Bohužel s tebou nemoho souhlasit. I když mám německou převodovku NAG 1, tak je jako „originální“ výrobce předepsán Mopar. Na jednom německém foru jsem pak našel několik alternativ používaných v německých autoservisech. Zajímavé je, že po nějaké době byl z těchto doporučených alternativ, vyškrtnutej Shell. A předpokládám, že Shell taky víc, co dělá. Nehledě na to, že má peníze a zkušenosti na vývoj a testování.Sniper_2003 píše:...že firma která dostává ocenění za novou technologii v olejích jak do převodovek tak do motorů ví co dělá a má to odzkoušeno...
Millers Oils
Moderátor: Colommbo
Re: Millers Oils
Re: Millers Oils
2 colombo
Celkem mě to u tebe nepřekvapuje. Možná že leckdy je lepší zahodit negativismus a věřit lidem, kteří se v tom orientují lépe, než-li mi " laici".
2 Fahrer
Možná by stálo za to prověřit si fakta která firma investuje kolik a jak do svých produktů a technologií. Protože pak takové společnosti jako CASTROL , SHELL jak je vidno moc neinvestují, ale spíše jen kasírují na produktech v přebalech. Proto ta kvalita pro dané převodovky není .
Celkem mě to u tebe nepřekvapuje. Možná že leckdy je lepší zahodit negativismus a věřit lidem, kteří se v tom orientují lépe, než-li mi " laici".
2 Fahrer
Možná by stálo za to prověřit si fakta která firma investuje kolik a jak do svých produktů a technologií. Protože pak takové společnosti jako CASTROL , SHELL jak je vidno moc neinvestují, ale spíše jen kasírují na produktech v přebalech. Proto ta kvalita pro dané převodovky není .
Re: Millers Oils
žial nesplna ani jednu normu ATF AW-1 alebo GM 19256039Pitris píše:A možná až budeš potřebovat, tak bys vybral i u "milera" http://www.millersoils.cz/millermatic-atf-vi
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Millers Oils
Kdyby kolega měl Insignii, už na to určitě dávno (zatím) jezdí...Sniper_2003 píše:...si myslím, že firma která dostává ocenění za novou technologii v olejích jak do převodovek tak do motorů ví co dělá a má to odzkoušeno. Tudíž pokud tvrdí že je to možné do daného modelu a dané převodovky použít nebál bych se toho...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Millers Oils
a) Spíš jde o to, že každý typ převodovky vyžaduje "svůj" specifický olej pro bezproblémový chod, takže bych v tom neviděl nic mimořádného, že Shell byl pro konkrétní typ "vyřazen" z doporučovaného výběru.Sniper_2003 píše:Možná by stálo za to prověřit si fakta která firma investuje kolik a jak do svých produktů a technologií. Protože pak takové společnosti jako CASTROL , SHELL jak je vidno moc neinvestují, ale spíše jen kasírují na produktech v přebalech. Proto ta kvalita pro dané převodovky není .
b) Jaký konkrétní převodový olej (výrobce, typ) "v přebalech Castrol a Shell" máš na mysli?
c) Nějaký důkaz pro tvé obecné tvrzení, že "ta kvalita pro dané převodovky není" bys nenalezl?
Re: Millers Oils
Ano máš pravdu že každý typ převodovky potřebuje ke svému bezproblémovému chodu různou aditivaci.
Třeba u převodovek koncernu VW MQ250 je ŠA nařízen olej G 052 726A2 dle VIN, pokud se u odborníků doinformuje tak je to olej G 052 512A2. Tyto oleje by měli obsahovat aditivaci kvůli molybdenovému povrchu synchroních kroužků. oba oleje jsem vyzkoušel, přesto mě šla špatně řadit zpátečka a občas i 3 rychlostní stupeň. Takže po čase používání jsem přistoupil k další výměně. Byl to Castrol TAF-X řazení se ještě prohloubilo, o větší odpor při řazení. Po čase jsem nevydržel a přešel jsem na zde zmiňovaný BP Energear SGX. Nic se nezměnilo. Tak jsem přešel jako poslední variantu k MO EE Transmission a po několika kilometrech zmiz odpor při řazení a již mi neškrtá zpátečka ani jsem dosud nepozoroval nějaký jiný problém při řazení. Dokonce v zimě kdy je olej ztuhlí jde řadit dobře. Tím chci říci, že né vždy automobilka doporučuje to nejlepší pro danou komponentu.
Třeba u převodovek koncernu VW MQ250 je ŠA nařízen olej G 052 726A2 dle VIN, pokud se u odborníků doinformuje tak je to olej G 052 512A2. Tyto oleje by měli obsahovat aditivaci kvůli molybdenovému povrchu synchroních kroužků. oba oleje jsem vyzkoušel, přesto mě šla špatně řadit zpátečka a občas i 3 rychlostní stupeň. Takže po čase používání jsem přistoupil k další výměně. Byl to Castrol TAF-X řazení se ještě prohloubilo, o větší odpor při řazení. Po čase jsem nevydržel a přešel jsem na zde zmiňovaný BP Energear SGX. Nic se nezměnilo. Tak jsem přešel jako poslední variantu k MO EE Transmission a po několika kilometrech zmiz odpor při řazení a již mi neškrtá zpátečka ani jsem dosud nepozoroval nějaký jiný problém při řazení. Dokonce v zimě kdy je olej ztuhlí jde řadit dobře. Tím chci říci, že né vždy automobilka doporučuje to nejlepší pro danou komponentu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Millers Oils
Jenže tady (a teď) se bavíme o automatické převodovce, kterou, aspoň tedy já osobně, považuju za už docela sofistikované zařízení, narozdíl od manuálu, kde je pro nějaké experimenty přecjen trochu větší prostor (viz tvé zkušenosti), nemyslíš...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Millers Oils
To máš zřejmě pravdu, ale já to myslel v tomto duchu jaksi všeobecně. Když to takto funguje u manuálu, tak v podobném duchu to bude i u automatu, kde musíš také mazat převodové součásti. Ale o tom by přesně možná povyprávěl někdo profesně zaměřený do tohoto odvětví a možná by potvrdil tvé domněnky, možná mé a nebo by nás vyvedl z omylu oba.
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Millers Oils
Ano, nechmež to na někom kvalifikovaném, bo není důležité, co si myslíme, ale jak tomu ve skutečnosti je...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Millers Oils
Sniper-
Tva druha veta je trochu chybka. U manualu ano,tam je olej primarne na mazani. Ale v automatu ma dva dulezite,stejne dulezite ukoly. ,! A tam,zejmena u modernich skrini,fakt neni jednoduche toto sladit do jednoho oleje. Zde radeji moc experimenty nepachat.
Tva druha veta je trochu chybka. U manualu ano,tam je olej primarne na mazani. Ale v automatu ma dva dulezite,stejne dulezite ukoly. ,! A tam,zejmena u modernich skrini,fakt neni jednoduche toto sladit do jednoho oleje. Zde radeji moc experimenty nepachat.
Re: Millers Oils
To Sniper: A co tak Castrol transaxle V FE 75W80? Má to nějakou audi normu, VW ji sice chybí ale stránky výrobce udávají že se doporučuje pro 5 a 6 stupňové převodovky koncernu. Samozřejmě to s MO nesouvisí, ale dost mi to vrtá hlavou, protože jsem si to koupil a teď nevím jestli to tam šupnout.
Re: Millers Oils
Abych řekl pravdu tak s tímto olejem žádnou zkušenost nemám. Pokud to máš do převodovky MQ250 tak já osobně bych to tam nelil. Navíc pokud vím tak by tam měl přijít olej SAE 75W-90.
Mimochodem VW norma tvého oleje je VW 525.32.
Mimochodem VW norma tvého oleje je VW 525.32.
Re: Millers Oils
tady: http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=578
to Castrol má jako alternativu pro 6° manuální převodovky.
to Castrol má jako alternativu pro 6° manuální převodovky.
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Millers Oils
Já bych na takové a všelijaké konfigurátory raději nespoléhal...
Cit.: "Všechny uvedené údaje mají pouze informativní charakter. Vždy je závazné doporučení výrobce vozidla!"
- chtěl-li bych si u Castrolu vyhledat vhodný olej pro svoji Omču, tož jednak moji motorizaci (včetně dalších, historie zamrzla v r. 1999) vůbec nenabízí a na obdobný typ motoru doporučuje olej s C3...
Cit.: "Všechny uvedené údaje mají pouze informativní charakter. Vždy je závazné doporučení výrobce vozidla!"
- chtěl-li bych si u Castrolu vyhledat vhodný olej pro svoji Omču, tož jednak moji motorizaci (včetně dalších, historie zamrzla v r. 1999) vůbec nenabízí a na obdobný typ motoru doporučuje olej s C3...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Millers Oils
A pro jakou převodovku to máš ty? Máš 6° nebo 5° převodovku? A hlavně na jaké vozidlo?
Aha teď koukám že v mazacím plánu je nejspíš O2 s 1.8TSI pokud vím tak tam 6°. Osobně bych volil spíš něco s API GL-4,GL-5 tudíž asi toto http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car, ale s touto převodovkou nemám osobní zkušenost. Dělá ti převodovka nějaké chybky??
Protože pokud ne tak bych doporučoval nejdříve použít originální olej který tam dle VIN lije ŠA a pokud by to zlobilo tak bych teprve pak, jako v mém případě, řešil alternativu.
Tady ti dávám odkaz, kde je to pěkně napsáno i s koncernovými kódy, což se vidí jen málo kdy.
http://www.prevodovky-sixta.cz/index.ph ... dace-oleje
Aha teď koukám že v mazacím plánu je nejspíš O2 s 1.8TSI pokud vím tak tam 6°. Osobně bych volil spíš něco s API GL-4,GL-5 tudíž asi toto http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car, ale s touto převodovkou nemám osobní zkušenost. Dělá ti převodovka nějaké chybky??
Protože pokud ne tak bych doporučoval nejdříve použít originální olej který tam dle VIN lije ŠA a pokud by to zlobilo tak bych teprve pak, jako v mém případě, řešil alternativu.
Tady ti dávám odkaz, kde je to pěkně napsáno i s koncernovými kódy, což se vidí jen málo kdy.
http://www.prevodovky-sixta.cz/index.ph ... dace-oleje
Naposledy upravil(a) Sniper_2003 dne stř črc 22, 2015 19:00, celkem upraveno 3 x.