Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Durex »

To je přesně ono. Ačkoliv se člověk snaží udělat to nejlepší,kolikrát se to úplně nezdaří. Naštěstí sem se z hledání nejlepšího oleje vymanil a leju naprosto dostupný elf a nebo mogul. Navíc nemusím řešit možnost falzifikátu a měním po cca 8000 km. I když se použije jakýkoliv olej,tak největším zabijákem jsou krátké jízdy. A tak,jako nikdo nehledá nejlepší brzdovku,chladící kapalinu, olej do posilovače, tak i u oleje bych zůstal v klidu a dal tam normální olej a třeba zkrátil výměnu. Ono se totiž stejně vysype něco jinýho a nebo auto sežere rez. V horším případě ho omlátí u nákupáku.

Od doby,co mám dodávku a můžu třeba škrábance stříknout bílým sprejem za pár korun a nebo opravit přerušené kabely hned po jednoduchém oddělání plastového deklu, se cítím tak nějak volněji. Prostě nejsem otrokem auta a to je krásnej pocit. Přitom mu dopřávám servis dobrej a co se dodávek týká,tak přímo nadprůměrný. Jen už se nesnažím najít to „nej“,ale jen „vhodný“. V konečném důsledku je to stejně nejlepší a i levnější.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Jerry3 »

:wink: :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Pitris »

A proto já na krátké zimní brněnské jízdy (s v zimě občasnou delší projížďkou a protažením motoru nad 6 t.ot.) dávám 5w40. Na 5 tkm. Letos půjde Valvoline, minule byl Ravenol VSI, Mogul Racing, Gulf Formula, a na další zimu :) už mám (v "alzaakci") koupen Repsol Competicion.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od NO HITS »

Já měl za to , že tohle fórum slouží těm co mají o problematiku zájem právě pro hledání toho nejvhodnějšího oleje pro konkrétní případ, a proto příspěvky lidí kterým je to ukradený nemají velkou váhu.

Mimochodem Elf jsou hodně slušný oleje, v různých testech dopadají hodně slušně, vyrábí je Total tak to úplnej propadák být ani nemůže.

K tomu zbytku, vzhledem že chladící kapalinu FL22 do tohohle motoru dělá jenom Ravenol a Starline (beztak přebalenej Rav), tak je vyřešeno, posilovač je elektrickej (jinak všude hodně slušně fungoval Valvoline MaxLife ATF), a brzdovka bude nejvhodnější ATE SL6 pro ESP :D

Ale zpátky k tématu, holt to bude ve fázi pozorování a když se hluk zvýší, olej podezřele zčerná (což si nemyslím), nebo mě to prostě začně štvát, tak tam dám ten Mobil 0W-40 a bude, těch 5000km během zimy musí zvládnout a v létě půjde VST. Tím bych to prozatím uzavřel :D
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Jerry3 »

NO HITS píše:...a proto příspěvky lidí kterým je to ukradený nemají velkou váhu.
Jestli se domníváš, že se jedná o můj postoj k věci, tak jsi na omylu. Má rada vycházela ze znalosti věci a byla poskytnuta s nejlepším vědomím i svědomím a s pocitem plné odpovědnosti za její praktické uplatnění. :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Pitris »

NO HITS: A jestli se Tvá reakce váže k Durexovi, tak si se taky spletl. Ten do problematiky motorů a mazání vidí víc než většina z nás. A Shi taktéž.
A jestli ke mě? No tak jo.... Ten nejlepší olej nenajdeš, ale vhodných jich 'pár' je.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Jozef »

NO HITS píše:
K tomu zbytku, vzhledem že chladící kapalinu FL22 do tohohle motoru dělá jenom Ravenol a Starline (beztak přebalenej Rav),
Na to si prišiel ako? Podla čoho? Myslím to, že Starline je prebal Ravenolu
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Pitris »

Krom toho u japonských motorů (aspoň teda u Hondy) úplně v pohodě funguje i český Fridex.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od pepoh »

kornel píše:..skutočne vôbec nejde o to, že by som tu teraz chcel obhajovať "riedke" novodobé olejčeky 0w-20
ani ja neobhajujem, len si myslim ze to nebude az tak moc zhave ako sa to prezentuje.
tu na fore je 0w sproste slovo. :) je pravda, ze dat ho do starsieho motora by bol omyl.
konstrukcia modernych motorov je odlisna od 20-30r dozadu, rovnako aj materialy napr plazmou naneseny "dlc" ktory x-nasobne znizuje trenie a opotrebenie kovov. atkinsonov cyklus + egr-->nizke teploty, atd.
je to vekovy rozdiel ~18 rokov: xsara s 5w40 v lete trpela (kolona v zime podobne), c3 statie v kolone s vypeckovanou klimou a dalsim zdrojom tepla - vyfukovy kolektor v hlave motora bez problemu.

na tieto nove oleje, vyrobci kladu vysoke poziadavky na oxidaciu (povlaky) a cistotu motora. pri 0w je predpoklad ze nebude obsahovat ropny zaklad, skor nieco kvalitnejsie. napr pao je odolnejsi oxidacii, nespini motor. osobne berem 5w40 lebo plyn.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Hombre »

A zase jsme u těch testů. Jak u olejů, benzínu, pneumatik, svíček sedne na konkrétní auto vždy něco jiného. Proč, protože auto je každé jiné. Tak že nějaký stupidní test oleje ,třeba v Golfu kde bude fungovat na "první příčku", motor Mazdy bude hučet jak v úlu. Prostě někomu to nejde vysvětlit, když se najde kompromis a sníží se nájezdová výměna.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Bramborak3 »

Ja jsem zimu 18/19 odjel na olej 10w50 Penrite a hovno zle. Jenže najel jsem přes zimu max 3000km ale teda trasy jsem jezdil min 15km. Bylo max 15 dni - 10c a konec.
Olej tam byl do konce srpna 19. 6800km. Motor šel pořád jak švýcary
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Shi »

NO HITS píše:Mimochodem Elf jsou hodně slušný oleje, v různých testech dopadají hodně slušně, vyrábí je Total tak to úplnej propadák být ani nemůže.
...
Ale zpátky k tématu, holt to bude ve fázi pozorování a když se hluk zvýší, olej podezřele zčerná (což si nemyslím), nebo mě to prostě začně štvát, tak tam dám ten Mobil 0W-40 a bude, těch 5000km během zimy musí zvládnout a v létě půjde VST. Tím bych to prozatím uzavřel :D
Mě Total zklamal tím, že zásadně změnil recepturu (snížil cenu) a nezměnil obchodní název, takže jediné, co šlo postřehnout bylo, že z obalu zmizela schválení GM. Původní olej dál šel nějakou dobu koupit pod značkou Elf, takež Elf možná slouží jako prémiová odnož Totalu.
...
Zadání znělo olej, který zaručeně bude zvládat "pilu" s tím, že jezdíte krátké trasy a 0W-40 nechcete, neb vás to neuspokojilo, jelikož to olej po nájezdu 7 000 km přestal Mobil1 teplotně zvládat. Na našem trhu olejů 5w40 vhodných pro běžné ježdění, které v teplotní odolnosti po nájezdu 7000 km skutečně překonají Mobil1 0w-40 opravdu moc není. První a asi taky taky jediný, který se mi vybaví je právě Ravenol VST 5w-40.

On to dost možná Mobil 1 0w-40 přestal zvládat proto, že byl po 7000 km naředěný palivem a degradovaný zkondenzovanou vodou, protože 5 km nejsou krátké trasy, ale opravdu extrémně krátké trasy, takže v háji možná nebyly ani tak modifikátory viskozity, jako spíš olej jako takový.

Já jezdím docela dost podobně krátké trasy, tak jsem sám na léto měl Mobil 1 5w-30 C3 a na zimu jsem zkusil Ravenol SSO 0w-30, protože do puntíku souhlasím s tím, co zde uváděl kornel a mám vyzkoušeno, že oleje xw-30 ACEA A3 nemají problém Hondí motor to v létě umazat. Mám taky vyzkoušeno, že Hondí 0w-20 to po nájezdu 7000 km skutečně přestával teplotně zvládat (venkovní teploty nad 40 a desítky minut s otáčkami trvale nad 4500 ot/min). Při teplotě vzduchu kolem 30 stupňů to bylo už v pohodě i s 0w-20.

Mobil 1 5w-30 prý zvládá slušně mazat i při 135 stupních a jeho jedinou nectností je nižší hodnota TBN, což pro krátké trasy není zrovna výhra, ale pořád je to jeden z nejlepších 5w30 na trhu. Na zimu jsme ho nechtěl právě kvůli svým četným krátkým trasám a možné reakci v něm obsažených esterů se zkondenzovanou vlhkostí, protože v mém případě může nastat situace, že se olej v zimě dva měsíce pořádně nezahřeje. Ravenol SSO estery neobsahuje a má vysokou hodnotu TBN a je to jeden z mála zajímavých olejů s ACEA A3 + API SN s viskozitou xw-30 na trhu.

Do druhého auta, které jezdilo "pilu" jsem dal Ravenol VST 5w-40 právě proto, že když se jezdila pila, tak spotřeba oleje Mobil1 0w-40 stoupla až na 1l/10 000km, což je na můj vkus hodně (vím, co by za to mnozí dali).

Takže rady jste zde dostal velmi dobré a odpovídající zadání a mantinelům, které jste poskytl. Tato diskuse mě aspoň donutila přemýšlet proč se mi za studena s Ravenolem SSO 0w-30 A3 zdá zvukový projev motoru jako "drsnější" než s olejem Mobil1 5w30, který měl natočeno necelých 6000 km, přičemž jsem očekával, že výměnu oleje na projevu motoru vůbec nepoznám.

Kvalitativně výrazně lepší olej než je "Mobil1" na trhu nenajdete, možná o něco lepší bude Amsolil Signature Series 0W-40, ale možná taky ne, protože řada Mobil1 neobsahuje podprůměrné oleje. Vodou a palivem odrovnáte na krátkých trasách libovolný olej.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od NO HITS »

Shi píše: ...
Zadání znělo olej, který zaručeně bude zvládat "pilu" s tím, že jezdíte krátké trasy a 0W-40 nechcete, neb vás to neuspokojilo, jelikož to olej po nájezdu 7 000 km přestal Mobil1 teplotně zvládat. Na našem trhu olejů 5w40 vhodných pro běžné ježdění, které v teplotní odolnosti po nájezdu 7000 km skutečně překonají Mobil1 0w-40 opravdu moc není. První a asi taky taky jediný, který se mi vybaví je právě Ravenol VST 5w-40.

On to dost možná Mobil 1 0w-40 přestal zvládat proto, že byl po 7000 km naředěný palivem a degradovaný zkondenzovanou vodou, protože 5 km nejsou krátké trasy, ale opravdu extrémně krátké trasy, takže v háji možná nebyly ani tak modifikátory viskozity, jako spíš olej jako takový.
...
1) Nechtěl jsem 5W-50. 0w-40 jsem uvažoval na další zimu

2) Po 7000km olej naředěn benzínem a vodou tak že přestal fungovat? Nebyl by takovej olej napěněnej s emulzí na víčku? S tou vlhkostí bych to čekal spíš na vysočině, horách nebo v anglii. To už mě přijde přitažený za vlasy.
Pitris píše:
Asi by to tu chtělo už pročistit aby se to týkalo oleje ve 2.5 GH L5-VE
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Bramborak3 »

Není to bohužel přitažené za vlasy. Víš kolik vlhkosti a vody vznikne v motoru při startu v zimě ?
A ještě v 2.5 litru. To se musí prohřát. Ty krátký starty ten olej sejmou. Ale ještě dnes tě řeknou amatéři v servisech, co tam montujou x let..Olej měnit po 15 tis km.. Ano u toho kdo jezdí dalnice 60 km do práce...nic jiného krom vyjímky. Pro ty co mají dost kratších jizd, a občas delší a ještě občas auto vydrtí do omezovače jako já. Tak to potom hold výměna po 7500km. Pokud tam nemáš občas dlouhou jizdu, tak i klidně 5-6 tis km..
Ja to mám do práce 7.8 km a to je prostě málo. Tak s tim 3 litrem jedu oklikou mimo město ( ještě za menší spotřebu, protože se furt nerozjíždím atd ) 15km. A poslední 1 km tomu krapet naložim.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Jerry3 »

Bramborak3 píše:hold
A ku.va! :x Málo co mi při prznění jazyka vadí tolik, jako právě tohle. :evil:

A ještě když někomu není žinantní napsat hned vedle sebe "Alžírsko" a "Tunis". Tunis je totiž hlavním městem Tuniska.
Odpovědět