0W-20 není problém, pokud je olej včas měněn. Základní otázkou je, co to je to včas.greg píše: A podľa Vás 0W-20 nie je problém? Len ja som veľmi skeptický voči 0W-20 alebo tieto 5W-30 fakt lepšie chránia motor? Nadspotrebu od 5W-30 neriešim, lebo neverím že spraví viac ako 1 deci na 100 km/l.
Oleje 0w-20 všech slušných značek spoléhají na to, že opotřebení brání aditiva přítomná v oleji. Tato aditiva vytváří kluzné vrstvy a postupně se spotřebovávají (mění se chemické složení). Tyto oleje taky spoléhají na to, že nedojde k nadměrnému naředění oleje palivem, což je problém zejména pokdu se jezdí krátké trasy.
Osobně s 0w-20 a 0w-16 nemám problém, pokud není horké léto a pokud se olej mění včas.
Pokud se mění včas (aditiva nejsou spotřebovaná, olej není naředěn palivem), a pokud je motor na takto řídký olej navržen, tak to není problém ani v létě.
Moje osobní zkušenost je, že v horkém létě olej Honda 0w-20 s nájezdem 6000+ km to při vysoké zátěži na dálnici přestal zvládat.
V hybridu máme zatím 0w-16 a měníme každých 10 000 km, co tam půjde na léto ještě nevím, jsem zvědavý co mi řeknou v servise. Pokud budou trvat na 0w-16, tak tam nový olej půjde v květnu a ven půjde na konci září ...
Nectností mnoha olejů 0w-20 (Honda, Mazda a částečně i Toyota) je vysoká odparnost a to, že tyto oleje mají jako základ oleje s velmi nízkou viskozitou a jsou nacpané modifikátory viskozity a velkým množstvím levných aditiv.
Ravenol i Mobil 1 na to jdou z jiného konce a podle mě na to jdou lépe než Mazda/Honda a Toyota (Toyotí 0w-20 se mi jeví lepší než 0w-20 od Mazdy či Hondy).
Pokud 0w-20, tak bych asi vzal Ravenol DFE 0w-20. Hodně zajímavou volbou je i Ravenol SFE 5w-20, který je i za teplot pod nulou kompromisem mezi 0w-20 a 0w-30.
Pokud se s autem nejezdí převážně krátké trasy, tak Ravenol DXG 5w-30 je mimořádně rozumná volba na celoroční použití.
Jak už uvedl kornel - oleje plnící ILSAC GF-6A nebo API SP jsou v současné době sázkou na jistotu - ne náhodou všechny mnou uvedené Ravenoly (tj DFE, SFE i DXG) plní API SP a ne náhodou oleje 0w-20 od Mazdy, Hondy ani Toyoty, které by plnily API SP nejsou u nás běžně dostupné a ty dostupné plní pouze API SN/SN+.
Co se týče Motulu, do něj bych šel pouze za předpokladu, že bude plnit API SP a že cena bude v porovnání s Ravenolem hodně zajímavá. Jinak bych řekl, že u Motulu hodně platíš za značku a ne vždy za to reálně dostaneš něco navíc.