MOGUL EXTREME 5W-40 pro škodu fabia 1.2HTP 40kw rv 2006

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:ano to je dobrý nápad ale já bych mu dé top fuel dragster 1.2HTP (1500 ps) spíše doporučil 60tku :wink: přecejenom tuhle bestii umazat musí bejt problém :roll: (hlavně mě tu nepište o přehřívání oleje)
Zas jeden, co nevěří :?: :oops:
.....když ono to "přehřívání oleje" u motoru HTP při dlouhodobé zátěži (např. převážně dlouhé jízdy po dálnici) je fakt - ale to bys měl vědět, když ses zapojil do diskuze.
Po městě opradu stačí 5w40, ale na "častou dálnici" je vhodnější olej s vyšší teplotní zatížitelností.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Cimi píše:Nebo se na to rači vykašlat a rači Mobil Syst S 5W/40, přece jen se do toho Chorvatska jede jen jednou ročně.
Když chceš ušetřit za (kolik potřebuješ?) 3(?)litry oleje a filtr, tak se zeptám -
- chceš měnit olej před, nebo až po Chorvatsku? Jestli před, radím Ti tu "padesátku", a před zimou, nebo po asi 7tkm vyměnit za 5w40, pokud tam máš teď 5w40 - a nemá víc jak 5tkm za sebou - tak ji tam nech, ("nehoň to") a hned po Chorvatsku ji vyměň
(a klidně pak použij ten Mobil Syst S 5W/40).
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Pitrisi,
rozveď pls trošku tu otázku jak to bude kdyby to bylo s tou dlouhodobou snášenlivostí např. s těsněním, poněvadž v jednom příspěvku tohoto vlákna radíš používat 5W-50 celoročně a v dalším zase zaspekuluješ něco o těsnění, tak co ty zmatky ? :shock:
Moja

Příspěvek od Moja »

Mobil ničemu neublíží spíš pomůže.Mobil 5W-50 je ideální na celoroční provoz.A z bodákem v prdeli umaže i ten německej zmrtek PD. :lol:
Cimi

Příspěvek od Cimi »

Ten Millers Oils je zajímavá alternativa. Má s tím někdo zkušenosti, jaká je to značka? Je zajímavý, že jako jediný výrobce udává normu 502 :)
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Tak Pitrisi, Pitrisi, vysvětli nám tady ten tvůj protimluv, napřed doporučuješ 5W - 50 celoročně a pak nastolíš otázku co na to těsnění, tak jak ? :?:
modelář

Příspěvek od modelář »

Nějak mi není jasné, jaká může být souvislost mezi viskozitou a kompatibilitou oleje s použitým materiálem těsnění v motoru.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Já z toho taky nejsem vůbec moudrej, tak doufám, že to Pitris vysvětlí, jak to myslel....

Jinak ten Millerův olej nevím, no, malá rodinná firmička, a dovolí si financovat normu VW 502.00 když velcí šetří a nevyplatí se jim to ?

Moje zkušenost je taková, že do této fabie 1.2 HTP 40 kW r. v. 2004, model a provoz 2005 nám dává značkový servis olej Shell plus 10W-40 při pravidelných ročních prohlídkách a píše to i do servisky. S autem se jezdí nejvíce město, pak méně okresky, a cca max. 3x do roka dálnice při rychlosti do 120 km/h. Ročně se najede asi 6 tis. km. a dokonce mezi poslední výměnou z roku na rok se najelo asi jen 2200 km. Holt manželka :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Czedo nemáš ideální viskozitu, při svém dlouhodobém pátrání jsem zjistil, že fabrika tam měla dávat 5W-40, ačkoliv i v autorizovaném servise nám dávali 10W-40 (Castrola). Teď jsem tam dal 5W-40 Mogul racing a na výměnu oleje do servisu už NIKDY nepůjdu.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Skodovkar: já to tuším, ale auto bylo kupovaný jako nový ve Škoda a dávají to tam od začátku. Fakt je, že proto jsem se začal míchat do týhle diskuze, protože uvažuji o přechodu na 5W-40 nebo bych šel i do tý 5W-50 ale to záleží jak se vyvine tahle diskuze :)

