Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:
Mirec 29 píše:Dnes je Sae 40 a viac len pre špeciálne aplikácie alebo opotrebené či inou vadou trpiacie motory.
myslíš opravdu vážně a ne jako (po)silvestrovský vtip, nenapadá mě žádný slušný komentář... :mrgreen:
Ja mám potom dve špéci aplikácie,pretože ani jedna nie je opotrebená a nemá ani inú vadu :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Brodys »

jerome píše:
greg píše:Servisná knižka dovoľuje API SN alebo vyššie alebo ACEA A3/A5
Viskozitu: 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30, 5W-40
Šťastný to človek :mrgreen: Výber je veľký. Na tvojom mieste by som asi zvolil 5W30. A či A3 alebo A5, tak to podľa štýlu jázd :wink:

Tyhle "rozumné" uživatelské návody má Toyota a Honda a je to vážně fajn, víte ještě o někom, kdo to má takhke benevolentní? Před tím jsem měl Forda a tam byl výběr jasný, wss-m2c913-c a žádný diskuze:-)
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Colommbo »

jerome píše:
greg píše:Servisná knižka dovoľuje API SN alebo vyššie alebo ACEA A3/A5
Viskozitu: 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30, 5W-40
Šťastný to človek :mrgreen: Výber je veľký...
V tom případě jsem taky šťastný člověk... :mrgreen:
Obrázek
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od jerome »

Brodys píše:[Tyhle "rozumné" uživatelské návody má Toyota a Honda a je to vážně fajn, víte ještě o někom, kdo to má takhke benevolentní? Před tím jsem měl Forda a tam byl výběr jasný, wss-m2c913-c a žádný diskuze:-)
Ono keby iné automobilky chceli,teda presnejšie mohli (musia spniť emisie) tak tiež by mohli poskytnúť širšiu ponuku olejov. Neznamená,že keď Ford predpísal len A5 olej, A3 by ten motor nezvládol :idea: V niektorých prípadoch to bolo žiaľ na škodu :roll: Stačilo prispôsobiť SAE triedu typom jázd resp. skrátiť výmenu a ďaľeko menej Fordov by sa po čase premenilo na dymovnice :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:V tom případě jsem taky šťastný člověk... :mrgreen:
Gratulujem Obrázek Obrázek
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Mirec 29 »

jerome píše:
Colommbo píše:
Mirec 29 píše:Dnes je Sae 40 a viac len pre špeciálne aplikácie alebo opotrebené či inou vadou trpiacie motory.
myslíš opravdu vážně a ne jako (po)silvestrovský vtip, nenapadá mě žádný slušný komentář... :mrgreen:
Ja mám potom dve špéci aplikácie,pretože ani jedna nie je opotrebená a nemá ani inú vadu :lol:
Takže ani jedna tú 40 tku nepotrebuje. Skôr ju potrebuje užívateľ pre pokoj duše...a súvisí to s tým zvykom v mieste kde žijem...
Našťastie tieto "benevolentné" predpisy sa stávajú minulosťou a konečne sa predpisuje len jedna sae... žiadne dohady špekulácie. Ono totiž ak si vezmeme jeden a ten istý motor tak predpis v Európe je iný ako napr. v USA. Prečo asi
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Mirec 29 »

Colommbo píše:
jerome píše:
greg píše:Servisná knižka dovoľuje API SN alebo vyššie alebo ACEA A3/A5
Viskozitu: 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30, 5W-40
Šťastný to človek :mrgreen: Výber je veľký...
V tom případě jsem taky šťastný člověk... :mrgreen:
Obrázek
A toto vám dáva zmysel ? Veď sa pozrite na rozsah 5w30 a 10w30...a to nehovorím o zvyšku... to ako vážne? Riadny chaos.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Mirec 29 »

Colommbo píše: A pokud tohle
Mirec 29 píše:Dnes je Sae 40 a viac len pre špeciálne aplikácie alebo opotrebené či inou vadou trpiacie motory.
myslíš opravdu vážně a ne jako (po)silvestrovský vtip, nenapadá mě žádný slušný komentář... :mrgreen:
Aby nedošlo k omylu napíšem to inak...
Dnes ( v súčasnej dobe vyrábané autá/motory) nepotrebujú sae 40. a to dokonca ani vysokovýkonné...
Špeciálne aplikácie myslím závodné motory v akejkoľvek podobe. A dokonca napíšem že ani drvivá väčšina dnes bežne jazdiacich áut po verejnej komunikácii vrátane staršieho dáta výroby túto sae nepotrebujú pokiaľ netrpia vadou.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od kornel »

opäť použijem príklad civic type-R agregát K20C1.. v USA, JAP, a ostatných štátoch mimo európu sa ani len náznakom nešpekuluje o niečom inom než SAE 0W-20 pre ten motor (čo striktne nariaďuje aj manuál - okrem tejto SAE nepovoľuje absolútne nič iné)... Môj názor na to je, že s nejakou bruselskou pokrivenou EKO ideológiou to má spoločné :arrow: úplne nič (viď aj môj predošlý príspevok).

