5w30 ACEA B3, i SAE 5w40, protože tyto všechny mají HTHS viskozitu normální - tedy nad 3,5mPa.s. Já osobně - pokud Ti tedy nejde o úsporu (doslova) pár mililitrů nafty na 100km, (v tom případě se zde může použít B1), která může ale být "vykoupena" o "něco málo" vyšší spotřebu toho oleje, bych při těchto jízdních podmínkách volil olej s HTHS viskozitou nad těch 3,5mPa.s.
A pokud jde o výměnný interval oleje, který je předepsán, tak ať už použiješ olej se specifikací minimální předepsané kvality, nebo vyšší kvality, interval výměny se tím ani nezkrátí, ale ani neprodlouží - tzn., že pokud použiješ olej ACEA B1, API CF, nebo ACEA B3, API CI-4, tak předepsaný (jak kilometrový, tak časový) interval výměny od výrobce motoru je "strop" (ovšem využitelný jen při ideálních podmínkách), který je vhodný při převažujících kratších jízdách, a častých studených startech zkrátit až o třetinu, protože jízdou s ne zcela prohřátým motorem (a olejem, kterému to trvá o hodně déle, než chlad. kapalině) se více vyčerpává v oleji hlavně alkalická rezerva oleje - olej chemicky degraduje.
NOP píše:.....Koukal jsem již v minulosti na tu Q8 Formula Excel 5W-40, znám lidi, kteří značku Q8 používají a chválí, i tady na fóru jsem se setkal snad pouze s kladnými názory. A ta cena, měnil bych to maximálně po 10 tis. km.....
Je fakt, že 5w40 jsou oleje, které vyhoví (téměř) všem jízdním podmínkám,
a pokud se nebudeme bavit o veteránech, moderních motorech, které "hlídají" emise pomocí "speciálních eko-udělátorů" (např. DPF a TWC), nebo motorech těsně před GO, tak vyhoví i VĚTŠINĚ motorů, (protože to jsou skoro 100% -ně) oleje ACEA A3/B3(B4), a API min. SJ/CF, (a plní i hodně firemních norem).
A pokud by ses rozhodl pro tu Q8 Formula Excel 5W/40 - mohu s klidným svědomím doporučit; a na těch Tebou uvedených "10tkm na výměnu" je O.K.

P.S. pokud seš z Brna (jestli jsem Tě dobře pochopil), mrkni sem:
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3432
craken

Příspěvek od craken »

a ma prechod z ACEA B1 na B3 resp. prechod z 5W30 na 5W40 vpyv na hlucnost?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Teoreticky - čím "hustší" olej / tím tišší běh motoru, (ale záleží na stavu motoru),
ale markantní rozdíl v hlučnosti motoru mezi A1/B1 nebo mezi 5w30 a 5w40 asi nebude....
Odpovědět