MOL
Moderátor: Colommbo
Re: MOL
Ja to vidim tak, ze potrebuju vypredat EVO 100, aby nasadili EVO 100+.
http://molcesko.cz/cz/o-nas/media/novin ... ic-v-cesku
Len mi nejako uchadza, preco sa vsetky paliva volaju EVO. Zeby tym chceli naznacit, ze vsetky paliva su aditivovane?
http://molcesko.cz/cz/o-nas/media/novin ... ic-v-cesku
Len mi nejako uchadza, preco sa vsetky paliva volaju EVO. Zeby tym chceli naznacit, ze vsetky paliva su aditivovane?
Re: MOL
MOL by měl mít všechna paliva aditivovaná....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: MOL
NOVON píše:Jo EVO DIESEL udajne taky dvojnasob aditiv.Dneska jsem se prehmat a nabral plnou..No rozdil oproti bezne nafte nepozoruju.
ani nespozorujes, mozno lepsie precisti resp. precisti vstrekovace inak je skoda ju tankovat,sam som skusal a nic extra za tie prachy
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: MOL
Má někdo zkušenosti s jejich EVO DIESEL+ ? U nás ho teď mají na stojanu, ve firemní O3 TDI CR je aktuálně druhá nádrž. Rešili jsme občasné delší točení při startování, nezáleželo na tom, zda je motor studený nebo teplý. Aktuálně jediné co pozoruji, tak od natankování ED+ se to ani jednou nestalo. Vždy motor naskočí ihned po stlačení startovacího tlačítka.
R Megane 2007 LPG
Re: MOL
šulda píše:Co je na tom směšnýho?
Pitris píše:Tak já bych taky rád viděl že by ta nafta při -35°C ještě neparafínovala
No vždyť jo. Z nafty se separuje parafín a ucpe filtr. To bys měl přece vědět. Ale kdyžtak mrkni sem http://auto.idnes.cz/nafta-pod-20-186-c ... tomoto_fdvšulda píše:Ale to přeci není o tvoření parafínu ale o filtrovatelnosti a nějak pochybuju o tom že to Ty nevíš?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: MOL
Ale to samozřejmě vím a zatím sem nezažil. Já o voze a ty o koze. Ten údaj přeci není o tvoření parafínů ale o filtrovatelnosti nafty Tahle nafta deklaruje že je filtrovatelná do -35°C což znamená že do -35 filtr neucpe, samozřejmě pokud tam ten filtr není "sto" let. Na tom opravdu nevidím nic směšného.
Re: MOL
Já psal o vysrážení parafínů z nafty nízkou teplotou, Ty zase o filtrovatelnosti. A ta filtrovatelnost je dost ovlivněna právě těmi (ne)vysráženými parafíny. Takže si vlastně rozumíme
Já se "pousmál" spíš nad tím teplotním údajem, protože zkouška filtrovatelnosti má totiž normovanou nejistotu měření tři stupně, takže výdejní kontrolou může projít i nafta "jen do" -32 ºC....
A kromě toho - (tuším že) od 1.12. by měly pumpy prodávat naftu do -20-ti°C - a když vidím ty problémy ráno se startem i při daleko vyšších teplotách; tak že by všichni tito měly v autě ten filtr "sto" let
Já se "pousmál" spíš nad tím teplotním údajem, protože zkouška filtrovatelnosti má totiž normovanou nejistotu měření tři stupně, takže výdejní kontrolou může projít i nafta "jen do" -32 ºC....
A kromě toho - (tuším že) od 1.12. by měly pumpy prodávat naftu do -20-ti°C - a když vidím ty problémy ráno se startem i při daleko vyšších teplotách; tak že by všichni tito měly v autě ten filtr "sto" let
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: MOL
Jasně že si rozumíme. Jen mě zajímá proč se djdekl směje tomu, že je ta nafta do -35°C? Pokud s tím má negativní zkušenost tak by ji to chtělo uvést.
V roce 2014 dělal Petrol testy s redakcí Černých ovcí a Motožurnálu.
EO Praha Poděbradská - deklarovaná -22°C, zjištěná - 32°C
Benzina Praha Argentinská - deklarovaná -21°C, zjištěná -31°C
OMV Praha Poděbradská - deklarovaná -35°C, zjištěná - 40°C
S tou nejistotou měření bych řekl že počítají
Zimní nafta je od 16.11. a problémy se startem samozřejmě nemusí souviset jen s filtrem, ale taky kde a kdy tankují a v jakým celkovým stavu mají toho ropáka.
Jak píšeš (uvozovky), tak ty tři stupně nemá cenu řešit, a pro klid v duši by to teda mohli uvádět jako např. BP -28 až -33°C.Pitris píše:Já se "pousmál" spíš nad tím teplotním údajem, protože zkouška filtrovatelnosti má totiž normovanou nejistotu měření tři stupně, takže výdejní kontrolou může projít i nafta "jen do" -32 ºC....
V roce 2014 dělal Petrol testy s redakcí Černých ovcí a Motožurnálu.
EO Praha Poděbradská - deklarovaná -22°C, zjištěná - 32°C
Benzina Praha Argentinská - deklarovaná -21°C, zjištěná -31°C
OMV Praha Poděbradská - deklarovaná -35°C, zjištěná - 40°C
S tou nejistotou měření bych řekl že počítají
Zimní nafta je od 16.11. a problémy se startem samozřejmě nemusí souviset jen s filtrem, ale taky kde a kdy tankují a v jakým celkovým stavu mají toho ropáka.
Re: MOL
V lednu - únoru r. 2000 klesaly teploty k -22 st.C i ve městech a pamatuji, že naprostá většina osobních ropáků stála přikovaná k místu posledního večerního parkování (samozřejmě na ulici). A dokonce se zastavovaly při jízdě i ty diesely, kterým se podařilo vyjet z podzemních garáží. Přiznám se, že k mé škodolibé radosti...
- BigBang
- Příspěvky: 1875
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOL
Zimní nafta se vyrábí od 16.11. a na čerpačkách musí být do 1.12. Paradoxně benzín tam musí být už toho 16.11., protože se vyrábí už od 1.11. zroovna teď na podzim jsem to četl, protože jsem odkládal tankování „na zimní naftu“šulda píše:...
Zimní nafta je od 16.11. a problémy se startem samozřejmě nemusí souviset jen s filtrem, ale taky kde a kdy tankují a v jakým celkovým stavu mají toho ropáka.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40