Mobil 1 5W-50

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

Ne ne, tahle náplň je už bez bišopa.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Ještěr píše:Jerome: Právě, že ještě pořád tu Q8 5W40..
Jak si pisal vyssie odsleduj to po dalsich km a daj vediet :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Pitris »

Ještěr píše:kerosin v benálu povolil kroužky?....
No, doufej, že nepovolilo nějaké těsnění :( Ale jestli by se potvrdila nižší spotřeba oleje, tak spíš shoda okolností s častějšími výměnami oleje....
Ještěr píše:Má to modrou barvu a chutná to i petrolejce na chatě :D
Aby Ti neodletěla :P
Ještěr píše:Takže teď mám aktuální potenciál motoru 146HP + 1DS (duch svatý) :lol:
Amen :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Pitris píše:Ale jestli by se potvrdila nižší spotřeba oleje, tak spíš shoda okolností s častějšími výměnami oleje....
Pochybujem ze by castejsie vymeny znizili spotrebu oleja :? Ako,kde,preco,s cim,co :?: 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

Myslel jsem to tak, jestli se už třeba nevymyl karbon z drážek stíracích kroužků, jak jsem to onehdá zapekl v příšerným horku v chorvatsku s 5W30 A1B1. Je to od té doby několikátý (asi čtvrtý) olej, od té události jsem měnil v rozmezí cca 3-8tis. km. Nyní na něj najeto asi 3500km, olej za poslední tisícovku medově zhnědnul (pozorováno na kapce na měrce). Jinak expanzka krásně čistá, chladící médium oranžově průzračné bez změny hladiny. Pod víkem ventilů též bez šlemu a dokonce jsem koukal, že jsou kovové plochy hezky čisté. Předtím byly trochu do oranžova, už je to možná umylo. O víkendu zkusím udělat foto.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Ale jestli by se potvrdila nižší spotřeba oleje, tak spíš shoda okolností s častějšími výměnami oleje....
jerome píše:Pochybujem ze by castejsie vymeny znizili spotrebu oleja :? Ako,kde,preco,s cim,co :?: 8)
Ještěr píše:Myslel jsem to tak, jestli se už třeba nevymyl karbon z drážek stíracích kroužků....Je to od té doby několikátý (asi čtvrtý) olej, od té události jsem měnil v rozmezí cca 3-8tis. km....
Tak nějak.... měl jsem na mysli to co teď uvedl Ještěr. Častá výměna -> "vymytí" úsad okolo kroužků.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

Kluci, teď jsem narazil na jednom fóru na upozornění, že pokud mám motor konstruovaný na 5W30 se sníženou HTHS viskozitou, tak po použití oleje 5W50 s HTHS 4,2 je velká šance, že se zvedne tlak oleje a pojede to bypassem čerpadla. Následně taktéž rychlejší opotřebení motoru. Což o to, otevření kuličky bypassu čerpadla a následné částečné obtékání by mne nijak nemrzelo, ale tak nějak bych nechtěl vysokým tlakem oleje ublížit motoru. Tento olej doporučují pro můj motor ředit olejem 0W20 nebo 5W20. Co vy na to? Mě to přijde celkem logické :|
Zde překlad od strýčka googla: http://translate.google.cz/translate?hl ... 6bih%3D867
FF

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od FF »

Podľa mňa je to nezmysel, nakoľko presne tlakovo nastavený bypass je práve ten, čo udržuje tlak oleja správny, alebo nižší - v tom druhom prípade je to horšie, nemá sa to ako zregulovať a tomu sa blíži práve ten "redší" olej.
Mimochodom, najuniverzálnejšia viskozita je SAE 5W-40 a môže ísť "všade" a bez obáv... ...pokiaľ sa teda bavíme o civilných autách... ...a v súvislosti s riedením oleja SAE xW-50 olejom SAE xW-20... :shock:
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

No, z hlediska mechaniky by ten bypass neměl vůbec otevírat, pouze v případech, kdy se zvedne tlak oleje nad stanovenou mez. Tlak oleje je nastaven čerpadlem, nikoli bypassem - jestli se nemýlím. Toto chování bych logicky u oleje s vyšší HTHS při pracovní teplotě motoru čekal. A druhá věc je, co na to napínák rozvodového řetězu. Já jsem přesedlal z 5W30 A1/B1 na 5W40 A3/B3 a mám trochu obavy, protože mezi těmi prvními dvěma oleji mi nepřipadá takový propastný rozdíl, jako mezi 40 a 50. Teď nemám na mysli viskozitu ale ty ostatní parametry. Jsem na vážkách, kdyby motor byl z fabriky stavěn na olej s normální viskozitou, tak to asi neřeším, ale takle....nevím.
Naposledy upravil(a) Ještěr dne úte pro 17, 2013 12:04, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Ješter jak si vlastne v tej spotrebe oleja :?: Ak by sa ti znizila ci uz tymi castejsimi vymenami alebo tym kerosinom tak zostan pri 5W40 a hotovo. Tu 5W50 zoberie Colommbo :wink: :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od skodovkar »

Ještěr píše:Tento olej doporučují pro můj motor ředit olejem 0W20 nebo 5W20. Co vy na to? Mě to přijde celkem logické :|
To bych dal rovnou 5W-40 a neřešil blbosti :idea:
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

Škodovkář: Taky mám sto chutí to radši nechat při ozkoušeným...
Jerome: Čéče, po tom kerosinu jsem teď najel lehce přes 2ts. km a spotřeba tak...do deci? Skoro to na měrce není poznat. A i výpočtem to sedí - dolévání a stav hladiny na měrce si posledních 30tis. km zapisuji. To myslím, že je slušná spotřeba, níž už to ani srážet nějakou krkolomnou cestou nepotřebuju. Pokud se bude dál motor čistit a vymývat olejem, tak mu samozřejmě bránit nebudu :mrgreen:
Právě mě taky napadlo - že bych zůstal u 5W40. Podebatil jsem o tom s Durexem, jakožto majitelem naprosto shodného motoru, taktéž plynofikovaného ale s tím rozdílem, že na něm má namotáno přes 300tis. km, od 250tis. s olejem 5W40 A3/B3 a mezi výměnami nedolévá.
Tu 5W50 jsem kupoval ještě když mi to žralo tak 3 deci na tis. km, ale jak vidno, tak člověk míní a čas mění.
Jinak kdyby Colommbo nebo někdo jiný takdy z fóra o něj projevil zájem, nechal bych ho za nějakou kamarádskou cenu. Mám ho 6l (4+1+1), z čehož jednu litrovku jsem rozšrouboval, abych tady podle rad zkontroloval barvu oleje. Nebylo z ní odléváno. Ale kdyby tomu někdo nevěřil, tak si tu načatou láhev klidně ponechám třeba do sekačky a prodám i těch 5l.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od jerome »

Myslim ze ten 5W40 bude aj vzhladom na najazdene km momentalne najidealnejsi :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Ještěr

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od Ještěr »

Já na něj najel 30tis. km a zatím bez problémů. Tak si říkám, že bych u něj zůstal. Ale víš jak to je - Murphyho zákony fungujou, tudíž kdybych ho nekoupil a neměl doma měsíc na polici, tak mi ten motor bude chlemstat olej furt stejně :lol:
e1H

Re: Mobil 1 5W-50

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 20:14, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět