je to zmysluplné určite, ale k tomu len pre info poznámka že napr. AMSOIL je bez problémov dostupný na SK od SK predajcugreg píše: Pravdupovediac nechcem sa pustiť do značiek Petro Canada, Amsoil atď práve kvôli tomu čo napísal kolega Shi, keď si vyberem olej teraz, tak keď to bude v poho tak plánujem používať tento olej "večne" . V mojom okolí tieto značky ako Petro Canada, Amsoil, Penrite nie sú dostupné.
ver že z reklám nežije ani Penrite, ani Amsoil (ani kopa iných pre niekoho "veľkých" značiek...), a už vôbec nie Mobil1, ktorý má oleje absolútne na TOP úrovni a to nie vďaka reklame a žvástom, ale vďaka investíciam vo vývoji, technologickému zázemiu a špičkovým odborníkom (nie nadarmo majú už roky čo povedať aj v F1).greg píše: Plánujem používať teda ten Ravenol 5W-30 DXG, nakoľko má PAO základ a má aj HTHS 3,25 (pre moju dušu ). Ravenol mi príde ako veľmi sympatická solídna značka, ktorá nežije len z reklám ako tie "veľké značky"
čo sa týka fejkov, nemyslím že je až taká veľká šanca na to dnes niekde naraziť v rámci známych zavedených eshopov a predajní.. v celej EU je posledné roky obrovská snaha brániť akémukoľvek oj*bávaniu ako jednotlivých štátnych pokladníc a tak tým aj EU pokladnice cez dane a pod. Aj viac podnikaví predajcovia olejov majú dnes viac strach a veľmi dobre si zrátajú či im stojí to riziko brať olej od nejakého šmelinára boh vie odkiaľ než cez oficiálnu distribučnú sieť, aj zákaznící si dnes ovela viac dávajú pozor na to čo kupujú.greg píše: Som taký typ človeka ktorý "obchádza" tieto veľké značky aj kvôli tomu, že najviac sa "pančujú" a bojím sa od toho. Práve preto ma strašne ťahá k Ravenolu a tiež aj kvôli hodnotám...
Len konštruktér vie presne aké parametre oleja potrebuje agregát ktorý "nakreslil" a nadimenzoval.. nám aj keď chápeme súvislosti tak či onak ostáva len dôverovať jeho predpisu a prípadne sa pohybovať smerom hore či dole (v povolených medziach špecifikácií) podľa nejakých logických zdôvodnení (spôsob užívania, zvýšenie výkonu, profil trás, klimatické podmienky atd..).greg píše: ... hodnota HTHS 3.0 tiež nespravil na mňa dobrý dojem
A ozaj z vyššej hodnoty HTHS nemôže byť problém? nakoľko Mazda 0W-20 by mal mať len 2.6... a to je značný rozdiel oproti Ravenolu DXG.. tam je 3,25.
Áno HTHS 2,6 vs. 3,3 je na oko už rozdiel.. no treba si uvedomiť, že jednak za studena a aj nejakú dobu pri zahrievaní je 0w-20 viskoznejší než zahriaty 0/5w-30 a taktiež aj samotné vôle a vzájomné vymedzenia na ložiškách, piestnej skupine sú za prevádzkovej teploty iné než za studena a aj s týmto pochopiteľne konštruktér ráta a prispôsobuje tomu rozsah viskozít oleja, aby dosiahol tu správnu/akceptovateľnú ochranu motora (čo nezahŕňa len hrúbku olejového filmu, ale aj prietoky a odvod tepla, tlaky, pevnosť v strihu tá ale nemá žiadnu priamu úmeru s HTHS resp. hrúbkou ol. filmu - na pevnosť ol. filmu v tom ktorom motore má vplyv správne/optimálne zosúladenie HTHS resp. viskozít a konštrukcie motora...), celkovo je to naozaj zložitá veda.