Tady bych ani moc nesouhlasil....Itall píše:A ještě k tomu zvuku, škodovkáři: Není tříválec jako tříválec. Zvuk HTP v základu (40 kW) mi také nevadí, je velmi přijatelný - zevnitř auta. Jinak mi u všech tří dalších verzí HTP (ve fábiích, páč už je HTP i v Rapidu - zas jiná /5./verze) vadí. Zrovna tak u kolíněte první verze, tam to neodhlučnili. Další evoluce už jsou prý lepší.
Tříválec čtyřtaktní je svým způsobem myšlenkový paskvil,jakási z nouze cnost, určitě to nikdy nebude klenot konstrukční školy. Některý se povede (Subaru Justy), a laik ani neví, kolik má v autě pístů,jiný je tragédie. Ovšem myšlenkově je to vždy jen náhrada něčeho,východisko z nouze.
Z koncepčního hlediska je nejdokonalejší řadový 6válec a pak koncepce H6. http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... A&dur=1445
Samozřejmě, když bez problémů, tak bez turba http://www.auto.cz/subaru-3-0-h6-sestiv ... 74ea547198
To jsou spalovací motory, které mají z principu nejméně nedostatků. (Hlavním nedostatkem spalovacího motoru mimo účinnosti/ ztrátovosti je jeho nevyváženost.)
Nám, skromným, H6 stačí.