Mazda 6, 2,0 MZR-CD 100kW combi, r.v.2005, naj.140 000 km

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Mazda 6, 2,0 MZR-CD 100kW combi, r.v.2005, naj.140 000 km

Příspěvek od mipesa »

Nazdárek hoši.
Mám na Vás skromný dotázek ohledně výše zmíněného vozu.Mám možnost ho koupit za hodně slušný peníz z Německa, kde jsem byl na kšeftu a tam jsem se setkal s klukem, co ho prodává.Já osobně nemám s Mazdou moc zkušeností, ale myslím si, že to není špatný auťák, je to pro mýho kluka.Já jsem se s ním svezl a to auto mi sedí.Interiér je pestrý, prostorný, ovládání auta je slušné, jízdní vlastnosti to samé.jsem v podstatě rozhodnutý jen bych chtěl na okraj vědět určité poznatky jestli nějaké máte.jen mě prosím nekrmte tím- můj kámoš slyšel atd.O určitých bolestech už něco vím, ale čím více, tím lépe a čím méně, tím ještě lépe.
Asi už se zde o Mazdě 6 někdo zmiňoval, ale nevím v jaké souvislosti, zkusím ještě pohledat.Zatím díky.
modelář

Příspěvek od modelář »

Problémy s tekoucím okruhem posilovače řízení - obvykle vyřešeno ještě v záruce výměnou čerpadla. Opakované problémy s prázdným okruhem klimatizace - doslova děravé hliníkové trubky v důsledku koroze ve styku s pryžovými úchytkami! Příšerně reznoucí brzdové kotouče, hlavně zadní. Špatně přístupná olejová vana při výměně oleje - nedělený, celoplošný spodní kryt motorového prostoru bez jakéhokoli otvoru pro vypuštění oleje. K tomu prakticky nevyměnitelný olejový filtr - kvůli klesajícímu agregátu v silentblocích se filtr časem nedá protáhnout jedinou možnou cestou. Pokud nemá xenony, jsou v tlumených světlech žárovky H1, které velmi často odcházejí a jsou jen obtížně vyměnitelné. Plastové a textilní díly v interiéru náchylné na ulomení, poškrábání a nevyčistitelné zašpinění. Z hlediska geometrie pákoví závěsů pohonu stěračů nedořešená "předělávka" na pravostranný provoz, což se projevuje potížemi s optimálním postavením pravého ramene stěrače vůči sklu. Zadní náprava s poněkud problematickými jízdními vlastnostmi, naopak přední náprava špičková, s tzv. dvojitým poloměrem rejdu. Vstřikování s údajně (zde bez vlastní zkušenosti - během 120 tis. km se žádné problémy nevyskytly) několika "magickými" hranicemi, které - pokud se je podaří překonat - určují výhled další životnosti: pokud to přežilo bez újmy hranici 120 tis. km, mělo by snad vydržet bez problémů dalších 40 tis. km. Vestavěné přídavé topení Webasto, a to aniž by se tím výrobce nějak chlubil, bohužel nepracující v nezávislém režimu - onu "nezávislost" bylo třeba při objednání dokoupit ve formě poměrně mastného příplatku.

Můj osobní závěr: Japonský průměr, ve srovnání s Evropou silný nadprůměr.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ještě dodatek specificky k verzi kombi: často stržená pružina v roletce krytu zavazadlového prostoru - z finančního hlediska neřešitelná věc, neboť cena nové je zcela mimo čas a prostor...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Mám tady Auto Tip a podle němců v dlouhodobém testu na 100 000Km a po následné rozborce se umístila na 2.místě, jednalo se o Mazdu 6 1,8MZR.
Nadpis zní: "Pověst nelhala".
Vytkli ji jen příliš šetrnou antikorozku na předku vozidla. Jinak to je velice pozitivní recenze.Zpátečka měla větší otlaky, prý z necitilivého řazení. Zato opotřebení válců, pístů jenom dvě tisíciny mm.
barkyss

Příspěvek od barkyss »

mnohem lépe ti v tomhle poslouží tyto stránky!
http://autorecenze.centrum.cz/

tak zadej vozítko a mužeš číst.
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Mám tady Auto Tip a podle němců v dlouhodobém testu na 100 000Km a po následné rozborce se umístila na 2.místě, jednalo se o Mazdu 6 1,8MZR.
Nadpis zní: "Pověst nelhala".
Vytkli ji jen příliš šetrnou antikorozku na předku vozidla. Jinak to je velice pozitivní recenze.Zpátečka měla větší otlaky, prý z necitilivého řazení. Zato opotřebení válců, pístů jenom dvě tisíciny mm.
Šlo o 1,8 BENZÍN! Jinak převodovky Mazdy 6 umožňují jako jedny z mála řadit zpátečku při dopředném pohybu vozu, což se samozřejmě nemá, ale mnoho řidičů na to hřeší. Poněkud nezvyklé je, že trojka není přesně proti čtyřce a naopak, což je rovněž unikát.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

V Mazdách se vůbec nevyznám, ale jestli benzín nebo diesel, tak kastle je snad stejná ne? Stejně tak většina výbavy...
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Jo díky za názory, beru na vědomí, už jsem jednu dneska zkouknul detajlněji a není to žádná hrůza.ten filtr jak píše modelář je teda pocuc, ale existuje užší verze pro zkrácenou výměnu.Uvidíme provozem.K dílům přístup mám a mám i známého v Německu v Mazdě, takže v tom problém nevidím.
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:V Mazdách se vůbec nevyznám, ale jestli benzín nebo diesel, tak kastle je snad stejná ne? Stejně tak většina výbavy...
Mně šlo o to, že test na 100 tis. km je především o spolehlivosti. A z tohoto hlediska má rozhodně lepší předpoklady benzínový motor, a to např. i z hlediska namáhání přední nápravy, převodovky atd.
modelář

Příspěvek od modelář »

mipesa píše:Jo díky za názory, beru na vědomí, už jsem jednu dneska zkouknul detajlněji a není to žádná hrůza.ten filtr jak píše modelář je teda pocuc, ale existuje užší verze pro zkrácenou výměnu.Uvidíme provozem.K dílům přístup mám a mám i známého v Německu v Mazdě, takže v tom problém nevidím.
Prostě na základě mé reakce alespoň víš, na co se zaměřit, event. se na tom točit při licitaci o ceně. A olej. filtry si nakup do foroty, neboť v ČR je pro daný motor ze slušných značek k mání pouze ten velký Bosch made in South Africa. Rovněž nezapomeň, že by v každém případě bylo dobré vyměnit i palivový, ale tady se rozhodně přimlouvám za originál!
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

modelář píše:
mipesa píše:Jo díky za názory, beru na vědomí, už jsem jednu dneska zkouknul detajlněji a není to žádná hrůza.ten filtr jak píše modelář je teda pocuc, ale existuje užší verze pro zkrácenou výměnu.Uvidíme provozem.K dílům přístup mám a mám i známého v Německu v Mazdě, takže v tom problém nevidím.
Prostě na základě mé reakce alespoň víš, na co se zaměřit, event. se na tom točit při licitaci o ceně. A olej. filtry si nakup do foroty, neboť v ČR je pro daný motor ze slušných značek k mání pouze ten velký Bosch made in South Africa. Rovněž nezapomeň, že by v každém případě bylo dobré vyměnit i palivový, ale tady se rozhodně přimlouvám za originál!
Určitě, já to mám tak nějak v plánu to nakoupit všechno v Německu.Ono to výjde i levněji.
jinak jsem se informoval na leasing na Š.Oct.II Fase a docela jsem valil bulvy jaké jsou podmínky tam a u nás a i nákupní ceny.To si z nás tady dělaj normálně prdel.
modelář

Příspěvek od modelář »

No a co tady furt píšu?! A ještě je mi za to nadáváno...
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

modelář píše:No a co tady furt píšu?! A ještě je mi za to nadáváno...
... na tvém místě, bych se vzbouřil, a vyprovokoval povstání :lol: :lol: :lol:
nedej se...
modelář

Příspěvek od modelář »

Když ono je to hlavně o tom, co všechno si ještě nechá průměrný český zákazník líbit. Zřejmě úplně všechno...
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Jak se asi můžeš přesvědčit sám, tak si toho nechá líbit dost a věř tomu, že to ještě nějakou dobu potrvá, to je ale špatně.Bohužel.
Odpovědět