LHM a těsnění

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
dci
Příspěvky: 46
Registrován: úte říj 07, 2008 18:01
Bydliště: Pardubicko

LHM a těsnění

Příspěvek od dci »

Zdravím,
mám takový dotaz. Renovuji Citroen DS23, poloautomat, z roku 1974. Hydraulický systém vozidla (pérování, posilovač řízení, brzdy a řazení) je plněn minerální hydraulickou kapalinou LHM. Zajímalo by mne, zda má někdo zkušenost s náhradou původních "O" kroužků systému konkrétními "O" kroužky dostupnými v Česku, konkrétně materiálem kroužků (NBR, CR, FPM, EDPM ap.). LHM vyžaduje těsnění specifičtějších materiálů, je k některým agresivní, neumím se v tom orientovat. Nerad bych udělal nějakou chybu. Je zde sice ještě jedna cesta k náhradním dílům na toto auto, nákup třeba v Německu, ale ceny až na drobné výjimky se pohybují i v desetinásobcích našich cen. Pokud někdo máte zkušenosti nebo vědomosti se snášenlivostí LHM a konkrétního těsnícího materiálu, dejte prosím vědět.
Díky
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Vezmi český kroužek, ponoř ho do LHM a po týdnu uvidíš.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Přímo nevím, ale jsou firmy, které se zakázkovou výrobou zabývají a ty by to měly vědět. Nebo se přímo zeptat na nějakém veteránském fóru.
dci
Příspěvky: 46
Registrován: úte říj 07, 2008 18:01
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od dci »

Gumovou podlahu v dílně z transportérové kurty mi zapomenutá loužička narušila za dva dny. "O" kroužky v LHM koupu 2 měsíce a zatím se tváří OK. Ale co "O" kroužek v brzdovém válečku za dva roky provozu nebo na řízení, kde bloudí 50 atmosfér?
Není problém dohledat a zakoupit konkrétní rozměr kroužku, problém je s tím materiálem. Ani prodejci se v tom neumí orientovat, už jsem jich pár obešel, LHM je pro některé velkým neznámým překvapením.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
majakubec

Příspěvek od majakubec »

Asi před deseti lety, co jsem měl Citroen XM, tak na kompletní hydrauliku mi v servisu dávali kroužky od NBR, ale je to ještě omezené nějakou tvrdostí, už si nepamatuji, co ale asi NBR 70,80....tak nějak to mohlo být.
dci
Příspěvky: 46
Registrován: úte říj 07, 2008 18:01
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od dci »

Zdravím,
NBR není výrobce, ale je to označení materiálu kroužku, které vypovídá o snášenlivosti s těsněnými medii. Díky informacím odtud jsem v noci na netu zjistil, že NBR, které je mimochodem nejběžnější a nejlacinější, je použitelné pro velkou řadu těsněných medií (zásady, kyseliny, oleje, pohonné hmoty, horká voda a další). Ještě lépe se jeví FP nebo CR, ale to bude asi problém v konkrétním rozměru sehnat. Číslo 70, 80 a 90 znamená tvrdost materiálu kroužku.

majakubec: Tvoje informace podpořila moje zjištění, že NBR by mohlo být uspokojivé řešení a děkuji Ti za ni.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

dci píše:Zdravím,
NBR není výrobce, ale je to označení materiálu kroužku, které vypovídá o snášenlivosti s těsněnými medii. Díky informacím odtud jsem v noci na netu zjistil, že NBR, které je mimochodem nejběžnější a nejlacinější, je použitelné pro velkou řadu těsněných medií (zásady, kyseliny, oleje, pohonné hmoty, horká voda a další). Ještě lépe se jeví FP nebo CR, ale to bude asi problém v konkrétním rozměru sehnat. Číslo 70, 80 a 90 znamená tvrdost materiálu kroužku.

majakubec: Tvoje informace podpořila moje zjištění, že NBR by mohlo být uspokojivé řešení a děkuji Ti za ni.
Není zač, já jsem v tomhle laik, jen jsem si vzpoměl na to, co mi říkal servisák v Citroenu a v garáži mám ještě krabičku od těch kroužků, kde je jako materiál NBR, ale zbytek je ztržený.To, že to je označení specifikace těsnění, tak o tom nemám ani páru.Ale jsem rád , že jsem mohl pomoci, alespoň částečnou indícií.
dci
Příspěvky: 46
Registrován: úte říj 07, 2008 18:01
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od dci »

Ještě dotázek. Mělo to XM po opravě nějaký problém?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

dci píše:Ještě dotázek. Mělo to XM po opravě nějaký problém?
Ne, vůbec žádný.Je to cca tři roky, co jsem potkal toho pána, co to ode mě koupil, protože bydlí 15 km ode mě,a říkal že vše bylo v pohodě, ale že mu zpuchřely koule, jinak po pár letech běžně orosené těsnící spoje.
dci
Příspěvky: 46
Registrován: úte říj 07, 2008 18:01
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od dci »

Pánové, děkuji za pomoc. "O" kroužky dostupných rozměrů nakupuji u domácích prodejců, materiál NBR. Pro ilustraci: "o" kroužek 4 x 2 mm tady 0.60 Kč, od specializovaného prodejce v D 90 centů, je jich potřeba kornout.
Na přetěsnění převodky řízení, resp. jejího posilovače, musíme zakoupit opravářskou sadu v D, cena cca 130 Euro. Mimo "o" kroužků atypických rozměrů obsahuje těsnící kroužky s čtyřhranným průřezem, vnější nebo vnitřní průměr je ještě opatřen kluznou teflonovou vrstvou. To tady by snad bylo možné vyrobit, ale cena výroby jednoho, dvou nebo čtyř potřebných kusů je neúměrně veliká, takže nákup v zahraničí je výhodnější a rychlejší.
Návštěvník

Re: LHM a těsnění

Příspěvek od Návštěvník »

Dobrý den renovujeme také DS23 a vše nakupujeme v německu jestli budete chtít kontakt tak napište na mail auto.arnold@centrum .cz potřeboval bych se také na něco zeptat Arnold
dci píše:Zdravím,
mám takový dotaz. Renovuji Citroen DS23, poloautomat, z roku 1974. Hydraulický systém vozidla (pérování, posilovač řízení, brzdy a řazení) je plněn minerální hydraulickou kapalinou LHM. Zajímalo by mne, zda má někdo zkušenost s náhradou původních "O" kroužků systému konkrétními "O" kroužky dostupnými v Česku, konkrétně materiálem kroužků (NBR, CR, FPM, EDPM ap.). LHM vyžaduje těsnění specifičtějších materiálů, je k některým agresivní, neumím se v tom orientovat. Nerad bych udělal nějakou chybu. Je zde sice ještě jedna cesta k náhradním dílům na toto auto, nákup třeba v Německu, ale ceny až na drobné výjimky se pohybují i v desetinásobcích našich cen. Pokud někdo máte zkušenosti nebo vědomosti se snášenlivostí LHM a konkrétního těsnícího materiálu, dejte prosím vědět.
Díky
Odpovědět