Max. pracovní teplota oleje
Moderátor: Colommbo
Max. pracovní teplota oleje
Zdravím
Moc bych potřeboval bych vědět, jaká je max. přípustná pracovní teplota běžných motorových olejů, např. Paramo M7ADSIII a podobných ? Před 25ti lety se proi tehdejší oleje udávalo asi 135°C, ale to je už hodně dávno
Díky za každou odpověď
Moc bych potřeboval bych vědět, jaká je max. přípustná pracovní teplota běžných motorových olejů, např. Paramo M7ADSIII a podobných ? Před 25ti lety se proi tehdejší oleje udávalo asi 135°C, ale to je už hodně dávno
Díky za každou odpověď
Asi se jedná o Tatru ?
Předpokládám , že se jedná o teplotu na olejovém čidle.
U ostatních částí motoru jsou dosahovány i vyšší teploty oleje. Ta teplota se dramaticky nezměnila, při vyšší teplotě se snižuje viskozita oleje a může docházet k trhání mazacího filmu.
Vysoká teplota jakéhokoliv oleje urychluje stárnutí oleje a tím snižuje jeho životnost .
Diskuze zde : http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ht=teplota
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ht=teplota
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ht=teplota
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ht=teplota
Předpokládám , že se jedná o teplotu na olejovém čidle.
U ostatních částí motoru jsou dosahovány i vyšší teploty oleje. Ta teplota se dramaticky nezměnila, při vyšší teplotě se snižuje viskozita oleje a může docházet k trhání mazacího filmu.
Vysoká teplota jakéhokoliv oleje urychluje stárnutí oleje a tím snižuje jeho životnost .
Diskuze zde : http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ht=teplota
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ht=teplota
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ht=teplota
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ht=teplota
Teplota oleje ve vane neni tim spravnym meritkem zatizeni oleje. Dulezite je drzet teplotu na prvnim pistnim krouzku pod teplotou cca 230st.C. Pokud tedy zachovate bez vyraznych zmen puvodni konstrukci motoru, bude ta teplota 120 ve vane OK. Pokud ale pujde vykon nahoru, zvetsi se i teplotni spad a bude nutne bud lepe chladit, nebo drzet teplotu niz. Jenze takhle "radit" od stolu je jak strelba naslepo.
[/code]
[/code]
Ale ne v normálním běžném motoru. Tam je provozní teplota (záleží na tom kterém modelu) asi od 80-ti do 110-ti°C. A na tuto teplotu je motor přizpůsoben. Pokud by se Ti povedlo zvednout provozní teplotu dlouhodobě na 125°C, myslím si, že dřív, než co olej, Tě bude zajímat, kde máš hasičák , protože "něco" v motoru odejde.....Na takovou teplotu je potřeba motor upravit jinak, než jen dát jiný termostat a chladivo.....skritek píše:Nekde jsem cetl ze motor ma nejvetsi vykon pri teplote 125 stupnu C jestlize zmenim chladivo a termostat a budu motor ohrivat na 125 stupnu co na to olej?
Nejvetsi problem bude ta teplota 125°C pro chladivo. U vodni baze chladiva by tato teplota znamenala provozni tlak v chladici min. 0,15MPa plus rezervy. A to bude podle meho hlavni problem.skritek píše:Nekde jsem cetl ze motor ma nejvetsi vykon pri teplote 125 stupnu C jestlize zmenim chladivo a termostat a budu motor ohrivat na 125 stupnu co na to olej?
Jinak mate pravdu, zvysenim teploty motoru roste ucinnost a tedy i vykon.
Olejova napln je problemem predevsim na nejteplejsich mistech motoru. Teplota techto kritickych mist vsak ma malo spolecneho s teplotou oleje ve vane.
Vysokou teplotou v olejove vane se urychluje oxidace a odpar oleje, coz resi castecne moderni technologie vyroby oleju. Technikym resenim je chladic oleje.
Ano, chladici kapaliny maji pri optimalni koncentraci bod varu mirne zvyseny. Pri bezne pouzivanych koncentracich na cca 105st.C a pri pomeru 1:1 az na 110st.C. S dalsim zvysovanim koncentrace rychle roste viskozita kapaliny, snizuje se tepelna vodivost i tepelna kapacita.
Ovsem intenzivne ohrivane casti motoru v duledku omezene tepelne vodivosti a tepelne kapacity kapaliny (merneho tepla) vytvareji lokalne teplejsi mista. Na tech by bez dostatecneho navyseni tlaku v chladicim okruhu dochazelo k vytvareni parnich polstaru a k prehrivani.
Souhlavim vsak s tvrzenim, ze zvysovani teploty chladici kapaliny neni idealni cesta ke zvyseni vykonu motoru.
PS: k Vami uvadenemu produktu jsem nenasel technicky list ani popis parametru. Reklamni letaky uvadeji pripustne teploty chladiciho okruhu do 110st.C (mysleno zrejme uzavreny tlakovy okruh)
Ovsem intenzivne ohrivane casti motoru v duledku omezene tepelne vodivosti a tepelne kapacity kapaliny (merneho tepla) vytvareji lokalne teplejsi mista. Na tech by bez dostatecneho navyseni tlaku v chladicim okruhu dochazelo k vytvareni parnich polstaru a k prehrivani.
Souhlavim vsak s tvrzenim, ze zvysovani teploty chladici kapaliny neni idealni cesta ke zvyseni vykonu motoru.
PS: k Vami uvadenemu produktu jsem nenasel technicky list ani popis parametru. Reklamni letaky uvadeji pripustne teploty chladiciho okruhu do 110st.C (mysleno zrejme uzavreny tlakovy okruh)