Kouřivost-změna oleje?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Ale metodika přece vůbec neřeší, jestli tak někdo jezdí nebo nejezdí! Metodika vychází z toho, že je třeba změřit kouřivost/opalizaci při max. dávce paliva vs. max. dosažitelná dodávka vzduchu. A jestli neladí dodávka paliva s možnostmi přísunu vzduchu, tak se to právě v přeběhu projeví. Jinými slovy, neexistuje snadnější a spolehlivější způsob, jak to zjistit.
a neni prisun vzduchu vacsi ked je auto v pohybe?
mozno to je z fyzikalneho hladiska hlupost, nikdy som nad tym nerozmyslal len teraz ma to napadlo..

metodika je jedna vec, druha vec je ze takato metodika skodi dieslovym motorom.
a kazdy kto ma diesiel to takmer nikdy resp malo kedy vytoci nad 3tis, toboz k 4700 otacok na hocijakom stupni...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Turbomotoru je vcelku jedno, jestli jedeš nebo stojíš, rozdíl je pouze v tom, že pokud je vybavem mezichladičem stlačeného vzduchu a ten není ofukován samostatným ventilátorem, tak se do motoru dostává s ohřátým a tím pádem "roztaženým" vzduchem méně kyslíku. Z hlediska zkoušky kouřivosti to pak hraje malou roli.

A že majitelé turbodieselů "nikdy" nevytáčejí nad 3000 ot./min., to je pouze jejich problém. Každý motor si totiž zaslouží občasné "vyhnání pavouků" a moderní turbodiesely vybavené FAPem se bez toho už vůbec neobejdou!!!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Turbomotoru je vcelku jedno, jestli jedeš nebo stojíš, rozdíl je pouze v tom, že pokud je vybavem mezichladičem stlačeného vzduchu a ten není ofukován samostatným ventilátorem, tak se do motoru dostává s ohřátým a tím pádem "roztaženým" vzduchem méně kyslíku. Z hlediska zkoušky kouřivosti to pak hraje malou roli.

A že majitelé turbodieselů "nikdy" nevytáčejí nad 3000 ot./min., to je pouze jejich problém. Každý motor si totiž zaslouží občasné "vyhnání pavouků" a moderní turbodiesely vybavené FAPem se bez toho už vůbec neobejdou!!!
moderne hej, to viem ze ti aj sami indikuju podradenie na nizsi prevodovy stupen + vyssie otacky

no diesel davat nad 3000 ot/min castejsie asi moc nie.
fakt takuto zataz turbo alebo hadice vydrzat nemusia. teda aspon pri starsich diesloch..aj ked si myslim ze to plati pre nove tiez.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Není žádný důvod, aby "to nevydržely". Na druhou stranu je pravda, že je zbytečné to dělat furt.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ještě dodatek: Turbo se nejvíce namáhá při otáčkách motoru někde kolem maxima jeho točivého momentu, tedy u turbodieselu hluboko pod 3000 ot./min. Naopak s rostoucími otáčkami motoru jeho zatížení i zatížení plnicích hadic klesá v důsledku "rychlejšího odběru natlakovaného vzduchu", samozřejmě pokud jsou v pořádku všechny regulace kolem něho (toho turba).
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Ještě dodatek: Turbo se nejvíce namáhá při otáčkách motoru někde kolem maxima jeho točivého momentu, tedy u turbodieselu hluboko pod 3000 ot./min. Naopak s rostoucími otáčkami motoru jeho zatížení i zatížení plnicích hadic klesá v důsledku "rychlejšího odběru natlakovaného vzduchu", samozřejmě pokud jsou v pořádku všechny regulace kolem něho (toho turba).
dobre vediet
diiik :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Ještě dodatek: Turbo se nejvíce namáhá při otáčkách motoru někde kolem maxima jeho točivého momentu, tedy u turbodieselu hluboko pod 3000 ot./min. Naopak s rostoucími otáčkami motoru jeho zatížení i zatížení plnicích hadic klesá v důsledku "rychlejšího odběru natlakovaného vzduchu", samozřejmě pokud jsou v pořádku všechny regulace kolem něho (toho turba).
co to plácáš
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Anonymous píše:...a kazdy kto ma diesiel to takmer nikdy resp malo kedy vytoci nad 3tis, toboz k 4700 otacok na hocijakom stupni...
co tu placate vsetci? mam japonsky diesel, 4 rocny, najazdene skoro 200tkm a k 5000 rpm (kde zacina cervene pole) sa pozera velmi casto pri kazdej jazde.. . ale je fakt ze proti zdechlinam TDI a JTD to clovek ked sa zabudne ani nezbada, az ked citi ze mu nad 5000 prestava stihat horiet nafta :-DD
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Anonymous píše:...a kazdy kto ma diesiel to takmer nikdy resp malo kedy vytoci nad 3tis, toboz k 4700 otacok na hocijakom stupni...
co tu placate vsetci? mam japonsky diesel, 4 rocny, najazdene skoro 200tkm a k 5000 rpm (kde zacina cervene pole) sa pozera velmi casto pri kazdej jazde.. . ale je fakt ze proti zdechlinam TDI a JTD to clovek ked sa zabudne ani nezbada, az ked citi ze mu nad 5000 prestava stihat horiet nafta :-DD to auto si narozdiel od tdi otacky normalne pyta... a po dyme ani stopy
Odpovědět