MOGUL EXTREME 5W-40 pro škodu fabia 1.2HTP 40kw rv 2006

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Cimi

Příspěvek od Cimi »

Tak já teda nevím. Má vůbec smysl kvůli jedné delší cestě po dálnici plus párkrát ročně dálnice v rámci ČR zbytek roku město, dávat do motoru 5w-50? 5w-40 je přece jen už v celku solidní olej. Asi tam šupnu 5w-40 Mobil či něco podobnýho kvůli dostupnosti a bude klid. No a hold když se pojede za kopečky, tak se nepřekročí 140 ani kdyby si něco chtěl dokazovat němec s BMW :lol: .
Jde mi taky trochu o cenu, normálně bych tam asi šup 5w-50 od Mogulu, ale cena o 400 dražší než Mobil/Mogul 5w-40 je přece jen dost. :(

PS: už nechci být otravnej. Který doporučíte? (teda pokud mě neudoláte do 5w-50) :)
Mogul Extreme 5W/40 975,-
Mobil Super 3000 X1 5W/40 (5 l) 945,-
Mobil SYNT S 5W-40 * 4L 1 048

Díky
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Mobil není špatný, ale já mám Mogul 5W-40 Racing splňuje 502 00 a API SL a za dobrý peníz tady v éšopu. Myslím, že by byl velice VELICE dobrou volbou. :wink:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=961
TL
http://eshop.paramo.cz/produkty/Katalog ... tu=V531364
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Odporucam Mobil Synt S 5W-40, pouzivam ho do vsetkych firemnych aut. Niekedy ho striedam aj Shellom Helix Ultra 5W-40. (vsetko je len subjektivne :)) ale najradsej mam ten Mobil, davam ho aj do 1.2 47kw fabie)
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Cimi: koukám že už nevíš kde ti hlava stojí :D
Už asi třikrát jsi nám tady napsal jak už je rozhodnuto a pak zas váháš :D
Prosim tě chce to hlavně klid a nezapomenout na to že nic se nejí tak horký, jak se to uvaří.

Dej tam klidně tu 50tku, já osobně s tím že např. Valvoline (ani ti ostatní) nemá uvedenou normu 502 bych si hlavu nelámal, protože za chvilku i wartburg bude mít jen svoje normy, na kterých bude trvat, dneska už je v tom takovej maglajs že by se z toho měla dělat státnice.
Osobně nevěřím tomu že olej který ÚŘEDNĚ nesplňuje 502.00 normu tomu motoru jakkoli ublíží. Ano TEORETICKY může, ale teoreticky to taky můžeš za první zatáčkou otočit přes střechu.
Volil bych klidně 50tku, ale rozšířenou značku. Pokud už nemáš auto v záruce tak je to jedno co tam dáš za značku. Dej tam klidně i ten Miller.
modelář

Příspěvek od modelář »

To Cimi: Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými předsevzetími!

Teď narážím na Tvou úvahu o dovolené a "předsevzetí", jakým stylem pojedeš. Vždyť nemůžeš tušit, co Tě na cestě potká: např. držet na svém zadku tucet mnohem výkonnějších vozidel při zdolávání horského pasu jenom proto, že budeš mít strach o přehřátí oleje, to není zrovna dobrý pocit. A že to je recept na nehodový vývoj, o tom snad není pochyb...
USER

Příspěvek od USER »

Já teda nevím, ale Škoda Fabia 1.2 HTP není vůz pro cestu do Chorvatska a klidně mě tu ukamenujte.... Ten olej 5w50 mu zvedne spotřebu o litr. Tak ať jede na noc, když už pojede, má tam klidně i 10w40 a je klid ne...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ja stale nerozumiem o com tu rozpravate. Kvoli tomu, ze Mr. Cimbu (www.cimbu.cz) napisal clanok o 1.2 HTP tak treba pouzivat olej 5w-50? Medzi 5W-40 a 5W-50 nieje v cSt (kinematicka viskozita) az taky strasny rozdiel (co sa pre 1.2 HTP tyka). Ja som na 1.2 12V HTP jazdil kazdy vikend do Nemecka a mala 240tkm. A nic tomu motoru nebolo. Ako sa vyjadrili konstrukteri 1.2 HTP bohuzial podpalenym ventilom sa neda predchadzat. Napr. pri 15tkm 1.2htp 40kw podpaleny ventil a to este nebol olej ani meneny. Takze podla mna to co tu riesite su uplne praxou nepodlozene bludy. Do fabie ide olej 5W-40 a tvrdim na zaklade praxe, co je skoro 300tkm.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Cimi:
možná bys mohl navštívit stránky autooleje.cz, tam si najdeš olej Divinol Syntholight 5W-50, (5l za asi 700 kč, super cena a můžeš i osobní odběr v Brně) a ten splňuje normu 500.00 což pro tu fabku HTP i sám VW koncern doporučuje, je to i v manuálu, takže bych se toho už vůbec nebál a dal přesně tento olej. Ano, norma 502 je sice lepší ale norma 500 musí stačit. Jsou tam jen dva ventily na válec, nedělal bych z toho Ameriku :lol:
I Pitris ho v jiném vlákně tohoto fóra doporučoval, sice do passata 1.8T ale vw jako vw :D

USER: asi před dvěmi roky jsem na krásné nové chorvatské dálnici předjížděl Trabanta s maďarskou SPZ a kalil to jako blázen, tak jen čím vším se jezdí do Chorvatska. Tu spotřebu nevím, ať to okomentují jiní. Ale řekl bych že ne.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

..a este chcem dodat, ze kazdy kto tu tak vrelo odporuca olej 5W-50 a ma 1.2 HTP, tak si ho do auta este nikdy nedal ani neda.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Nebuď si tím tak jistý. Dával bych ho, ale kdybych ho využil. Do Chorvatska nejezdím, po dálnici taky ne. Takže jediný přinos by pro mě měl v tom, že by mohl trochu ztišit motor.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Já jsem pro ten Divinol, když si člověk víc pročte příspěvky tohoto fóra, ne jen toto vlákno, tak se dozví že Divinol 5W-50 je veskrze doporučován a jeden pisatel dokonce uvedl že na obalu kanystru tohoto obalu norma 502 uvedena je. Ale i norma 500.00 pro tento motor stačí si myslím.
USER

Příspěvek od USER »

Jak tu napsal pán, který jezdil s haťapkou do Německa, ... Tomu autu bohatě stačí 5w40.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Ja stale nerozumiem o com tu rozpravate. Kvoli tomu, ze Mr. Cimbu (www.cimbu.cz) napisal clanok o 1.2 HTP tak treba pouzivat olej 5w-50? Medzi 5W-40 a 5W-50 nieje v cSt (kinematicka viskozita) az taky strasny rozdiel.....
Ten rozdíl viskozity při 100°C bývá mezi oleji xw/50 a xw/40 větší, než mezi xw/40 a xw/30, ale tady jde o to, že ta "padesátka" MÁ VYŠŠÍ rezervu při teplotním zatížení motoru, které tam při sto, dvěstě nebo pětistech kilometrech (v létě) na dálnici JE. Ty oleje "40" i "50" mazat budou, ale co třeba jejich oxidační stabilita?? Tam má "padesátka navrch".....
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju7

to Cimi: reakcí na Tvůj dotaz tu bylo napsáno mnoho - záleží na Tobě, jak se rozhodneš.....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No a preto som menil olej po cca. 7000km, na 7000km musi vydrzat aj 5w-40. Inak teraz ma ta fabia 1.2 cez 300tkm a na pocudovanie stale ide. :)) Inak Pitris, ako som cital tvoje prispevky tak musim povedat, ze sa vyznas.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Dobrý den všem, dovoluji si navázat na toto téma, protože se blíží výměna oleje u naší fabky HTP. Autorizák tam dává Shell 10W-40, od novoty. Mám už v garáži Shell 5W-40, tak doufám že mi to schválíte :lol:
Odpovědět