Kvalita současných olejů Mogul

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5805
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od jerome »

No ono tie oleje maju kazdy iny nazov kvoli rozdielnosti parametrov resp. zlozenia.
Extreme ma hodnotu viscozity pri 100°C 14,1 a pri 40°C 93,5 kdezto Forte GX = 100°C 14,5 a 40°C 103,4
Z toho je vidno ze Forte GX je viskoznejsi a preto bol motor tichsi :idea: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Mav »

Na Mogul 5W-40 Racing nedám dopustit!!!!!

Š 120 s obtokovou filtrací od tchána po45.000km, Po tchánovi kompletní vyčištění motoru ( poslední olej Mogul 15w-50 tam byl tři roky a nešel vylít z vany - ztuhlý rossol.
Ve 47.000 první výbrus Kliky.Po 2000km !!!1 výbrus kliky - mlátila i na 15W50 Mogul - holt jsem ji začal honit, nacož nebyla vůbec zvyklá, již při 1 výměně oleje byly vidět slupky kompozice, pár vytočení přes 5.000 ot min klika nesnesla.- byla načatá i kamínky a prachem z vany. ( Zatěsněna silikonem měrka oleje - od té doby se motor neničil!!!! Taková prkotina, to bylo spolu s odvzdušněním převodovky nejslabší místo a zabiják pohonu- z cesty tam lítalo kamení a bylo vymalováno.

Po vyčištění výplach2x polosyntetika, pak již jen 5W-40 Mogul racing. spotřeba olejecca 0,6-08 l/ 1000km.

1 výbrus Válců ve 76.000ti tisících. Kompletní vyčištění motoru ( stejně byl po mogulu stříbrně čistý, Mezi vložkou a pístem vůle 0,02 mm. Honováno v Autospektru 2000 M. Lázně u pana Lepeje ( majitel p. Otakar Zenkl.)
Kde bylo těsnění, nanesena velmi slabá vrstva zlatého silikonu. ( i na měděné těsnění Válců dole).
Abnormální ventily, vše vrtáno a začišťováno olej + militec 1: 1 - lepší výsledky obrobení.

Zúhlováno na setiny milimetru s panem Novákem, bývalým nástrojařem, který ze mě byl na prášky: ( zbytečná čistota a přesnost:))..

Nová ojniční ložiska, Kvalitní pístní kroužky z Buzuluku komárov - 4x chromované.

Po výbrusu a zajetí tzv. Na těsno po 2000 km spotřeba oleje 0,186 dcl/1000 Km,



Cesta Do Chorvatska 3,500,Km Průměrná spotřeba 6,8 l/100km, Thule na střeše, optimální rychlost na dálnici v D 134 -138 Km/h.

převodovka 5 kvalt z Rapida s dlouhým převodem, pneu Brilantis na favorit, otáčky srovnané.

Náplň: Taf-X 75W-90, 2x molybdem od LM, Organický molybden od fy OEM ( USA ), Teflon. Mechanik od p. Kvaizara řekl, že tak krásně jetá soukolí ještě neviděl. V zimě to exelentně řadilo na ten vůz, a v létě bylo tišší, než na předepsanou náplň.

Konstruktér z Mladé Boleslavi, který ty motory dělal, mi řekl, že mám jít do racingu 5W-40, že motoru jen prospěji, a náplní v převodovce ušetřím v zimě na krátkých trasách cca.8 % paliva!!!
O tom, že staré motory potřebují staré oleje řekl, že to jsou dědkovské rady, motor má mít ten nejnovější olej, co snese.

Najezdil jsem s ní 100.000,-Km, Motor velmi často vytáčen do 5,500 ot min, ( závodění s favority), ve 150.000 km spotřeba oleje 0,25l/1000,-km, na 4.000 km jsem doléval litr.

Výměna oleje po 12.000,- km bylo akorát. Při 5000Km holý nesmysl, i přes to, že měla jen obtokovou filtraci. Od doby, utěsnění měrky oleje silikonem a odvzdušňovacího otvoru převodovky třemi mastnými dětskými ponožkami zajištěnými O-kroužkem vše v pořádku. takové komunistické kurvítko, aby chlapi měli stále co dělat:).

Svíčky Dor 14 LGS http://www.brisk.cz/e-shop/zapalovaci-s ... 14lgs.html - poslai mi je tehdy z vývoje tehdy vypadali trochu jinak.. Plně tytristorové zapalování, po první jiskře přerušen obvod od kladívka na 0,0018 s, aby se zamezilo vzniku sekundárních jisker od cívky do motoru díku odskakování kladívka při otáčkách nad 4300 ot/min.
Zapalovací kabely silikonové červené champion.

Maximálka 165 km s řidičem, 4 osoby, Thule na strěše chorvatsko 145 Km/h. Hlava nesnížena , benzín BA95

Takže za mě Mogul Racing jednoznačně ano, jen nevím, jak jeto teď, když to mají poláci, lidi z vývoje od nich odešli a založili firmu VALAR a jejich oleje prý jsou dobré.

Jednou jsem se nechal nalákat kastrolem Magnatec 5W-40, v 8.000 musel jít ven!!!!! byl úplně černý, a motor byl hlučný!!!! Čistit neměl co, vnitřek bloku byl stříbrně čistý!!!! Další dávka Racingu opět 12.000 km, v té době to byl jeden z nejkvalitnějších olejů na trhu!!!! Za tím si stojím.

Důležitá věc proti vyplachování aditiv z oleje při studeném počasí ( šlem na víčku - neotírat - jsou to aditiva)- alespoň tak mi to bylo olejáři řečeno. Vyřešil jsem to zateplením víka ventilů i víčko - silikon + azbestová látka potažená hliníkem v tloušťce 2mm - to udělat ve dvou vrstvách, víčko, co se vleze - pak se šlem nedělá. Zároveň se snížil hluk od motoru v kabině. 25 km závod do vrchu start 540m n.m., cíl 1100 m n.m. Boží dar, 20C, 18.00 hod běžný provoz 17.min,20s.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Pitris »

Dobře udělaný motor :wink:
Mav píše:Důležitá věc proti vyplachování aditiv z oleje při studeném počasí ( šlem na víčku - neotírat - jsou to aditiva)- alespoň tak mi to bylo olejáři řečeno....
Přesně tak (pokud se tam nedostává fridex), to tam musí zůstat; při delší jízdě se to v oleji rozpustí.
Mav píše:Na Mogul 5W-40 Racing nedám dopustit!!!!!
Já to tu tvrdím už dlouho.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10011
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Colommbo »

"šlem na víčku - neotírat - jsou to aditiva" - a já vůl to vytírám chlebem... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Pitris »

....Ty ale to není sádlo :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10011
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Colommbo »

Mno, šmak to má zvláštní, ale je to pěkný žlutomedový a člověk si tak nějak zvykne... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Mav »

Každý správný automechanik za život spořádá pár litrů:)!!

Taky jsem si myslel, že mi jde fridex do oleje, ten ale neubýval. Minerál 15w50 Super mogul to nedělal, alespoň ne v takovém množství. 10w40 polosyntetika také ne tolik. Až 5W-40, tam se při popojíždění tvořil šlem očividně. Z toho plyne- dostatečné množství aditiv. Říkám si, že v Octávii vyzkouším olej z parama, třeba ta cena má své oprávnění, z vody ani aditiva neuvaříš:)

Ke svíčkám s 3 milimetrovou celokruhovou jiskrou - použitelné to bylo do teploty cca 10*C, pak již byly problémy se startováním, zvláště při mlhách. Na zimu tam šly normální, akorát čtyřbodové. Podložky byly z hliníkového bronzu, kvůli krátkému závitu. Motor šel krásně do otáček, nevadnul.
Tábor dodává svíčky Dánské policii do motorek BMV. Mechanici jim po dodání z Německa vymontují boschky a namontují brisky!!
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od NOVON »

Mav: Prosím tě,ten teflon jsi tam dal jaký?Resp. neznáš konkrétní přísadu?Díky
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Návštěvník »

Mav píše:... Ke svíčkám s 3 milimetrovou celokruhovou jiskrou - použitelné to bylo do teploty cca 10*C, pak již byly problémy se startováním, zvláště při mlhách. Na zimu tam šly normální, akorát čtyřbodové. ...
Ve snaze o to "nejlepší" netřeba se dopouštět fatálních chyb jdoucích proti fyzice! :x
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od skodovkar »

Mav píše:Tábor dodává svíčky Dánské policii do motorek BMV. Mechanici jim po dodání z Německa vymontují boschky a namontují brisky!!
Ještě kdyby věděli o DENSO, to by teprve bylo :wink:
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Mav »

NOVON píše:Mav: Prosím tě,ten teflon jsi tam dal jaký?Resp. neznáš konkrétní přísadu?Díky
To bylo v roce 1995, ten předražený Slick ( 1.200,-Kč), dnes bych použil jednoznačně směs, kterou nabízí tento web- Ekolube Gear. Já jsem to zkombinoval s tím, co bylo v té době k dispozici - organický molybden od OEM ze států, kombinace teflon x nitrid bóru bude určitě lepší.

Hlavně tam dej TAF-X, pokud převodovka neteče, je pak jízda o něčem jiném. V zimě lehce, v létě méně hlučně:)
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Mav »

Návštěvník píše:
Mav píše:... Ke svíčkám s 3 milimetrovou celokruhovou jiskrou - použitelné to bylo do teploty cca 10*C, pak již byly problémy se startováním, zvláště při mlhách. Na zimu tam šly normální, akorát čtyřbodové. ...
Ve snaze o to "nejlepší" netřeba se dopouštět fatálních chyb jdoucích proti fyzice! :x
Kdo nezkouší, nepozná. konkrétně jízdu s veteránem, kdy majitelé nových silných vozů často zdraví s palcem nahoru!!! :) A o tom to je.
Návštěvník

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Návštěvník »

Pak rozhodně doporučuji vyzkoušet - Denso! :wink: :D
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od NOVON »

Mav: TAF-X už se nevyrábí a s jeho náhradou nemám dobrou zkušenost..Jinak taky jsem pro ten EKOLUBE GEAR..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Autoxxxrady

Re: Kvalita současných olejů Mogul

Příspěvek od Autoxxxrady »

NOVON píše:Použil jsem teď při výměně olej MOGUL EXTREME 10W-40 a že by to byl za ty prachy nějaký zázrak..Čekal jsem motor tichší za tepla,ale nic moc..Třebas s olejem MOGUL FORTE GX 10W-40 byl motor za tepla rozhodně tichší..
O kolik dB byl tižší?
Odpovědět