Osobně bych použil ten Mobil, mám s ním velmi dobré zkušenosti, motor je naprosto čistý a spotřeba oleje dlouhodobě téměř žádná. S tím Castrolem zkušenosti nemám, od Castrolu používám pouze převodový olej TAF-X 75W-90 do manuálních převodovek VW. Je sice dražší, ale opravdu dobrý, i na forech VW Škoda naprostá spokojenost. Ten Castrol ale myslím můžete bez obav použít, ale včas vyměnit. Ostatně jako každý jiný olejanonymní píše:děkuji, ještě by mně teda zajímalo jestli celoročně Mobil1 0w40 nebo Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, pro a proti, takové zhodnocení, prosím
který je lepší
Moderátor: Colommbo
Pominu-li skutečnost, že uvedený údaj je samozřejmě nesmysl (v německém AutoBildu byl onehdy test 5 nebo 6 značkových čipů montovaných přímo "mateřskými" firmami právě na tento motor a žádný z nich nedosahoval slibovaných parametrů ani náhodou - prostě je tam příliš malé turbo), tak hlavním "výsledkem" čipování byl nárůst otáček turba až o třetinu: z nějakých max. 180 tis. ot./min. až ke 300 tis. ot./min! No a teď si to vztáhněte k extrémně zvýšeným požadavkům takového turba na mazání a chlazení jeho ložisek a bude vám jasné, že tam musí přijít min. "padesátka". Osobně bych na zimu volil Mobil1 5W-50.anonymní píše:jedná se o použití v Octavia TDi 81Kw r.v.99 chip 105kw tak nějak nevím , co by bylo nej....
Je to pravda co tu píše,viděl jsem i dokument z testů s čipem i bez,a byl to absolutní nesmysl.Anonymous píše:Pominu-li skutečnost, že uvedený údaj je samozřejmě nesmysl (v německém AutoBildu byl onehdy test 5 nebo 6 značkových čipů montovaných přímo "mateřskými" firmami právě na tento motor a žádný z nich nedosahoval slibovaných parametrů ani náhodou - prostě je tam příliš malé turbo), tak hlavním "výsledkem" čipování byl nárůst otáček turba až o třetinu: z nějakých max. 180 tis. ot./min. až ke 300 tis. ot./min! No a teď si to vztáhněte k extrémně zvýšeným požadavkům takového turba na mazání a chlazení jeho ložisek a bude vám jasné, že tam musí přijít min. "padesátka". Osobně bych na zimu volil Mobil1 5W-50.anonymní píše:jedná se o použití v Octavia TDi 81Kw r.v.99 chip 105kw tak nějak nevím , co by bylo nej....
mně připadá na zimu Mobil 5w50 příliš "hustý" a dle technických listů jsme někde úplně jinde a přitom ho doporučují i do extremně nízkých teplotAnonymous píše:Pominu-li skutečnost, že uvedený údaj je samozřejmě nesmysl (v německém AutoBildu byl onehdy test 5 nebo 6 značkových čipů montovaných přímo "mateřskými" firmami právě na tento motor a žádný z nich nedosahoval slibovaných parametrů ani náhodou - prostě je tam příliš malé turbo), tak hlavním "výsledkem" čipování byl nárůst otáček turba až o třetinu: z nějakých max. 180 tis. ot./min. až ke 300 tis. ot./min! No a teď si to vztáhněte k extrémně zvýšeným požadavkům takového turba na mazání a chlazení jeho ložisek a bude vám jasné, že tam musí přijít min. "padesátka". Osobně bych na zimu volil Mobil1 5W-50.anonymní píše:jedná se o použití v Octavia TDi 81Kw r.v.99 chip 105kw tak nějak nevím , co by bylo nej....
Tedy, ne, že byste nebyl nechápavý, tak znovu, a celé. Ale obecně.anonymní píše:děkuji, ještě by mně teda zajímalo jestli celoročně Mobil1 0w40 nebo Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, pro a proti, takové zhodnocení, prosím
Ono je potřeba si uvědomit, jak a kde budu auto používat. Samozřejmě je nutné dodržet výrobcem předepsané kvalitativní specifikace a výkonnové normy, ale viskozitní třída je možno volit podle jízdních podmínek a venkovních teplot. Pro sportovní jízdu a vysoké tepelné zatížení je nutná vyšší viskozita, pro lehký běh motoru a nižší spotřebu paliva je nutná nižší viskozita (letní třída SAE - to druhé číslo). Čím nižší číslo před "w", tím vhodnější pro zimu, čím vyšší za "w", tím pevnější olejový film při provozní teplotě motoru, a čím nižší za "w", tím větší sklon k odparnosti a prolínavosti oleje. Když porovnám nejběžněji používané SAE třídy, lze z toho ledacos vyčíst o vhodnosti pro ty které jízdní podmínky. Pokud se budeme bavit o olejích ACEA A3/B3, protože ty se sníženou viskozitou A1/B1 a A5/B5 jsou použitelné pouze u některých motorů, kde je to výrobcem POVOLENO, a jsou to pouze oleje xw/20 a některé xw/30, tak dojdeme k následujícímu. Když vezmeme hodnotu viskozity při 40°C, která znamená, že čím je nižší, tím je motor dříve a lépe chráněn (ne mazán - to určuje číslo před "w") po studeném startu, a hodnotu při 100°C, která říká, jak moc nebo málo viskózní je olej při provozní teplotě motoru, a je-li vhodnější pro úsporu paliva (hodnota je nižší), nebo pro vysoké teplotní zatížení (hodnota je vyšší), najdeme vhodnou SAE třídu.
Jsou vybrány nejběžnější značkové oleje, a je to tak uprostřed rozmezí, kde se údaje pohybují.
0w30 - při 40°C kolem 68 při 100°C kolem 12
0w40 - při 40°C kolem 75 při 100°C kolem 13,5
5w30 - při 40°C kolem 70 při 100°C kolem 12
5w40 - při 40°C kolem 85 při 100°C kolem 14
10w40- při 40°C kolem 97 při 100°C kolem 14,5
15w40- při 40°C kolem 105 při 100°C kolem 14
5w50 - při 40°C kolem 110 při 100°C kolem 18
10w50- při 40°C kolem 122 při 100°C kolem 18
10w60- při 40°C kolem 155 při 100°C kolem 23
A když víte toto, dá se vybrat vhodná viskozitní třída motorového oleje.
Vámi uvedené Mobil1 0w40 a Castrol EDGE 5w40 jsou vhodné pro krátké jízdy, studené starty - ale Mobil1 je vhodnější (protože "0w"), a pro normální používání v létě a normální nebo lehce zvýšené nároky na teplotní zatížení motoru (a oba stejně - protože "40"). Pokud byste často a dlouho využíval zvýšený potenciál a výkon motoru, stoupne i tepelné zatížení mazacího filmu oleje, a opravdu by byla vhodnější ta třída 5w50, (protože "50"), nebo 10w50, ale ten už není moc na časté studené jízdy v zimě, (protože "10w").
Uf, už je to (aspoň) trochu jasné ?
děkuji Ti PítePitris píše:Tedy, ne, že byste nebyl nechápavý, tak znovu, a celé. Ale obecně.anonymní píše:děkuji, ještě by mně teda zajímalo jestli celoročně Mobil1 0w40 nebo Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, pro a proti, takové zhodnocení, prosím
Ono je potřeba si uvědomit, jak a kde budu auto používat. Samozřejmě je nutné dodržet výrobcem předepsané kvalitativní specifikace a výkonnové normy, ale viskozitní třída je možno volit podle jízdních podmínek a venkovních teplot. Pro sportovní jízdu a vysoké tepelné zatížení je nutná vyšší viskozita, pro lehký běh motoru a nižší spotřebu paliva je nutná nižší viskozita (letní třída SAE - to druhé číslo). Čím nižší číslo před "w", tím vhodnější pro zimu, čím vyšší za "w", tím pevnější olejový film při provozní teplotě motoru, a čím nižší za "w", tím větší sklon k odparnosti a prolínavosti oleje. Když porovnám nejběžněji používané SAE třídy, lze z toho ledacos vyčíst o vhodnosti pro ty které jízdní podmínky. Pokud se budeme bavit o olejích ACEA A3/B3, protože ty se sníženou viskozitou A1/B1 a A5/B5 jsou použitelné pouze u některých motorů, kde je to výrobcem POVOLENO, a jsou to pouze oleje xw/20 a některé xw/30, tak dojdeme k následujícímu. Když vezmeme hodnotu viskozity při 40°C, která znamená, že čím je nižší, tím je motor dříve a lépe chráněn (ne mazán - to určuje číslo před "w") po studeném startu, a hodnotu při 100°C, která říká, jak moc nebo málo viskózní je olej při provozní teplotě motoru, a je-li vhodnější pro úsporu paliva (hodnota je nižší), nebo pro vysoké teplotní zatížení (hodnota je vyšší), najdeme vhodnou SAE třídu.
Jsou vybrány nejběžnější značkové oleje, a je to tak uprostřed rozmezí, kde se údaje pohybují.
0w30 - při 40°C kolem 68 při 100°C kolem 12
0w40 - při 40°C kolem 75 při 100°C kolem 13,5
5w30 - při 40°C kolem 70 při 100°C kolem 12
5w40 - při 40°C kolem 85 při 100°C kolem 14
10w40- při 40°C kolem 97 při 100°C kolem 14,5
15w40- při 40°C kolem 105 při 100°C kolem 14
5w50 - při 40°C kolem 110 při 100°C kolem 18
10w50- při 40°C kolem 122 při 100°C kolem 18
10w60- při 40°C kolem 155 při 100°C kolem 23
A když víte toto, dá se vybrat vhodná viskozitní třída motorového oleje.
Vámi uvedené Mobil1 0w40 a Castrol EDGE 5w40 jsou vhodné pro krátké jízdy, studené starty - ale Mobil1 je vhodnější (protože "0w"), a pro normální používání v létě a normální nebo lehce zvýšené nároky na teplotní zatížení motoru (a oba stejně - protože "40"). Pokud byste často a dlouho využíval zvýšený potenciál a výkon motoru, stoupne i tepelné zatížení mazacího filmu oleje, a opravdu by byla vhodnější ta třída 5w50, (protože "50"), nebo 10w50, ale ten už není moc na časté studené jízdy v zimě, (protože "10w").
Uf, už je to (aspoň) trochu jasné ?
nepůjdu máš smůlu , ale dám Ti radu . Každý máme nějaké zkušenosti dobře pomáhej ale nedělej jak to většinou děláš že opisuješ něco kdo s tím už dávno přišel a děláš žes to vymyslel Ty ,tot vše.Jinak tu nemáš špatné rady musím přiznat. Štastný rok 2009 Anonymní podepisovat nebo to děláš opět Ty Pitrisku
Obyčejně, když někdo něco ví, tak to ví od někoho - nebo z vlastní (a leckdy i bolestné) zkušenosti. A je pravda, že to málo, co vím o olejích, jsem si nevymyslel, ale lecos z toho jsem vyzkoušel....Vyzýváš anonymy, aby se podepisovali, a když se pod to, co napíši, podepíši, tak se ti to taky nelíbí....