Nemyslím, že to bude (bude-li) špatný olej, jen se prostě domnívám, že přišel pozdě a zápas o své místo na slunci mezi zavedenými značkami bude mít hodně těžký, o to víc mi to prostě přijde jako trochu zbytečné gesto... Nehledě na to, že jeho "určením" to pánové z Parama zabili úplně...
Nevim jaký oleje myslíš. Ale uplně stejný olej prodávají ten Mogul Racing 5W-40 pod označením Mogul Alfa 5W-40. Tyto oleje jsou opravdu stejné. Ale ostatní jsou mírně odlišné. Myslim, že žádný jiný stejný není pod dvěma názvy. Když počítám motorové do osobních vozidel. Jestli třeba Mogul GX-FE 10W-40 a Mogul Extreme 10W-40, tak ty stejný nejsou. Ani Mogul Extreme 5W-40 neni stejný jako Mogul Racing 5W-40.
S tím 5W-50 taky nechápu proč tam mají jen API SL. Když už udělám takový olej, který je drahý, tak ho alespoň namíchám ať splňuje firemní normy. Ta 5W-20 časem určitě přibyde. Zatím ještě není, tak rozšířená.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne stř pro 25, 2013 22:46, celkem upraveno 1 x.
Autoxxxrady píše:S tím 5W-50 taky nechápu proč tam mají jen API SL. Když už udělám takový olej, který je drahý, tak ho alespoň namíchám ať splňuje firemní normy.
...kua - veď podľa niektorých tvojich vyjadrení to určite spĺňa aj API SM a API SN spolu s ACEA A1 A2 A3 A4 A5 a to všetko v SAE 0W 5W 10W 15W - 30 40 50 60, ale marketing im tam dovolil napísať iba niečo, aby bolo viac produktov...
P. S.: dávaj si na mňa teraz bacha, lebo som si dal 0,5l 12°Kelta z PET fľaše a ešte 1l tam ostal!!!
Naposledy upravil(a) FF dne stř pro 25, 2013 23:08, celkem upraveno 1 x.
e1H píše:Namiesto toho by bolo oveľa rozumnejšie zamerať sa napr. na oleje 5W-20 pre nové motory Ford, nehovoriac o tom, že pre aktuálnu radu motorov VAG majú tiež dosť obmedzenú ponuku (napr. chýbajú 0W oleje VW 502.00/505.00). Namiesto tohto oleja by radšej mali dať schválenie VW 502.00 na 5W-50-ku, to by im prinieslo určite viac zákazníkov (myslím hlavne na majiteľov 1.2 HTP).
Vše je o penězích, hádám, že by museli výrazně investovat do nových provozů. Asi se jim to prostě nevyplatí.
Podle jakých mých vyjádření .) Moje vyjádření je maximálně takový, že firemní normy jsou nadřazeny specifikacím ACEA. A při splněních některých firemních norem jsou automaticky splněny požadavky na ACEA, protože firemní normy převyšují ACEA. To není moje vyjádření, tak to je .)
...no neviem - neviem. Majitelia väčšinou o normách ani netušia, že existujú!!!
...ale zaručene vedia, že 10W-40 je polosyntetika, 15W-40 minerál a 5W-40 je plná!!!
...no a keď je tam ešte napísané EXTREME, tak to je do 1.2HTP ako stvorené!!!
...to bolo na skodovkar-a, Autoxxxparody - si sa tam akosi promptne primotal
Autoxxxrady píše:...firemní normy jsou nadřazeny specifikacím ACEA. A při splněních některých firemních norem jsou automaticky splněny požadavky na ACEA, protože firemní normy převyšují ACEA...
...daj nejaké podklady - rád by som si to definitívne ujasnil.
Tak proč jsou automobilky v ACEA? To jsou v asociaci jen kvůli večírkům? A když už vydávají specifikace ACEA, tak je to jakýsi dohodnutý standard. A kdo chce, tak si ho vylepší. Tím, že si ho vylepší vznikne firemní norma .) Jinak by specifikace ACEA nevydávaly
Našiel som aplikáciu, ktorá graficky porovnáva jednotlivé normy medzi sebou v konkrétnych 7 parametroch...
...zatiaľ to vyzerá takto:
-MB229.3 (2012) vs. ACEA A3/B4-10:
MB je lepšia v 6 z 5 parametrov (vysvetlím: ten jeden neplní len relatívne tesne, ale zohľadňuje ďalšie dva, ktoré ACEA nemá)
-VW502.00 (2005) vs. ACEA A3/B4-10:
VW je lepšia v 3 z 5 parametrov (napr. jeden prekračuje dvojnásobne a iný plní na iba asi 60%)
-API SL vs. ACEA A3/B4-10:
ACEA je absolútne lepšia (API zohľadňuje iba 4 parametre a iba v jednom sa vyrovná - v ostatných je veľmi slabá cca 10 až 25% z ACEA)
...chce niekto obrázky?
Naposledy upravil(a) FF dne čtv pro 26, 2013 0:43, celkem upraveno 4 x.