Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od Pitris »

otass píše: Bylo mi divné, že se filtr začal vypalovat po 150km a později dokonce už po 50-ti km....
To přece není normální :shock:

otass píše:....řídící jednotka počítá s přibýváním olejové náplně, na měrce je cca 2cm nad ryskou MAX značka "X", nad kterou není už hladina oleje bezpečná....
Tak jako tohle. Výrobce přece nemůže počitat s tak masivní kontaminací oleje naftou. A pokud ano, je něco shnilého i ve státě japonském :evil:

A jestli jsou dejme tomu v 5-ti litrech oleje 2 litry nafty, tak je úplně jedno co to je za olej, protože to už ani není olej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od BigBang »

A nespadla ti ještě spotřeba? Když to pálilo ten olej...

Téměř stejný problém, jen jiná J značka na M :mrgreen:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od otass »

To X odpovídá přibližně 0,5l nad MAX, jednotka s tím počítá podle specifických podmínek, například přerušené regenerace, starty regenerací při studeném a následně vypnutém motoru atd. Mě přibývalo jen v zimě při jízdách po městě, ale s bohatou rezervou. Olej mi víceméně nepřibýval, ale ani neubýval. Spotřebu u tohoto auta neřeším. Žere to někde kolem 6,5-7l. Celkem jsem nakonec musel dolít 2,5l, což odpovídá skoro polovině náplně.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od lefort »

otass píše:Spotřebu u tohoto auta neřeším. Žere to někde kolem 6,5-7l.
A proč sis teda kupoval naftu? :mrgreen:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od BigBang »

taky mi nějak uniká pointa u tak malýho auta
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od otass »

Denní nájezd mám 150-300km. Naskytlo se pěkné auto za slušné peníze, nebráním se ničemu. Chtěl jsem 4WD, v benzínu se to nedělá. S DPF problém při mém nájezdu, kdy přes den auto nevychladne, absolutně nemám. Teda do chvíle, kdy z nějakého důvodu to sežralo 2,5l oleje. První regenerace po dolití byla po 50km, další po 80km, pak po 100km, pak po 150km, po 200km, po 200km... Tak snad se dá do kupy. Podle diagnostiky se spouští z důvodu zaplnění sazemi.
Pokud si mám tipnout, vsadil bych na ty zasrané pístní kroužky, na které to s naší naftou obecně trpí a pokud vím, tak u tohoto motoru to je jediná slabina. Zkusil jsem zatím aditivovanou naftu, kdyžtak Mitsubishi na to má speciální přípravek.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od Jerry3 »

Sice tento motor neznám, ale jako ten, kdo s vozy Mitsubishi najezdil 3/4 mil. km, si dovolím tvrdit, že u MMC nějak nikdy nepočítali s jinými palivy, než s těmi japonských parametrů. Dost jsem se svého času napekloval s evropskými sirnatými benzíny... :x
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od otass »

Další regenerace po 350km. Olej neubývá.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od Pitris »

Každopádně, pokud "teče" nafta do oleje, měnil bych po max. 10-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od otass »

Pokazím něco 5W-40 C3? V těchto vedrech olej ubývá a regenerace probíhají co 100km. Motor totálně rozpálený, z oleje se kouří. Při mém nájezdu vypaluje 3x denně, nerad bych odrovnal filtr.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od Pitris »

Nepokazíš. A Millers XF má s ACEA C3 i 5w50.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od rousini »

Tvůj problém bude totálně zanesený DPF, který nejde vypálit. Je tam velké množství zbytkového popela a stačí popojet 100 km a už tento malý přírůstek nových sazí způsobí zaplnění filtru a spuštění regenerace, která si nedovede poradit se starým postupně nasbíraným popelem. Spolupůsobící příčinou může být nesprávně fungující EGR a nadměrná spotřeba oleje přes kroužky

Já jsem byl nedávno na emisích s Indiánem a s nájezdem 280 kkm a původním DPF prošel s prstem v nose. Pro kouřivost má stanovený součinitel absorbce 0,51 a naměřili 0,04.

Jak dlouho ti ty regenerace trvají? S tím přibýváním "oleje" bych neměl dobrý pocit neb motor dostává řádně na prdel. Buď bych to nechal, jako plečku na dorasování - koupil bečku nejlevnějšího oleje a měnil co 5 kkm bez filtru nebo řešil opravu, jestli už motor díky takovému způsobu mazání není nad hrobem.

Určitě by to chtělo diagnostiku, vyhodnotit DPF a možná by pomohla i nucená regenerace... :wink:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od otass »

Vypalování probíhá odhadem 10-15km. Normálně po 450km, když ubývá olej, tak se to postupně zkrátilo na 200, pak 150 a teď stabilně 100km. Diagnostika DPF proběhla v Mitsubishi, po vypálení bez sazí. Spíš bude něco špatně jinde. Motor necuká, výkonově úplně v normě, spíš výrazně lepší než jiné 1.8D které jsem mohl vyzkoušet.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od rousini »

Tak to vypalování (doba) vypadá normálně. Podle mě je odvislé od počtu vstřiků - otáček motoru. Po městě na dvojku mimo semafory to dám i za 3 km.
Interval 350 km jsem míval v létě taky, letos se to bez zjevné příčiny protáhlo na 450 km. V zimě to bývá kolem 1000 km. Je to údajně ŘJ EGR, kdy nezahřátý motor nedovolí recirkulaci zplodin.

Podle toho, co jsi doplnil, to svádí k myšlence zanášení vlivem nadměrné konzumace oleje a vznikajících zplodin s přeci jen nějako vyšší mírou popílku než z nafty. Docela haus v tom dělá info o nahodilé ztrátě oleje nebo naopak přibývání vlivem naředění. To jde proti sobě a těžko se v tom laikovi bez konkrétní znalosti dané jednotky orientuje.

Chtělo by to olej s vysokým "letním" SAE a přitom dodržet ACEA C nebo pak kuchnout motor.

Ještě se vrátím k tomu přepalování/kouření z oleje. Může to být i podílem nafty v oleji. Teploměr oleje asi nemáš...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
alda147
Příspěvky: 81
Registrován: pát pro 09, 2016 18:27

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od alda147 »

nevím na sto procent ale mám dojem že motory DI-D jsou od VW / a dnes kupovat naftu ? /
Odpovědět