Longlife olej a konstrukce motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

:) :D :lol: :P :twisted: :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Což bude stále větší problém, protože VW skupuje jednu automobilku za druhou. Krom toho chtějí asi do 10ti let být největším výrobcem automobilů na světě a předehnat tak Toyotu (?).
modelář

Příspěvek od modelář »

Vždyť to furt říkám: Marketing funguje lépe (tj. mj. laciněji), než poctivě odvedená práce konstruktéra/technologa/montážníka! :evil:
Očumilov

Příspěvek od Očumilov »

modelář píše:
Petr37 píše:Děkuji za odpovědi.Na jiných stránkách je uveden rozdíl v motorech VW,a sice v honování válců.Nicméně už se v tom orientuji. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... diesely-VW
Citace z odkazu:
"pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem."

To teda čumím! :shock:
Skúste čumieť aj podrobnejšie, prípadne nezaujato( :lol: :lol:), lebo celý vtip je vtom, že motory s PR kódom QG0 nie sú stavané na prevádzku s olejom, ktorý má zníženú HTHS viskozitu. Toť ono iné "strojní obrábění". Nie je to teda primárne o long a nelong olejoch, lebo olej s normou vw 507 00 je použiteľný v motore s QG0, aj keď tá 507-mička je LL olej.
Alebo : pozná niekto olej plniaci vw 507 00, ktorý by mal zároveň zníženú HTHS viskozitu?
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano, máš samozřejmě naprostou pravdu, Očumilove (jak poetický to nick - oceňuji :wink: )! Ale nestačilo by potom prostě hovořit o známějším rozdělení olejů do ACEA tříd dle HTHS viskozity a nevnášet dodatečný zmatek do již tak nepřehledného značení dle VW? Itall v jiném vláknu napsal, že má "pocit, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna, větší", a já s ním v tomto případě zcela souhlasím...
Očumilov

Příspěvek od Očumilov »

Nick je len požičaný, jeho skutočný autor je fakt trieda :wink: .

Možno to bola iba snaha o zjednodušenie, ktorá sa napokon vymkla spod kontroly, aby používateľ auta ( ak si z nejakej nepochopiteľnej príčiny chce výmeny oleja robiť sám) vedel vyčítať z návodu na obsluhu vozidla jednoducho podanú, ale dôležitú inštrukciu k tejto záležitosti. A zásadne iba pre svoj typ motora.
"Bežný - väčšinový" používateľ vozidla bez ohľadu na značku vozidla totižto o rozdelení olejov do tried podľa ACEA má tak nanajvýš "hmlistú potuchu" ( aj to je pomerne vzácny úkaz). O nejakej HTHS ani nevraviac. Jediné čo pozná je "syntetika, v lepšom prípade " plná syntetika a 5W-40.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Očumilov píše:.....že motory s PR kódom QG0 nie sú stavané na prevádzku s olejom, ktorý má zníženú HTHS viskozitu.
A do motorů R5 a V10TDi zas údajně nesmí přijít olej A3/B3 - "ať žije VW".....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

taky se připojim mam Octavku 19TDI 66 QG1,2002, od vyroby tam davali 0w30 dnes to nahradila z udajných duvodu 5w30,ja jezdim na 5w40 ale za studena stou 5w40 motor jede hlučnějc a hodně tvrdě až do ohřati,ale stou 5w30 motor jde od začatku tišejc a lehčejc ,samo,je to olej lehkobježnej atd.ale asi tam ma bejt z nějakyho duvodu,a motor19.tdi66 z roku96 a motr 19tdi.66 z roku 2002 neni stejnej co jsem zjistil tak jak se psalo valce,vstřiky,turbo,a asi toho bude vice,ale asi nemusi bejt špatnej olej Valvoline Max Life 5w30.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jenže napsat o oleji pouze 0w30 nebo 5w30 NESTAČÍ. V těchto viskozitních třídách jsou totiž oleje NAPROSTO ODLIŠNÝCH vlastností. Jsou tam dle normy ACEA oleje jak se sníženou (A1/B1), tak s normální (A3/B3) viskozitou. A ono byly i "trošku" jiné požadavky na olej testovaný a schválený dle ACEA z roku 1996, a z roku 2002. Ale každopádně na olej A1/B1 - což je zrovna ten Valvoline Max Life 5w30 - MUSÍ být motor zkonstruovaný.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

jasně to jsem zapoměl napsat normyVW ten Valvoline nemá normu VW ale určitě by se nic nestalo,ale davat ho tam nebudu.
Odpovědět