kvalita benzinu
Moderátor: Colommbo
Re: Kvalita benzinu
No ono je to takové napůl. Prémiové benziny nemají biolíh ale biosložku ETBE (Ethyl-tercbutylether).
Článek je starší a tady je odkaz: http://www.auto.cz/auto-zima-paliva-ane ... zech-63717
Benzinový závěr
Nezbude nic jiného než spolehnout se na prémiové benziny. U čerpacích stanic OMV natankujete benzin MaxxMotion 100, který je dovážen přímo z rafinérie z Rakouska a neobsahuje jako biosložku biolíh, ale ETBE (Ethyl-tercbutylether), což je akceptováno rovněž jako biosložka, ale nemá negativní vlastnosti jako biolíh. Benzín OMV MaxxMotion 95 může obsahovat jako biosložku jak biolíh, tak ETBE, záleží na zdroji, z kterého pochází. Stejná situace, tedy přimíchávání výrazně kvalitnějšího ETBE (zvyšujícího mimochodem oktanové číslo), je i u benzinů od Shellu (V-Power Racing) či Benziny (Verva 100). Tyto dovozové benziny (vše s oktanovým číslem vyšším jak 95 je dovoz) mají delší skladovatelnost, dle vyjádření Benziny až 6 měsíců; tedy o polovinu déle než u klasických benzinů.
Výrobci často aditivují i běžné benziny, výsledkem je mimo jiné i potlačení korozních vlastností. U prvonáplní výrobců automobilů platí téměř to samé jako u nafty: výrobci automobilů používají pro první náplně speciální benzin z pohledu uhlovodíkového složení z důvodů přísných podmínek na startovatelnost a ten je také bez biolihu (např. ve Škodě jde o importovaný benzin ASF bez biosložky).
Článek je starší a tady je odkaz: http://www.auto.cz/auto-zima-paliva-ane ... zech-63717
Benzinový závěr
Nezbude nic jiného než spolehnout se na prémiové benziny. U čerpacích stanic OMV natankujete benzin MaxxMotion 100, který je dovážen přímo z rafinérie z Rakouska a neobsahuje jako biosložku biolíh, ale ETBE (Ethyl-tercbutylether), což je akceptováno rovněž jako biosložka, ale nemá negativní vlastnosti jako biolíh. Benzín OMV MaxxMotion 95 může obsahovat jako biosložku jak biolíh, tak ETBE, záleží na zdroji, z kterého pochází. Stejná situace, tedy přimíchávání výrazně kvalitnějšího ETBE (zvyšujícího mimochodem oktanové číslo), je i u benzinů od Shellu (V-Power Racing) či Benziny (Verva 100). Tyto dovozové benziny (vše s oktanovým číslem vyšším jak 95 je dovoz) mají delší skladovatelnost, dle vyjádření Benziny až 6 měsíců; tedy o polovinu déle než u klasických benzinů.
Výrobci často aditivují i běžné benziny, výsledkem je mimo jiné i potlačení korozních vlastností. U prvonáplní výrobců automobilů platí téměř to samé jako u nafty: výrobci automobilů používají pro první náplně speciální benzin z pohledu uhlovodíkového složení z důvodů přísných podmínek na startovatelnost a ten je také bez biolihu (např. ve Škodě jde o importovaný benzin ASF bez biosložky).
Naposledy upravil(a) Pitris dne ned led 28, 2018 10:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto od "Shellu". Admin
Důvod: Přesunuto od "Shellu". Admin
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Kvalita benzinu
Chlapi ono se toho "ekobiodárečku" stejně asi už nikdy zcela nezbavíme. Berme to tak že pokud jí tam není moc, tak moc neškodí a váže na sebe v nádrži zkondenzovanou vlhkost....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1870
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita benzinu
ETBE a MTBE byly primárně vyvinuty na zvýšení OČ jako náhrada „olova“
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Kvalita benzinu
Na Shell jsem se zatím nedostal,ale Čepro uvádí,že BA 95 a prémiová BA 98+ se liší pouze oktanovým číslem. https://www.ceproas.cz/public/files/use ... enziny.pdf
Jinak označení BA 98 SUPER PLUS E5.
Jinak označení BA 98 SUPER PLUS E5.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Kvalita benzinu
Já jsem se na Čepru zeptal a bylo mi řečeno že i 98 okt obsahuje biosložku.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Shell V-Power Nitro +
I Verva 100 obsahuje biosložku ale právě v příznivější formě ETBE http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx?pid=83. Je tam i delší skladovatelnost až 6 měsíců oproti třem.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Kvalita benzinu
tak to máte ešte dobré. U nás od Januára 2017 už všetky palivá bez rozdielu musia obsahovat až 7% bionukleárneho bordelu. Do 2017 to bolo len 5% z celkového predaného množstva.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Kvalita benzinu
Já bych řekl že vás s tím "7%" brzo doženeme
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Kvalita benzinu
Uz po lete, navratu z dovci, jsem presel na davkovani VIFINY z 1 : 1000 - 1 : 750 na 1 : 750 - 1:500.
Zajimavy je, ze tam jsem i v teplejsich dnech, na couracky i delsi jizdy, mohl tankovat klasickou N 95.
Po vyjeti do mrte, vzal 95 u, tusim ze Molu (z nouze) a jak bylo +22 a vic, v urcitym rezimu zas detonace. Ne moc, ale byly. Mam velky usi a odstraneny protihlukovy nesmysle z kapoty a prepazky.
Edit- tim chci rict, ze mi neva bio v tomto pomeru, ale osizeny voktány.
Zajimavy je, ze tam jsem i v teplejsich dnech, na couracky i delsi jizdy, mohl tankovat klasickou N 95.
Po vyjeti do mrte, vzal 95 u, tusim ze Molu (z nouze) a jak bylo +22 a vic, v urcitym rezimu zas detonace. Ne moc, ale byly. Mam velky usi a odstraneny protihlukovy nesmysle z kapoty a prepazky.
Edit- tim chci rict, ze mi neva bio v tomto pomeru, ale osizeny voktány.
Re: Kvalita benzinu
Nesmíš chtít od staré piksly zázraky.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Kvalita benzinu
No jo, Citron imperium vraci uder
Za ty moje antipatie.
Za ty moje antipatie.
Re: Kvalita benzinu
A ukazu pritelkyni, co o ni pises
Re: Kvalita benzinu
Myslím si,že dáma na první dobrou pochopí o čem je řeč.Pedro píše:A ukazu pritelkyni, co o ni pises
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Kvalita benzinu
Možná jsi koupil slušný benzín. Chybějící etanol = chybějící oktany.Pedro píše:Uz po lete, navratu z dovci, jsem presel na davkovani VIFINY z 1 : 1000 - 1 : 750 na 1 : 750 - 1:500.
Zajimavy je, ze tam jsem i v teplejsich dnech, na couracky i delsi jizdy, mohl tankovat klasickou N 95.
Po vyjeti do mrte, vzal 95 u, tusim ze Molu (z nouze) a jak bylo +22 a vic, v urcitym rezimu zas detonace. Ne moc, ale byly. Mam velky usi a odstraneny protihlukovy nesmysle z kapoty a prepazky.
Edit- tim chci rict, ze mi neva bio v tomto pomeru, ale osizeny voktány.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Kvalita benzinu
Ona si lehce zadetonuje, co ji mam. Kompresní tlaky po premereni dosahuji o chlup vyšší hodnoty, nez motor novy-zajety. Proc, nevim. Samozřejmě v dusnu, horku nebo kdyz trochu v kopcich kravim.
Zajimavy je, ze kdyz vezmu v Innsbrucku plnou OMV u nadrazi, smerem It, neozve se to po celou dovcu, a ze tam je tepleji, ani na It 95ku.
Tak si v CZ proste delam mix, nebo beru u EO, a ted u dcery u Brandysa ma nejaka nove ozivena no name pumpa tez 98.
Jo vlasne, trochu se to zlepsilo, teda snizilo, po uprave sani, ktere je castecne naporove. Jenze kdyz se nejede rychle, je to na prd. Svice De.ir to nezmenily. Zmenily otacky volnobehu, ihned po restartu RJ.
Zajimavy je, ze kdyz vezmu v Innsbrucku plnou OMV u nadrazi, smerem It, neozve se to po celou dovcu, a ze tam je tepleji, ani na It 95ku.
Tak si v CZ proste delam mix, nebo beru u EO, a ted u dcery u Brandysa ma nejaka nove ozivena no name pumpa tez 98.
Jo vlasne, trochu se to zlepsilo, teda snizilo, po uprave sani, ktere je castecne naporove. Jenze kdyz se nejede rychle, je to na prd. Svice De.ir to nezmenily. Zmenily otacky volnobehu, ihned po restartu RJ.