Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Moderátor: Colommbo
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Shi tvoj názor na MO EE performance 0w-20
VÝKONOVÝ PROFIL
• API SP, SP RC, SN PLUS RC, SN PLUS, SN RC, SN
• ILSAC GF-6A, ILSAC GF-5, ILSAC GF-4
• Chrysler MS-6395, Fiat 9.55535-CR1
• Ford WSS-M2C962-A1, Ford WSS-M2C947-B1, Ford WSS-M2C947-A
• GM dexos 1 Gen 2, GM dexos 1 Gen 1, GM 6094M, GM 4718M
VÝKONOVÝ PROFIL
• API SP, SP RC, SN PLUS RC, SN PLUS, SN RC, SN
• ILSAC GF-6A, ILSAC GF-5, ILSAC GF-4
• Chrysler MS-6395, Fiat 9.55535-CR1
• Ford WSS-M2C962-A1, Ford WSS-M2C947-B1, Ford WSS-M2C947-A
• GM dexos 1 Gen 2, GM dexos 1 Gen 1, GM 6094M, GM 4718M
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Ale ani jednej tá 40 neublížila. Jedna 300.000 druhá 200.000 bez akýchkoľvek problémov a motor čistý jak lilieMirec 29 píše:Takže ani jedna tú 40 tku nepotrebuje
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Možná kvůli tomu soupeření o povrch spousta lepších olejů obsahuje AN a ne estery, nebo menší podíl esterů, případně kovová aditiva v podobě esterových sloučenin. Jaký je výsledek toho co namíchali ví jenom výrobci a to ještě asi ne všichni - mnoho výrobců si koupí hotový aditivační balíček od jednoho ze tří nebo čtyř globálních výrobců, ten šupnou do nějak splácaného základu a produkt je na světě.
Oleje Millers mě neoslovily, protože jsem k nim nikdy nedokázal dohledat dost informací na to, abych zkousnul jejich poměrně vysokou cenu. Pekelně nerad kupuji kočku v pytli, protože pak často zjistím, že jsem se nechal nachytat. Technický list s minimem technických údajů na mě nefunguje.
https://www.millersoils.co.uk/wp-conten ... e-0w20.pdf
Oni už se u Millersů nenamáhají ani uvést viskozitu při 40 stupních. Údaj, že Flashpoint je >200 stupnů je informačně přínosný asi stejně, jako kdyby tam napsali, že zítra ráno zase vyjde slunce.
Když se chci naštvat, otevřu si u Millersů jejich technický datový list a nechám si od nich naplivat do ksichtu ... Proč já to jen otvíral ...
-------
Kdybych hledal nějaký olej 0w20 a nenašel u Ravenolu, mrknu se na Mobil1 a Amsoil. Podle mě nejzajímavější 0w-20 pro naše klima je Ravenol SFE 5w20
Oleje Millers mě neoslovily, protože jsem k nim nikdy nedokázal dohledat dost informací na to, abych zkousnul jejich poměrně vysokou cenu. Pekelně nerad kupuji kočku v pytli, protože pak často zjistím, že jsem se nechal nachytat. Technický list s minimem technických údajů na mě nefunguje.
https://www.millersoils.co.uk/wp-conten ... e-0w20.pdf
Oni už se u Millersů nenamáhají ani uvést viskozitu při 40 stupních. Údaj, že Flashpoint je >200 stupnů je informačně přínosný asi stejně, jako kdyby tam napsali, že zítra ráno zase vyjde slunce.
Když se chci naštvat, otevřu si u Millersů jejich technický datový list a nechám si od nich naplivat do ksichtu ... Proč já to jen otvíral ...
-------
Kdybych hledal nějaký olej 0w20 a nenašel u Ravenolu, mrknu se na Mobil1 a Amsoil. Podle mě nejzajímavější 0w-20 pro naše klima je Ravenol SFE 5w20
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
ja som sa ťa na tohto Millersa opýtal zámerne, presne kvôli tomuto paradoxu... na jednej strane krásny výkonnostný profil a plno fráz o vlastnom vývoji, úžasných aditívach, úžasnej ochrane motora atd atd.. ale taká skúposť na informácie
Momentálne vyvíjam snahu o možnosti nadobudnutia oleja Mobil1 Extended Performance 0w-20... samozrejme nie ebay
--------------------------------------------
Amsoil SS 0w-20 poslednej generácie mi príde ako veľmi dobre vyvážený olej ako základom tak aj aditiváciou (ktorá je bohatá ale nie prehnaná, slušný profil aj z hľadiska udržiavania čistoty motora a antiwear + výborná odparnosť a VI) na ktorom výrobca určite nemal snahu šetriť..
Momentálne vyvíjam snahu o možnosti nadobudnutia oleja Mobil1 Extended Performance 0w-20... samozrejme nie ebay
--------------------------------------------
Amsoil SS 0w-20 poslednej generácie mi príde ako veľmi dobre vyvážený olej ako základom tak aj aditiváciou (ktorá je bohatá ale nie prehnaná, slušný profil aj z hľadiska udržiavania čistoty motora a antiwear + výborná odparnosť a VI) na ktorom výrobca určite nemal snahu šetriť..
Naposledy upravil(a) kornel dne sob led 07, 2023 19:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Super diskuze, i když jsme to tady dost zaplevelili. Jsou tu jasné dva tábory uživatelů, řídkých a hustých Osobně si netroufám a ani nemůžu hodnotit, kdo má pravdu, jen se přiznám, že se mi víc líbí cesta neekologická s vyšší sae, ale zároveň s mírou. Jak se Mirec stránku zpět pohoršuje nad uživatelským manuálem, kde je dovolen olej od 0w16 až 15w40 dle klimatu, vždyť to je podle mě krásné. Nechává to člověka ještě alespoň trochu v pozici myslící bytosti a dává mu volnou ruku v co nejlepší péči o něco, co má rád.
Zajímalo by mě, jestli zde nemáte někdo informace z praxe, s jakými oleji třeba jezdí Kopecký nebo Pech, popřípadě teď kluci na Dakaru. Sice po závodě olej automaticky mění a motor
taky nenajezdí 200 tkm, ale určitě tam nemůžou dát ledaco, protože za opravy jsou penále. Tyhle informace by možná trochu vylepšily náhled na problematiku, i když samozřejmě naše auta skoro nikdy nezažijí takovou provozní teplotu.
Zajímalo by mě, jestli zde nemáte někdo informace z praxe, s jakými oleji třeba jezdí Kopecký nebo Pech, popřípadě teď kluci na Dakaru. Sice po závodě olej automaticky mění a motor
taky nenajezdí 200 tkm, ale určitě tam nemůžou dát ledaco, protože za opravy jsou penále. Tyhle informace by možná trochu vylepšily náhled na problematiku, i když samozřejmě naše auta skoro nikdy nezažijí takovou provozní teplotu.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Kornel - k tomu MO - trochu mi to pripomina znamy slogan " nikto vam neda to, co vam my mozeme slubit "
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Jenže to je přesně to co ***** (a je jedno jestli si tam někdo dosadí ekolog, politik, nebo výrobce motoru) chce. Udělat z lidí tupé stádo nemyslících ovcíBrodys píše:Jak se Mirec stránku zpět pohoršuje nad uživatelským manuálem, kde je dovolen olej od 0w16 až 15w40 dle klimatu, vždyť to je podle mě krásné. Nechává to člověka ještě alespoň trochu v pozici myslící bytosti a dává mu volnou ruku v co nejlepší péči o něco, co má rád.
A pokud někdo tvrdí že....
neboDnes je Sae 40 a viac len pre špeciálne aplikácie alebo opotrebené či inou vadou trpiacie motory....
....tak je vidět že se jim to daří....a súvisí to s tým zvykom v mieste kde žijem...
Našťastie tieto "benevolentné" predpisy sa stávajú minulosťou a konečne sa predpisuje len jedna sae... žiadne dohady špekulácie.
Tak. A všichni co vyrábí oleje 5w40, 10w50, 10w60, 10w70 a třeba 15w50 jsou blbci páč si nepřečetli že pan mirec si myslí že to není potřeba.Mirec 29 píše:Dnes ( v súčasnej dobe vyrábané autá/motory) nepotrebujú sae 40. a to dokonca ani vysokovýkonné.
A já napíšu že jedna a jedna jsou tři.Mirec 29 píše:A dokonca napíšem že ani drvivá väčšina dnes bežne jazdiacich áut po verejnej komunikácii vrátane staršieho dáta výroby túto sae nepotrebujú pokiaľ netrpia vadou.
Taky je to blbost, že?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Pitris pokiaľ to dokola bude tvrdiť ekológ, alebo politik, tak sa aj toto stane pre ovce pravdou
p.s. inak všetko dobré v novom roku,hlavne si nezabudnite kuk štítok kedy máte ďalšiu výmenu oleja
p.s. inak všetko dobré v novom roku,hlavne si nezabudnite kuk štítok kedy máte ďalšiu výmenu oleja
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Topiaci sa aj slamky chytá však Pitris
Pozreli ste sa vôbec na tú tabuľku Mne nejde o množstvo použiteľných viskozít ale o tie teploty použiteľnosti ktoré sú uvedené pri 5w30/10w30 a sae 30 dáva vám to zmysel ? Nad týmto som sa pozastavil nič viac
Pitris prosím o príklad kde sa v dnešných motoroch predpisuje sae 50 a všetky tie čo spomínaš? Isteže sa vyrábajú to dobre viem ale kde sa používajú ?
Niekto spomínal aké oleje sa používajú kde...napr. v darake viem že ja jazdí na 0w40 (eurol), čítal somže v F1 (Shell) tvorí základ tiež 0w40 no zase pán od wolfa v inom článku tvrdí že petronas jazdí na nizkoviskozne oleje...viem že v rôznych závodoch sa jazdí aj na sae 50 či 60 v motoroch cca 300 či 400 koní čo nie je veľa ale asi treba brať do úvahy každú jednotku ktorá vyžaduje svoje o to viac ak je upravená...viem že aj v relly sa jazdí na amsoil ss 5w30...proste jazdí sa na všetko
Pozreli ste sa vôbec na tú tabuľku Mne nejde o množstvo použiteľných viskozít ale o tie teploty použiteľnosti ktoré sú uvedené pri 5w30/10w30 a sae 30 dáva vám to zmysel ? Nad týmto som sa pozastavil nič viac
Pitris prosím o príklad kde sa v dnešných motoroch predpisuje sae 50 a všetky tie čo spomínaš? Isteže sa vyrábajú to dobre viem ale kde sa používajú ?
Niekto spomínal aké oleje sa používajú kde...napr. v darake viem že ja jazdí na 0w40 (eurol), čítal somže v F1 (Shell) tvorí základ tiež 0w40 no zase pán od wolfa v inom článku tvrdí že petronas jazdí na nizkoviskozne oleje...viem že v rôznych závodoch sa jazdí aj na sae 50 či 60 v motoroch cca 300 či 400 koní čo nie je veľa ale asi treba brať do úvahy každú jednotku ktorá vyžaduje svoje o to viac ak je upravená...viem že aj v relly sa jazdí na amsoil ss 5w30...proste jazdí sa na všetko
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Pitris najväčší blbci sú v Británii u Millersovcoch , nielenže vyrábajú oleje 5W40 ,ale asi pred 2rokmi tento olej začali miešať aj s normou A3/B3/B4 , keď ho pred tým robili iba v C3.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Ty si tu slámku už nenašel. Padl si do těch omaštěnejch vodiček i s hlavouMirec 29 píše:Topiaci sa aj slamky chytá však Pitris
Opravdu nejsi vševěd a to že ty nevíš kde se nepoužívají ještě neznamená že se nikde nepoužívají. A ne xw50, ale třeba Alfy mají výrobcem doporučenou 10w60. A psal si i o race motorech - "emkový" BMW by měly mít taky 10w60. A i do nových JAP motorů se dává Eneos Sustina 0w50. Ale ono to nemá s tebou cenu bo ty si zcela podlehl vábení extranízkoviskóznímu ve jménu ekologie Je mi tě líto, ovšem víc líto je mi těch co tě bohužel poslechnou.... A netvrdím to jen já.Mirec 29 píše:Pitris prosím o príklad kde sa v dnešných motoroch predpisuje sae 50 a všetky tie čo spomínaš? Isteže sa vyrábajú to dobre viem ale kde sa používajú ?
varovani-pred-mircem-t7876.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Přechod na 0w-20 dává celkem smysl u motorů, kde běžná pracovní teplota oleje už není 95 stupňů, jako dřív, ale spíš 85 stupňů, protože pak zůstává viskozita oleje při pracovní teplotě v zásadě zachována. Spousta řidičů navíc jezdí tak, že dojedou do cíle dříve než se vůbec olej dostane na pracovní teplotu. Neštěstím je, že u drtivé většiny aut řidič nemá jak zobrazit ani teplotu ani tlak oleje, u některý krámů pak už není k dispozici ani indikace teploty vody.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Ano, a to jsou ty dvě věci co Mirec nechce nebo neumí pochopit. Že olej je potřeba přizpůsobit motoru a jízdním podmínkám. Je to i o té teplotě motoru, kde ji japonci mají zhruba o těch 10°C nižší než jiní, a proto mohou jak píše mirec už přes 20 let dávat i oleje se sníženou HTHS. Ta nižší teplota má několik pozitivných důvodů mezi které patří hlavně menší přetlak v chladicí soustavě. A snad jediná potíž proti ostatním motorům kde je ta teplota normálně vyšší může být v létě při jízdě na Grossglockner.
A taky chápu že pro určité podminky ty oleje se sníženou HTHS (a i ty 0w20) mohou mít opodstatnění kvůli krátkým jízdám nebo třeba u hybridů kde se po spalováku chce výkon hned po naskočení. I když ani do hybridu bych si já nižší než 0w30 A5/C2 asi nedal. Ale doufám že drahnou řadu let to řešit ještě nebudu muset bo dávám dobrý olej a ne omaštěnou vodu. Ono totiž vím že starším japoncům nevadí - a prospívá olej s normální HTHS. S Civicem 1.5 z r.1998 jsem měl nejlepší zkušenost s Q8 10w50 a nebyl problém s ním (nejen) do kopce v zatáčkách naklepat zadnici turboOvci nebo dvoulitrové Vectře. A vím od mechanika co znal Honda motory líp než svoje děti že ten Civic při jízdě po dálnici jel nejlíp s olejem Selenia 10w60. V sedmičkovým Accordu jsem jezdil zima 5w40 a léto 10w40 a jen si chrochtal. A synátor když měl tu dvačtverku tak jezdil Valvoline 10w60. Stejně tak Harry v Subaru. Do Kie 1.6 GDI si syn dal když ji koupil místo 5w30 A5 olej 0w40 a motor se neskutečně zklidnil. Já teď jezdím 0w40 a 5w40. Táta v Suzuki SX4 0w40, zeť měl v Legendu 0w40 a v Civicu Type-R 2.0T 0w30 A3. A motory jak víno co do výkonu, projevu i stavu....
Ale pokud Mirec napíše že xw40 a výš není potřeba ani u starších motorů a u nových že je dobře že je předepsána jen jedna SAE od Estonska až po rovník, a ze všeho nejraději by tam nacpal tu 0w20, tak to svědčí pouze o tom že něco není v pořádku u něj doma
A taky chápu že pro určité podminky ty oleje se sníženou HTHS (a i ty 0w20) mohou mít opodstatnění kvůli krátkým jízdám nebo třeba u hybridů kde se po spalováku chce výkon hned po naskočení. I když ani do hybridu bych si já nižší než 0w30 A5/C2 asi nedal. Ale doufám že drahnou řadu let to řešit ještě nebudu muset bo dávám dobrý olej a ne omaštěnou vodu. Ono totiž vím že starším japoncům nevadí - a prospívá olej s normální HTHS. S Civicem 1.5 z r.1998 jsem měl nejlepší zkušenost s Q8 10w50 a nebyl problém s ním (nejen) do kopce v zatáčkách naklepat zadnici turboOvci nebo dvoulitrové Vectře. A vím od mechanika co znal Honda motory líp než svoje děti že ten Civic při jízdě po dálnici jel nejlíp s olejem Selenia 10w60. V sedmičkovým Accordu jsem jezdil zima 5w40 a léto 10w40 a jen si chrochtal. A synátor když měl tu dvačtverku tak jezdil Valvoline 10w60. Stejně tak Harry v Subaru. Do Kie 1.6 GDI si syn dal když ji koupil místo 5w30 A5 olej 0w40 a motor se neskutečně zklidnil. Já teď jezdím 0w40 a 5w40. Táta v Suzuki SX4 0w40, zeť měl v Legendu 0w40 a v Civicu Type-R 2.0T 0w30 A3. A motory jak víno co do výkonu, projevu i stavu....
Ale pokud Mirec napíše že xw40 a výš není potřeba ani u starších motorů a u nových že je dobře že je předepsána jen jedna SAE od Estonska až po rovník, a ze všeho nejraději by tam nacpal tu 0w20, tak to svědčí pouze o tom že něco není v pořádku u něj doma
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Pitris títo novodobí "olejári" asi nezažili to čo my, keď pre každé auto, čo žralo olej bola jediná pomoc a to dvihnúť SAE Vo väčšine prípade to pomohlo. Na chujoviny alias prekrúžkovať motor či vymeniť guferá nebol jednoducho časPitris píše: Ono totiž vím že starším japoncům nevadí - a prospívá olej s normální HTHS. S Civicem 1.5 z r.1998 jsem měl nejlepší zkušenost s Q8 10w50
Ale pokud Mirec napíše že xw40 a výš není potřeba ani u starších motorů a u nových že je dobře že je předepsána jen jedna SAE od Estonska až po rovník, a ze všeho nejraději by tam nacpal tu 0w20, tak to svědčí pouze o tom že něco není v pořádku u něj doma
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
skôr jednoducho pengyjerome píše: Na chujoviny alias prekrúžkovať motor či vymeniť guferá nebol jednoducho čas