Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od kornel »

greg píše: Pravdupovediac nechcem sa pustiť do značiek Petro Canada, Amsoil atď práve kvôli tomu čo napísal kolega Shi, keď si vyberem olej teraz, tak keď to bude v poho tak plánujem používať tento olej "večne" :D . V mojom okolí tieto značky ako Petro Canada, Amsoil, Penrite nie sú dostupné.
je to zmysluplné určite, ale k tomu len pre info poznámka že napr. AMSOIL je bez problémov dostupný na SK od SK predajcu
greg píše: Plánujem používať teda ten Ravenol 5W-30 DXG, nakoľko má PAO základ a má aj HTHS 3,25 (pre moju dušu :D :D ). Ravenol mi príde ako veľmi sympatická solídna značka, ktorá nežije len z reklám ako tie "veľké značky"
ver že z reklám nežije ani Penrite, ani Amsoil (ani kopa iných pre niekoho "veľkých" značiek...), a už vôbec nie Mobil1, ktorý má oleje absolútne na TOP úrovni a to nie vďaka reklame a žvástom, ale vďaka investíciam vo vývoji, technologickému zázemiu a špičkovým odborníkom (nie nadarmo majú už roky čo povedať aj v F1).
greg píše: Som taký typ človeka ktorý "obchádza" tieto veľké značky aj kvôli tomu, že najviac sa "pančujú" a bojím sa od toho. Práve preto ma strašne ťahá k Ravenolu :D a tiež aj kvôli hodnotám...
čo sa týka fejkov, nemyslím že je až taká veľká šanca na to dnes niekde naraziť v rámci známych zavedených eshopov a predajní.. v celej EU je posledné roky obrovská snaha brániť akémukoľvek oj*bávaniu ako jednotlivých štátnych pokladníc a tak tým aj EU pokladnice cez dane a pod. Aj viac podnikaví predajcovia olejov majú dnes viac strach a veľmi dobre si zrátajú či im stojí to riziko brať olej od nejakého šmelinára boh vie odkiaľ než cez oficiálnu distribučnú sieť, aj zákaznící si dnes ovela viac dávajú pozor na to čo kupujú.
greg píše: ... hodnota HTHS 3.0 tiež nespravil na mňa dobrý dojem :D

A ozaj z vyššej hodnoty HTHS nemôže byť problém? nakoľko Mazda 0W-20 by mal mať len 2.6... a to je značný rozdiel oproti Ravenolu DXG.. tam je 3,25.
Len konštruktér vie presne aké parametre oleja potrebuje agregát ktorý "nakreslil" a nadimenzoval.. nám aj keď chápeme súvislosti tak či onak ostáva len dôverovať jeho predpisu a prípadne sa pohybovať smerom hore či dole (v povolených medziach špecifikácií) podľa nejakých logických zdôvodnení (spôsob užívania, zvýšenie výkonu, profil trás, klimatické podmienky atd..).

Áno HTHS 2,6 vs. 3,3 je na oko už rozdiel.. no treba si uvedomiť, že jednak za studena a aj nejakú dobu pri zahrievaní je 0w-20 viskoznejší než zahriaty 0/5w-30 a taktiež aj samotné vôle a vzájomné vymedzenia na ložiškách, piestnej skupine sú za prevádzkovej teploty iné než za studena a aj s týmto pochopiteľne konštruktér ráta a prispôsobuje tomu rozsah viskozít oleja, aby dosiahol tu správnu/akceptovateľnú ochranu motora (čo nezahŕňa len hrúbku olejového filmu, ale aj prietoky a odvod tepla, tlaky, pevnosť v strihu :arrow: tá ale nemá žiadnu priamu úmeru s HTHS resp. hrúbkou ol. filmu - na pevnosť ol. filmu v tom ktorom motore má vplyv správne/optimálne zosúladenie HTHS resp. viskozít a konštrukcie motora...), celkovo je to naozaj zložitá veda.
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od jarson1 »

Plus zabuda sa este na jedno a to filtrácia. Prilis husty ( alebo hustejsi nez ten s ktorým sa pocitalo pri konstrukcii) olej potom rád casto chodi mimo filter, resp. cez obtokovy ventil filtra - prelozene - ide napriamo bez filtracie a to veru je ovela horsie než nejaky ten teoretický hths posun. Toto sa deje hlavne za studena a aj kym motor a hlavne olej nie je poriadne prehriaty. Deje sa to prakticky pri kazdom oleji, ale niekde iba vo velkom mraze alebo len par sekund ale pri nespravnom oleji kludne aj pocas jazdy s uz teplym motorom.
A otazka Hths ? Iste , je nepochybne podstatná, avsak ako z nazvu plynie , je vysokoteplotna , tu konkretne pri 150c, takze vacsinu casu je aj tak vyssia nez tato udavana v TL olejov , namerana pri uvedenej teplote. Iste - namietka -"...teploty v urcitych miestach dosahuju....". Ok. Ale prave rychly prietok dostatocne tekuteho oleja zavezpeci , ze sa olej nezdrzi na takom mieste dost dlho na to aby sa prepalil. Teda tak by to malo pri spravnej konstrukcii a spravne zvolenom oleji byt.
Proste jednou vetou - ak sa olej nefiltruje a prudi s nechanickymi necistotami, potom motor pred opotrebenim ziadna hths nezachrani.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Brodys »

jarson1 píše:Plus zabuda sa este na jedno a to filtrácia. Prilis husty ( alebo hustejsi nez ten s ktorým sa pocitalo pri konstrukcii) olej potom rád casto chodi mimo filter, resp. cez obtokovy ventil filtra - prelozene - ide napriamo bez filtracie a to veru je ovela horsie než nejaky ten teoretický hths posun. Toto sa deje hlavne za studena a aj kym motor a hlavne olej nie je poriadne prehriaty. Deje sa to prakticky pri kazdom oleji, ale niekde iba vo velkom mraze alebo len par sekund ale pri nespravnom oleji kludne aj pocas jazdy s uz teplym motorom.
A otazka Hths ? Iste , je nepochybne podstatná, avsak ako z nazvu plynie , je vysokoteplotna , tu konkretne pri 150c, takze vacsinu casu je aj tak vyssia nez tato udavana v TL olejov , namerana pri uvedenej teplote. Iste - namietka -"...teploty v urcitych miestach dosahuju....". Ok. Ale prave rychly prietok dostatocne tekuteho oleja zavezpeci , ze sa olej nezdrzi na takom mieste dost dlho na to aby sa prepalil. Teda tak by to malo pri spravnej konstrukcii a spravne zvolenom oleji byt.
Proste jednou vetou - ak sa olej nefiltruje a prudi s nechanickymi necistotami, potom motor pred opotrebenim ziadna hths nezachrani.

Olejové filtry mají všechny podobně velké póry, liší se většinou objemem filtrační plochy, tak si nějak nedokážu představit, že by jeden filtr dělal 5w30 větší odpor než jiný a olej kvůli viskozitě filtr obtékal. Se zbytkem problém nemám, na tom něco bude.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od kornel »

už to tu bolo v diskusii v jednom vlákne.. post216855.html?hilit=https://www.youtu ... 6s#p216855

bohužial si už nepamätám presne v ktorom čase pán pojednával o tejto problematike "olej cez obtok-regulácia vysokého tlaku" a celkovo viskozita - tlak - prietoky - odvod tepla z dôležitých/kritických miest.
edit.. cca od 27:00

P.S. ak by sme si zobrali aj ten najväčší možný rozdiel medzi HTHS vo videu spomenutých olejov 0w-30 vs 5w-30.. tzn. 0W-30 Acea A5 (cca 3,1) vs. 5w-30 Acea A3 (cca 3,5-3,6) :arrow: to nie je až taký zásadný veľký rozdiel v týchto hodnotách, no napriek tomu to podľa ich meraní spôsobilo taký rozdiel v celkovej dobe kedy ide olej cez motor naplno a kedy "ochranou" aj cez redukčný ventil.
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od jarson1 »

:| :| Ten rozdiel nerobi hths ale viskozita. Myslene dolna hlavne. A ako vidno, aj ked horna tu je " rovnaka" tak z merani plynie , ze vlastne rovnaka nie je. Resp.kedze vieme , ze rozne kombinacie spodnej a dolnej ovplyvnuju realnu hodnotu SAE v ramci triedy ( ...a ze tam je rozplyl) , tak vlastne ide aj o hornu.
Ale treba podotknut , ze vzdy treba brat v uvahu konkretny motor.
Myslim , ze ak by sme poznatky tu uvedene chceli zovseobecnit, potom by sa to mozno dalo formulovat do pravidla , ze idealne by bolo pouzit najredsi povoleny olej , pri ktorom vsak je aj pri vysokej teplote este stale dostatocny ( bezpecny) tlak oleja .
Snad som to nedomotal velmi....nie som prave na poucky :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od kornel »

jarson1 píše::| :| Ten rozdiel nerobi hths ale viskozita. Myslene dolna hlavne. A ako vidno, aj ked horna tu je " rovnaka" tak z merani plynie , ze vlastne rovnaka nie je. Resp.kedze vieme , ze rozne kombinacie spodnej a dolnej ovplyvnuju realnu hodnotu SAE v ramci triedy ( ...a ze tam je rozplyl) , tak vlastne ide aj o hornu.
neviem či som sa až tak nezrozumitelne alebo zle vyjadril, že z toho vyplynula myšlienka, že len čisto akási HTHS je zodpovedná za onen rozdiel :? tú som ale uviedol čisto len pre akési zakategorizovanie dvoch konkrétnych tried olejov v rámci nejakého porovnania (nakoľko sa tu práve HTHS vehementne rieši..) a nie preto, že je to nejaký všeobecne rozhodujúci parameter (práveže nie je a tým je celá táto debata aj smerovaná :idea: HTHS je len umelo zadefinovaný parameter pre isté potreby ktorý ale vychádza stále z toho istého o čom celá problematika je - viskozita ako taká ) v tejto oblasti otvárania-zatvárania redukčného ventilu. Chce to čítať a vnímať možno trochu viac s porozumením.. no ok, pre budúcnosť sa vynasnažím vyjadrovať absolútne jednoznačne, aby nedochádzalo k srdcervúcim nezrovnalostiam.

...dolna - horna viskozita, HTHS... všetko to predsa tak či tak vychádza z toho istého. Pointa okolo toho videa je len čisto o tom, že viskozitné úrovne a priebehy týchto dvoch SAE olejov spôsobili takýto rozdiel v tlaku v systéme a tým prietoku oleja cez resp. mimo redukčný ventil... riešiť pri akej teplote presne kedy otváral s jedným či druhým olejom, pri akých ot. nie je už podstatné.. urcite to nebolo len počas studeného motora (pravdepodobne s tou 0w-30 tých 10% otvoreného stavu bolo len počas studeného stavu a s viskoznejšou 5w-30 aj za tepla - logika snáď neklame).
Naposledy upravil(a) kornel dne pát led 06, 2023 15:19, celkem upraveno 7 x.
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od jarson1 »

Ano. Tak nejak som to pochopil aj ja
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Pitris »

To DXG 5w30 bude absolutně v pohodě, ale toto je motor kde normální HTHS NEVADÍ....
greg píše:Servisná knižka dovoľuje API SN alebo vyššie alebo ACEA A3/A5
Viskozitu: 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30, 5W-40....
0w20 je kvůli ekoEU a na jiných normálních silnicích je tam povoleno nejen A5, ale i A3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
greg
Příspěvky: 27
Registrován: stř led 04, 2023 8:57

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od greg »

Páni ďakujem za odpovede zase :-)
No teraz ste ma poriadne zamotali do tejto temy.
Teraz neviem, čo bude dobré. Pokračovať s Mazda 0W-20 alebo
Ravenol EFS 0W-20
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-20
Alebo ostať pri pláne a dať Ravenol DXG 5W-30

S tou teoriou s viskozitou oleja pri loziskach atd ste ma dostali

:-D
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od kornel »

vyrobca resp. konštruktér ti dovoľuje aj A5, A3... Podľa podmienok prevádzkovania si môžes vybrať, čo sme ti aj odobrili (5w-30 Ravenol DXG ACEA A5 bude v tvojom prípade optimum). Zbytočne sa v tom nemotaj a nestresuj :)
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od jarson1 »

Ospravedlnujem sa a mozno aj za kolegov, trochu sme tvoje vlakno zaplevelili ....ale to sa stava.
Urcite nie je cielom ta zamotat. Naopak.
Takze tuto technicku vsuvku ignoruj ako keby tu nebola a drz sa uz daneho rozhodnutia.
Dxg.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
greg
Příspěvky: 27
Registrován: stř led 04, 2023 8:57

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od greg »

Určite som to nemyslel v zlom, tiež sa ospravedlňujem :-)

Ďakujem. Bude to tedaRavenol DXG 5W-30 :-)
greg
Příspěvky: 27
Registrován: stř led 04, 2023 8:57

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od greg »

ešte posledná myšlienka...

po starom "sedliacky" bolo vysvetlené že čím menšie č. W tým je olej za studena "riedší", teda lepšie do studeného počasia. Čím je letné číslo väcšie, trebárs 30 je to do 30 stupnov celzia... tak 0W-20 by bol len do 20 st celzia? Alebo to už neplatí?

Presne to isté mám napísané do manuálu :
https://owners-manual.mazda.com/gen/en/ ... 1e-001.png

Preto linkujem, lebo neviem nahrať obrázok.

Ďakujem. :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od Pitris »

I z toho obrázku je vidět debilita evropských ekoúředníků. To jako v Evropské unii je 30°C jiných než jinde ve světě? :evil:
Znovu napíšu že 0w20 je JEN kvůli pitomým zeleným a jejich euronormám ohledně emisí (spotřeby) a tomu motoru v POHODĚ vyhoví olej 5w30 API SN(SP) a/nebo ACEA A5. Buď bez obav a dej olej DXG a NE mastnou vodu. Ta 0w20 by byla tak na krátké popojížďky bo olej se má vybrat podle jízdních podmínek. Na co by pak byly SAE třeba 5w40 nebo 10w50 když by všude šla dát 0w20 :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
greg
Příspěvky: 27
Registrován: stř led 04, 2023 8:57

Re: Mazda 6 2.5 - Skyactiv - 143kW

Příspěvek od greg »

Presne to som mal na mysli aj ja ako píše Pitris.
Ako je to proste možné ze na ten istý motor je povoleny mimo EU aj 5W-40? Ved motor je ten istý a teploty tiež v lete 30 st. je to isté ako aj u nás 30 st.
Ďakujem. Do motoru pôjde Ravenol 5W-30 DXG. :-)
Odpovědět