mitsubishi asx
Moderátor: Colommbo
Re: mitsubishi asx
Asi bych raději zkrátil výměnu u 5W-40 než se snažil dávat 0W-40.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: mitsubishi asx
A ja som za 5w40 skratit interval vid obrazok
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: mitsubishi asx
Říkám. Dát dobrou 5w40 za 700-800kc a po 6-7 tis km ho vylít do hajzlu není nic nakladneho. Motor to kurva pozná. Jenže lidi musí mít peníze na kopu sraček...d Neříkám že všichni
Re: mitsubishi asx
jsem už rozhodnotý pro olej RAVENOL VMO 5W-40 4L, je i v alze dopravne zdarma.
chtel jsem Sunoco protoze ho mam ve Fordu 1,6/74 a ventily jsou tiché proti Q8 i u Renaultu Q8 klepaly, když jsem nalil Mogul extreme 10w40 opet ticho.
přítelkyně dostala auto po rozvodu.jako vyporadani majetku a jak se rika darovanemu koni na zuby nekoukej
nikdo v Plzni neříka ze ZPLZNE to řekl jednou v televizi herec Miroslav Horníček a od te doby se to rika a nerekl ze Zplzne ale zeshora
chtel jsem Sunoco protoze ho mam ve Fordu 1,6/74 a ventily jsou tiché proti Q8 i u Renaultu Q8 klepaly, když jsem nalil Mogul extreme 10w40 opet ticho.
přítelkyně dostala auto po rozvodu.jako vyporadani majetku a jak se rika darovanemu koni na zuby nekoukej
nikdo v Plzni neříka ze ZPLZNE to řekl jednou v televizi herec Miroslav Horníček a od te doby se to rika a nerekl ze Zplzne ale zeshora
Re: mitsubishi asx
Ravenol gut, ale Sunoco taky https://www.motora.cz/oleje/sunoco/5w40 ... 806499.htmosram píše:jsem už rozhodnotý pro olej RAVENOL VMO 5W-40 4L, je i v alze dopravne zdarma.
chtel jsem Sunoco
PS: A sorry za zezplzeň
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: mitsubishi asx
mna by len zajimalo, ze co presne za oleje su v tom grafu...rtsax píše:A ja som za 5w40 skratit interval vid obrazok
pokial to nieje priemer viacerych znaciek a modelov olejov, tak je to k nicomu. (a malo by byt presne uvedene, o aky olej sa jedna)
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: mitsubishi asx
Ta tabulka chodí do šesté třídy. 12 лет назад V té době bylo vyjímkou když byl olej SAE 5w40 opravdu plně syntetický. Dnes jich má víc značek kvalitnější základový olej a onen propad viskozity není tak markantní - byť tam je. A je tam i trochu cíleně - bohužel, a ZASE A JEN kvůli ekologii.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: mitsubishi asx
To pepoh
Je to clanok .
https://www.oleje.cz/clanek/517
ak budem citovat "Na obrázku jsou uvedeny průběhy viskozity při provozu několika moderních olejů. Šlo o provoz v zážehových motorech, obsah paliva byl velmi nízký a uvedené změny viskozity byly tedy způsobeny především střihovou stabilitou olejů. Největší změny nastaly během prvních 100 km po naplnění oleje do motoru, kdy viskozita klesla o 10 až 15 %. Vznětové motory způsobují pozvolnější pokles viskozity olejů, u nich je také potřeba uvažovat i postupně se zvyšující obsah sazí, které naopak viskozitu oleje zvyšují. Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva, o níž bude pojednáno v příštím dílu. Porovnáním údajů na obrázku 2 s hodnotami v tabulce je také možné zjistit, že oleje SAE xW/40 neudržují letní hodnotu své viskozitní třídy během celého výměnného intervalu (viskozita olejů může klesnout pod 12,5 mm2s-1). Nízkoteplotní vlastnosti však oleje drží po celou dobu svého provozu. Na konci životnosti pak může u hodně degradovaného motorového oleje docházet k nárůstu viskozity díky nahromadění produktů oxidačního stárnutí v oleji."
Je to clanok .
https://www.oleje.cz/clanek/517
ak budem citovat "Na obrázku jsou uvedeny průběhy viskozity při provozu několika moderních olejů. Šlo o provoz v zážehových motorech, obsah paliva byl velmi nízký a uvedené změny viskozity byly tedy způsobeny především střihovou stabilitou olejů. Největší změny nastaly během prvních 100 km po naplnění oleje do motoru, kdy viskozita klesla o 10 až 15 %. Vznětové motory způsobují pozvolnější pokles viskozity olejů, u nich je také potřeba uvažovat i postupně se zvyšující obsah sazí, které naopak viskozitu oleje zvyšují. Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva, o níž bude pojednáno v příštím dílu. Porovnáním údajů na obrázku 2 s hodnotami v tabulce je také možné zjistit, že oleje SAE xW/40 neudržují letní hodnotu své viskozitní třídy během celého výměnného intervalu (viskozita olejů může klesnout pod 12,5 mm2s-1). Nízkoteplotní vlastnosti však oleje drží po celou dobu svého provozu. Na konci životnosti pak může u hodně degradovaného motorového oleje docházet k nárůstu viskozity díky nahromadění produktů oxidačního stárnutí v oleji."
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: mitsubishi asx
Ahoj, blíží se mi interval výměny oleje a je to první výměna, kterou si budu dělat sám, tak se chci zeptat na názory a tipy zkušenějších. Takže otázka zní: jaký olej je podle vás nejvhodnější?
Jde o ASX 1.6 85kW 2019, využívaný na denní cesty do práce cca 13km tam a zpět a sem tam delší výlet.
V servisu vždy dávali 0W20 ale nevím jaký přesně.. co jsem vyčetl tak spousta lidí dává spíše 5W...je to kvůli tomu, že 0W je zbytečně moc řídký v nízkých teplotách na naše podmínky? Přechod z 0W20 na 5Wxx po třech letech provozu je v pohodě?
To tak na úvod, díky za reakce.
Jde o ASX 1.6 85kW 2019, využívaný na denní cesty do práce cca 13km tam a zpět a sem tam delší výlet.
V servisu vždy dávali 0W20 ale nevím jaký přesně.. co jsem vyčetl tak spousta lidí dává spíše 5W...je to kvůli tomu, že 0W je zbytečně moc řídký v nízkých teplotách na naše podmínky? Přechod z 0W20 na 5Wxx po třech letech provozu je v pohodě?
To tak na úvod, díky za reakce.
Re: mitsubishi asx
Předpokládám že tam filtr pevných částic ještě není. Osobně bych se vůbec nebál použít 5w30 ACEA A5/B5. S intervalem výměny 10 tkm nebo 1 rok. Ze značek olejů třeba Shell, Yacco, Ravenol, Eni, Elf, Millers, Valvoline, Q8, Eneos, Petro-Canada.... Třeba.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: mitsubishi asx
Predpokladám že olej meníš raz ročne...bude tomu tak aj naďalej? Koľko najazdiš za rok?
Sledoval so hladinu oleja pred výmenou... ubúda rapídne olej či nie ...
0w nie je o Tom že je "redšie" ale o Tom že lepšie (rýchlejšie) prúdi motorom v mrazoch čo v zime nikdy nie je na škodu...bavíme sa ale o zime ... prejsť na 5w môžeš kedykoľvek bez obáv... čo hovorí múdra knižka? Aký je tam predpis ? Má auto gpf? Predpokladám že nie...osobne by som šiel cestou 5w30 A5/ilsac....
Doplním ešte pár konkrétnych tipov kde mám úplnú dôveru...napr. od totalu NFC alebo FGC, Shell- profesional AF, Valvoline synpower dx-1, Fuchs titan F eco-DT všetko 5w30 a bez obáv by som použil ktorýkoľvek...schválenia nerieš
Sledoval so hladinu oleja pred výmenou... ubúda rapídne olej či nie ...
