Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Pitris »

Já mít vyšší spotřebu oleje :P tak jezdím bez váhání RSE 10w50. Ale můj motor tuto SAE nepotřebuje, tak na léto jezdím dobrou 10w40, která to v pohodě mázne, i když nad 5-ti t.ot. jsem častěji než pod dvěma :twisted: V zimě jezdím kratší jízdy, proto 5w40. Ten RSE je jeden z nej olejů v této SAE na "racing" jízdy, ale v létě 10w stačí.
Navíc ještě (nevím jak Mazda, ale) Honda má o pár stupňů nižší provozní teplotu (v) motoru než jiní....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od NO HITS »

Pitris: Nepřijet, do jara ještě času dost :D
Já mám teď pocitově dostatek výkonu tak do červenýho pole nemám potřebu chodit tak často při předjíždění jak u almery , kterou jsem musel držet furt v otáčkách :twisted: . Jinak mazda olej nežere, takže vybírám spíš řidší varianty, pokud to ten RCS ustojí jak teplotně tak nájezdem, nebudu mít problém ho použít
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Shi »

NO HITS píše:Tak teda RCS . Teď se dívám že má ze jmenovaných nejnižší noak % ... dá se tomu trochu věřit nebo je to jen marketingová norma ?
RCS umaže i auto na závodním okruhu ...
Jinak motoru udělá nejlíp co neřidší olej, který s rezervou udrží předepsané tlaky, protože hustý olej má menší průtok a proto taky hůř chladí motor. Ve výsledku při použití xw-50 lze prý pozorovat až o 15 stupňů vyšší provozní teploty oleje, než při použití xw-30.

Jinak co se týče poklesu viskozity tak doporučuji tuto prezentaci - zhruba v půlce je tam zajímavý graf:
https://www.ravenol.de/fileadmin/conten ... ation_.pdf

Nicméně už jsem tu kdysi psal, proč bych si Racingový olej do auta na běžné ježdění nedal a domnívám se, že Ravenol VST 5w-40 v běžném provozu v motoru, který snese i 0w-20, utavit prakticky nelze.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Pitris »

Nejsem si jist zda-li je v tomto motoru (už) 0w20 použitelná, nicméně jestli není vyšší spotřeba oleje, je "čtyřicítka" (včas měněná) plně dostačující v podstatě za jakýchkoliv podmínek.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od NO HITS »

Ona je ta 0W-20 uvedena jen pro evropu, dal je tam uvedeno že motor vyžaduje A3 i A5 což je samo o sobě blbost, buď je dělán na menší vůle a vyžaduje A5/B5 , nebo na standartní a stačí A3/B3... Ale je to spíš kvůli použití těch eko olejů.

Věřím že RCS umaže i okruh/trackday, otázkou je jestli pak není ten olej hned na výměnu, i když byl předtím novej.

Jde mě zkrátka o ty těžší případy kdy se v létě při 35°C svezu ostřeji po okresce, nebo budu poskakovat v dlouhé koloně, pak to vypnu bez dochlazení (nebude jiná možnost), a toto prostě nastane hodněkrát během těch 8tkm. Olej mě to nežere, po proplachu BG, motor uvnitř čistej, chladič oleje resp. výměník olej-voda není.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od dany01 »

Už Ti to tu bolo napísane , či to moc neprezivas s tym olejom. Byt to auto s nejakým super výkonným motorom, ktoré by bolo aj tak vyuzivane, tak by som chápal tak veľkú starosť o olej. Ale pri bežnom aute riešiť či je 35 stupňov vonku, alebo stojím v zápche- je tam predsa ventilátor na chladiči... Neverím ze na okruhu by si dokázal hocijakú 5w40 olej uvariť, lebo to auto na okruh stavané nieje a tak nejdes aby si si ho sám zničil. Inak to lietanie po okreskach znamená čo? 100 kmh, 120 kmh, 130-140 , 200 kmh? Všetko na vodicak a ohrozenie hlavne ostatných aj seba. Držím palce.
Ako bolo napísane nie len s "prstom v ryti ale aj s celou rukou "to bude umazane....
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Pedro »

Nehledej problemy kde nejsou. Nasyp tam nejakou 5-50, vcas ji men a mas klid i rezervu. Muzes s tim jet na nakup i to nekde prohnat kde je bezpecno. Zamotas se do pismenek, cisel, zkratek, tabulek a zblbnes. Pizdec.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od PavelRS »

Jenom postřeh k Ravenolu RCS, mám jej už potřetí, celkově kolem 22t km najeto.

Proti běžným 5W40 je teplota oleje v zátěži nižší. Jinak žádný problém.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1764
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od kornel »

moj názor je že tu niet čo riešiť.. Motor v dobrej kondícii, nežerie olej, nezažíva žiadne dlhotrvajúce a pravidelné tvrdé žmýkania každého kilowatu, je to nepreplňovaný JAP benzín o nízkom litrovom výkone.. umaže to akákoľvek kvalitná 5w-40 s výmenou do max 8tkm a vybavené. Letná "50" tu nemá reálne opodstatnenie, zbytočne nižšia čerpatelnosť a zvýšenie vnútorných odporov, čo má svoje nevýhody.
(ale už sa to tu len opakuje).
Naposledy upravil(a) kornel dne sob zář 28, 2019 8:18, celkem upraveno 1 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Jerry3 »

Dovolím si to uvést na pravou míru:
NO HITS píše:Ona je ta 0W-20 uvedena jen pro evropu, dal je tam uvedeno že motor vyžaduje A3 i A5 což je samo o sobě blbost, buď je dělán na menší vůle a vyžaduje A5/B5 , nebo na standartní a stačí A3/B3... Ale je to spíš kvůli použití těch eko olejů.
Možnost použití všech těchto olejů se opravdu nijak nevylučuje, a to především proto, že to není o vůlích, ale o způsobu provedení honování válců a použití tomu odpovídajících pístních kroužků. A naopak, pokud to nemá honování a kroužky na oleje se sníženou HTHS viskozitou, nelze takové oleje používat.
NO HITS píše:Věřím že RCS umaže i okruh/trackday, otázkou je jestli pak není ten olej hned na výměnu, i když byl předtím novej.

Tady jde spíš o to, zda není používání "závodního" oleje v normálním provozu kontraproduktivní, proněvadž ho téměr nikdy nedostaneš do režimu, pro který byl "konstruován", zato ho využíváš v režimu, pro který rozhodně určen není, tj. dlouhý výměnný interval.
NO HITS píše:Jde mě zkrátka o ty těžší případy kdy se v létě při 35°C svezu ostřeji po okresce, nebo budu poskakovat v dlouhé koloně, pak to vypnu bez dochlazení (nebude jiná možnost), a toto prostě nastane hodněkrát během těch 8tkm. Olej mě to nežere, po proplachu BG, motor uvnitř čistej, chladič oleje resp. výměník olej-voda není.
Ani jedno problém není, o čemž svědčí absence chladiče oleje. Japonské vozy, resp. jejich motory s horkem fakt žádný problém nemívají, což potvrzuje používání na tepelnou bilanci velmi náročného systému nízkotlakého chlazení i obliba těchto vozů ve skutečně horkých oblastech planety.

dany01 píše:...je tam predsa ventilátor na chladiči... Neverím ze na okruhu by si dokázal hocijakú 5w40 olej uvariť, lebo to auto na okruh stavané nieje a tak nejdes aby si si ho sám zničil. Inak to lietanie po okreskach znamená čo? 100 kmh, 120 kmh, 130-140 , 200 kmh? Všetko na vodicak a ohrozenie hlavne ostatných aj seba...
Takhle jednoduché to není. Jestli něco svědčí o tepelném zatížení agregátu, tak to není skutečnost, že ventilátor na chladiči běží, ale jakou rychlostí běží a jak často spíná, zejména jestli vůbec běží. No a k tomu je třeba zohlednit i to, zda náhodou neběží jen kvůli klimatizaci, protože při sepnutí kompresoru klimy prostě běžet musí.

A dále, tepelné zatížení agregátu s roztoucí rychlostí obvykle klesá, poněvadž celý motorový prostor je tím lépe odvětráván "náporem". Proto platí, že největší tepelné zatížení nastává při zdolávání horských pasů jetých za 1, 2, max. 3, a stále stylem "co to dá".

Odtud moje doporučení: vybrat dobrou 10W-40 a měnit po 5 tis. km. :wink:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od PavelRS »

Poslední odpověď mohu potvrdit. Loni při výjezdu Loiblpass,u cestou nahoru na čáru, pár aut stálo a asi vařilo. Chladící kapalina mi vyskočila na 102°C, oleji se také teplota vyšplhala o 10°C výše, byla určitě přes sto. Nahoře jsme dali pauzu, tak jsem nechal déle dochladit a cestou jsem i pustil topení aby trošku "ochladilo."

Při jízdě 230 km/h dle GPS na německé dálnici jsem měl vodu na max 94°C, za to olej ve vaně 121°C ovšem to bylo dobrých 60 km v levém pruhu a plyn na podlaze. :twisted:

EDIT: Co se týče Ravenolu RCS, tak ten testoval sám Ravenol v BMW 4.4l V8 twin turbo, 10t km, kombinace dálnice a okruh a žádný problém.

To samé na oil-club.de. Jeden soukromník. Najeto 10t km, z toho 1000 km okruh a viskozita při 100°C stále suprových 14.22. zde odkaz.

https://oil-club.de/index.php?thread/45 ... nnstrecke/

Čili na nějaký interval výměny 10 tisíc km bude naprosto bez problémů.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od NO HITS »

dany01 píše: Inak to lietanie po okreskach znamená čo? 100 kmh, 120 kmh, 130-140 , 200 kmh?
Do 100km/h tachometr, podle GPS je to do 92 (správnej rozměr gum), ale v otáčkách přes 4000.
Pořád jsem nepochopil proč každej chápe, že užíváním okresky myslím rychlost vysoko nad limity. Mě upřímně nebaví jet rychle po rovině. Baví mě technická jízda v utáhlejších zatáčkách, ovšem v limitech předvídavosti ;-)

Nakonec jsem tam chlazení oleje (výměník) objevil. Ono futro na olejovou vložku je zároveň ten výměník. Za mystifikaci se omlouvám ;-)
Jerry3 píše: Tady jde spíš o to, zda není používání "závodního" oleje v normálním provozu kontraproduktivní, proněvadž ho téměr nikdy nedostaneš do režimu, pro který byl "konstruován", zato ho využíváš v režimu, pro který rozhodně určen není, tj. dlouhý výměnný interval.
Takže jestli to chápu, 8tkm je moc dlouhý výměnný interval pro např Rxx oleje od ravenol , ideál je okolo tech 5 tkm?


Mám teď po výměně za ten "zimní" Ravenol VST. Při výjezdu ze zvedáku auto mělo lehkej bilej kouř - olej (venku bylo 16°C). Předpokládám že to bylo dočasně než se smíchanej starej olej s novým pořádně vyměnil na kruzích a stěnách válců za čistej novej, po rozjetí to během 50m přestalo a pak už nic. Uvidím pak při studeným startu, ale jsem z toho trochu nervózní.

Nakonec u Ravenolu MTF-2 nevidím rozdíl oproti té Tutele Car Technyx, řekl bych že synchrony na 1 a 2 už budou mít to nej za sebou. Uvidím jak v týdnu ráno padnou teploty pod 10°C
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od PavelRS »

RCS od Ravenolu, a i další z řady racing, dají 10 tisíc km v pohodě.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od dany01 »

kontraproduktívny , ze je zbytočne ho tam dávať lebo ho jazdou nevieš dostať , "aj tvojou 100 kmh po okreskach hoci aj pri 4 tis. " do stadia kedy to ma význam pre motor- nevyužijes jeho potenciál.zavodne motory idu plnú paľbu cely čas závodu, v úrovni obmedzovaca. Kľudne postačí aj obyčajný olej , či vymenis 5 tis, 8 tis , 10 tis je na tebe, záleží na tvojej " olejovej uchylke".Moja , kolegova skusenost bola - hranica 8 tis , kedy už olej mal podľa všetkého dosť a potom už pomaly ho motor papal. Do 10 tis cca 0,2 -0,3 dcl. Jazda len diaľnice 130 + , žiadne skakacky.Mením roky ako znalci dookola píšu po 10 tis. jedno či LL olej 5w30 alebo 5w40. Za mesiac mam na 5w30 AM-L 8 tis. km, za dva 10 tis. napíšem ako sa ukázal Shell, ale dám 5w40 na 10 tis samozrejme. Ale zas je to nový motor , čo ale nič nezaručuje......
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od pepoh »

ako uz reagovali vyssie, aditiva maju svoju aktivacnu teplotu.
Odpovědět