Manuál nebo automat

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Harry »

Itall píše:
Colommbo píše:Teda při vší úctě - automat mi nesmí do baráku (auta)... :)
Já bych to i zkusil, a to za několika podmínek:
1) automat nebude dražší, než manuál
2) potíže s ním nebudou větší, než s manuálem (= žádné)
3) spotřeba nebude vyšší, než já + manuál

Doufám, že to nejsou moc tvrdé podmínky :lol: :mrgreen: .
Kamaráde, první podmínka je nesmyslná, ovšem vyšší cenu bohatě kompensují provozní náklady; :!: :wink:
druhá podmínka je dávno s reservou splněna, (bez ohledu na značku,)
třetí podmínka už je rovněž splněna (u většiny novějších aut)...

Navíc:
Většina automatů /příště jen už pouze "AT"/ má lepší pružné zrychlení,
(tedy na př. ze 40km/h na 80km/h, ze 60km/h na 100km/h, z 80km/h na 120km/h nebo na 160 km/h) než jaké dokáží automobil. experti s běžnou mech. skříní.

Jediná slabina klasického AT bývá, díky hydrodynam. měniči, akcerelace s pevným startem, tedy z 0 na 100km/h, ale i to už je srovnatelné. :!: Viz na př. zde: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... ster08.pdf
Spotřeba Subaru Forester je, i když nepatrně, přece jen nižší u vozů s AT než u klasických, tedy s MT. :!: :wink: :idea:
Mimo to, pokud budou s MT jezdit často po větším městě, tak po 100 tkm je čeká spojka, což obnáší v servisu 15 až 25 tis. Kč. zatímco s AT jsou to dvě výměny ATF cca po 3.000 Kč, pokud si to udělá sám, což vůbec není žádný problém, tak 2x 1.800 Kč. :mrgreen: Totéž, tedy olej do MT, vyjde na 1.000 Kč; intervaly výměn jsou stejné.
Ceny máš v odkazu taky, tak když to takhle spočítáš, ať počítáš, že to prodáš po 150 tkm, nebo po 250 tkm, (páč to už by pak hrozila výměna synchronů, nejčastěji 1., 2., event. 3. rychl stupně). jednoznačně musíš přijít k závěru, že Tě auto s AT vyjde ve finále levněji. :!: :wink: :!: Tam se totiž na "spojce" a na skříni, nespravuje nic.

Mimo to jsem pominul nervy v městských zácpách a předměstských kolonách, a následné křečové žíly v levé noze....
:!: :wink: :lol:

Je to jenom příklad, z toho, co teď dobře znám, ale těžko mi můžeš říci, že nemám pravdu.... :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Itall

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Itall »

Mohu jen něco ze své zkušenosti:
1) Š110L - měnila se spojka + ložiska v převodovce asi po 100000 km, ale z důvodu GO motoru. Spojka tam ještě být mohla, a dlouho, a ložiska se měnila v naivní představě, že převodovka se pak ztiší, což se nestalo. Kolik by to vydrželo bez výměny, nevím. Výměny oleje nevím, pokud byly předepsány, dělaly se, to jsem ještě nedělal já.
2) Favorit - najeto asi 117000 km - bez zásahů, 2x výměna oleje v převodovce, 2x 2,5 L, olej do stovky za L.
3) Fabia - najeto přes 161000 km - bez zásahů, dokonce i bez výměny oleje v převodovce. Výrobce ji nepředepisuje, ani otvory pro vypouštění a plnění nějak nejsou, než jsem to vše pozjišťoval, je prodaná :wink: .

Já jsem tedy zatím neregistroval žádné problémy s mech. převodovkou ani potřebu výměny spojky. Věřím, že Fabia (jako zástupce současných aut) by v tomto ohledu fpoho 200000 km najela. Víc nepotřebuji, nejsem ojetinář.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Harry »

Colommbo píše:Vyjádřím se zcela asertivně - nemusím ke všemu, co zrovna nechci, mít nějaký důvody a notabene se kvůli tomu ještě nepotřebuju handrkovat s kamarády, prostě u mě automat nemá místo a hotovo, tečka. Nemám potřebu jej ani zkoušet a pokud změním názor, tož se ozvu, zatím (od r. 1976, kdy jezdím autem) to mám jako Pitris a bavit mě to dosud nepřestalo... :oops:
To máš recht, handrkovat jsem se určitě taky nechtěl. :) Já jezdím od r. 64, a jezdil jsem hodně, a už mi to nebaví. To je ten rozdíl mezi námi, a důvod, (mimo špatné levé nohy,) proč mám automat.
Míval jsem automat i jako mladý, (v r. 68,) navíc Diesela, a všichni kolem mne, zvláště v práci, mě tenkrát považovali za extrémistu nebo cvoka.... :lol: :mrgreen: :lol:
Poslední klasické auto jsem daroval v květnu 2004 dceři, a od té doby už jsem asi i "zapomněl", jak se s tím jezdí.... Určitě jsem vyšel ze cviku.
Mně ta klasická šaltpáka a zvláště spojka vůbec nijak nechybí. :!: :wink: Díky Bohu! :) Takže zrovna tak, (jednoduše řečeno,) jako Ty nechceš automat, já už nechci klasiku.... :D

Ovšem původním thematem bylo "Auto pro ženu",.... :lol: takže proto jsem se ptal, jak mi kdo zdůvodní svoje zavrhování auta s AT..... Domníváš se že ta dáma bude mít zaručeně potěšení z vekslování se šaltpákou.... :?: :mrgreen: Já myslím, že ani kór moc né.... :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Itall

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Itall »

Nemohu říci, že mě řazení kdovíjak baví, zvláště při dlouhé jízdě nebo ve městě (tam ale skoro nejezdím). Ovšem automat - aby to řadilo kdy ono chce, vybírat různé módy a nemódy nebo nějaká jiná ovládání, jestli to má, třeba reakce na sešlápnutí plynu, jestli to přeřadí, či ne. To bych nemusel. Kdyžtak tedy robotizovanou převodovku a řadit jednoduchým drobným pohybem, ale tehdy, kdy já chci. To zas je prý nespolehlivé, takže manuál. Samozřejmě, zdravý člověk to vnímá jinak. Při omezené pohyblivosti asi není co řešit, ale to je zase velmi specifická podmínka. Znám jednoho, který s automatem málem utrpěl smrt (přestal fungovat při předjíždění) a nevím, zda má nyní automat. Každopádně změnil značku...
Už jen ten blbý posilovač řízení (mám nyní první své auto s posilovačem :oops: ) - je to dobrá věc na místě nebo při manévrování, ale (u malého auta) ve všech dalších režimech (tj. v těch jízdních režimech, kdy by tam žádný posilovač být nemusel), je důležité, aby byl správně naladěn. Pod tím pojmem si představuji - jako by tam nebyl, i když třeba v zatáčce také omezuje vratné síly v řízení. Tady bych pochválil posilovač Fábie II HTP, ten je opravdu luxusní. Naopak u Octavie I TDi je mizerný. Poslední zkušenost mám se Suzuki Splash, tam ze jízdy zbytečně vytvrdne a vzpomenu si se slzou v oku na "motokáru" Peugeot 107, kde řízení bez posilovače je luxusní, přesné, lehké a na místě při manévrování v pohodě. Dovedu si představit tu chuť, s kterou konstruktér auta pracuje na tom, aby posilovač byl dobře naladěn na ty jízdní režimy, kdy je tam zbytečný...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od skodovkar »

Proti automatu by mohla hovořit i vyšší hmotnost a mám pocit, že jsem na nich viděl i olejové filtry. Možná to byl zrovna Legend, není tam dokonce i chladič? :|
Legend je prostě nepřekonatelný kéž bych si jej někdy v dohledné době mohl dovolit :wink:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:Proti automatu by mohla hovořit i vyšší hmotnost a mám pocit, že jsem na nich viděl i olejové filtry. Možná to byl zrovna Legend, není tam dokonce i chladič? :|
Legend je prostě nepřekonatelný kéž bych si jej někdy v dohledné době mohl dovolit :wink:
Buď zdráv! :)
Vyšší váha AT je vždy, záleží na tom o jakou koncepci se jedná, ovšem nejvyšší váhový rozdíl je mezi klasic. MT a dvojspojkovou DSG, zvláště pokud jsou spojky v olejové lázni, (používá koncern VW,) páč ty musí mít více lamel (+ další olej). Ovšem ty převodovky jsou excelentní.
Naopk variátory /CVT/ i s použitím hydrodynam. měniče, jsou podstatně lehčí (cca o 30 kg) než běžná 6stup. MT.
U klasické planetové AT s hydr. měničem, to není tak drastické, na př. u Subaru Legacy Kombi 2,0R (121 kW/187 Nm) váží stejně vybavený vůz (MY 2006) 1390 kg s 5st. MT a rovných 1400 kg se 4st. AT, u modelu 3.0R spec.B (180 kW/297 Nm) je to naopak obráceně, stejný vůz se 6st. MT váží 1535 kg. s 5st. AT pouze 1520 kg .
Takže procentuelně, k celkové váze vozu jsou to nepodstatné rozdíly, a já osobně, bych tenhle problém s klidným srdcem vynechal. :)
M.j., z toho zřetelně vyplývá, že čím silnější motor, (větší Mk,) tím váhově výhodnější je planetová převodovka, přestože je, vzhledem k použitým materiálům, počtu součástí, strojním časům a nutné řídící jednotce výrobně dražší. :wink:

Běžná moderní AT má (zruba od zlomu století) svůj vlastní vnější olejový filtr, podobný motorovému, ale ten není vždy povinně výměnný, stačí jej z pilnosti propláchnout, nebo si jej nevšímat, pokud neteče, nebo není zjevně deformován (nárazem).

Velmi drahé vozy mívají vlastní chladič ATF, převážná většina dražších vozů má chladící šnek v chladiči motoru, takže do chladiče motoru ze strany vedou dvě hadice s ATF. To úplně stačí.

Jak to má Honda Legend, nevím, ale auto je to bezvadné. :wink: :!: :idea:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27493
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Pitris »

:!:
Pitris píše:Já prostě jen rád řadím :mrgreen:
a není nad to, když si tam dáš kvalt jaký chceš Ty, a ne jaký Ti bude "nutit" nějakej automat :twisted:
Harry píše:Já taky většinou furt řadím, a řadil jsem i na starších, tady to jde o mnoho lépe.
Nesnáším totiž podtáčení motoru, k čemuž všechny moderní automaty jaksi inklinují, ať je to Subaru (řadí v normálním módu nahoru v 1850 rpm.,) nebo BMW (750i řadil nahoru ve 1400 rpm.), nemám nervy držení spotřeby a ničení motoru. Motor musí jít "vesele".... :wink: :D
Až přijedeš, doufám, že to bude brzy, tak se s tím svezeš, a uvidíš.... :wink: :)
Není to sice nejmodernější, ale jet se s tím dá opravdu rychle, a tak, jak chci já. :wink:
Děkuji za nabídku.
A to je napsáno hezky :P "Motor musí jít "vesele"... a ne se třepat a dunět při 12-ti stech otáčkách :evil:
A mít kam si pěkně s meziplynem podřadit při takových 170-ti a přidat....:wink: to má něco do sebe :!:

Jo, a na mašině si podřadím a můžu "za plynem" na 5-ku ještě i ve 240-ti :mrgreen: ale to sem už nepatří.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tomas-SA

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Tomas-SA »

LoL. Niekomu je draha oprava spojky [pritom v porovnani s prevodovkami je to par šušňov]. Ja zase neprajem nikomu mat na krku opravu automatu a veci okolo toho a hlavne nie to platit z vlastnych penazi, lebo sa nedoplati nikdy...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Colommbo »

Pokud je někdo určitým způsobem zdravotně hendikepován anebo ho (už) nebaví jezdit (odpusť, Jindro... :oops:) a používá AT, rozumím tomu naprosto a nemám proti tomu ani Ň. Stejně jako dokážu pochopit ženu-řidičku motající se s autem převážně po městě s naloženýma děckama a nákupem a myslící nutně na nejmíň tři další věci než na kvedlání šaltpákou. Třetí možnost je ta, že některé modely aut (či jejich motorizace) se s MT prostě, bohužel, neprodukují. Ale pokud má člověk zdravý ruce a nohy a možnost volby, měl by podle mého kvedlat, prohlubuje to intimní vztah mezi subjekty řídícím a řízeným a zbystřuje ducha... :D
Pitris píše:...A mít kam si pěkně s meziplynem podřadit při takových 170-ti a přidat...
Tohle jsem ještě nezkoušel... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Tomas-SA píše:LoL. Niekomu je draha oprava spojky [pritom v porovnani s prevodovkami je to par šušňov]. Ja zase neprajem nikomu mat na krku opravu automatu a veci okolo toho a hlavne nie to platit z vlastnych penazi, lebo sa nedoplati nikdy...
Já nějak nenacházím peníze na ulici..... :wink: :D :!:
Vím, že kompletní oprava AT vyjde kolem 100 tisíc Kč, a oprava MT včetně spojky na 40 až 60....

Pokud je ovládací element mezi sedačkou a volantem gramotný
, přečte si v různých návodech jak se má s AT zacházet. Když to dodržuje, a nedělá blbosti, tak nespravuje nejméně do 300 tkm vůbec nic,.... :wink: ...což se o MT říci nedá.
Pokud by měl smůlu, a přece jen ho něco nepříjemného potkalo, koupí si z vrakoviště málo jetou AT za 15 až 30 tisíc Kč.Dnešní moderní AT jsou řídící jednotkou natolik jištěny, že je může zkazit jen ignorant nebo debil..... :wink: Ti už v dnešní době taky mají řidičáky. :evil:

Znám řadu konkrétních aut, která dojela bez opravy AT po vlastní ose na vrakoviště, páč jim shnila kastle, jiná se tam doplazila s vylágrovaným motorem, ale s dobrou AT po 600 až 700 tkm.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Harry »

Colommbo píše:Pokud je někdo určitým způsobem zdravotně hendikepován anebo ho (už) nebaví jezdit (odpusť, Jindro... :oops:) a používá AT, rozumím tomu naprosto a nemám proti tomu ani Ň. Stejně jako dokážu pochopit ženu-řidičku motající se s autem převážně po městě s naloženýma děckama a nákupem a myslící nutně na nejmíň tři další věci než na kvedlání šaltpákou. Třetí možnost je ta, že některé modely aut (či jejich motorizace) se s MT prostě, bohužel, neprodukují. Ale pokud má člověk zdravý ruce a nohy a možnost volby, měl by podle mého kvedlat, prohlubuje to intimní vztah mezi subjekty řídícím a řízeným a zbystřuje ducha... :D
To u mého auta jde velmi snadno. Jsi zvaný, můžeš si to vyzkoušet. (To myslím vážně.) :)
Colommbo píše:
Pitris píše:...A mít kam si pěkně s meziplynem podřadit při takových 170-ti a přidat...
Tohle jsem ještě nezkoušel... :)
I tohle u mého auta jde, ale rychlejší je to bez meziplynu. Stačí malinko povolit plyn, a pak ho rychle sešlápnout na podlahu. Říká se tomu "kick-down". :wink: Když na moment pustím plyn úplně, a pak dupnu až na podlahu, podřadí to o dva nebo i tři stupně, třeba v 50km/h ze "4" na "1".... :!:
Nejnovější AT podřazují samy s meziplynem.... To já (ještě) nemám, a ani mi to kór moc nevadí.... 8)

Na starém Legacy jsem držel "2" do (tacho) 115 km/h (omezovač by ve "120" začal vypínat zapalování,) a pak povolil voličem na "3". Vystřelilo to jak raketa. Okamžitě tam bylo "140 tacho". Dělal jsem to, když jsem vyjel z vedlejší na dálnici. :)

Já sem snad budu muset dát fotku a popsat vám to.... :mrgreen:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Tomas-SA

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Tomas-SA »

Harry píše:Vím, že kompletní oprava AT vyjde kolem 100 tisíc Kč, a oprava MT včetně spojky na 40 až 60....
Harry píše:Znám řadu konkrétních aut, která dojela bez opravy AT po vlastní ose na vrakoviště, páč jim shnila kastle, jiná se tam doplazila s vylágrovaným motorem, ale s dobrou AT po 600 až 700 tkm.
Toto pises asi o dvoch uplne opacnych koncoch aut, ze ? :) Lebo 100-tisic [40-60-tisic detto] mi pride ako fakt hromada penazi. Niekto si za take sumy kupuje cele auto...

Zhodou okolnosti som kupil jedno auto s AT. A len vdaka automatickej prevodovke v nom bude coskoro vrazenych tolko penazi, ako stala polovica auta. Dalsie auto s AT by som nechcel uz ani zadarmo !

Edit: kamarat kupil na dovoz Bavoraka s automatom. Chvilu na to mu odisla prevodovka. Zachranoval to, ako sa dalo, ale nezachranil. Oprava by ho vysla tolko, ze by za to kupil dalsich dvoch pouzivanych bavorakov. Tak vdaka AT islo cele auto na srot a na nahradne diely. Krasne kombicko, skoda ho...
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Tomas-SA píše:
Harry píše:Vím, že kompletní oprava AT vyjde kolem 100 tisíc Kč, a oprava MT včetně spojky na 40 až 60....
Harry píše:Znám řadu konkrétních aut, která dojela bez opravy AT po vlastní ose na vrakoviště, páč jim shnila kastle, jiná se tam doplazila s vylágrovaným motorem, ale s dobrou AT po 600 až 700 tkm.
Toto pises asi o dvoch uplne opacnych koncoch aut, ze ? :) Lebo 100-tisic [40-60-tisic detto] mi pride ako fakt hromada penazi. Niekto si za take sumy kupuje cele auto...
Jde o to, jaké si kupuješ auto. :!:

Obecně stojí kompletní sada na opravu AT řádově 40.000 Kč. Většina specialisovaných opraven si účtuje jen za demontáž AT z vozu + její rozložení a určení závad/y od 30 do 40 tis. Kč. Další peníze stojí její složení a přezkoušení, zpětná montáž a doladění na voze. K tomu musíš připočítat eventuelní repasi hydodyn. měniče.
V Německu můžeš pořídit kompletně repasovanou AT se zárukou a montáží za cca 4.000 €. Takže to vyjde na stejno.
Cena za opravu MT (výměna ložisek a synchronních brzd) včetně spojky vyjde kolem 40.000 Kč, pokud tam není vadný (dnes už většinou) dvouhmotnostní setrvačník. Ten stojí řádově 20.000 Kč
Tomas-SA píše: Zhodou okolnosti som kupil jedno auto s AT. A len vdaka automatickej prevodovke v nom bude coskoro vrazenych tolko penazi, ako stala polovica auta. Dalsie auto s AT by som nechcel uz ani zadarmo !

Edit: kamarat kupil na dovoz Bavoraka s automatom. Chvilu na to mu odisla prevodovka. Zachranoval to, ako sa dalo, ale nezachranil. Oprava by ho vysla tolko, ze by za to kupil dalsich dvoch pouzivanych bavorakov. Tak vdaka AT islo cele auto na srot a na nahradne diely. Krasne kombicko, skoda ho...
Ojeté auto s AT si nemůže kupovat ten, kdo s AT nemá praxi nebo alespoň bohaté theoretické vědomosti. To proto, že vyzkoušet pořádně všechny funkce AT, a odhalit její eventuelní vady, je daleko náročnější, než si koupit klasiku.
Prostě Ty, i Tvůjkamárád máte smůlu. Koupili jste si auta, o kterých prodávající už tušili, že se za chvíli rozsypou.
AT je citlivá na zacházení. stačí tam málo, třeba jen jednou jedinkrát zařadit "P", když se ještě auto pohybuje, třeba jen dvoukilometrovou rychlostí, a už je to nakřáplé. :evil: U starších AT se nesmělo řadit rychle z "D" na "R" ani opačně. Taky se to podělalo. A většinou se to neprojeví hned.... :(

Já už bych do auta s MT ani za volant nesedl. Ani do nového, i kdyby bylo také zadarmo. :wink:
Na řazení 1-N-1-N-1-N v zácpě nebo koloně už nemám náladu ani nervy. :!:
Naposledy upravil(a) Harry dne ned bře 17, 2013 21:51, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Tomas-SA

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Tomas-SA »

A potom sa tu tvrdi, ze AT je vhodne pre zeny do mesta. Podla toho, co pises sa AT pokazi aj tomu najviac opatrnemu vodicovi, ktory vie, ako s AT zaobchadzat.
Ja by som skor povedal, ze MT toho pomerne dost znesie a dokonca aj so zanedbanou udrzbou este hodnu chvilu potiahne. Kym u AT mi to pripada, ze pri najmensej chybe sa prevodovka odfajci nakomplet a hned...
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Tomas-SA píše:A potom sa tu tvrdi, ze AT je vhodne pre zeny do mesta. Podla toho, co pises sa AT pokazi aj tomu najviac opatrnemu vodicovi, ktory vie, ako s AT zaobchadzat.
Ja by som skor povedal, ze MT toho pomerne dost znesie a dokonca aj so zanedbanou udrzbou este hodnu chvilu potiahne. Kym u AT mi to pripada, ze pri najmensej chybe sa prevodovka odfajci nakomplet a hned...
No, mně se zatím "pokazila" jenom jedna, a mám osmé auto s AT. Navíc se nerozbila přímo skříň, ale elektonická ovládací jednotka (TCU). Ta se přepnula, díky abnormálnímu vedru, když auto stálo dlouho na slunci, do nouzového režimu, takže auto řadilo jenom "1" a "R". Ovšem to auto bylo z r. 1972.
Dneska stačí jediné: nechat auto před vyjetím běžet na volnoběh alespoň 1 celou minutu, aby se ATF trochu předehřála, neřadit "P", pokud je auto v pohybu, a občas zkontrolovat hladinu ATF (dělá se za chodu motoru nejlépe po ujetí 40 km, aby ATF byla ohřátá,) doplnit, ale nepřelévat. :!:
Pokud s tím u nového auta zachází dle návodu k obsluze, a dodržují se tato tři pravidla, není co řešit, ani se čeho bát. Ostatní udělá elektronika.
Něco jiného je koupit si ojetinu s AT.
Já ale neměl nikdy nové auto, protože jsem to (koupi nového) považoval za vyhozené peníze....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Odpovědět