0w nie je o Tom že je "redšie" ale o Tom že lepšie (rýchlejšie) prúdi motorom v mrazoch čo v zime nikdy nie je na škodu...bavíme sa ale o zime ... prejsť na 5w môžeš kedykoľvek bez obáv... čo hovorí múdra knižka? Aký je tam predpis ? Má auto gpf? Predpokladám že nie...osobne by som šiel cestou 5w30 A5/ilsac....
Doplním ešte pár konkrétnych tipov kde mám úplnú dôveru...napr. od totalu NFC alebo FGC, Shell- profesional AF, Valvoline synpower dx-1, Fuchs titan F eco-DT všetko 5w30 a bez obáv by som použil ktorýkoľvek...schválenia nerieš
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: mitsubishi asx
v serviske to vsecko je, urcite si ju musel aj podpisat.Mikina píše:Ahoj, blíží se mi interval výměny oleje a je to první výměna, kterou si budu dělat sám, tak se chci zeptat na názory a tipy zkušenějších. Takže otázka zní: jaký olej je podle vás nejvhodnější?
Jde o ASX 1.6 85kW 2019, využívaný na denní cesty do práce cca 13km tam a zpět a sem tam delší výlet.
V servisu vždy dávali 0W20 ale nevím jaký přesně.. co jsem vyčetl tak spousta lidí dává spíše 5W...je to kvůli tomu, že 0W je zbytečně moc řídký v nízkých teplotách na naše podmínky? Přechod z 0W20 na 5Wxx po třech letech provozu je v pohodě?
To tak na úvod, díky za reakce.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: mitsubishi asx
Roční nájezd mám cca 13tkm a měním vždy koncem února. Hladinu oleje jsem nekontroloval...ale mrknu se dneska než vyjedu z práce. DPF se mě naštěstí ještě netýká
Takže 5W30 říkáte.. a ta norma nebo třída ACEA A5/B5? A5/ILSAC?
Takže 5W30 říkáte.. a ta norma nebo třída ACEA A5/B5? A5/ILSAC?
Re: mitsubishi asx
osobne by som tam olej tak dlho nenechával ale budiš...takže ak celoročná náplň tak preto by som osobne volil 5w30. V prípade sezónnej výmeny (2x ročne) by som išiel inou cestou sae.
pri výbere 5w30 Hľadaj A5/B5 alebo môžeš natrafiť na oleje api SN/plus/SP ILSAC GF-5/6A...plus ďalšie schválenia konkrétnych automobiliek ktoré by som ale už neriešil...olejom A3/B3 alebo A3/B4 by som sa v tvojom prípade vyhol nemajú tu opodstatnenie...sú to eú normy (oleje) pre eú motory čo nie je tvoj prípad.
Aby si sa trošku orientoval preto som napísal pár konkrétnych olejov v predošlom príspevku
pri výbere 5w30 Hľadaj A5/B5 alebo môžeš natrafiť na oleje api SN/plus/SP ILSAC GF-5/6A...plus ďalšie schválenia konkrétnych automobiliek ktoré by som ale už neriešil...olejom A3/B3 alebo A3/B4 by som sa v tvojom prípade vyhol nemajú tu opodstatnenie...sú to eú normy (oleje) pre eú motory čo nie je tvoj prípad.
Aby si sa trošku orientoval preto som napísal pár konkrétnych olejov v predošlom príspevku
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: mitsubishi asx
Olej jsem kontroloval včera a hladina byla těsně pod 1/2 mezi ryskami - ale nevím, kolik ho tam bylo po výměně, jestli těsně pod horní rysku nebo 1/2 takže těžko říct, kolik se ho ztratilo. Teď už hladinu zkontroluju "hned" po výměně.
2x ročně se mi olej zase měnit nechce když uvážím, jak je ten motor jednoduchý, žádné turbo, ve vyšších otáčkách výjimečně...tak bych řekl, že daleko dříve se rozpadne kára než odejde motor
2x ročně se mi olej zase měnit nechce když uvážím, jak je ten motor jednoduchý, žádné turbo, ve vyšších otáčkách výjimečně...tak bych řekl, že daleko dříve se rozpadne kára než odejde motor