Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Moderátor: Colommbo
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Úředníci v Evropě i USA nutí automobilky, aby byly automobily provbozovány s takovým olejem, podle kterého se počítají emise CO2. Za emise CO2 automobilky platí pokuty, takže ze všech sil hledají kompromis mezi spolehlivostí a velikostí pokuty, kterou zaplatí.
Pozáruční opravy toho, že motor žere olej a olej zničil katalyzátor, jdou z kapsy zákazníka, to už automobilku skoro vůbec (kulance) nebo vůbec (vše si platí zákazník) nebolí.
Z uvedených možností bych se pro normální používání v našich končinách držel viskozity 5w-30. Normálně sice oleje s HTHS viskozitou menší než 3,5 nejsou něco, po čem bych v první řadě šáhl, ale tu sníženou HTHS viskozitu u kvalitních olejů dohnali výrobci protiotěrovými aditivy, navíc u dobře navržených motorů opotřebení začíná výrazně růst až někde kolem HTHS menší než 2,6 a i tam to mohou úspěšně pořešit protiotěrová aditiva.
U Ravenolu ve třídě 5w-30 patří DXG k tomu nejlepšímu, co u Ravenolu najdeš.
Pozáruční opravy toho, že motor žere olej a olej zničil katalyzátor, jdou z kapsy zákazníka, to už automobilku skoro vůbec (kulance) nebo vůbec (vše si platí zákazník) nebolí.
Z uvedených možností bych se pro normální používání v našich končinách držel viskozity 5w-30. Normálně sice oleje s HTHS viskozitou menší než 3,5 nejsou něco, po čem bych v první řadě šáhl, ale tu sníženou HTHS viskozitu u kvalitních olejů dohnali výrobci protiotěrovými aditivy, navíc u dobře navržených motorů opotřebení začíná výrazně růst až někde kolem HTHS menší než 2,6 a i tam to mohou úspěšně pořešit protiotěrová aditiva.
U Ravenolu ve třídě 5w-30 patří DXG k tomu nejlepšímu, co u Ravenolu najdeš.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Ono s tymi predpismi "pre evropu" a zvysok sveta to nie je nic nove.
Pre ilustraciu ja mam v navode k autu z roku 92 v stati startovanie a jazda v zime napisane , ze mam nastartovat a do neviem kolko minut po miernom zahriati motora sa pohnut. Sucasne je tam " pre uzivatelov v nemecku " nastartuj a hned chod"
Preco asi? No miestne predpisy pravdaze. A toto je podobne.
Pre ilustraciu ja mam v navode k autu z roku 92 v stati startovanie a jazda v zime napisane , ze mam nastartovat a do neviem kolko minut po miernom zahriati motora sa pohnut. Sucasne je tam " pre uzivatelov v nemecku " nastartuj a hned chod"
Preco asi? No miestne predpisy pravdaze. A toto je podobne.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Ďakujem.
Určite bude Ravenol 5W-30 DXG.
Myslím si že by mal byť kvalitný olej a HTHS 3.25 je už skoro norma. Oproti Mazda 0W-20, ktorý by mal byť 2.6 +/- je to dosť veľký skok.
A ten Ravenol HDX 5w-30 má 3.4 HTHS ale tam sme rozoberali že nemá PAO základ a že z týchto dvoch DXG je kvalitnejší.
Určite bude Ravenol 5W-30 DXG.
Myslím si že by mal byť kvalitný olej a HTHS 3.25 je už skoro norma. Oproti Mazda 0W-20, ktorý by mal byť 2.6 +/- je to dosť veľký skok.
A ten Ravenol HDX 5w-30 má 3.4 HTHS ale tam sme rozoberali že nemá PAO základ a že z týchto dvoch DXG je kvalitnejší.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
taká hypotetická otázka na odľahčenie
podľa vás, keby neexistovali pokuty za emisie CO2 v oblasti osobných motorových vozidiel, tak keby sme dnes mali agregáty takto účinné, s takými litrovými výkonmi a tepelnou účinnosťou ako tu máme posledných 10 rokov... tak olejmi o akej SAE a HTHS by dnes boli mazané
podľa vás, keby neexistovali pokuty za emisie CO2 v oblasti osobných motorových vozidiel, tak keby sme dnes mali agregáty takto účinné, s takými litrovými výkonmi a tepelnou účinnosťou ako tu máme posledných 10 rokov... tak olejmi o akej SAE a HTHS by dnes boli mazané
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Podľa mňa keby nebolo pokuty atď.tak ten zlaty stred tuto u nas by bol 0W-40 a 5W-40. Pre náš región by to malo byť akurát, alebo sa mýlim?
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
ja som tu otázku schválne položil tak ako som ju položil (myslím každé slovo v nej a celková pointa)
uvidíme ďalšie odpovede
uvidíme ďalšie odpovede
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
tady jezdíme s pořádnýma motorama V6 a V8 s obsahem mezi 3 - 4 litry jako třeba v Austrálii, bez zbytečných ekopitchovin a mazaných dobrou 0w40, 5w40 nebo 10w40. Jelo by to asi stejně jako oturbené dvoulitry a se spotřebou jako 1.0 TSI když tomu stojíš na krku. A ona i výroba těch motorů by byla levnější. A emise? U aut vadí tak že je téměř pomalu zlikvidovali. Ale lodě? Jedna starší zaoceánská kontejnerová loď vyprodukuje 5,1 tun emisí síry. Jeden naftový Ford Focus 0,000087 kilogramů. Loď tedy vypustí stejně škodlivin jako 58 620 690 vozů. Zdroj: Cadmatickornel píše:taká hypotetická otázka na odľahčenie
podľa vás, keby neexistovali pokuty za emisie CO2 v oblasti osobných motorových vozidiel, tak....
Ale to už jsme od merita vlákna stejně daleko jako euroúředník od rozumu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
to by lefort nemal svoju úžasnú GR-u, ja svoj užasný CT-R a kopa iných ďalších skvelých vozidiel a motorov poslednej dekády... Ja osobne nie som plne presvedčený, že za celý ten vývoj v automotive sú zodpovedné len pokuty za CO2
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Auta by byly levnější a spolehlivější, byla by na trhu i cenově dostupná malá auta, takže celková výsledná ekologická zátěž by byla stejná nebo i podstatně menší.
Hezká malá auta dnes v podstatě začínají a končí Toyotou Aygo, protože Toyota, díky svým velkým hybridům zatím nemusela zaříznout produkci úplně malých aut.
Kolega, který řeší čím nahradit Suzuki Swift, si asi nakonec koupí nějaké SUV nebo malou dodávku, protože díky zelené idiocii není mezi malými auty z čeho vybírat. Ať už si koupí cokoliv, bude to drahá časovaná bomba, protože městské vozítka mají laciné přímovstřikové motory. Ať žije ekologie.
Hezká malá auta dnes v podstatě začínají a končí Toyotou Aygo, protože Toyota, díky svým velkým hybridům zatím nemusela zaříznout produkci úplně malých aut.
Kolega, který řeší čím nahradit Suzuki Swift, si asi nakonec koupí nějaké SUV nebo malou dodávku, protože díky zelené idiocii není mezi malými auty z čeho vybírat. Ať už si koupí cokoliv, bude to drahá časovaná bomba, protože městské vozítka mají laciné přímovstřikové motory. Ať žije ekologie.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Hybridy a elektrifikácia aut za každú cenu a plošne je čistá pokrytecká zvrhlosť a postupne sa tieto hlasy začínajú prezentovať aj verejne (dokonca už aj od tých, čo by čakal asi málokto)
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Keby neexistovali pokuty za emisie išlo by sa po starom .... Európa hths 3.5 a viac pretože toto sú tie "správne" oleje a USA no najmä Japonsko by šlo svojom cestou ako aj ide...ono to totiž nie je len o ekologií...znovu opakujem je treba si uvedomiť že nizkoviskozne oleje tu boli od dávna akurát v podobe monograde.Japonci už v 90 tych rokoch predpisovali sae 20 pretože tu ide aj o účinnosť agregátu...nie každý má problémy ako napr. koncern vw a potrebuje ho riešiť viskoznejsími olejmi sú iné krajiny kde sa zamýšľa inak a ide sa za čo najvyššou účinnosťou pri zachovaní dostatočnej ochrany čo ide áno ruka v ruke aj s emisiami no nie je to prvé čo ich ženie. Načo mi i je nadupaná Honda či Lexus keď ho "pridusím" príliš viskoznym olejom pretože je taký olej zvykom v mieste kde žijem na druhej strane čím menší výkon tým viac je cítiť ten rozdiel to môžem potvrdiť.kornel píše:taká hypotetická otázka na odľahčenie
podľa vás, keby neexistovali pokuty za emisie CO2 v oblasti osobných motorových vozidiel, tak keby sme dnes mali agregáty takto účinné, s takými litrovými výkonmi a tepelnou účinnosťou ako tu máme posledných 10 rokov... tak olejmi o akej SAE a HTHS by dnes boli mazané
Dnes je Sae 40 a viac len pre špeciálne aplikácie alebo opotrebené či inou vadou trpiacie motory.
Na záver sa pridám a aj ja napíše aby užívateľ "Greg" siahol po jeho zvolenom dxg a viac už nestrácal čas výberom pretože v živote sú aj dôležitejšie veci
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
a tu som aj smeroval svojou otázkou.. vidím toto rovnako a takmer som o tom presvedčený, že minimálne v prípade JAP automobiliek by sa žiaden významnejší rozdiel vo vývoji a konštrukcii motorov nekonal (ak vôbec nejaký).Mirec 29 píše: Keby neexistovali pokuty za emisie išlo by sa po starom .... Európa hths 3.5 a viac pretože toto sú tie "správne" oleje a USA no najmä Japonsko by šlo svojom cestou ako aj ide...ono to totiž nie je len o ekologií...
Japonské automobilky (zvlášť Toyota a Honda) a mám za to že aj USA sa nepotrebujú opičiť po EU a riadiť či dokonca podriaďovať smerovanie svojho automotive, nápadom a výmyslom pre nich vskutku bezvýznamných EU úradníkov a celkovo európskemu trhu.. praveže vždy sme boli významom druhotný trh. Hádam je každému jasné, že napredovanie v zlepšovaní účinnosti motorov, zvyšované litrových výkonov, zlepšovaní efektívnosti ako takej ide úplne prirodzene a logicky aj ruka v ruke s ekológiou a produkciou emisií.
To, že je to už ďalej na EU pôde klasicky zneužívané gumami z bruselu na presadzovanie svojej pokryteckej od reality odtrhnutej ideológie o elektrifikácii za každú cenu, s tým existencia olejov s HTHS < 3,5 nemá nijaký súvis.
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Este moj dlhodobejsi postreh s podobnym motorom - mam Mazdu 6 2016 2.5 141kW (bez vypinania valcov, iStop vzdy vypinam) a od 30 tisic km do zatial sucasnych 120 tisic km jazdim na 5w-40 olej meneny po 10 tisic km. STK/EK vyborne vysledky, spotreba u mna celkom ok.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Na to sis odpověděl už sám:Mirec 29 píše: Načo mi i je nadupaná Honda či Lexus keď ho "pridusím" príliš viskoznym olejom pretože je taký olej zvykom v mieste kde žijem
A pokud tohleMirec 29 píše:...na druhej strane čím menší výkon tým viac je cítiť ten rozdiel to môžem potvrdiť.
myslíš opravdu vážně a ne jako (po)silvestrovský vtip, nenapadá mě žádný slušný komentář...Mirec 29 píše:Dnes je Sae 40 a viac len pre špeciálne aplikácie alebo opotrebené či inou vadou trpiacie motory.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW
Šťastný to človek Výber je veľký. Na tvojom mieste by som asi zvolil 5W30. A či A3 alebo A5, tak to podľa štýlu jázdgreg píše:Servisná knižka dovoľuje API SN alebo vyššie alebo ACEA A3/A5
Viskozitu: 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30, 5W-40
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30