Takže už aby přispěl Pitris :lol:
Roomster

Příspěvek od Roomster »

Já taky neustále zkouším jaký nejvhodnější olej do HTP. Mám ho v Roomsteru ve verzi 12V - 51kW (prosim nekamenovat - hmotnost vs. vykon HTP, mi to na normalni couracky po okreskach staci, po dalnici nejezdim, jenze auto ma dost kratke prevody, takze se porad pohybuju 3000 - 4500 ot/min.). Menim olej i s filtrem a gumickama na viku vlozky po 6000km. Jak uz tady nekdy psal skodovkar, s Mogulem 5W-40 je trochu hlucnejsi - kin. visk. pri 100st. je 13,8, VI 158. Zkousel jsem v zime Mogul 0W-40 kin. visk. pri 100st. je 14,4 a VI 180 a je to znat, motor byl po zahrati opravdu mnohem tissi nez s Mogulem 5W-40. Vyzkousel jsem i Mobil1 Protection formula 0W-40 visk. pri 100st. 14 a muj subjektivni dojem stejny jako u Mogulu 0W-40, proste skoro ticho, hlavne pri akceleraci, kdo jel nekdy s HTP, tak vi. Ted mam objednany RAVENOL HSC 5W-40, kin. visk. pri 100st. 14,6 VI 170, plni VW502 00, tak jsem zvedav. Tady je odkaz na vyrobce http://www.ravenol.de/products?part=133
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Czeda píše:Skodovkar: já to tuším, ale auto bylo kupovaný jako nový ve Škoda a dávají to tam od začátku. Fakt je, že proto jsem se začal míchat do týhle diskuze, protože uvažuji o přechodu na 5W-40 nebo bych šel i do tý 5W-50 ale to záleží jak se vyvine tahle diskuze :)

Takže už aby přispěl Pitris :lol:
Bavil jsem se s prodavačem v obchodě s oleji (pořádný Obchod). Tvrdil mi, že v mazacím plánu (asi Castrol) bylo u Fabie ve své době uvedené, že se používá speciální olej 5W-40.
5W-50 ti nic s těsněním neudělá, musí být snášenlivá s materiály v motoru stejně jako 5W-40. Ale každý olej je třeba měnit, aby nebyl moc kyselý a nerozežíral materiály.
Také jsem 5W-50 zvažoval, ale vzhledem k ceně a k provozu pro to není opodstatnění. Pokud už se příležitostně dostanu na dálnici, tak jedu stabilně 100Km/hod při max. krouťáku a to ten olej musí vydržet.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Tak to jsme na tom stejně, moje manželka jezdí 50-90-100 (naštěstí nemá takový míry :lol: ), takže přejdu na tu pětku - čtyřicítku, možná. 5W-50 je na to její ježdění dost drahá.

Jen by mě fakt zajímalo proč to ten Pitris takhle napsal.
nem
Příspěvky: 39
Registrován: čtv kvě 20, 2010 7:17
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od nem »

Czeda píše:Jen by mě fakt zajímalo proč to ten Pitris takhle napsal.
pitris je borec kterej má s oleji moc zkušeností, je jednoduchy proč to napsal jak se každej ptá... jelikož pojede chlápek do Chorvatska, olej bude na dlouhé cestě po dálnici dost zatěžovat a tam si HTP bude chrochtat, když mu dá 5W-50, ale jinak jezdí chlap ve městě, kde mu na ty cucky stačí 5W-40 s přehledem...

A ohledně značky MillersOil, je to malá anglická a řekl bych solidní firma, sám sem si teď 5W-50 od MillersOils do své HTP koupil. Má jako jediná normu VW502.00 za což sem pro "SICHR" rád.. a cenově když vemu 2x5l což máme u HTP na 3 výměny vychází moc slušně...a kvalitou bych řekl že je hodně vysoko...ale to Vám spíš Pitris osvětlí.
Czeda

Příspěvek od Czeda »

Ne, zajímá mě proč napsal jednou že doporučuje 5W-50 celoročně a pak zas že je otázka jak se to snese s těsněním...

Jak pojede "chlápek" Cimi do Chorvatska je nám tady všem asi jasný Neme :idea:
Odpovědět