Ale nech si to každý vysvetľuje a zdôvodňuje (ak chce..) po svojom :wink:
P.S konečne to tu trochu žije (v rámci vzájomného rešpektu a slušnosti páni) :lol:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Colommbo »

Mirec 29 píše:A toto vám dáva zmysel ? Veď sa pozrite na rozsah 5w30 a 10w30...a to nehovorím o zvyšku... to ako vážne? Riadny chaos.
Mně to smysl dává - použitelnost olejů s ohledem na teplotní/podnební podmínky v poctivém motoru z počátku devadesátých let minulého století. :) Jinými slovy ten motor při zimním provozu někde ve Skandinávii bude zvládat i tu zde protežovanou letní dvacítku, naopak na jihu Evropy může jezdit na zimní dvacítku/letní padesátku. Měl by(ch) se za to stydět...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od kornel »

mrtee tajpar (mnohé aj výkono upravené) jazdí aj v texase, floride, a celkovo Juhu USA a samozrejme väčšina dodržiava predpis výrobcu 0w-20, fungujú bez zaváhania (nikde som sa nedopočul, nedočítal a to som sa vyslovene snažil k takýmto info vedome dopátrať cez viaceré kanály) o jedinom tomto motore, ktorý by mal problém alebo nebodaj kľakol 8)
Komunikoval som nejaké 2-3r do zadu aj s človekom, ktorý mal už v tom čase na ct-r 220tis.km výkon blízko pod 400ps, mazivo od nova len original Honda 0w-20 a všetko ako má byť.
Vidieť že aj moderný (zároveň kvalitný-dobre "nakreslený") motor zvláda ako mrazy v škandinávii, tak aj horúčavy v texase aj s 0w-20 :D
Shi
Příspěvky: 1341
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Shi »

kornel píše:Môj názor na to je, že s nejakou bruselskou pokrivenou EKO ideológiou to má spoločné :arrow: úplne nič (viď aj môj predošlý príspevok).
Japonsko, USA a Evropa jedou na šílené vlně honby za redukcí CO2 za každou cenu a dalšími pseudoekologickými opatřeními. Inženýři jsou ve vleku událostí a ti, co píší návody, už jen dělají, co se jim řekne.
Proto se taky sekce ohledně vhodného oleje pro motor A25A-FXS v návodu zcela zásadně liší mezi USA/Evropa na jedné straně a Austrálií na druhé straně.

USA/Evropa: Lze jen 0w-16, pokud není k dispozici tak použijte 0w-20, ale při nejbližší výměně tam zase musí jít 0w-16.

Austrálie: S 0w-16 budete mít nejnižší spotřebu, ale nalejte tam cokoliv od 0w-16 pro 15W-40 podle podmínek a způsobu používání a bude to O.K.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od kornel »

kategória motorov patriacich do "košiara" elektro-marazmu (teda aj hybridy) sú pre mňa v tejto debate dosť nevhodný príklad a nezaujímajú ma.. Ja som uviedol príklad z kategórie normálneho sveta, kde spotreba ešte nehrá absolútny a jediný prím.

P.S a tiež mám za to, že konštruktérom moderných hybridov pri ich návrhu nejde o ich nekonečnú výdrž (...500tis.km). Či sa ten, či onen motor viac opotrebuje o pár desiatok tisíc km skôr s "redším" či "hustejším" mazivom si dovolím tvrdiť dnes väčšina automobiliek absolútne nerieši a je im ukradnuté a toto dvojnásobne platí v tejto kategórii vozidiel.
Každý motor onen viskoznejší olej prežvýka relatívne v pohode a tú záruku prežije aj keď bol trebárs stavaný viac na "redší".. Totiž "neoptimálne" ešte neznamená :arrow: že motor fungovať nejaké akceptovateľné kilometre nedokáže nebude, no jeho životnosť mu to skrátiť môže, resp. zvýšiť jeho opotrebovanie a časom tým aj jeho kondíciu.
Opačne to platí samozrejme tiež...

Mne ide o to, aby sa možno prestal tak vehementne presadzovať názor, že na tomto svete proste nemôže existovať motor (nie je možné ho navrhnút a skonštruovať bez nejakých kompromisov) ktorý bude fungovať perfektne spoľahlivo a lepšie na mazivo z kategórie "lahkobežné" napr. 0w-20, než s viskóznejším... pretože takto sa to tu presne prezentuje vo všeobecnosti.
Shi
Příspěvky: 1341
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Shi »

kornel píše:... (teda aj hybridy) sú pre mňa v tejto debate dosť nevhodný príklad a nezaujímajú ma.. Ja som uviedol príklad z kategórie normálneho sveta, kde spotreba ešte nehrá absolútny a jediný prím.
Tak ony ty instrukce jsou stejné i pro klasické nehybridní motory M20A-FKS a A25A-FKS a naopak Austrálie je v tomto jedno z mála míst kde je svět ještě v pořádku a z CO2 tam neblázní.

Háček je taky v tom, že mnoho levnějších olejů s nízkou viskozitou má celkem šílené hodnoty odparnosti a z nejrůznějších důvodů se pak ve větší míře tvoří úsady v oblasti pístních kroužků.
Takže to chce trefit buď správnou viskozitu, a nebo viskozitu, která je sice trochu mimo, ale olej je špičkový. Osobně proto nejsem odpůrce olejů 0w-16 nebo 0w-20, pokud motor pracuje s nižší teplotou a neředí olej palivem, ale i tak ty oleje musí mít sakra dobrý základ - a to mnohé z nich bohužel nemají. A leckteré motory olej palivem ředí.

Podobně šílené množství molybdenu (MoDTC-2) u některých olejů nevidím jako výhodu,protože se domnívám, že menší množtví lepšího molybdenu (MoDTC-3), může znamenat menší úsady na kroužcích a čistší motor. I to je jeden z důvodů, proč olej Honda 0w-20 půjde už na začátku jara z motoru ven, zatímco Ravenol DFE nebo Mobil1 bych tam klidně nechal až do začátku léta - složení a odparnost olejů Toyota, Honda nebo Mazda nepovažuji za dostatečně dobré na to, aby tam byl při mém způsobu používání nějak moc dlouho. Přitom Idemitsu nebo ExxonMobil, které tyto oleje obvykle pro automobilky na zakázku míchají, umí i podstatně lepší oleje.
Ale automobilky tlačí na cenu a výsledek je kompromis, ze kterého nejsem nadšený - levný základový olej (vysoká odparnost, hodně modifikátorů viskozity) a nadupaný aditivační balíček z levných komponent (MoDTC-2). V poslední době aspoň přišli na to, že když přidají kvůli LSPI hořčík, je dobré přisypat bór, ale nějakou doby to bylo bez toho bóru - z toho vývoje je poněkud vidět jak je násilné zavádění olejů s nízkou viskozitou ve skluzu za poznáním.
V podstatě 0w-20 začíná být dořešeno k mé spokojenosti až s nástupem API SP. U API SP je reálný pokrok oproti API SN v ochraně motoru. Nové motorové zkoušky cílí přesně na ta místa, kde některé starší oleje selhávaly.
Naposledy upravil(a) Shi dne sob led 07, 2023 16:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1763
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od kornel »

úsady sú problém áno a príliš veľa polymérov viskozity ale aj MO nižšej kategórie to môžu zhoršovať... no tu je opäť raz doležitá a zrejme najpodstatnejšia správna konštrukcia motora hlavne vo väzbe na chladenie a efektívny odvod tepla-prietoky oleja (celý termomanažment)... ak toto koštruktér zvládol kvalitne, žiadne nadmerné úsady v oblasti krúžkov motor trápiť nebudú.. a práve na toto má vplyv aj SAE oleja a jej optimálne zladenie s danou konštrukciou agregátu + samozrejme aj vhodne nastavený interval výmeny.
Treba pochopiť že táto problematika sa nedá rozdeliť na dobré a zlé, lepšie vs horšie... také prosté to nie je.

Inak zamýšlal som sa aj nad tým, prečo niektoré oleje nie sú namiešané tak aby mali napr. tú nižšiu odparnosť, tzn. napr. použité iné základové oleje... zrejme tam hraje rolu aj boj o povrch :arrow: aditívne protioterové prvky vs. estery.. V niektorých aplikáciach je pravdepodobne efektívnejšie možno nižšie množstvo esterov alebo aj žiadne, a bezpečnostnú rezervu dodajú efektívnejšie aditíva. Uvažujem týmto smerom, pretože ak nejaký olej stojí liter 20-25e, myslím že v danej cene ho vie výrobca oleja navrhnúť bez problémov aj s vysokým podielom esterov a nižšou odparnosťou ak by to bolo efektívnejšie v danej konkrétnej aplikácii.
Ale toto už sú vyslovene len dohady a nejaká snaha o dedukciu :lol:
Odpovědět