Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Moderátor: Colommbo
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Já mít vyšší spotřebu oleje tak jezdím bez váhání RSE 10w50. Ale můj motor tuto SAE nepotřebuje, tak na léto jezdím dobrou 10w40, která to v pohodě mázne, i když nad 5-ti t.ot. jsem častěji než pod dvěma V zimě jezdím kratší jízdy, proto 5w40. Ten RSE je jeden z nej olejů v této SAE na "racing" jízdy, ale v létě 10w stačí.
Navíc ještě (nevím jak Mazda, ale) Honda má o pár stupňů nižší provozní teplotu (v) motoru než jiní....
Navíc ještě (nevím jak Mazda, ale) Honda má o pár stupňů nižší provozní teplotu (v) motoru než jiní....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Pitris: Nepřijet, do jara ještě času dost
Já mám teď pocitově dostatek výkonu tak do červenýho pole nemám potřebu chodit tak často při předjíždění jak u almery , kterou jsem musel držet furt v otáčkách . Jinak mazda olej nežere, takže vybírám spíš řidší varianty, pokud to ten RCS ustojí jak teplotně tak nájezdem, nebudu mít problém ho použít
Já mám teď pocitově dostatek výkonu tak do červenýho pole nemám potřebu chodit tak často při předjíždění jak u almery , kterou jsem musel držet furt v otáčkách . Jinak mazda olej nežere, takže vybírám spíš řidší varianty, pokud to ten RCS ustojí jak teplotně tak nájezdem, nebudu mít problém ho použít
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
RCS umaže i auto na závodním okruhu ...NO HITS píše:Tak teda RCS . Teď se dívám že má ze jmenovaných nejnižší noak % ... dá se tomu trochu věřit nebo je to jen marketingová norma ?
Jinak motoru udělá nejlíp co neřidší olej, který s rezervou udrží předepsané tlaky, protože hustý olej má menší průtok a proto taky hůř chladí motor. Ve výsledku při použití xw-50 lze prý pozorovat až o 15 stupňů vyšší provozní teploty oleje, než při použití xw-30.
Jinak co se týče poklesu viskozity tak doporučuji tuto prezentaci - zhruba v půlce je tam zajímavý graf:
https://www.ravenol.de/fileadmin/conten ... ation_.pdf
Nicméně už jsem tu kdysi psal, proč bych si Racingový olej do auta na běžné ježdění nedal a domnívám se, že Ravenol VST 5w-40 v běžném provozu v motoru, který snese i 0w-20, utavit prakticky nelze.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Nejsem si jist zda-li je v tomto motoru (už) 0w20 použitelná, nicméně jestli není vyšší spotřeba oleje, je "čtyřicítka" (včas měněná) plně dostačující v podstatě za jakýchkoliv podmínek.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Ona je ta 0W-20 uvedena jen pro evropu, dal je tam uvedeno že motor vyžaduje A3 i A5 což je samo o sobě blbost, buď je dělán na menší vůle a vyžaduje A5/B5 , nebo na standartní a stačí A3/B3... Ale je to spíš kvůli použití těch eko olejů.
Věřím že RCS umaže i okruh/trackday, otázkou je jestli pak není ten olej hned na výměnu, i když byl předtím novej.
Jde mě zkrátka o ty těžší případy kdy se v létě při 35°C svezu ostřeji po okresce, nebo budu poskakovat v dlouhé koloně, pak to vypnu bez dochlazení (nebude jiná možnost), a toto prostě nastane hodněkrát během těch 8tkm. Olej mě to nežere, po proplachu BG, motor uvnitř čistej, chladič oleje resp. výměník olej-voda není.
Věřím že RCS umaže i okruh/trackday, otázkou je jestli pak není ten olej hned na výměnu, i když byl předtím novej.
Jde mě zkrátka o ty těžší případy kdy se v létě při 35°C svezu ostřeji po okresce, nebo budu poskakovat v dlouhé koloně, pak to vypnu bez dochlazení (nebude jiná možnost), a toto prostě nastane hodněkrát během těch 8tkm. Olej mě to nežere, po proplachu BG, motor uvnitř čistej, chladič oleje resp. výměník olej-voda není.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Už Ti to tu bolo napísane , či to moc neprezivas s tym olejom. Byt to auto s nejakým super výkonným motorom, ktoré by bolo aj tak vyuzivane, tak by som chápal tak veľkú starosť o olej. Ale pri bežnom aute riešiť či je 35 stupňov vonku, alebo stojím v zápche- je tam predsa ventilátor na chladiči... Neverím ze na okruhu by si dokázal hocijakú 5w40 olej uvariť, lebo to auto na okruh stavané nieje a tak nejdes aby si si ho sám zničil. Inak to lietanie po okreskach znamená čo? 100 kmh, 120 kmh, 130-140 , 200 kmh? Všetko na vodicak a ohrozenie hlavne ostatných aj seba. Držím palce.
Ako bolo napísane nie len s "prstom v ryti ale aj s celou rukou "to bude umazane....
Ako bolo napísane nie len s "prstom v ryti ale aj s celou rukou "to bude umazane....
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Nehledej problemy kde nejsou. Nasyp tam nejakou 5-50, vcas ji men a mas klid i rezervu. Muzes s tim jet na nakup i to nekde prohnat kde je bezpecno. Zamotas se do pismenek, cisel, zkratek, tabulek a zblbnes. Pizdec.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Jenom postřeh k Ravenolu RCS, mám jej už potřetí, celkově kolem 22t km najeto.
Proti běžným 5W40 je teplota oleje v zátěži nižší. Jinak žádný problém.
Proti běžným 5W40 je teplota oleje v zátěži nižší. Jinak žádný problém.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
moj názor je že tu niet čo riešiť.. Motor v dobrej kondícii, nežerie olej, nezažíva žiadne dlhotrvajúce a pravidelné tvrdé žmýkania každého kilowatu, je to nepreplňovaný JAP benzín o nízkom litrovom výkone.. umaže to akákoľvek kvalitná 5w-40 s výmenou do max 8tkm a vybavené. Letná "50" tu nemá reálne opodstatnenie, zbytočne nižšia čerpatelnosť a zvýšenie vnútorných odporov, čo má svoje nevýhody.
(ale už sa to tu len opakuje).
(ale už sa to tu len opakuje).
Naposledy upravil(a) kornel dne sob zář 28, 2019 8:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Dovolím si to uvést na pravou míru:
Tady jde spíš o to, zda není používání "závodního" oleje v normálním provozu kontraproduktivní, proněvadž ho téměr nikdy nedostaneš do režimu, pro který byl "konstruován", zato ho využíváš v režimu, pro který rozhodně určen není, tj. dlouhý výměnný interval.
A dále, tepelné zatížení agregátu s roztoucí rychlostí obvykle klesá, poněvadž celý motorový prostor je tím lépe odvětráván "náporem". Proto platí, že největší tepelné zatížení nastává při zdolávání horských pasů jetých za 1, 2, max. 3, a stále stylem "co to dá".
Odtud moje doporučení: vybrat dobrou 10W-40 a měnit po 5 tis. km.
Možnost použití všech těchto olejů se opravdu nijak nevylučuje, a to především proto, že to není o vůlích, ale o způsobu provedení honování válců a použití tomu odpovídajících pístních kroužků. A naopak, pokud to nemá honování a kroužky na oleje se sníženou HTHS viskozitou, nelze takové oleje používat.NO HITS píše:Ona je ta 0W-20 uvedena jen pro evropu, dal je tam uvedeno že motor vyžaduje A3 i A5 což je samo o sobě blbost, buď je dělán na menší vůle a vyžaduje A5/B5 , nebo na standartní a stačí A3/B3... Ale je to spíš kvůli použití těch eko olejů.
NO HITS píše:Věřím že RCS umaže i okruh/trackday, otázkou je jestli pak není ten olej hned na výměnu, i když byl předtím novej.
Tady jde spíš o to, zda není používání "závodního" oleje v normálním provozu kontraproduktivní, proněvadž ho téměr nikdy nedostaneš do režimu, pro který byl "konstruován", zato ho využíváš v režimu, pro který rozhodně určen není, tj. dlouhý výměnný interval.
Ani jedno problém není, o čemž svědčí absence chladiče oleje. Japonské vozy, resp. jejich motory s horkem fakt žádný problém nemívají, což potvrzuje používání na tepelnou bilanci velmi náročného systému nízkotlakého chlazení i obliba těchto vozů ve skutečně horkých oblastech planety.NO HITS píše:Jde mě zkrátka o ty těžší případy kdy se v létě při 35°C svezu ostřeji po okresce, nebo budu poskakovat v dlouhé koloně, pak to vypnu bez dochlazení (nebude jiná možnost), a toto prostě nastane hodněkrát během těch 8tkm. Olej mě to nežere, po proplachu BG, motor uvnitř čistej, chladič oleje resp. výměník olej-voda není.
Takhle jednoduché to není. Jestli něco svědčí o tepelném zatížení agregátu, tak to není skutečnost, že ventilátor na chladiči běží, ale jakou rychlostí běží a jak často spíná, zejména jestli vůbec běží. No a k tomu je třeba zohlednit i to, zda náhodou neběží jen kvůli klimatizaci, protože při sepnutí kompresoru klimy prostě běžet musí.dany01 píše:...je tam predsa ventilátor na chladiči... Neverím ze na okruhu by si dokázal hocijakú 5w40 olej uvariť, lebo to auto na okruh stavané nieje a tak nejdes aby si si ho sám zničil. Inak to lietanie po okreskach znamená čo? 100 kmh, 120 kmh, 130-140 , 200 kmh? Všetko na vodicak a ohrozenie hlavne ostatných aj seba...
A dále, tepelné zatížení agregátu s roztoucí rychlostí obvykle klesá, poněvadž celý motorový prostor je tím lépe odvětráván "náporem". Proto platí, že největší tepelné zatížení nastává při zdolávání horských pasů jetých za 1, 2, max. 3, a stále stylem "co to dá".
Odtud moje doporučení: vybrat dobrou 10W-40 a měnit po 5 tis. km.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Poslední odpověď mohu potvrdit. Loni při výjezdu Loiblpass,u cestou nahoru na čáru, pár aut stálo a asi vařilo. Chladící kapalina mi vyskočila na 102°C, oleji se také teplota vyšplhala o 10°C výše, byla určitě přes sto. Nahoře jsme dali pauzu, tak jsem nechal déle dochladit a cestou jsem i pustil topení aby trošku "ochladilo."
Při jízdě 230 km/h dle GPS na německé dálnici jsem měl vodu na max 94°C, za to olej ve vaně 121°C ovšem to bylo dobrých 60 km v levém pruhu a plyn na podlaze.
EDIT: Co se týče Ravenolu RCS, tak ten testoval sám Ravenol v BMW 4.4l V8 twin turbo, 10t km, kombinace dálnice a okruh a žádný problém.
To samé na oil-club.de. Jeden soukromník. Najeto 10t km, z toho 1000 km okruh a viskozita při 100°C stále suprových 14.22. zde odkaz.
https://oil-club.de/index.php?thread/45 ... nnstrecke/
Čili na nějaký interval výměny 10 tisíc km bude naprosto bez problémů.
Při jízdě 230 km/h dle GPS na německé dálnici jsem měl vodu na max 94°C, za to olej ve vaně 121°C ovšem to bylo dobrých 60 km v levém pruhu a plyn na podlaze.
EDIT: Co se týče Ravenolu RCS, tak ten testoval sám Ravenol v BMW 4.4l V8 twin turbo, 10t km, kombinace dálnice a okruh a žádný problém.
To samé na oil-club.de. Jeden soukromník. Najeto 10t km, z toho 1000 km okruh a viskozita při 100°C stále suprových 14.22. zde odkaz.
https://oil-club.de/index.php?thread/45 ... nnstrecke/
Čili na nějaký interval výměny 10 tisíc km bude naprosto bez problémů.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Do 100km/h tachometr, podle GPS je to do 92 (správnej rozměr gum), ale v otáčkách přes 4000.dany01 píše: Inak to lietanie po okreskach znamená čo? 100 kmh, 120 kmh, 130-140 , 200 kmh?
Pořád jsem nepochopil proč každej chápe, že užíváním okresky myslím rychlost vysoko nad limity. Mě upřímně nebaví jet rychle po rovině. Baví mě technická jízda v utáhlejších zatáčkách, ovšem v limitech předvídavosti
Nakonec jsem tam chlazení oleje (výměník) objevil. Ono futro na olejovou vložku je zároveň ten výměník. Za mystifikaci se omlouvám
Takže jestli to chápu, 8tkm je moc dlouhý výměnný interval pro např Rxx oleje od ravenol , ideál je okolo tech 5 tkm?Jerry3 píše: Tady jde spíš o to, zda není používání "závodního" oleje v normálním provozu kontraproduktivní, proněvadž ho téměr nikdy nedostaneš do režimu, pro který byl "konstruován", zato ho využíváš v režimu, pro který rozhodně určen není, tj. dlouhý výměnný interval.
Mám teď po výměně za ten "zimní" Ravenol VST. Při výjezdu ze zvedáku auto mělo lehkej bilej kouř - olej (venku bylo 16°C). Předpokládám že to bylo dočasně než se smíchanej starej olej s novým pořádně vyměnil na kruzích a stěnách válců za čistej novej, po rozjetí to během 50m přestalo a pak už nic. Uvidím pak při studeným startu, ale jsem z toho trochu nervózní.
Nakonec u Ravenolu MTF-2 nevidím rozdíl oproti té Tutele Car Technyx, řekl bych že synchrony na 1 a 2 už budou mít to nej za sebou. Uvidím jak v týdnu ráno padnou teploty pod 10°C
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
RCS od Ravenolu, a i další z řady racing, dají 10 tisíc km v pohodě.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
kontraproduktívny , ze je zbytočne ho tam dávať lebo ho jazdou nevieš dostať , "aj tvojou 100 kmh po okreskach hoci aj pri 4 tis. " do stadia kedy to ma význam pre motor- nevyužijes jeho potenciál.zavodne motory idu plnú paľbu cely čas závodu, v úrovni obmedzovaca. Kľudne postačí aj obyčajný olej , či vymenis 5 tis, 8 tis , 10 tis je na tebe, záleží na tvojej " olejovej uchylke".Moja , kolegova skusenost bola - hranica 8 tis , kedy už olej mal podľa všetkého dosť a potom už pomaly ho motor papal. Do 10 tis cca 0,2 -0,3 dcl. Jazda len diaľnice 130 + , žiadne skakacky.Mením roky ako znalci dookola píšu po 10 tis. jedno či LL olej 5w30 alebo 5w40. Za mesiac mam na 5w30 AM-L 8 tis. km, za dva 10 tis. napíšem ako sa ukázal Shell, ale dám 5w40 na 10 tis samozrejme. Ale zas je to nový motor , čo ale nič nezaručuje......
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
ako uz reagovali vyssie, aditiva maju svoju aktivacnu teplotu.