Malý "teskácký" kompresor
Moderátor: Colommbo
Malý "teskácký" kompresor
Ahoj.Jsem tak trochu domácí kutil a jednou jsem dostal k svátku malý autokompresor do 12 V zástrčky v autě!!!Jednou na dovolené jsem si jím nafukoval člun a asi po 15 minutách foukání najednou přestal foukat,ale motor se točil.Doma po rozebrání jsem zjistil že se utavilo plastové ozubené kolečko nalisované na klikovém hřídely!Tak jsem ho celý rozebral a speciálním lepidlem jsem tam to kolečko znovu přidělal!Jenže mezitím se mi někde v tom zmatku ztratila hlava toho kompresoru!!!No tak jsem si řekl že když už si tedy nic nenafoukám tak s ním aspoň budu nějak experimentovat.No a tak jsem si ten zbytek z onoho kompresoru napojil na starší autobaterii a a koukal jak se to celé točí.No a potom mě napadlo celý mechanismus namazat motorovým olejem.tak jsem to udělal a kompresor spustil.Po nějaké době jsem ho vypnul a zjistil jsem ze olej který tam byl ztmavl,měl takovou šedou barvu a přitom se ten kompresor vůbec nezahřál a tak by mě zajímalo jestli by někdo dokázal vysvětlit co se s tím olejem stalokdyž se vůbec nezahřál.Vím že se mohl nějak znehodnotit tím jak to celé mazal ale chtěl bych vědět co na to řeknou ostatní.
no dyt řikám že sem takovej hračička tak se nedivte!!!!Jen mě to zajímalo nic víc lididrgi píše:takto sme sa vsetci zabavali, ked sme mali 10 rokov
docital som sa, ze tieto kompresoriky su vyrabane z akehosi velmi lacneho kovu. ten olej je zrejme zafarbeny obrusenymi ciastockami toho kovu, ale mozno sa mylim.
12 V kompresor se fakt hodně zahřívá, nemá totiž žádné žebra a chlazení a navíc je v plastu. kdysi jsem si do plastu okolo plastu vrtal díry pro lepší chlazení. nejlepší by bylo do něj namontovat nějaký PC větráček. ale životnost je i tak minimální. píst je snad z nějakého duralu a při pokusu o přimazávání jde v oleji pozoroval tmavou barvu zoxidovaného AL. Přimazat jde za chodu stříknutím silikonového oleje přímo do sání kompresoru. jinak vám se při mazání nezahříval, protože jste asi fungoval na prázdno, žádné stlačování vzduchu=žádné teplo.
tesco a podobne pumpicky na 12V je vyhadzovanie penazi. Zradia vas vzdy,ked ich najviac potrebujete.12V kompresory su dobre napriklad Mannesman,mali ich v ponuke napriklad u www.conrad.cz ,treba ale dodat,ze stoji takmre 5x tolko,ako tesco a podobne. Ten je uz ele kovovy a hlava ma skutocne rebrovanie na chladenie,co u lacnych China zazrakov sice tiez je,no ako asi chladi plastove rebrovanie? samozerejme ze nechladi,je to len atrapa.
Tak mi došel kompresor, ovšem poškozený a reklamovat to vzhledem k ceně a ještě s tím běhat na poštu Je vylomený tlakoměr, ale myslím, že to nějak zaslepím. Při té inspekci jsem se dostal do útrob a našel jsem nainstalované kurvítko. Ačkoliv ozubené kolečko od motoru je kovové, tak ozubené kolečko na klikové hřídeli je plastové. Taky se mi vůbec nelíbí zaschlé mazivo. Vzhledem k chlazení bude nejlepší celý vršek deklu uřezat. Spodní část tam nechám kvůli bezpečnosti. Vypadá to velice podobně http://www.instructables.com/id/How-to- ... ompressor/
Kompresorek je dobry tak leda jako nouzovka misto pumpicky. Sam jeden mam v aute a uz jsem s nim parkrat foukal uchazejici kolo. Nekdy ho pouziju i na dofouknuti kol pri sezonni vymene, kdyz jsem liny nafouknout velky kompresor.
Kazdopadne jsem ho, jak mam v oblibe, hned po koupi cely rozebral a "doladil". Jasne, nema to ekonomicky vyznam, ale clovek se neco dozvi a ma zkusenost pro priste. Kurvitko v te konstrukci neni plastove kolo do kovoveho. To je bezna konstrukcni dvojice casto zivotnosti prekracujici kov/kov. Problem je pistek. Z vyroby tam byl "na sucho". Uz od prvniho kratouckeho zapnuti byl vnitrek plny oteru z hlinikove slitiny pistu/valce. Z obav o tesnici gumicku/zpetny ventil jsem pouzil jako mazivo silikonovou pastu. Na taktez "suchy" prevod jsem napatlal trochu A00 co byla po ruce. Od tech dob slouzi bez zasahu.
Ac konstrukcne des a hruza, zatim slouzi - za tech 100,-
Kazdopadne jsem ho, jak mam v oblibe, hned po koupi cely rozebral a "doladil". Jasne, nema to ekonomicky vyznam, ale clovek se neco dozvi a ma zkusenost pro priste. Kurvitko v te konstrukci neni plastove kolo do kovoveho. To je bezna konstrukcni dvojice casto zivotnosti prekracujici kov/kov. Problem je pistek. Z vyroby tam byl "na sucho". Uz od prvniho kratouckeho zapnuti byl vnitrek plny oteru z hlinikove slitiny pistu/valce. Z obav o tesnici gumicku/zpetny ventil jsem pouzil jako mazivo silikonovou pastu. Na taktez "suchy" prevod jsem napatlal trochu A00 co byla po ruce. Od tech dob slouzi bez zasahu.
Ac konstrukcne des a hruza, zatim slouzi - za tech 100,-