který je lepší

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

anonymní píše:děkuji, ještě by mně teda zajímalo jestli celoročně Mobil1 0w40 nebo Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, pro a proti, takové zhodnocení, prosím :wink:
Osobně bych použil ten Mobil, mám s ním velmi dobré zkušenosti, motor je naprosto čistý a spotřeba oleje dlouhodobě téměř žádná. S tím Castrolem zkušenosti nemám, od Castrolu používám pouze převodový olej TAF-X 75W-90 do manuálních převodovek VW. Je sice dražší, ale opravdu dobrý, i na forech VW Škoda naprostá spokojenost. Ten Castrol ale myslím můžete bez obav použít, ale včas vyměnit. Ostatně jako každý jiný olej :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

anonymní píše:jedná se o použití v Octavia TDi 81Kw r.v.99 chip 105kw tak nějak nevím , co by bylo nej....
Pominu-li skutečnost, že uvedený údaj je samozřejmě nesmysl (v německém AutoBildu byl onehdy test 5 nebo 6 značkových čipů montovaných přímo "mateřskými" firmami právě na tento motor a žádný z nich nedosahoval slibovaných parametrů ani náhodou - prostě je tam příliš malé turbo), tak hlavním "výsledkem" čipování byl nárůst otáček turba až o třetinu: z nějakých max. 180 tis. ot./min. až ke 300 tis. ot./min! No a teď si to vztáhněte k extrémně zvýšeným požadavkům takového turba na mazání a chlazení jeho ložisek a bude vám jasné, že tam musí přijít min. "padesátka". Osobně bych na zimu volil Mobil1 5W-50.
1616

Příspěvek od 1616 »

Anonymous píše:
anonymní píše:jedná se o použití v Octavia TDi 81Kw r.v.99 chip 105kw tak nějak nevím , co by bylo nej....
Pominu-li skutečnost, že uvedený údaj je samozřejmě nesmysl (v německém AutoBildu byl onehdy test 5 nebo 6 značkových čipů montovaných přímo "mateřskými" firmami právě na tento motor a žádný z nich nedosahoval slibovaných parametrů ani náhodou - prostě je tam příliš malé turbo), tak hlavním "výsledkem" čipování byl nárůst otáček turba až o třetinu: z nějakých max. 180 tis. ot./min. až ke 300 tis. ot./min! No a teď si to vztáhněte k extrémně zvýšeným požadavkům takového turba na mazání a chlazení jeho ložisek a bude vám jasné, že tam musí přijít min. "padesátka". Osobně bych na zimu volil Mobil1 5W-50.
Je to pravda co tu píše,viděl jsem i dokument z testů s čipem i bez,a byl to absolutní nesmysl.
anonymní

Příspěvek od anonymní »

Anonymous píše:
anonymní píše:jedná se o použití v Octavia TDi 81Kw r.v.99 chip 105kw tak nějak nevím , co by bylo nej....
Pominu-li skutečnost, že uvedený údaj je samozřejmě nesmysl (v německém AutoBildu byl onehdy test 5 nebo 6 značkových čipů montovaných přímo "mateřskými" firmami právě na tento motor a žádný z nich nedosahoval slibovaných parametrů ani náhodou - prostě je tam příliš malé turbo), tak hlavním "výsledkem" čipování byl nárůst otáček turba až o třetinu: z nějakých max. 180 tis. ot./min. až ke 300 tis. ot./min! No a teď si to vztáhněte k extrémně zvýšeným požadavkům takového turba na mazání a chlazení jeho ložisek a bude vám jasné, že tam musí přijít min. "padesátka". Osobně bych na zimu volil Mobil1 5W-50.
mně připadá na zimu Mobil 5w50 příliš "hustý" a dle technických listů jsme někde úplně jinde a přitom ho doporučují i do extremně nízkých teplot
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

anonymní píše:děkuji, ještě by mně teda zajímalo jestli celoročně Mobil1 0w40 nebo Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, pro a proti, takové zhodnocení, prosím :wink:
Tedy, ne, že byste nebyl nechápavý, tak znovu, a celé. Ale obecně.
Ono je potřeba si uvědomit, jak a kde budu auto používat. Samozřejmě je nutné dodržet výrobcem předepsané kvalitativní specifikace a výkonnové normy, ale viskozitní třída je možno volit podle jízdních podmínek a venkovních teplot. Pro sportovní jízdu a vysoké tepelné zatížení je nutná vyšší viskozita, pro lehký běh motoru a nižší spotřebu paliva je nutná nižší viskozita (letní třída SAE - to druhé číslo). Čím nižší číslo před "w", tím vhodnější pro zimu, čím vyšší za "w", tím pevnější olejový film při provozní teplotě motoru, a čím nižší za "w", tím větší sklon k odparnosti a prolínavosti oleje. Když porovnám nejběžněji používané SAE třídy, lze z toho ledacos vyčíst o vhodnosti pro ty které jízdní podmínky. Pokud se budeme bavit o olejích ACEA A3/B3, protože ty se sníženou viskozitou A1/B1 a A5/B5 jsou použitelné pouze u některých motorů, kde je to výrobcem POVOLENO, a jsou to pouze oleje xw/20 a některé xw/30, tak dojdeme k následujícímu. Když vezmeme hodnotu viskozity při 40°C, která znamená, že čím je nižší, tím je motor dříve a lépe chráněn (ne mazán - to určuje číslo před "w") po studeném startu, a hodnotu při 100°C, která říká, jak moc nebo málo viskózní je olej při provozní teplotě motoru, a je-li vhodnější pro úsporu paliva (hodnota je nižší), nebo pro vysoké teplotní zatížení (hodnota je vyšší), najdeme vhodnou SAE třídu.
Jsou vybrány nejběžnější značkové oleje, a je to tak uprostřed rozmezí, kde se údaje pohybují.
0w30 :arrow: - při 40°C kolem 68 :arrow: při 100°C kolem 12
0w40 - :arrow: při 40°C kolem 75 :arrow: při 100°C kolem 13,5
5w30 - :arrow: při 40°C kolem 70 :arrow: při 100°C kolem 12
5w40 - :arrow: při 40°C kolem 85 :arrow: při 100°C kolem 14
10w40- :arrow: při 40°C kolem 97 :arrow: při 100°C kolem 14,5
15w40- :arrow: při 40°C kolem 105 :arrow: při 100°C kolem 14
5w50 - :arrow: při 40°C kolem 110 :arrow: při 100°C kolem 18
10w50- :arrow: při 40°C kolem 122 :arrow: při 100°C kolem 18
10w60- :arrow: při 40°C kolem 155 :arrow: při 100°C kolem 23
A když víte toto, dá se vybrat vhodná viskozitní třída motorového oleje.
Vámi uvedené Mobil1 0w40 a Castrol EDGE 5w40 jsou vhodné pro krátké jízdy, studené starty - ale Mobil1 je vhodnější (protože "0w"), a pro normální používání v létě a normální nebo lehce zvýšené nároky na teplotní zatížení motoru (a oba stejně - protože "40"). Pokud byste často a dlouho využíval zvýšený potenciál a výkon motoru, stoupne i tepelné zatížení mazacího filmu oleje, a opravdu by byla vhodnější ta třída 5w50, (protože "50"), nebo 10w50, ale ten už není moc na časté studené jízdy v zimě, (protože "10w").
Uf, :lol: už je to (aspoň) trochu jasné ? :wink:
anonymní

Příspěvek od anonymní »

Pitris píše:
anonymní píše:děkuji, ještě by mně teda zajímalo jestli celoročně Mobil1 0w40 nebo Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, pro a proti, takové zhodnocení, prosím :wink:
Tedy, ne, že byste nebyl nechápavý, tak znovu, a celé. Ale obecně.
Ono je potřeba si uvědomit, jak a kde budu auto používat. Samozřejmě je nutné dodržet výrobcem předepsané kvalitativní specifikace a výkonnové normy, ale viskozitní třída je možno volit podle jízdních podmínek a venkovních teplot. Pro sportovní jízdu a vysoké tepelné zatížení je nutná vyšší viskozita, pro lehký běh motoru a nižší spotřebu paliva je nutná nižší viskozita (letní třída SAE - to druhé číslo). Čím nižší číslo před "w", tím vhodnější pro zimu, čím vyšší za "w", tím pevnější olejový film při provozní teplotě motoru, a čím nižší za "w", tím větší sklon k odparnosti a prolínavosti oleje. Když porovnám nejběžněji používané SAE třídy, lze z toho ledacos vyčíst o vhodnosti pro ty které jízdní podmínky. Pokud se budeme bavit o olejích ACEA A3/B3, protože ty se sníženou viskozitou A1/B1 a A5/B5 jsou použitelné pouze u některých motorů, kde je to výrobcem POVOLENO, a jsou to pouze oleje xw/20 a některé xw/30, tak dojdeme k následujícímu. Když vezmeme hodnotu viskozity při 40°C, která znamená, že čím je nižší, tím je motor dříve a lépe chráněn (ne mazán - to určuje číslo před "w") po studeném startu, a hodnotu při 100°C, která říká, jak moc nebo málo viskózní je olej při provozní teplotě motoru, a je-li vhodnější pro úsporu paliva (hodnota je nižší), nebo pro vysoké teplotní zatížení (hodnota je vyšší), najdeme vhodnou SAE třídu.
Jsou vybrány nejběžnější značkové oleje, a je to tak uprostřed rozmezí, kde se údaje pohybují.
0w30 :arrow: - při 40°C kolem 68 :arrow: při 100°C kolem 12
0w40 - :arrow: při 40°C kolem 75 :arrow: při 100°C kolem 13,5
5w30 - :arrow: při 40°C kolem 70 :arrow: při 100°C kolem 12
5w40 - :arrow: při 40°C kolem 85 :arrow: při 100°C kolem 14
10w40- :arrow: při 40°C kolem 97 :arrow: při 100°C kolem 14,5
15w40- :arrow: při 40°C kolem 105 :arrow: při 100°C kolem 14
5w50 - :arrow: při 40°C kolem 110 :arrow: při 100°C kolem 18
10w50- :arrow: při 40°C kolem 122 :arrow: při 100°C kolem 18
10w60- :arrow: při 40°C kolem 155 :arrow: při 100°C kolem 23
A když víte toto, dá se vybrat vhodná viskozitní třída motorového oleje.
Vámi uvedené Mobil1 0w40 a Castrol EDGE 5w40 jsou vhodné pro krátké jízdy, studené starty - ale Mobil1 je vhodnější (protože "0w"), a pro normální používání v létě a normální nebo lehce zvýšené nároky na teplotní zatížení motoru (a oba stejně - protože "40"). Pokud byste často a dlouho využíval zvýšený potenciál a výkon motoru, stoupne i tepelné zatížení mazacího filmu oleje, a opravdu by byla vhodnější ta třída 5w50, (protože "50"), nebo 10w50, ale ten už není moc na časté studené jízdy v zimě, (protože "10w").
Uf, :lol: už je to (aspoň) trochu jasné ? :wink:
děkuji Ti Píte :wink:
g.lubomir

Příspěvek od g.lubomir »

jééé toto sem tu četl ,myslím nějaký inženýr to tu rozepisuje :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

jééé ty umíš číst? A krom toho mám pocit, že na tomto vlákně je od ing. Černého okopírováno něco jiného.
g.lubomir

Příspěvek od g.lubomir »

představ si že jo,nejsi Ty náhodou příbuzný ing.Černého?O tom všem tu totiž píše on i o těch co tady dělaj chytráky kteří škodí, Najdi si to a přečti
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Víš co, běž někam....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

g.lubomir je černým svědomím českého školství: nedokázalo ho vzdělat!
anonymní

Příspěvek od anonymní »

klídek Píte, věřím Ti
g.lubomir

Příspěvek od g.lubomir »

nepůjdu máš smůlu , ale dám Ti radu . Každý máme nějaké zkušenosti dobře pomáhej ale nedělej jak to většinou děláš že opisuješ něco kdo s tím už dávno přišel a děláš žes to vymyslel Ty ,tot vše.Jinak tu nemáš špatné rady musím přiznat. :D Štastný rok 2009 Anonymní podepisovat nebo to děláš opět Ty Pitrisku
g.lubomir

Příspěvek od g.lubomir »

Anonymous píše:g.lubomir je černým svědomím českého školství: nedokázalo ho vzdělat!
Když tu propaguješ svědomí školství ,tak ses mohl naučit neplést se do cizích hovorů magore
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Obyčejně, když někdo něco ví, tak to ví od někoho - nebo z vlastní (a leckdy i bolestné) zkušenosti. A je pravda, že to málo, co vím o olejích, jsem si nevymyslel, ale lecos z toho jsem vyzkoušel....Vyzýváš anonymy, aby se podepisovali, a když se pod to, co napíši, podepíši, tak se ti to taky nelíbí....
Odpovědět