Malé a velké

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Harry »

Itall píše:A ještě k tomu zvuku, škodovkáři: Není tříválec jako tříválec. Zvuk HTP v základu (40 kW) mi také nevadí, je velmi přijatelný - zevnitř auta. Jinak mi u všech tří dalších verzí HTP (ve fábiích, páč už je HTP i v Rapidu - zas jiná /5./verze) vadí. Zrovna tak u kolíněte první verze, tam to neodhlučnili. Další evoluce už jsou prý lepší.
Tady bych ani moc nesouhlasil....
Tříválec čtyřtaktní je svým způsobem myšlenkový paskvil,jakási z nouze cnost, určitě to nikdy nebude klenot konstrukční školy. Některý se povede (Subaru Justy), a laik ani neví, kolik má v autě pístů,jiný je tragédie. Ovšem myšlenkově je to vždy jen náhrada něčeho,východisko z nouze.
Z koncepčního hlediska je nejdokonalejší řadový 6válec a pak koncepce H6. http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... A&dur=1445
Samozřejmě, když bez problémů, tak bez turba http://www.auto.cz/subaru-3-0-h6-sestiv ... 74ea547198
To jsou spalovací motory, které mají z principu nejméně nedostatků. (Hlavním nedostatkem spalovacího motoru mimo účinnosti/ ztrátovosti je jeho nevyváženost.)

Nám, skromným, H6 stačí. :wink: :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Návštěvník

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Návštěvník »

Harry píše:Z koncepčního hlediska je nejdokonalejší řadový 6válec ... je jeho nevyváženost.)
A ještě lépe x 2 do V. Tam je samovolná vyváženost příkladná, včetně startování - samozřejmě startérem s planetovou převodovkou! :wink: :D

P.S.: Třítakt s koloběžkou je fakt úchylárna! :twisted:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Harry »

Návštěvník píše:
Harry píše:Z koncepčního hlediska je nejdokonalejší řadový 6válec ... je jeho nevyváženost.)
A ještě lépe x 2 do V. Tam je samovolná vyváženost příkladná, včetně startování - samozřejmě startérem s planetovou převodovkou! :wink: :D
Jj, Tatra 111 je klasický důkaz. Ta sice starter s planet. převodem neměla, měla obyč 6-koňák, ale šla, teplá, natočit i rukou (klikou). :wink:
Návštěvník píše: P.S.: Třítakt s koloběžkou je fakt úchylárna! :twisted:
Svatá pravda. :lol: :lol: Zato dvoutaktní tříkolka je už dnes "klasika".... :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Pedro »

ale někdy se muselo 50x otočit čerpadlem...
a starter jsem měl silnej,vojenskej...jeden,i když bytam šli dva.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Harry »

PePe píše:ale někdy se muselo 50x otočit čerpadlem...
Čerpadlem jsi mohl zatočit i 100 x, záleželo na tom, v jakém stavu byl ten motor startovaný v mrazu. Nastříkáním nafty na písty se zmenšil kompresní prostor = zvětšil kompresní poměr. Tím se zlepšily startovací podmínky (a pokud byly v pořádku akumulátory), motor zaručeně naskočil. Když se toho tam nastříkalo moc, nebo byly slabé baterky, starter s tím nedokázal otočit.
Tenhle patent neměl v té době nikdo jiný na světě. Bylo to vymyšlené hlavou............. :wink: :!: :)
PePe píše: a starter jsem měl silnej,vojenskej...jeden,i když bytam šli dva.
Starter byl s výsuvnou kotvou, tedy nejezdil dopředu pouze pastorek, ale celý rotor, o výkonu 6 KS /koňských sil/. Byl to nejsilnější a zároveň universální starter pro řadu čs. automobil. motorů. Jestli se tam Tobě vešli dva, tak jsi měl nějaký speciál, do běžného motoru Tatra 111 A (180 KS) se dal dát jenom jeden. Za to měl dvě dynama. :wink:
Jestli jsi měl nějaký unikát, jako je Tatra 111 220 KS, s výfuky uprostřed,ventilátory na řetězy a jedním 12-pístkovým čerpadlem Bosch, tak tam byly dva startery, páč to byl motor do tanku. Jenže ty motory se ještě za války přepracovaly, páč byly moc silné a taky drahé.... Nebo jsi měl rám motoru ze staré Tatry. :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Malé a velké

Příspěvek od Harry »

Warťas byl hlavně "bezúdržbový" auto, prostě nebylo na něm co dělat.....
Jednou za čas se seřídilo zapalování, někdy k tomu vypucoval karburátor dal se nový vzduch. filtr; vyfoukala se špína z brzd, a jezdilo se v klídku dál.... Poměrně "ostrý", sladký auto.
Volhu (24) jsem měl rád, páč byla velká a prostorná,nikdo se tam nemusel mačkat. Všechno na ní bylo k dostání. (Když jsem ji nehonil, žrala do 8 litrů.) Prostě auto na dlouhý cesty, třeba Praha - Užhorod....:wink: :lol:
Měl jsem rád i Moskviče 412, když se seřídil, odstranily se fabrické chyby, a trochu odlehčil, byl to tak trochu sporťák.... :wink: :lol:

Z auta musí mít člověk radost, a né starost.
:wink: :lol:

Proto mám Subaru.... :lol: :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Malé a velké

Příspěvek od Colommbo »

Jó, rempempem pererempempem perempemperempererempempem - táta měl postupně tři a vlastně jsem se na nich naučil (teda naučil, no...) jezdit. :wink: A M 408 první "moje" láska na čtyřech kolech, osm litrů benzínu (4,30Kčs/litr) a půl litru M6AD na sto, v difu polévková lžíce bukových pilin jako ekologické aditivum a hurá vstříc novým zítřkům... 8) Psal se rok 1978, soudruzi... :D
Naposledy upravil(a) Colommbo dne pon pro 10, 2012 16:15, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Malé a velké

Příspěvek od Harry »

V roce 78 jsem byl ještě "perspektivní soudruh". :lol: :lol: :lol: Watburgy jsem měl také celkem tři, bleděmodrého, bílého a béžového. Posledního jsem prodal místní dobřichovické omladině, takové partičce kluků, za 1,- Kčs.... Chtěli ho zadarmo, ale já nechtěl, aby mi to (darování) přineslo smůlu.... :)
Co mi udivuje, je společenská aktivita Moskvič klubu v Pardubicích. http://www.moskvich.cz/moskvic-2140.htm Je to dobrá a silná parta. :wink: Kdybych bydlel u Pardubek, pořídil bych si Moskviče. Bylo by víc zábavy a legrace. :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Malé a velké

Příspěvek od Colommbo »

jj, v Tarbudicích bývávala i prodejna origo náhradních dílů - kupoval jsem tam blok, když mi ojnice jednou podala ruku... :( Šrouby ojničních ok měly skrz díru a korunové matky na nich byly zajištěné klasickými závlačkami. A jak jsme pak zjistili, jednu soudruzi v Gorkém asi zapomněli dát, vozil jsem pak ten přetržený šroub na klíčích jako přívěsek... :evil:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Malé a velké

Příspěvek od Harry »

Jj, to byla smůla těch Moskalů, jejich mizerná kvalita z výroby..... Koncepce byla dobrá, když se pak na autě vychytaly chyby, kterých nebylo zrovna málo, udělal se z toho solidní a "vděčnej" (i skoro věčnej :) ) auťák. :wink:
Já jsem se díky tomu (reklamacím na Moskviče) i osobně znal s lidmi z Avtoexportu v Dejvicích na Sibiřském náměstí.... Byl s nimi docela prima pokec.... :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Itall

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Itall »

Harry píše:Tříválec čtyřtaktní je svým způsobem myšlenkový paskvil,jakási z nouze cnost, určitě to nikdy nebude klenot konstrukční školy. Některý se povede (Subaru Justy), a laik ani neví, kolik má v autě pístů,jiný je tragédie. Ovšem myšlenkově je to vždy jen náhrada něčeho,východisko z nouze.
Nevím, jak se chová motor v Subaru Justy, ale měl by tam být tentýž, jako v Daihatsu Sirion (ta auta jsou tzv. odznakové verze), a to je zas snad tentýž, jako v Toyotě Yaris a v kolínětech. S originálem (Daihatsu Sirion) jsem nikdy nejel, ani s prakticky totožným Subaru Justy, ale s Yarisem a kolíňaty (první verze) ano. A hlučnost i projev motoru se nedá srovnávat - v Yarisu je to mnohem lepší. Takže to není jen v motoru, ale hlavně v dalších věcech. Tuším v jeho uložení, výfukové soustavě, odhlučnění kastle, a tak.
Tříválec se mi nikterak nepozdává, ale jsem motocyklista, a tam se dělají běžně jedno, dvou, tří, čtyř, šesti - válce. Takže počet válců zas tak neřeším :) . Jak jsem už někde psal - třeba žádné válce :roll: .
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Malé a velké

Příspěvek od Pedro »

Džastina,? super zábava na zasněžené louce. Ale hlavně v provozu,nikdo nechápal,jak je to možnéééééééé,že to takto funguje. Furt jsem na sněhu ...

A zkušenost čumila před pár lety v Jizerkách:
kopec cca 12-14%,chlap podsypával ochcávii pseudo4x4. Stál blbě,nedalo se projet. Za nim přijel vousáč typu Gibbons,zastavil zda je třeba pomoct,manik z ochc,se podival na jeho vozítko,neodpověděl,no tak vousáč jeho vozidlo na hranici pangejtu objel a odjel...,dál nahoru.
Výraz ochcávisty a jeho paničky (byl dle SPZ Pha) nikdy nezapomenu. A to jsem se vracel z hostince. Po svejch.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Malé a velké

Příspěvek od Pedro »

Doplnim že to byl hranatý,klasický model,cca r.90- ...
Itall

Re: Malé a velké

Příspěvek od Itall »

Pepe: Nijak to nesleduji, ale současný model S. Justy je ten D. Sirion, 2WD. Zábava na zasněžené louce byla zrušena :? .
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Malé a velké

Příspěvek od Colommbo »

jj, na mou věru - kamarád dodneška vzpomíná, jak se kdysi s Justym proháněl po zasněžených loukách kopec nekopec - asi i proto si nedávno pořídil Libero a dává ho dokupy... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět