"Kvalita" nafty...

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Upřímně to slyším poprvé, že by VIF zničil DPF 🫣😳

Co se týče K2, přijdou mi jako takový low-cost na vše, ta značka ve mě důvěru moc nevzbuzuje, ovšem může to být jen můj dojem 👍
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Egorich
Příspěvky: 53
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Egorich »

Pitris JUNIOR píše: čtv říj 26, 2023 11:42 Upřímně to slyším poprvé, že by VIF zničil DPF 🫣😳
DPF nebyl zničen. Ale při použití VIF docházelo k regeneraci 2x častěji než bez VIF. DPF se ucpal mnohem rychleji.

Vif je doporučován všemi jako všelék. Ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že tomu tak není.
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris »

NIC jako všelék neexistuje. Vždy to bude něco za něco. VIF je s dobrou cenou výrobek co umí spoustu věcí, ale ne všechno - záleží na uživateli auta co od něj chce.
Dál v tomto vlákně ale nemám co pohledávat protože jsem (a byl i budu) benzinový. Tam VIF funguje, ale nesmí se od něj čekat zvýšení oktanů. To neumí, na to jsou jiní....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Egorich píše: čtv říj 26, 2023 12:06
Pitris JUNIOR píše: čtv říj 26, 2023 11:42 Upřímně to slyším poprvé, že by VIF zničil DPF 🫣😳
DPF nebyl zničen. Ale při použití VIF docházelo k regeneraci 2x častěji než bez VIF. DPF se ucpal mnohem rychleji.

Vif je doporučován všemi jako všelék. Ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že tomu tak není.
A teď čisté hypoteticky, není motor uvnitř tak znečištěný, že VIF jej čistil a tím pádem zanášel DPF??? 🤔
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Matěj »

Pitris JUNIOR píše: čtv říj 26, 2023 10:58 Kamarádům co za mnou jezdí na servis doporučuji do nafty toto: https://www.motora.cz/aditiva/vif/vif-z ... 952461.htm , většina z nich si chválí "zklidnění auta" 👍
VIF samozřejmě poctivě dávkuji do každého tankování, ale i přesto je ta Eurooil nafta taková jaká je.
Není to problém mého současného auta. I předchozí auto vykazovalo při náhodném nabrání třeba Max Motion mnohem lepší chod, pružnost atd...

Prostě asi je tady něco za něco.
Nafta je sice bez biosložky, ale motor je při jejím použití takový syrový.

Proto bych chtěl zkusit nějaký "booster" na cetany, zda se právě tahle nafta dá "zklidnit".
Egorich
Příspěvky: 53
Registrován: stř kvě 25, 2022 9:32

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Egorich »

Pitris JUNIOR píše: čtv říj 26, 2023 12:32
Egorich píše: čtv říj 26, 2023 12:06
Pitris JUNIOR píše: čtv říj 26, 2023 11:42 Upřímně to slyším poprvé, že by VIF zničil DPF 🫣😳
DPF nebyl zničen. Ale při použití VIF docházelo k regeneraci 2x častěji než bez VIF. DPF se ucpal mnohem rychleji.

Vif je doporučován všemi jako všelék. Ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že tomu tak není.
A teď čisté hypoteticky, není motor uvnitř tak znečištěný, že VIF jej čistil a tím pádem zanášel DPF??? 🤔
Vyloučeno. Sací potrubí, EGR atd. byly vyčištěny.
A například s Wynn's Supremium Diesel takové problémy nejsou.
BMW E91 320d m47n204d4 12/2006, Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
EO optimal diesel + Wynn's Supremium Diesel
Vasek87
Příspěvky: 10
Registrován: pát črc 12, 2019 15:12

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Vasek87 »

S tou naftou a aditivy je to takove vselijake. Nicmene moje zkusenost je takova, ze vzdycky kdyz vezmu do sluzebniho nebo soukromeho auta premiove palivo (maxmotion, vpower, verva, mol) tak motor zere minimalne o pul litru vic. Vyzkouseno nescetnekrat. Nyni po nekolikate zkousim obycejnou efectu a tam je spotreba nejnizsi. V porovnani s jinymi zakladnimi naftami chod motoru lepsi, napriklad na globus, ale i standartni omw naftu. Jak bylo zmineno, ze na eurooil se chod motoru jevi jako hrubejsi, plechovejsi, kovovejsi, tak toto se mi deje kdyz natankuji maxmotion do nejnovejsi generace 2.0tdi 110kw evo. Respektive motor bezi klidne, ale ma kovovejsi zvuk. Pokud natankuji do tohoto motoru jine premiove palivo tak kovovy zvuk motoru zmizi. Co se tyce regenerace, tak tam je to zase ve prospech maxmotionu, u jinych premiovych naft regenerace castejsi. Jinak vsechny nafty u nas jsou zlute(premie, nepremie), jediny maxmotion je ciry. Ani u eurooilu kdyz jsem naposled tankoval tak nafta nebyla cira. Beru to tak, ze zluta nafta znamena obsah bioslozky. Jedine kdy jsem mel nizsi spotrebu na premiovou naftu bylo minuly tyden v madarsku, kdy jsem na molu vzal lepsi naftu. V porovnani u nas s mol evo (zluta) naftou byla stejne cira jako maxmotion, motor nicmene nemel kovovy zvuk. Rada a doporuceni na zaver? Asi zadne neni. Premiove paliva nemaji takovou vytoc, takze jsou starsi nez obycejne nafty. V cem tkvi vyssi spotreba na premiove paliva? Dosud jsem na to neprisel.
Pracovní Hyundai i30 1.6 crdi, rv.2016.
Rodinné Škoda Kodiaq 2.0tdi 110kw, 2022.
Fel0n
Příspěvky: 9
Registrován: sob črc 16, 2016 16:49

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Fel0n »

Já momentálně pravidelně tankuju u KM Prony Diesel Pro Plus bez biosložky + Diesel Power Ecomax od Millers a za mě super. Nafta krásně do modra a žádná žlutá břečka. Předtím jsem jezdil delší dobu na Vervu, ale vyšší spotřeba a hlavně se mi plnil rychle DPF a často regeneroval. Nyní mám vyšší dojezd a méně časté regenerace.
1.9JTD

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od 1.9JTD »

Aký názor (skúsenosti) máte na naftu Orlen? Čerpačka, kam som mal najbližšie sa zmenila zo Slovnaftu na Orlen.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Většina kolegů, kterým na naftách dělám nějaké pracovní úkony, od Orlenu upustila. Častá regenerace DPF, cuká, nízký výkon... Doporučil jsem přechod na EO a u všech výrazně lepší projev a DPF nečistí tak často.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris »

Ten EO ale na východ od Moravy není.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Bylo to pouze přirovnání, jeden přešel na MOLku a taky spoko
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
1.9JTD

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od 1.9JTD »

Ďakujem, Orlen som dal naposledy z núdze. Vyhnem sa mu.

EDIT:
Alfa začala z tej nafty koktať. Niekoľko krát akoby vynechal motor, dvakrát na voľnobeh chcípla. Nemusí to byť nevyhnutne značkou, môže konkrétnou čerpaciou stanicou kam som prv chodil po Slovnaft naftu a bez problémov. Mohla obsluha dačo pototo pri výmene vlastníka. Dolial som do nádrže 40 ml VIFU a 50 ml Megaselu a zatiaľ kľud. Zajtra sa pôjdem viac povoziť ak nebude klzisko na cestách.
JakubLet
Příspěvky: 18
Registrován: ned pro 04, 2022 12:42

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od JakubLet »

Ahoj, zdravím,

Měl bych drobnou otázku za kterou mě snad nikdo neukamenuje :-)
Kde brát standardní naftu kterou nebudu/nechci dodatečně aditivovat ? A nebude o 7kc na litrů dražší než jiné cerpaci stanice. Nemusím brát stále prémiové nafty které jsou výrazně dražší. Nevidím v tom úplný přínos vůči vyšší ceně a zároveň se nechci patlat s vifem.
Na firmě máme naftový sprintery se 400k, vstriky Původní a nikdo tam nebere lepší nafty nebo nedejbože sám přidával aditivum. Prostě klasický firemní auto.
Takže to asi není dogma jezdit na vervu.
Nejvíce se mi zamlouvá OMV kde s aplikací vychází nafta o 2kc dráže než na ONO což mi přijde cajk cena. O OMV mám dobrý osobní mínění, že by to nemusel být "cajch".
Auto který tím hodlám krmit je Scala 1.6 TDI.
Nájezd mám 40-50tis/rok


Díky a mějte se
Škoda Scala 1.6TDi DGTA, DSG7 DQ200
VAG 0w30/Shell AV-L 0w30
jarson1
Příspěvky: 2090
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jarson1 »

U nas najblizsie tvojmu zadaniu vyhovuje prva pumpa v Užgorode :mrgreen:
Ale zvysil by sa ti asi rapidne rocny najazd. Je to trochu z ruky :D
Nie fakt neviem. Je to tazke a lepsie to nebude. Hlavne s cenou. Asi najrozumnejsie fakt vychadza to OMV.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět