LHM a těsnění
Moderátor: Colommbo
LHM a těsnění
Zdravím,
mám takový dotaz. Renovuji Citroen DS23, poloautomat, z roku 1974. Hydraulický systém vozidla (pérování, posilovač řízení, brzdy a řazení) je plněn minerální hydraulickou kapalinou LHM. Zajímalo by mne, zda má někdo zkušenost s náhradou původních "O" kroužků systému konkrétními "O" kroužky dostupnými v Česku, konkrétně materiálem kroužků (NBR, CR, FPM, EDPM ap.). LHM vyžaduje těsnění specifičtějších materiálů, je k některým agresivní, neumím se v tom orientovat. Nerad bych udělal nějakou chybu. Je zde sice ještě jedna cesta k náhradním dílům na toto auto, nákup třeba v Německu, ale ceny až na drobné výjimky se pohybují i v desetinásobcích našich cen. Pokud někdo máte zkušenosti nebo vědomosti se snášenlivostí LHM a konkrétního těsnícího materiálu, dejte prosím vědět.
Díky
mám takový dotaz. Renovuji Citroen DS23, poloautomat, z roku 1974. Hydraulický systém vozidla (pérování, posilovač řízení, brzdy a řazení) je plněn minerální hydraulickou kapalinou LHM. Zajímalo by mne, zda má někdo zkušenost s náhradou původních "O" kroužků systému konkrétními "O" kroužky dostupnými v Česku, konkrétně materiálem kroužků (NBR, CR, FPM, EDPM ap.). LHM vyžaduje těsnění specifičtějších materiálů, je k některým agresivní, neumím se v tom orientovat. Nerad bych udělal nějakou chybu. Je zde sice ještě jedna cesta k náhradním dílům na toto auto, nákup třeba v Německu, ale ceny až na drobné výjimky se pohybují i v desetinásobcích našich cen. Pokud někdo máte zkušenosti nebo vědomosti se snášenlivostí LHM a konkrétního těsnícího materiálu, dejte prosím vědět.
Díky
Gumovou podlahu v dílně z transportérové kurty mi zapomenutá loužička narušila za dva dny. "O" kroužky v LHM koupu 2 měsíce a zatím se tváří OK. Ale co "O" kroužek v brzdovém válečku za dva roky provozu nebo na řízení, kde bloudí 50 atmosfér?
Není problém dohledat a zakoupit konkrétní rozměr kroužku, problém je s tím materiálem. Ani prodejci se v tom neumí orientovat, už jsem jich pár obešel, LHM je pro některé velkým neznámým překvapením.
Není problém dohledat a zakoupit konkrétní rozměr kroužku, problém je s tím materiálem. Ani prodejci se v tom neumí orientovat, už jsem jich pár obešel, LHM je pro některé velkým neznámým překvapením.
Zdravím,
NBR není výrobce, ale je to označení materiálu kroužku, které vypovídá o snášenlivosti s těsněnými medii. Díky informacím odtud jsem v noci na netu zjistil, že NBR, které je mimochodem nejběžnější a nejlacinější, je použitelné pro velkou řadu těsněných medií (zásady, kyseliny, oleje, pohonné hmoty, horká voda a další). Ještě lépe se jeví FP nebo CR, ale to bude asi problém v konkrétním rozměru sehnat. Číslo 70, 80 a 90 znamená tvrdost materiálu kroužku.
majakubec: Tvoje informace podpořila moje zjištění, že NBR by mohlo být uspokojivé řešení a děkuji Ti za ni.
NBR není výrobce, ale je to označení materiálu kroužku, které vypovídá o snášenlivosti s těsněnými medii. Díky informacím odtud jsem v noci na netu zjistil, že NBR, které je mimochodem nejběžnější a nejlacinější, je použitelné pro velkou řadu těsněných medií (zásady, kyseliny, oleje, pohonné hmoty, horká voda a další). Ještě lépe se jeví FP nebo CR, ale to bude asi problém v konkrétním rozměru sehnat. Číslo 70, 80 a 90 znamená tvrdost materiálu kroužku.
majakubec: Tvoje informace podpořila moje zjištění, že NBR by mohlo být uspokojivé řešení a děkuji Ti za ni.
Není zač, já jsem v tomhle laik, jen jsem si vzpoměl na to, co mi říkal servisák v Citroenu a v garáži mám ještě krabičku od těch kroužků, kde je jako materiál NBR, ale zbytek je ztržený.To, že to je označení specifikace těsnění, tak o tom nemám ani páru.Ale jsem rád , že jsem mohl pomoci, alespoň částečnou indícií.dci píše:Zdravím,
NBR není výrobce, ale je to označení materiálu kroužku, které vypovídá o snášenlivosti s těsněnými medii. Díky informacím odtud jsem v noci na netu zjistil, že NBR, které je mimochodem nejběžnější a nejlacinější, je použitelné pro velkou řadu těsněných medií (zásady, kyseliny, oleje, pohonné hmoty, horká voda a další). Ještě lépe se jeví FP nebo CR, ale to bude asi problém v konkrétním rozměru sehnat. Číslo 70, 80 a 90 znamená tvrdost materiálu kroužku.
majakubec: Tvoje informace podpořila moje zjištění, že NBR by mohlo být uspokojivé řešení a děkuji Ti za ni.
Pánové, děkuji za pomoc. "O" kroužky dostupných rozměrů nakupuji u domácích prodejců, materiál NBR. Pro ilustraci: "o" kroužek 4 x 2 mm tady 0.60 Kč, od specializovaného prodejce v D 90 centů, je jich potřeba kornout.
Na přetěsnění převodky řízení, resp. jejího posilovače, musíme zakoupit opravářskou sadu v D, cena cca 130 Euro. Mimo "o" kroužků atypických rozměrů obsahuje těsnící kroužky s čtyřhranným průřezem, vnější nebo vnitřní průměr je ještě opatřen kluznou teflonovou vrstvou. To tady by snad bylo možné vyrobit, ale cena výroby jednoho, dvou nebo čtyř potřebných kusů je neúměrně veliká, takže nákup v zahraničí je výhodnější a rychlejší.
Na přetěsnění převodky řízení, resp. jejího posilovače, musíme zakoupit opravářskou sadu v D, cena cca 130 Euro. Mimo "o" kroužků atypických rozměrů obsahuje těsnící kroužky s čtyřhranným průřezem, vnější nebo vnitřní průměr je ještě opatřen kluznou teflonovou vrstvou. To tady by snad bylo možné vyrobit, ale cena výroby jednoho, dvou nebo čtyř potřebných kusů je neúměrně veliká, takže nákup v zahraničí je výhodnější a rychlejší.
Re: LHM a těsnění
Dobrý den renovujeme také DS23 a vše nakupujeme v německu jestli budete chtít kontakt tak napište na mail auto.arnold@centrum .cz potřeboval bych se také na něco zeptat Arnold
dci píše:Zdravím,
mám takový dotaz. Renovuji Citroen DS23, poloautomat, z roku 1974. Hydraulický systém vozidla (pérování, posilovač řízení, brzdy a řazení) je plněn minerální hydraulickou kapalinou LHM. Zajímalo by mne, zda má někdo zkušenost s náhradou původních "O" kroužků systému konkrétními "O" kroužky dostupnými v Česku, konkrétně materiálem kroužků (NBR, CR, FPM, EDPM ap.). LHM vyžaduje těsnění specifičtějších materiálů, je k některým agresivní, neumím se v tom orientovat. Nerad bych udělal nějakou chybu. Je zde sice ještě jedna cesta k náhradním dílům na toto auto, nákup třeba v Německu, ale ceny až na drobné výjimky se pohybují i v desetinásobcích našich cen. Pokud někdo máte zkušenosti nebo vědomosti se snášenlivostí LHM a konkrétního těsnícího materiálu, dejte prosím vědět.
Díky