Manuál nebo automat

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Jezevcik »

Harry píše:
Tomas-SA píše:No, hej.. Kto ma prachy na take auto, ten ma prachy aj na opravy automatu :D
Ještě jsem neslyšel, ani nečetl, že by někdo na Subaru opravoval automat.
Harry, asi víš o mé náklonnosti k japonským autům.Ani já jsem neslyšel, že by se někomu porouchal automat od Subaru, ale na vlastní oči jsem viděl něco jiného, možná ještě podivnějšího.Proti mě jel starý Favorit, který na laně táhl moderní Outback Legacy.Jedná se o vozy z opačných pólů všech statistik spolehlivosti :D
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Jezevcik píše: Harry, asi víš o mé náklonnosti k japonským autům.Ani já jsem neslyšel, že by se někomu porouchal automat od Subaru, ale na vlastní oči jsem viděl něco jiného, možná ještě podivnějšího.Proti mě jel starý Favorit, který na laně táhl moderní Outback Legacy.Jedná se o vozy z opačných pólů všech statistik spolehlivosti :D
Jezevčíku, nevím, co na to odpovědět. :lol:
I mezi Subaristy se najdou tupci. Je to samostatná skupina fandící ošklivým autům pro jejich vynikající jízdní vlastnosti. (Já zas tak zuřivý Subarista nejsem, dívám se na všechna auta pokud možno, objektivně.)
Lidé tam doslova kurví manuální převodovky hrubým rychlým řazením. Volí nevhodné oleje, a pak se diví, že po dlouhé rychlé štrece jim v motoru schází olej, a tak dále, mohl bych psát ještě půl hodiny. :wink: Mnozí zpočátku nemají základní vědomosti o zacházení s AT. (Proto mám plno dotazů na SZ i na fóru.)
Otázkou je, zda tažený Outback byl s AT, nebo s MT, ale na tom tak nezáleží, mohl mít třeba uvařený motor; i to se stává, Bohu žel....
Abych byl upřímný a pravdomluvný: předevčírem mi volal kamarád od Mikulova, že mu jeho Outback 3,0 dává při svižné jízdě při přeřazení automatem nahoru tvrdé rány. Bude to řešit koupí starší, dobré AT od Petra V. z KLadna, který má vrakoviště Subaru. Přijde jej to na 15 až 20 tis. Kč.
Ovšem zde se jedná o auto z roku 2003, které má najeto přes 300 tkm, a jehož je on 4. majitelem.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

On se i v manuální, i v automatické "kvaltkisně" může u jakékoliv značky objevit problém.
Otázkou je kdy :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Harry píše:Lidé tam doslova kurví manuální převodovky hrubým rychlým řazením.
Vzpomínám na báječnýho učitele v kolínský autoškole (1976), který nás tehdy ještě na Š100 učil řadit stylem raz-dva. Dodržuju to dodnes... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Tomas-SA

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Tomas-SA »

To som nepochopil. To dodnes jazdis len na dvoch rychlostiach ? :) Spiatocku snad pouzivas...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

Řazení tzv. "na dvě doby". Vyřadit - pauzička - zařadit. To pamatuji z autoškoly v roce 1989 i já.
Je to jeden z předpokladů delší výdrže převodového ústrojí :wink: A když k tomu přidáš i meziplyn :wink:

A dovolím si "trochu na vysvětlenou" zde citovat příspěvek jednoho Pana Řidiče :wink:
je to především o citu pro ten který vůz a tu kterou převodovku! Jenže mi stále připadá jednodušší použít příkladu "na-dvě-doby" k vysvětlování, o co vůbec jde, než vysvětlovat, co je to cit pro potřeby stroje. A že ten cit většině dnešních absolventů autoškol chybí, je právě důsledkem toho, že jim nikdy nikdo neřekl o "dvou dobách", tím méně pak o potřebě alespoň trochu srovnat otáčky předlohy a klikovky a tím ulehčit práci synchronům a spojce tím meziplynem. Samozřejmě stále platí, že některé převodovky si nechají líbit mnohé, jiné holt vyžadují více citu,....přičemž při řazení na dvě doby směrem nahoru je zátah motoru po přeřazení citelně větší, než když přeřadím co nejrychleji (což samozřejmě rovněž jde), a pak musím počkat, až si to ŘJ motoru přebere....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Já dělal autoškolu v r. 1964 u ČSAD v Praze, Na Florenci. Jezdili jsme pouze s autobusem Praga RNDA, a kdybychom neřadili nahoru s dvojitým vyšlápnutím spojky /spojka, "N", spojku pustit, a šlápnout znova , a zařadit výš/ nebo dolů s meziplynem /totéž ale v "N" se při povolené spojce přidá plyn/, tak by jsme tu skříň rozbili, jezdit se nenaučili a zkoušky nesložili. :wink:
Na motocyklu nás nikdo jezdit neučil, to jsme se museli naučit sami. Pak jsme, při zkouškách před komisařem předváděli, jak to umíme. Na obyčejném Jawa péráku, na kterém řada z nás nikdy neseděla, bez instruktora za sebou..... :lol: ŘP mi stál 50,- Kčs + asi 20,- Kčs za fotky. :D
Tohle všichni zvládli, horší to bylo s theorií automobilu pro ty co nebyli od řemesla (truhlář, kovář a úřednice).
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Pitris píše:On se i v manuální, i v automatické "kvaltkisně" může u jakékoliv značky objevit problém.
Otázkou je kdy :?:
Ale může.
Otázkou je, jak je s nimi zacházeno, jaké jsou v nich náplně, a hlavně kdo tahá za klacek. :!: :wink:
Pokud je vše v pořádku, tak je to velmi málo pravděpodobné. :wink:
Viz Ty, já, nebo třeba Colommbo. :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

To je ale "škola" těch starých mašin :wink: Já tedy dělal autoškolu "už" na Pragovce V3S, ale tam to chtělo řadit nahoru s dvojím vyšlápnutím spojky a dolů s meziplynem taky. Byla to dobrá průprava.
A v městských autobusech Karosa 734 - byť už se to nemuselo, jsem tak řadil taky.
Když ale oni teď ti mladí draci raději pádla pod volantem....a někteří se šaltpákou už ani neumí :cry:

Na motorce já začínal na dvaapůli kývačce :wink: I tam se už dalo řadit bez zmáčknutí spojkové páčky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
v.vilik

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od v.vilik »

Pitris píše: Na motorce já začínal na dvaapůli kývačce :wink: I tam se už dalo řadit bez zmáčknutí spojkové páčky.
Ona totiž měla tvz. automatické vystavování spojky. Na hřídeli řadící páky byl takový segment, který vystavil spojku, pokud jsi šlápl na páku dolu, nebo nahoru. Kromě toho, že jsi nemusel mačkat páčku na řídítkách se s tím dalo při troše šikovnosti dokonce i rozjíždět, pokud prasklo lanko od spojky. A to se stávalo docela často.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od bjukemen »

..tak nam sa bohuzial v alfe uz vysypal japonsky Aisin tak je v servise, som zvedavy co to bude za palka..ked autom tak jedine novy z obchodu lebo jazdenka to je macka vo vreci... :? :evil:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

v.vilik píše:Ona totiž měla tvz. automatické vystavování spojky. Na hřídeli řadící páky byl takový segment, který vystavil spojku, pokud jsi šlápl na páku dolu, nebo nahoru.
Ano, byla to dobrá věc, a mám pocit, že to byl patent Jawy - už v padesátých letech měla Jawa v podstatě předchůdce automatu. A přitom to byla jednoduchá věc: tyčka, rolna a ten segment.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Byl to patent Jawy.
Jenže si ho patřičně tehdejší vláda neošetřila , patentování se jí zdálo drahé, takže to kde kdo pak okopíroval.
Když zkonstruovala Jawa absoutně automatickou spojku, už s patentováním neváhali, a velmi brzi to koupili Japonci. :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Tomas-SA

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Tomas-SA »

Nedavno som tu pisal o tom, ze sa chystam kupit Audi TT. Ale...
Dnes som narazil na jednu Audi A4, ktora sa mi strasne zapacila a zrejme aj zrusi vsetky moje snahy o TT-cko. Ta A4ka je fakt pekna. Interier ako novy. Este som ju nebol pozriet nazivot, ale chystam sa.
Je to 3.0 V6 220PS Quattro Automat
Ma ale jednu obrovsku nevyhodu a tou je automat prave. Ja fakt som nechcel ist do automatu. Co sa tyka jazdenia, tak by to bola parada. Ale brat macku vo vreci a potom tlacit abnormalne peniaze do oprav prevodovky sa mi zrovna nechce. Mam uz jeden automat na krku, ktory vkuse opravujem [Wrangler] a dalsi by som nechcel riesit. tento automat je konkretne tiptronic.
Chcel by som sa preto informovat o tom, ci je velky risk kupovat taketo auto s automatickou prevodovkou. Resp. na co davat pozor pri kupe. Mechanik mi vravel, ze stav automatickej prevodovky pri kupe tazko otestovat, ze to sa moze ukazat casom - alebo ze to predavajuci mohol trochu prefackat, aby sa tvarila, ze je OK a neskor sa zacne kazit. Preto ma zaujima, ako by ste postupovali pri kupe takehoto niecoho. mechanik ma hned zdrbal, ze automat nech nekupujem v ziandom pripade ! :(
Ale s manualom som zatial nic schopne nenasiel a toto auto vyzera fakt skvele.
Tak vdaka za kazdu radu, akludne aj ohladne inych veci, nielen tej prevodovky. Kazdym dnom by som mal ist to auto pozriet. Chcel by som riadne vyskusat radenie, atd. Potom sa podelim o skusenosti. Diky...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Upřímně - mám pocit, že vlastně pořádně nevíš, co chceš a to by se ti v případě výběru a pořízení ojetého auta nemuselo vyplatit... :( S AT máš špatné zkušenosti, mekánik tě od toho odrazuje a ty přesto (napriek tomu) uvažuješ o olítaném tiptroniku v autě s velmi slušným motorem - jak asi bude ten tiptronic vypadat a fungovat...? :? Takovému člověku se těžko něco radí, promiň... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět