kornel píše:ako sa to vezme ..už som niekde na fóre písal, že je mojou snahou udržať vysokú vnútornú čistotu motora.. hlavne piestne krúžky a ich plnú voľnosť.
robim si srandu sam menim tiez po 7500km ale na starej kraksni
Tak EE 5W-40 má asi 1.500km - motor si krásně přede, spokojenost. Nikdy jsem u motoru nepociťoval tu jemnost, reakce na plyn, až mi připadá, jako bych jim dělal reklamu.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90 Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jo, Jarda tu psal že ta připravenost zvyšuje spotřebu benzinu a v letním provozu se moc využít nedala.
Já budu mít na srazu už první info s CFS-kem, tak uvidím(e).
Tak dopoledne popojížďky (rozvážel jsem z udírny), motor si ševelí a vrní si aj páníček. Dcera souseda mi dovezla 10l jejich olivového nefiltrovaného oleje co doma pěstují na ostrově Korfu (se tam provdala). Cena podobná jako EE bez DPH a EET. Zalévám si tím kysané zelí z kameňáku, mňamka. Krásně to čistí a stabilizuje moje vnitřnosti s pevným koncovým produktem.
Za mě oba oleje moc dobrý, mám zásoby na celý rok.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90 Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Tak jsem zas popojížděl s EE, pořád nadšený. Napadlo mne, že to pociťuji více jak druzí díky většímu obsahu motoru, tedy větším třecím plochám (obvod pístů). Já jen, že ty NANO zbytečně nepřeceňuji.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90 Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Pitris píše:Jo, Jarda tu psal že ta připravenost zvyšuje spotřebu benzinu a v letním provozu se moc využít nedala.
Já budu mít na srazu už první info s CFS-kem, tak uvidím(e).
Já budu mít už taky v létě zkušenost s CFS 10w50, ale s novou verzí s Nano. Vzhledem k dolívání 0,3- 0,4 L oleje na 1000km zůstane olej pořád čerstvý, takže to bude asi dobré pochutnáníčko. Nicméně je to do budoucna nesmysl, a pokorně zůstanu u Penrite HPR 10w50 v létě a v zimě Sunoco synturo 5w50 nebo Yacco VX 1000 LL 5w40
Caute, pouzivam v 2008 Subaru Impreza 110kW 2.0i benzin Millers oleje. Auto mam uz 4,5r od 100-145tkm aktualne. Najprv som pouzival 5W40 CFS NT ale naposledy zmenili obal na cierny tak som nevedel ktory vziat tak som vzal CFS 5w40 NANODRIVE, co mi potom doslo ze je asi horsi nez ten co som mal predtym, ale zaroven zlepsili jeho vlastnosti cize by mal byt cca rovnako na tom len ten novy NT+ je akoze najlepsi? Tak rozmyslam pri dalsej vymene ktory tam dat, ci ten NT+... Este ma laka MOTUL, kedze ho vela Subaristov pouziva ale 300V 5W40 by som musel menit kazdych 8000km. Ale zase cena je cca rovnaka ako NT+. Jazdim vacsinou kratke trasy po meste, obcas mimo mesto a dialnica. Vacsinou beznym tempom, obcas zahriaty motor povytacam, niekde na okreskach a pod. Existuje este nejaky podobny MOTUL? Doteraz som menil po 15000km ale docital som sa aj v manuale ze pri kratsich jazdach je lepsie kazdych 10000km menit takze tak to aj budem robit odteraz. Vdaka za nazory a napady
Pokud jde o produkty MO CFS / CFS NT / CFS NT+, tak si dovolím "půjčit" odkaz od p. Vejvody z MO ČR. http://www.millersoils.cz/foto/max/fws_ ... 3726_0.jpg Když chceš tento TOP produkt, tak toto je vodítko.
Jen si dovolím poznamenat že DŮLEZITĚJŠÍ než jestli CFS nebo CFS NT je ta výměna po max. 10-ti tkm. Bo krátké jízdy jsou to nejhorší pro olej. A nic proti Millers oils, ale v motoru 2.0i v Impreze plně vyhoví i o polovinu levnější Yacco Galaxie GT 5w50 nebo Ravenol RSE 10w50, které jsou taky PAO+ester A ano, (double)ester je i Motul 300V, ale znovu: důležitější než jestli ten či ten olej je včasná výměna A olej xw/50 proto, že boxery Subaru jsou (údajně) víc se zahřívající a "padesátka" nabídne vyšší rezervu mazání při zatížení (Harry Ventil jezdil Sunoco 10w60).... Ale při klidných jízdách to dá i "čtyřicítka" a pak klidně od MO řadu EE a buď 5w40 nebo 10w40.
Tak zase radsej dam o 30€ viac za olej a mam pokoj na dusi, predsa len auto uz nie je davno v zaruke a motor chcem mat v super stave. Ano to uz som pochopil, aktualne mam po vymene 5000km a najblizsie pojde uz na 10000km intervale novy olej V manuale sa pise ze v pustnych alebo horucich oblastiach ten 10W50 alebo narocnych ulohach a tahaniu privesu. Len rozmyslam ci nebude velky rozdiel pri zimnych startoch ked dam len 10W (ktory je udajne do -20°) a predtym bola 5W (-30°)
Co sa tyka Millersu tak mam v podstate teraz horsi koeficient ako som mal predtym... Ten NT+ 10W50 a 10W60 maju cca rovnaku cenu, cize uz dat radsej tu 60 ako Ventil? Kto to je vlastne?