MOGUL EXTREME 5W-40 pro škodu fabia 1.2HTP 40kw rv 2006
Moderátor: Colommbo
Tak já teda nevím. Má vůbec smysl kvůli jedné delší cestě po dálnici plus párkrát ročně dálnice v rámci ČR zbytek roku město, dávat do motoru 5w-50? 5w-40 je přece jen už v celku solidní olej. Asi tam šupnu 5w-40 Mobil či něco podobnýho kvůli dostupnosti a bude klid. No a hold když se pojede za kopečky, tak se nepřekročí 140 ani kdyby si něco chtěl dokazovat němec s BMW .
Jde mi taky trochu o cenu, normálně bych tam asi šup 5w-50 od Mogulu, ale cena o 400 dražší než Mobil/Mogul 5w-40 je přece jen dost.
PS: už nechci být otravnej. Který doporučíte? (teda pokud mě neudoláte do 5w-50)
Mogul Extreme 5W/40 975,-
Mobil Super 3000 X1 5W/40 (5 l) 945,-
Mobil SYNT S 5W-40 * 4L 1 048
Díky
Jde mi taky trochu o cenu, normálně bych tam asi šup 5w-50 od Mogulu, ale cena o 400 dražší než Mobil/Mogul 5w-40 je přece jen dost.
PS: už nechci být otravnej. Který doporučíte? (teda pokud mě neudoláte do 5w-50)
Mogul Extreme 5W/40 975,-
Mobil Super 3000 X1 5W/40 (5 l) 945,-
Mobil SYNT S 5W-40 * 4L 1 048
Díky
Mobil není špatný, ale já mám Mogul 5W-40 Racing splňuje 502 00 a API SL a za dobrý peníz tady v éšopu. Myslím, že by byl velice VELICE dobrou volbou.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=961
TL
http://eshop.paramo.cz/produkty/Katalog ... tu=V531364
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=961
TL
http://eshop.paramo.cz/produkty/Katalog ... tu=V531364
Cimi: koukám že už nevíš kde ti hlava stojí
Už asi třikrát jsi nám tady napsal jak už je rozhodnuto a pak zas váháš
Prosim tě chce to hlavně klid a nezapomenout na to že nic se nejí tak horký, jak se to uvaří.
Dej tam klidně tu 50tku, já osobně s tím že např. Valvoline (ani ti ostatní) nemá uvedenou normu 502 bych si hlavu nelámal, protože za chvilku i wartburg bude mít jen svoje normy, na kterých bude trvat, dneska už je v tom takovej maglajs že by se z toho měla dělat státnice.
Osobně nevěřím tomu že olej který ÚŘEDNĚ nesplňuje 502.00 normu tomu motoru jakkoli ublíží. Ano TEORETICKY může, ale teoreticky to taky můžeš za první zatáčkou otočit přes střechu.
Volil bych klidně 50tku, ale rozšířenou značku. Pokud už nemáš auto v záruce tak je to jedno co tam dáš za značku. Dej tam klidně i ten Miller.
Už asi třikrát jsi nám tady napsal jak už je rozhodnuto a pak zas váháš
Prosim tě chce to hlavně klid a nezapomenout na to že nic se nejí tak horký, jak se to uvaří.
Dej tam klidně tu 50tku, já osobně s tím že např. Valvoline (ani ti ostatní) nemá uvedenou normu 502 bych si hlavu nelámal, protože za chvilku i wartburg bude mít jen svoje normy, na kterých bude trvat, dneska už je v tom takovej maglajs že by se z toho měla dělat státnice.
Osobně nevěřím tomu že olej který ÚŘEDNĚ nesplňuje 502.00 normu tomu motoru jakkoli ublíží. Ano TEORETICKY může, ale teoreticky to taky můžeš za první zatáčkou otočit přes střechu.
Volil bych klidně 50tku, ale rozšířenou značku. Pokud už nemáš auto v záruce tak je to jedno co tam dáš za značku. Dej tam klidně i ten Miller.
To Cimi: Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými předsevzetími!
Teď narážím na Tvou úvahu o dovolené a "předsevzetí", jakým stylem pojedeš. Vždyť nemůžeš tušit, co Tě na cestě potká: např. držet na svém zadku tucet mnohem výkonnějších vozidel při zdolávání horského pasu jenom proto, že budeš mít strach o přehřátí oleje, to není zrovna dobrý pocit. A že to je recept na nehodový vývoj, o tom snad není pochyb...
Teď narážím na Tvou úvahu o dovolené a "předsevzetí", jakým stylem pojedeš. Vždyť nemůžeš tušit, co Tě na cestě potká: např. držet na svém zadku tucet mnohem výkonnějších vozidel při zdolávání horského pasu jenom proto, že budeš mít strach o přehřátí oleje, to není zrovna dobrý pocit. A že to je recept na nehodový vývoj, o tom snad není pochyb...
Ja stale nerozumiem o com tu rozpravate. Kvoli tomu, ze Mr. Cimbu (www.cimbu.cz) napisal clanok o 1.2 HTP tak treba pouzivat olej 5w-50? Medzi 5W-40 a 5W-50 nieje v cSt (kinematicka viskozita) az taky strasny rozdiel (co sa pre 1.2 HTP tyka). Ja som na 1.2 12V HTP jazdil kazdy vikend do Nemecka a mala 240tkm. A nic tomu motoru nebolo. Ako sa vyjadrili konstrukteri 1.2 HTP bohuzial podpalenym ventilom sa neda predchadzat. Napr. pri 15tkm 1.2htp 40kw podpaleny ventil a to este nebol olej ani meneny. Takze podla mna to co tu riesite su uplne praxou nepodlozene bludy. Do fabie ide olej 5W-40 a tvrdim na zaklade praxe, co je skoro 300tkm.
Cimi:
možná bys mohl navštívit stránky autooleje.cz, tam si najdeš olej Divinol Syntholight 5W-50, (5l za asi 700 kč, super cena a můžeš i osobní odběr v Brně) a ten splňuje normu 500.00 což pro tu fabku HTP i sám VW koncern doporučuje, je to i v manuálu, takže bych se toho už vůbec nebál a dal přesně tento olej. Ano, norma 502 je sice lepší ale norma 500 musí stačit. Jsou tam jen dva ventily na válec, nedělal bych z toho Ameriku
I Pitris ho v jiném vlákně tohoto fóra doporučoval, sice do passata 1.8T ale vw jako vw
USER: asi před dvěmi roky jsem na krásné nové chorvatské dálnici předjížděl Trabanta s maďarskou SPZ a kalil to jako blázen, tak jen čím vším se jezdí do Chorvatska. Tu spotřebu nevím, ať to okomentují jiní. Ale řekl bych že ne.
možná bys mohl navštívit stránky autooleje.cz, tam si najdeš olej Divinol Syntholight 5W-50, (5l za asi 700 kč, super cena a můžeš i osobní odběr v Brně) a ten splňuje normu 500.00 což pro tu fabku HTP i sám VW koncern doporučuje, je to i v manuálu, takže bych se toho už vůbec nebál a dal přesně tento olej. Ano, norma 502 je sice lepší ale norma 500 musí stačit. Jsou tam jen dva ventily na válec, nedělal bych z toho Ameriku
I Pitris ho v jiném vlákně tohoto fóra doporučoval, sice do passata 1.8T ale vw jako vw
USER: asi před dvěmi roky jsem na krásné nové chorvatské dálnici předjížděl Trabanta s maďarskou SPZ a kalil to jako blázen, tak jen čím vším se jezdí do Chorvatska. Tu spotřebu nevím, ať to okomentují jiní. Ale řekl bych že ne.
Ten rozdíl viskozity při 100°C bývá mezi oleji xw/50 a xw/40 větší, než mezi xw/40 a xw/30, ale tady jde o to, že ta "padesátka" MÁ VYŠŠÍ rezervu při teplotním zatížení motoru, které tam při sto, dvěstě nebo pětistech kilometrech (v létě) na dálnici JE. Ty oleje "40" i "50" mazat budou, ale co třeba jejich oxidační stabilita?? Tam má "padesátka navrch".....Anonymous píše:Ja stale nerozumiem o com tu rozpravate. Kvoli tomu, ze Mr. Cimbu (www.cimbu.cz) napisal clanok o 1.2 HTP tak treba pouzivat olej 5w-50? Medzi 5W-40 a 5W-50 nieje v cSt (kinematicka viskozita) az taky strasny rozdiel.....
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju7
to Cimi: reakcí na Tvůj dotaz tu bylo napsáno mnoho - záleží na Tobě, jak se rozhodneš.....