Anonymous píše:Ale metodika přece vůbec neřeší, jestli tak někdo jezdí nebo nejezdí! Metodika vychází z toho, že je třeba změřit kouřivost/opalizaci při max. dávce paliva vs. max. dosažitelná dodávka vzduchu. A jestli neladí dodávka paliva s možnostmi přísunu vzduchu, tak se to právě v přeběhu projeví. Jinými slovy, neexistuje snadnější a spolehlivější způsob, jak to zjistit.
a neni prisun vzduchu vacsi ked je auto v pohybe?
mozno to je z fyzikalneho hladiska hlupost, nikdy som nad tym nerozmyslal len teraz ma to napadlo..
metodika je jedna vec, druha vec je ze takato metodika skodi dieslovym motorom.
a kazdy kto ma diesiel to takmer nikdy resp malo kedy vytoci nad 3tis, toboz k 4700 otacok na hocijakom stupni...
Turbomotoru je vcelku jedno, jestli jedeš nebo stojíš, rozdíl je pouze v tom, že pokud je vybavem mezichladičem stlačeného vzduchu a ten není ofukován samostatným ventilátorem, tak se do motoru dostává s ohřátým a tím pádem "roztaženým" vzduchem méně kyslíku. Z hlediska zkoušky kouřivosti to pak hraje malou roli.
A že majitelé turbodieselů "nikdy" nevytáčejí nad 3000 ot./min., to je pouze jejich problém. Každý motor si totiž zaslouží občasné "vyhnání pavouků" a moderní turbodiesely vybavené FAPem se bez toho už vůbec neobejdou!!!
Anonymous píše:Turbomotoru je vcelku jedno, jestli jedeš nebo stojíš, rozdíl je pouze v tom, že pokud je vybavem mezichladičem stlačeného vzduchu a ten není ofukován samostatným ventilátorem, tak se do motoru dostává s ohřátým a tím pádem "roztaženým" vzduchem méně kyslíku. Z hlediska zkoušky kouřivosti to pak hraje malou roli.
A že majitelé turbodieselů "nikdy" nevytáčejí nad 3000 ot./min., to je pouze jejich problém. Každý motor si totiž zaslouží občasné "vyhnání pavouků" a moderní turbodiesely vybavené FAPem se bez toho už vůbec neobejdou!!!
moderne hej, to viem ze ti aj sami indikuju podradenie na nizsi prevodovy stupen + vyssie otacky
no diesel davat nad 3000 ot/min castejsie asi moc nie.
fakt takuto zataz turbo alebo hadice vydrzat nemusia. teda aspon pri starsich diesloch..aj ked si myslim ze to plati pre nove tiez.
Ještě dodatek: Turbo se nejvíce namáhá při otáčkách motoru někde kolem maxima jeho točivého momentu, tedy u turbodieselu hluboko pod 3000 ot./min. Naopak s rostoucími otáčkami motoru jeho zatížení i zatížení plnicích hadic klesá v důsledku "rychlejšího odběru natlakovaného vzduchu", samozřejmě pokud jsou v pořádku všechny regulace kolem něho (toho turba).
Anonymous píše:Ještě dodatek: Turbo se nejvíce namáhá při otáčkách motoru někde kolem maxima jeho točivého momentu, tedy u turbodieselu hluboko pod 3000 ot./min. Naopak s rostoucími otáčkami motoru jeho zatížení i zatížení plnicích hadic klesá v důsledku "rychlejšího odběru natlakovaného vzduchu", samozřejmě pokud jsou v pořádku všechny regulace kolem něho (toho turba).
Anonymous píše:Ještě dodatek: Turbo se nejvíce namáhá při otáčkách motoru někde kolem maxima jeho točivého momentu, tedy u turbodieselu hluboko pod 3000 ot./min. Naopak s rostoucími otáčkami motoru jeho zatížení i zatížení plnicích hadic klesá v důsledku "rychlejšího odběru natlakovaného vzduchu", samozřejmě pokud jsou v pořádku všechny regulace kolem něho (toho turba).
Anonymous píše:...a kazdy kto ma diesiel to takmer nikdy resp malo kedy vytoci nad 3tis, toboz k 4700 otacok na hocijakom stupni...
co tu placate vsetci? mam japonsky diesel, 4 rocny, najazdene skoro 200tkm a k 5000 rpm (kde zacina cervene pole) sa pozera velmi casto pri kazdej jazde.. . ale je fakt ze proti zdechlinam TDI a JTD to clovek ked sa zabudne ani nezbada, az ked citi ze mu nad 5000 prestava stihat horiet nafta :-DD
Anonymous píše:...a kazdy kto ma diesiel to takmer nikdy resp malo kedy vytoci nad 3tis, toboz k 4700 otacok na hocijakom stupni...
co tu placate vsetci? mam japonsky diesel, 4 rocny, najazdene skoro 200tkm a k 5000 rpm (kde zacina cervene pole) sa pozera velmi casto pri kazdej jazde.. . ale je fakt ze proti zdechlinam TDI a JTD to clovek ked sa zabudne ani nezbada, az ked citi ze mu nad 5000 prestava stihat horiet nafta :-DD to auto si narozdiel od tdi otacky normalne pyta... a po dyme ani stopy