Longlife olej a konstrukce motoru
Moderátor: Colommbo
Skúste čumieť aj podrobnejšie, prípadne nezaujato( ), lebo celý vtip je vtom, že motory s PR kódom QG0 nie sú stavané na prevádzku s olejom, ktorý má zníženú HTHS viskozitu. Toť ono iné "strojní obrábění". Nie je to teda primárne o long a nelong olejoch, lebo olej s normou vw 507 00 je použiteľný v motore s QG0, aj keď tá 507-mička je LL olej.modelář píše:Citace z odkazu:Petr37 píše:Děkuji za odpovědi.Na jiných stránkách je uveden rozdíl v motorech VW,a sice v honování válců.Nicméně už se v tom orientuji. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... diesely-VW
"pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem."
To teda čumím!
Alebo : pozná niekto olej plniaci vw 507 00, ktorý by mal zároveň zníženú HTHS viskozitu?
Ano, máš samozřejmě naprostou pravdu, Očumilove (jak poetický to nick - oceňuji )! Ale nestačilo by potom prostě hovořit o známějším rozdělení olejů do ACEA tříd dle HTHS viskozity a nevnášet dodatečný zmatek do již tak nepřehledného značení dle VW? Itall v jiném vláknu napsal, že má "pocit, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna, větší", a já s ním v tomto případě zcela souhlasím...
Nick je len požičaný, jeho skutočný autor je fakt trieda .
Možno to bola iba snaha o zjednodušenie, ktorá sa napokon vymkla spod kontroly, aby používateľ auta ( ak si z nejakej nepochopiteľnej príčiny chce výmeny oleja robiť sám) vedel vyčítať z návodu na obsluhu vozidla jednoducho podanú, ale dôležitú inštrukciu k tejto záležitosti. A zásadne iba pre svoj typ motora.
"Bežný - väčšinový" používateľ vozidla bez ohľadu na značku vozidla totižto o rozdelení olejov do tried podľa ACEA má tak nanajvýš "hmlistú potuchu" ( aj to je pomerne vzácny úkaz). O nejakej HTHS ani nevraviac. Jediné čo pozná je "syntetika, v lepšom prípade " plná syntetika a 5W-40.
Možno to bola iba snaha o zjednodušenie, ktorá sa napokon vymkla spod kontroly, aby používateľ auta ( ak si z nejakej nepochopiteľnej príčiny chce výmeny oleja robiť sám) vedel vyčítať z návodu na obsluhu vozidla jednoducho podanú, ale dôležitú inštrukciu k tejto záležitosti. A zásadne iba pre svoj typ motora.
"Bežný - väčšinový" používateľ vozidla bez ohľadu na značku vozidla totižto o rozdelení olejov do tried podľa ACEA má tak nanajvýš "hmlistú potuchu" ( aj to je pomerne vzácny úkaz). O nejakej HTHS ani nevraviac. Jediné čo pozná je "syntetika, v lepšom prípade " plná syntetika a 5W-40.
taky se připojim mam Octavku 19TDI 66 QG1,2002, od vyroby tam davali 0w30 dnes to nahradila z udajných duvodu 5w30,ja jezdim na 5w40 ale za studena stou 5w40 motor jede hlučnějc a hodně tvrdě až do ohřati,ale stou 5w30 motor jde od začatku tišejc a lehčejc ,samo,je to olej lehkobježnej atd.ale asi tam ma bejt z nějakyho duvodu,a motor19.tdi66 z roku96 a motr 19tdi.66 z roku 2002 neni stejnej co jsem zjistil tak jak se psalo valce,vstřiky,turbo,a asi toho bude vice,ale asi nemusi bejt špatnej olej Valvoline Max Life 5w30.
Jenže napsat o oleji pouze 0w30 nebo 5w30 NESTAČÍ. V těchto viskozitních třídách jsou totiž oleje NAPROSTO ODLIŠNÝCH vlastností. Jsou tam dle normy ACEA oleje jak se sníženou (A1/B1), tak s normální (A3/B3) viskozitou. A ono byly i "trošku" jiné požadavky na olej testovaný a schválený dle ACEA z roku 1996, a z roku 2002. Ale každopádně na olej A1/B1 - což je zrovna ten Valvoline Max Life 5w30 - MUSÍ být motor zkonstruovaný.