LED-ky (aj namiesto žiaroviek)

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)

Příspěvek od Colommbo »

Máte oba pravdu, chlapci, to už hen ty xenóny jsou příjemnější než LEDky... :? osl-ovani-sv-tly-protijedoucich-vozidel-t7777.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)

Příspěvek od memartin »

Jak jste na tom názorově na ledky pro účel ne abych já viděl, ale abych já byl viděn? Tady se míjí moje hranice chtěné originality a bezpečnosti. Jo, na to auto to nepatří k dobovosti, ale ano, svítí to líp. Možná to dokáže i odlehčit slabším alternátorům.

(H4 Ledkám v reflektorech ovšem neholduju a fakt je nesnáším) Když má auto z konstrukce na dálkové světla jiné žárovky, třeba H1 nebo H7, tak to beru jako velké plus, že tam může člověk dát LED a na potkávací nechat příjemné halogeny.
Osvětlení spz v LED mě vůbec netahá. To jestli to auto "omladí" nebo vypadá "modernější" pro mě není argument, neomladí. A hlavně nechápu pointu v tom, aby moje značka byla čitelná na 50 metrů. :lol: :lol:
Ale i v tomto případě vidím jednu výhodu - teplota. Vybrané modely VW se značkou na pátých vratech v tom místě rády reznou, včetně toho, co je doma. Pokaždé když auto jezdí v zimě, se kolem světel tvoří zaschlé místa, kdy zbytek auta je obalený v mokrém slaném zábalu. Ta zvýšená teplota má za mě velký vliv na životnost těch dveří.

Některé starší auta mají konstrukce zadních lamp dost malé, často žárovky z prvovýroby (třeba moje 106, vyměnit bych je mohl, ale když vím že na tom autě už svítí 26 let tak jsem na to tři roky nehrabal a čekal až přestanou) a když potkám v dálce v noci přede mnou jinou, tak je to opravdu bludička, ve zhoršených podmínkách jako třeba když sněží nebo je mlha to auto nejde vidět vůbec.
Některé takové jsou k prodeji na alze, vzal jsem jich pár z tama (vyšší cena než z číny ale aspoň nějaká jistota reklamace), obsahují 144 SMD led a jsou zalepené ve skleněném obalu. Měly by mít canbus.

První kusy jsem vzal do zpáteček, co už jsem dlouho chtěl dát našim do Gplus, kde ta jedna 21w v noci tmoucí svítí bídně - jednou jsem chtěl zacouvat na mostek do polní cesty a podařilo se mi kolem nacouvat do příkopu, spodek nárazníku totálně nenávratně odrhnout a zlomit koncový tlumič ve spoji od trubky do tlumiče o ten mostek. :evil: Třeba volvo s60 s dvěma halogenkama svítí dozadu naprosto dostatečně, švédi na to mysleli.

Polo taktéž svítilo hodně slabě dozadu, tam šla druhá z páru. Tam ale chci dát dvě p21w červené LED na místo brzdových - červené plasty kolem žárovky, které vydávají na venek červené světlo jsou na jedné straně roztavené a prosvicuje teplá bílá. Další výhodu bych viděl teplotu - že už to nic víc neroztaví. Také pak to, že polo z r. 99 nemá ve výbavě třetí brzdové světlo, tak aby šlo dostatečně poznat, že brzdím, třeba ve dne se toho bojím nejvíc, tam kdyby to do mě někdo napral zezadu, už tu asi přidávat příspěvky nebudu. Nebo minimálně z nemocnice nebo vozíku.

A co třeba blinkry, názorově? Některé auta mají třeba přední blinkry ve světlech tak špatně umístěné (na vnitřní straně) a slabě svítící, že na kruhovém objezdu už dávno bliká a já pořád stojím, protože to nevidím (a zatracuju ty, co ten blinkr nedají a mohl jsem už dávno jet :x )

Jinak kdysi záměr LED světel, které jsou levnější na výrobu a svítí líp nebo dýl už se mi nezdá úplně relevantní, často ty ledky jsou několikrát dražší a dokážou vydržet i menší dobu.
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)

Příspěvek od Colommbo »

K předním světlometům - co se týká "svítivosti" (kvality, naplněnosti očekávání), záleží dle mého soudu hlavně na konstrukci/kvalitě světlometu jako takového. Moje první Omča (1991) měla klasické světlomety ještě se skleněným překrytím a H4 uvnitř. Svítilo to nic moc a tož jsem tehdy koupil a vložil "pořádné" H4 s výkonem kolem 100W. Viděl jsem nádherně a světlomety to přežily taky. Druhá Omča (2001) měla přeplastované xenony s výbojkami D2S a žádný zázrak, čekal jsem víc a ani nové výbojky Osram moc nepomohly. Současné kupé má opět H4 ve skle a svítí to jako kjáááva, nejlíp ze všech aut, co jsem kdy měl. Zadní světla jsem nikdy neřešil, notabéne dojedu-li v noci auto, jemuž zadek září jak vánoční stromeček, ano, je "vidět", ale jízda za ním je opruz a v případě moderních SUV majících zadní světla ve výšce mých sedících očí obzvlášť.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět