Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

v.vilik

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od v.vilik »

Největší odborníci na naftová auta jsou ti, co ho nikdy neměli, nemají a nehodlají nikdy mít. Jejich názory (jedna pani povídala) jsou vskutku na místě. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Pitris »

A co ten diesel oproti benziňáku při stejném obsahu nabídne ? Větší krouťák (pokud je tam turbo), možná není potřeba až tolik řadit, a snad o něco nižší spotřebu a nižší provozní náklady - ty ale až tak od ročního nájezdu 20-30 tkm. Když je, tak DPF je sám o sobě problém a většinou horší topení.
A dále - vyšší pořizovací náklady, dražší údržba motoru a ME/STK, těžším motorem více trpí přední náprava, tlumiče, brzdy, hrozí potíže s turbem, s tuhnutím nafty, se vstřikovači, aj.... daleko více potencionálních problémů :( A i ve zrychlení je dobrý atmosférický benziňák už plně srovnatelný s turbodieselem; a na turbobenzin turbodiesel nemá. Ale někomu chutná nafta a jinému benzin. Inu proti gustu....
PS: časté řazení a max. krouťák při vyšších otáčkách leckdo za nedostatek považovat nemusí....:twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Fahrer »

Safra to vypadá jako bys taky patřil mezi odborníky, co nikdy ropáka neměli. Tak jsem doufal, že se na odborném fóru dozvím něco zajímavého. A hned po přečtění prvního vlákna vidím, že je to jako jinde. Pubertální dohady canon-nikon, ropa-benál, malý kozy-velký kozy atd...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Pitris »

Buď zdráv nově příchozí. Je na tom něco špatně, nebo si se sem přišels jenom vytahovat naftalíne?
A krom toho nafťáky (ale větší) znám - z práce. Už přes 20let řidič z povolání.... Ale jestli si myslíš, že ropák je lepší jen proto, že má o litr menší spotřebu, tak bys možná mohl jít zas o dům dál....:roll:
Třeba pást ty kozy. Možná by Tě naučily slušnosti, že když se někam vleze poprvé, tak se pozdraví.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Fahrer »

Tak to je mazec. Vidím, že máš hodně příspěvků a tak čekám odbornou diskuzi. A hle bláboly. To, že znáš větší nafťáky je dobře. Mohl bych tě zaměstnat. Ale úplně přesně ještě nevím na jakou pozici :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Pitris »

K tomu ale musí být dva. Jeden kdo zaměstnávat chce a druhý kdo by se zaměstnat nechal.
Ale děkuji - nemám zájem. Dovedu si představit firmu, kterou vede někdo takový jako Ty.

A když už si tedy tady začal "diskutovat", tak nám sděl jaké jsou výhody naftového motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Colommbo »

Fahrer: Mno, rozjíždíš to tady věru dobře v intencích svého nicku, brachu, to fakt čumím... :shock: Spory a trumfování se co je lepčí, jestli nafta nebo benzín, jsou opravdu věčné stejně jako to ostatní, cos tu napsal, ale dost dobře nechápu, o co ti vlastně jde, tohle fórum, jak už jistě víš, je hlavně o olejích, palivech a mazivech, auta a motory jsou (až) na dalších místech. I když jako v životě všecko souvisí se vším. A taky je to tady trochu o lidech. Takže zklidni hormon a pokud v dobrém přicházíš, tož vítej! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Fahrer »

Ok, v poho. Přišel jsem jak nasosat, tak sdílet informace. Proto mě trošku zklamalo, že se ten nesmysl řeší i tady. Už v něm nebudu pokračovat a ztrácet čas, Věnovat se pak budu pouze diskuzím souvisejícím s tímto fórem. 8)
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Mick 1 »

Nejvíc se stejně přikláním k zážehovým motorům na plyn LPG nebo ještě líp dieselům přestavěným na CNG.Mám fábku RS v dieselu ale vše serie,brácha oct.RS 1,8T obojí má svoje. A jakožto se živím prací na závodech na plný úvazek je to půl na půl .VW Scirocco CUP jezdili na CNG... A jestli holky nebo vdolky ..obojí je třeba na pekáči mazat.. :wink:
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od mipesa »

...jen je mi divné,proč je pro spoustu lidí filtr pevných částic takový strašák. Vždyť ve své podstatě a vlastním principu je to primitivní věc ať už je tzv.filtrce kapalinová či suchá.Nezapomínejte, že jsme v Čechách a vyčištění drtivé většiny filtrů je záležitost od 20 minut do 1hod nepočítám demo a mo na z/na auto.
No a paradoxně mam raději vůni benzínu.
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Fahrer »

Řekl bych, že se bojí hlavně ceny za nový filtr. A taky toho, že často nejsou schopni ovlivnit jeho životnost. Přitom by možná jen stačilo, aby probíhající regeneraci signalizovala nějaká kontrolka. Řidič(ka) by pak věděl(a), že má kolem města udělat ještě jedno kolečko, aby se cyklus dokončil a neutrpěla životnost.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od skodovkar »

Já měl za to, že to signalizuje :idea:
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Fahrer »

V autech, kterými jsem jezdil nebo mám ta signalizace není. Výrobci to zdůvodňují, že nechtějí zbytečně obtěžovat řidiče. Neoficiální šuškanda pak je, že to výrobce nesignalizuje, aby mohl vydělávat ranec na náhradních dílech. Svítí to až když je porucha. Někde jsem četl, že schade to umí. To ale nemůžu potvrdit. Měl jsem jen chvilku z půjčovny superba a nesignalizoval nic. Vlastně nevím zda DPF měl. :)
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od mipesa »

ano signalizuje,ale ve většině přípdů je to pozdě.Pak se to nechá zachránit tak jak píše Fahrer, což se né vždy podaří, nebo nucenou zátěžovou diagnostikou, ale pozor, kdo z vás se do diag. pustí tak nemějte min. 1,5 m za výfukem nic hořlavého, vím o čem mluvím, no a když ani to nepomůže tak rozborka ,WAP výplach a sborka,jen upozorňuji, že koncová čidla musí ven a i ty vyčistit.Někdy je nutné nastavit parametry diagnostikou,protože softvare to hodnotí jako chybu, která je již v paměti uložená,ale auto by mělo jet.Jestli si myslíte, že v servisu vám dají nový filtr, tak nebuďte naivní, toto jsou rychle vydělané peníze za neznalost spotřebitele.Pokud budete chtít vrátit starý tak se v servisu budou ohánět nějakou vyhláškou o eko likvidaci a tu povolenku mají jen oni no a když vám ho vrátí tak je hodně pravděpodobné, že to nebude ten váš starý.Pokud vám takový problém s filtrem nastane a to nechci zlehčovat raději se obraťte na tzv. stodoláře a i s jejich krásným ziskem neutratíte víc jak trojku.
Ještě chci upozornit, že sajrat ve filtru je silně karcinogení a při mytí to chce mít pomalu vybavení IPCHO.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Colommbo »

Motám se trochu kolem Oplů a co vím, tož žádná signalizace není, potvrdil mi to i kluk-prodejce. A to je prostě špatný. Další věc je ta, že stále dost lidí kupujících si ojetou naftu nemá o nějakém DPF ani potuchy a podle toho se potom k autu taky (ne)chovají a najednou ouvej... :? Jinak jen ještě doplním mipesu - nejen metr a půl za autem, ale ani nic pod autem, DPF rozpálenej při statický regeneraci údajně dokáže i zlikvidovat dlaždice... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět