Millers Oils

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Millers Oils
Příspěvky: 74
Registrován: pon bře 02, 2009 13:22
Kontaktovat uživatele:

Nanodrive

Příspěvek od Millers Oils »

Hezký den,
u nás jedna novinka v řadě Motorsport uvedená dnes poprvé na Autosport Show v Birminghamu.
Jedná se o použití nanočástic pro snížené tření (menší otěr a vyšší výkon - cca o 1% na základě dynotestů) u motorových olejů pro závodní a vysoce výkonné aplikace. Nyní nově tedy řada Nanodrive jako PAO + 3ester + nanočástice ve viskozitách 0w20, 0w30, 5w40, 10w50 a 10w60.
Informace budou přibývat zde http://www.millersoils.cz/30--zavodni-m ... oleje.html

Prosím admin ať klidně jakkoliv editne nebo smázne.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Nevidím důvod, proč do toho zasahovat. Jste řádně zaregistrovaný uživatel, který sem občas přispívá, a není tam žádná reklama na cenu - je to odkaz na nový olej výrobce, kterého s fórem společný e-shop v nabídce nemá. A krom toho, je od Vás solidní, že třeba zvýšení výkonu motoru neslibujete o desítky procent, jako to dělavají někteří ostatní....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Test 3-esterových olejů Millers oils Nanodrive - CFS vs. CFS NT

5w40 v Toyotě MR2
ObrázekObrázek

a 10w60 v Porsche 911
Obrázek

(Zdroj: Millers oils. Uvedeno zde se svolením ředitele obchodního zastoupení Millers oils v ČR)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..vyzera to viac nez dobre, hadam sa aj ja podujmem dakedy tento olej v niecom vyskusat :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
HonzaR

Millers oils

Příspěvek od HonzaR »

O kvalitě tohoto oleje /jmenovitě CFS 10W-60 NT/ má cenu diskutovat pouze seriozně, protože je celkem už objektivně potvrzená...
Na druhou stranu --není tu na foru asi příliš uživatelů, kteří by potřebovali limitní zátěžovou emulzi tohoto typu, proto možná ten "despekt"
Tlaky na výrobce vedou postupně k procesu "přehodnocení formulací "--takže buďme rádi za každou zátěžovou emulzi tohoto typu, která na trhu je
/tedy esterového typu/
.
Na trhu zbývá běžně dostupných "esterových 10W-60"vlastně jen pár
ty běžně používané tvoří často tenhle oblíbený čtyřlístek

Motul 300V 20W-60 LeMans
Agip racing 10W-60
Selenia racing 10W-60
Millersoils CFS 10W-60 NT

/i když je Motul 20W-60 -"dvacítka" v rozsahu běžného rozumného provozu -nad 40stC-- má stejné viskozitní parametry jako klasické
10W-60 a na studeném motoru v zimě na tom asi nikdo skákat v příměstském provozu nebude.., proto jí pro
zátěžový provoz porovnávám přímo s Millers oils CFS 10W-60.NT.


výhodou u zmíněných olejů je alespoň většina dostupných parametrů v materiálových listech --více méně -
Dají se tedy jednoduše srovnat hlavní kriteria pro zátěžový provoz.


srovnání --- Motul 300V 20W-60 a Millersoils CFS 10W-60NT----

běžně dostupné údaje

Millersoils CFS 10W-60NT
CHARAKTERISTIKA:
SAE viskozita: 10w60
Hustota při 15°C: 0.870
Kinematická viskozita při 100°C: 24.4cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 170.8cSt
Viskozitní index: 175
Bod skápnutí: <-25°C
Bod vzplanutí: >200°C
Viskozita při studeném startu -25°C (CCS): 7, 000cP



celkově konkurence od Motulu:

Motul 300V 20W-60 Le Mans
Viscosity grade SAE J 300 20W-60
Density à 15°C (59°F) ASTM D1298 0.888
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 22.9 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 170 mm²/s
Viscosity grade ASTM D2270 162
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 7.17 mPa.s
Point d’écoulement ASTM D97 -33°C / -27°F
Flash point ASTM D92 222°C / 431°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g/



Co mi u specifikace Millersoils CFS 10W-60 rozhodně a hlavně schází je :


HTHS ?
----tohle je celkem zajímavý údaj, který u zátěžové emulze může být někdy jedním z faktorů podle kterého se volí..
/Třeba u Motulu 300V 20W-60 překračuje hodnotu 7..a tady je těžko představitelná situace -"přetržení mazacího filmu v limitní zátěži při vysoké teplotě
přitom hlavní údaje kinematická ve 40 a ve 100st jsou obdobné,
u Agipu a Selenie je HTHS v podstatě poloviční --čili pro 10W-60 běžných 3,7--


TBN--?
---- také ve specifikaci Millers CFS 10W-60 NT chybí údaj o TBN :-( ..tím pádem--kolik je prakticky alkalické předpětí..není vůbec jasné
/ upozorňuji na dnes už skoro nadstandartní hodnotu Motulu 300V
která je přes 11../

Absence těchto údajů budí trochu rozpaky..a při použití pod opravdovou zátěží je to pouze o "důvěře"-, vysoký viskozitní index sice potěší..
-ale čísla ohledně HTHS + TBN by při rozhodování byla dobré vodítko..a také by působila transparentněji směrem k zákazníkovi..

..........................................


Pro zástupce Millers oils--není možné alespoň zde tato čísla orientačně
uvést?/čili HTHS + TBN/
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Když on to asi neuvádí ani výrobce :(
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... Motorsport

Ale jsou to oleje pro opravdu TVRDÉ ZÁVODNÍ nasazení, kde se stejně ten olej mění po "pár" hodinách, a 95% motorů kvality (nesporné kvality) těchto olejů ani zdaleka nevyužije.....
Ale tam, kde má použití těchto olejů své opodstatnění, je jak ten Motul 300V, tak i Millers CFS 10W-60 NT špička.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jipocar

Příspěvek od Jipocar »

Pokud se nepletu tak přestože Millers Oil neuvádí TBN a HTHS tak jeho výhoda oproti Motulu je ta, že používá nejvyšší druh základových olejů třídy 5 a tou jsou polyestery (triestery) zatímco Motul "jenom" diester.
Co jsem zaznamenal tak sami lidi od Millerse uznávají Motul jako nejbližšího a nejlepšího konkurenta, nicméně údajně rozdíl 2ester a 3ester je razantní...
Uživatelský avatar
Millers Oils
Příspěvky: 74
Registrován: pon bře 02, 2009 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Millers Oils »

Hezký den,
vyžádal jsem si u výrobce informace k motorovým olejům CFS 10w60 NT a CFS 5w40 NT a byly mi doručeny tyto výsledky z aktuálně stáčených šarží:

Product: CFS 10w60 NT
Batch No. 125120 - TBN: 11.4 HTHS: 5.86

Product: CFS 5w40 NT
Batch No. 130854 - TBN: 11.6 HTHS: 4.00
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

wauu tak toto sa mi paci :) :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Millers Oils píše: Product: CFS 10w60 NT
TBN: 11.4 HTHS: 5.86

Product: CFS 5w40 NT
TBN: 11.6 HTHS: 4.00
Velice solidní hodnoty :wink: S kombinací nanotechnologie a triesterů jsou to špičkové oleje :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Příspěvek od kornel »

na 5W-40 CFS NT mam uz odjazdenych cca 4tkm a velka spokojnost.. s tymto olejom pozorujem, ze aj po odjazdeni uz tolko km, ma motor stale ten akoby makky kludny chod, ako s cerstvou olejovou naplnou.. a to davam teraz motoru o cosi viac do tela :) svoju viskozitu za prevadzkovej teploty si zrejme slusne udrziava. A to TBN je hodne dobre, to ma tesi :wink:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Millers Oils píše:Hezký den,
vyžádal jsem si u výrobce informace k motorovým olejům CFS 10w60 NT a CFS 5w40 NT a byly mi doručeny tyto výsledky z aktuálně stáčených šarží:

Product: CFS 10w60 NT
Batch No. 125120 - TBN: 11.4 HTHS: 5.86

Product: CFS 5w40 NT
Batch No. 130854 - TBN: 11.6 HTHS: 4.00
Kolego, Olejovče, zajímaly by mi tytéž hodnoty u CFS 10W50 NT. :wink:
Pořizuji si totiž o něco novější Subaru.... :D http://www.sauto.cz/osobni/detail/subar ... oFrom=list a mám zájem o Tvoje služby, resp. o Tvoje zboží.... :)
Předem děkuji.
Harry.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Millers Oils
Příspěvky: 74
Registrován: pon bře 02, 2009 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Millers Oils »

Product: CFS 10w50 NT
Batch No. 130545 - TBN: 11.0 HTHS: 4.95
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Millers Oils píše:Product: CFS 10w50 NT
Batch No. 130545 - TBN: 11.0 HTHS: 4.95
Děkuji za informaci. :wink: :)
Myslím, že by to novějšímu Subárku stačilo, a slušelo..... :D
Já 5W40 ani 0W30 nemíním používat, tady nejsou žádné zimy, zato jsou tu vedra. :D (Jenom za letošek byly Dobřichovice už 2x nejteplejším místem v ČR. :) )
Doufám, že se mohu ozvat, budou to oleje do celého auta, včetně AT, a ještě nějaké drobnosti, např. tohle http://www.millersoils.cz/134--engine-flush.html :wink: :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Odpovědět